Ervaringen V70 LE T4 MY12

least
3rd Gear member

nklaver schreef:Ik ben er toch wel heel blij mee dat het de dealer is gelukt de mijne om te ruilen voor Balder.
heb nu Balders, maar daar wordt ik ook niet warm of koud van, okay een beetje warm omdat ze makkelijker schoon te maken lijken te zijn
nadenkend over weer een Volvo: V90
Paul
Geartronic member

Ik heb vandaag die velg LIVE gezien, valt allemaal erg mee.
Nu ben ik een Crator fan, maar voor een hele keurige V70 is het een hele nette velg!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Gelukkig zijn er verschillende smaken. Ik heb ze ook live gezien en ben blij dat het bij mij straks Balders zijn. Niet de allermooiste maar zonder meerprijs wel. Meer ga ik er niet over zeggen in het topic van timewa. Zijn velgen zijn prachtig, ik zou ze graag hebben maar niet tegen de meerprijs van 2500 euro.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
ferretje
4th Gear member

Even ter info:
Bij handelshuis de Vos kun je originele Volvo-velgen kopen tegen lagere prijzen als de dealer.

Met inruil van de Saga's krijg ik tegen bijbetaling van € 1.200 de 18" fortuna diamond cut die ik nu ook heb......

Ja, Ja de saga's kunnen met winterbanden maar ik heb al winterwielen.....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
timewa
2nd Gear member

Ik heb nu 800km gereden. Nog steeds erg positief allemaal. Nu ook de motor iets meer de sporen gegeven (maar nog niet teveel toeren gemaakt uit respect voor de verse techniek). Nog niet sneller dan 170km/h gegaan, daarbij maakt de motor 3500RPM en is de auto nog aangenaam stil (bijna net zo stil als m'n vorige auto, BMW 5). Bij 120km/h loopt de motor 2500 keer rond per minuut, prima toerental voor een benzinemotor. Je hoort hem niet lopen bij constant toerental.

De T4 valt op door de souplesse en is heel erg laagtoerig te rijden (1200...1600rpm) zonder vervelend geluid of onregelmatige loop. Ook bij normaal accelereren bij dat soort toerentallen pakt de motor mooi op.

Als je echter haast hebt, en bijvoorbeeld vanaf 2000 toeren vol gas accelereert, lijkt de auto niet zo snel als je zou verwachten met 180pk. Dit is echter deels beleving: Door de zeer lineaire versnelling ontbreekt een duw in je rug. Als je op de teller kijkt en naar het verkeer om je heen, merk je dat de auto toch vrij vlot er vandoor gaat. Als hij wat verder is ingereden zal ik eens vol accelereren tot aan het maximale toerental, nu nog niet.

Ik heb een kleine hickup met de start/stop gehad, waarbij ook het starten raar verliep. Ik moest de start/stop knop lang ingedrukt houden, en de motor sloeg af na enkele seconden (niet door start/stop). Ook een melding voorbij zien komen hierover ("dealer moet start/stop optimaliseren voor uw gebruik"(?!)) maar nu lijkt alles weer goed.

Ik blijf het interieur mooi vinden, niet alleen overdag maar ook 's avonds. Zeer fraai verlicht met mooie details. De klokkenwinkel mag er ook zijn, alleen jammer van die lage resolutie van de ronde displays.

De navigatie deed het goed op de eerste ritten, op 1 blunder na (hij wilde me laten keren, en liet me daarvoor >5km omrijden). Het display is fraai, maar de kaart is niet heel overzichtelijk (of ik moet nog wennen). Ik heb een paar schoonheidsfoutjes ontdekt, maar daar staan veel leuke settings en goede informatievoorziening tegenover.

Ik ben ook blij met de audio. Premium speakers i.c.m. high performance versterker lijkt vooralsnog goed te gaan, alleen de tweeters moeten wellicht even gecheckt worden. Overall is het geluid fraai, doet zeker niet onder voor het 10-speaker systeem dat ik in de BMW had.

Ik heb gisteren ook voor het eerst getankt, na zo'n 600km (tank was nog lang niet leeg). Iets beter dan 10l/100km, maar da's nog niet representatief - Veel gespeeld en de motor is net nieuw. Ik ga het wel bijhouden voorlopig.

De auto is echt heerlijk compleet, wat een waar voor je geld! Ik wilde een fijne reisauto met veel knopjes voor relatief weinig bijtelling, en dat is zeker geslaagd. Wat betreft de opties vind ik de MY12 LE een schot in de roos - Alle zaken die ik graag zou willen zijn standaard aanwezig.

De Xenon lampen zijn erg fijn, ik ben ook zo aan Xenon gewend dat ik niet meer anders wil. Bochtverlichting werkt goed en het is leuk om de lichtbundels met je stuur heen en weer te zwiepen. Wat heel raar is: Groot licht gaat met extra halogeenpitten! Dit is volgens mij uniek voor Volvo, zal wel kostenreductie zijn maar niet storend want ik gebruik groot licht toch nauwelijks. Wat verder opvalt is dat Volvo niet meegaat met de trend van LED verlichting. Alleen de sidelights zijn leds, verder is alles gewoon nog gloeilamp. Ik ben wel blij dat er niet van die lelijke Audi-achtige verlichting voorop zit, maar de achterlichten hadden van mij wel led mogen zijn.

De Volvo stoelen zijn al vaker geroemd, en ik sluit me er bij aan. Heel prettig, en goed verstelbaar. Enige minpuntje is de manuele verstelling: De knoppen zijn lastig te bereiken en gaan zwaar. Voor mij geen probleem omdat ik >95% van de tijd de bestuurder ben, maar als je de auto b.v. met z'n tweetjes gebruikt en elke dag wisselt, zou ik wel de memorystoelen nemen.

Wat ook in positieve zin opvalt is de Bluetooth installatie, zeker beter dan die van de BMW en die was al niet slecht. Erg goede geluidskwaliteit, geen bijgeluiden, ideale spraakbediening voor je telefoonboek en dan ook nog audiostreaming en indicatie van je battery life.

Weer even genoeg getypt, weer even wat foto's nu:

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Ik ben inderdaad bekend met Handelhuis Vos. Prima service en goede prijzen. Mijn winterbanden op stalen velgen komen daar vandaan.
Voorlopig vind ik dat er weer genoeg geld heeft gerolt en rijd ik straks lekker op de Balders.
timewa
2nd Gear member

Sensus infotainment is fijn
timewa
2nd Gear member

O ja, en ik heb de sleutels ondertussen verwijderd om krassen op het dashboard te voorkomen. Blijft wel een rare plaats voor de autosleutel vind ik, maar goed.

Ik kan de sleutel na het starten gewoon verwijderen, dan blijft de motor gewoon lopen. Is dat nieuw voor MY12 of gewoon een defectje?
945i
8th Gear member

Mooi op de plaat gezet! 8)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Dat van de sleutel verwijderen was mij ook opgevallen bij de dealer. Is denk ik gewoon een goedkoper systeem. Mijn huidige V70 heeft mechanica die de sleutel vast houd, dat hoor je ook bij het insteken en verwijderen. Verwijderen werkt ook anders. Oude model moet je de sleutel eerst licht indrukken en dan schuift die automatisch een stukje naar buiten om hem te pakken. De nieuwe trek je er gewoon uit. Ook de plek van de startknop, onder de sleutel, vind ik net wat minder mooi en minder handig.

Zou de sleutel wel in het contact laten bij het rijden. Als de motor afslaat kan je weer snel starten ipv eerst de sleutel zoeken/insteken.

Mooi verhaal en foto's!
ferretje
4th Gear member

Ik was donderdag in Kijkduin en daar stond een zwarte V70 T4 geparkeerd, met een MY 2012 middenconsole maar het oude (bewegende) navigatiesysteem?

Kenteken iets met PSG in het midden.....
Volvo Amazon Estate 1968, Tesla Model X, Citroen 2CVSpecial Grijs (1984)
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Die heeft wel een tijdje op de Car Configurator gestaan.... :D
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Paul
Geartronic member

Xenon en halogeen hebben werkelijk niks met kostenbesparing te maken.
Heeft te maken met het feit dat als je een signaal licht wilt geven met je grootlicht dat xenon niet snel genoeg is.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
den toerist
5th Gear member

timewa schreef: Wat verder opvalt is dat Volvo niet meegaat met de trend van LED verlichting. Alleen de sidelights zijn leds, verder is alles gewoon nog gloeilamp. Ik ben wel blij dat er niet van die lelijke Audi-achtige verlichting voorop zit, maar de achterlichten hadden van mij wel led mogen zijn.
Volvo gaat wel deels mee in deze Led verlichting trend. De C30, S40 & V50 hebben nu ook ledverlichting (DRL) vooraan zitten (in de mistlicht behuizing).
De S60, V60, XC60 & C70 hebben dit juist naast hun radiator rooster zitten.

De achterlichten van de V70 zijn wel deels Led verlichting: De achterlichten en remlichten zijn met Led technologie. Enkel de achteruitrijlichten, richtingsaanwijzers en mistachterlicht zijn met gloeilampen.
timewa
2nd Gear member

Paul schreef:Xenon en halogeen hebben werkelijk niks met kostenbesparing te maken.
Heeft te maken met het feit dat als je een signaal licht wilt geven met je grootlicht dat xenon niet snel genoeg is.
Oneens. Normaliter werkt bi-xenon met een klepje dat je lichtbeeld bij groot licht verandert, er gaat dan geen extra lamp aan. Dit systeem is juist sneller dan een aparte halogeenlamp die ineens ingeschakeld wordt. Ik zal er vanavond in het donker nog eens naar kijken.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Als ik het groot licht bij onze S60 inschakel merk ik ook dat het lichtbeeld veranderd. Grootlicht is wel halogeen maar dat stoort mij niet.
den toerist
5th Gear member

Halogeen lijkt me toch een fractie sneller te zijn.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
timewa
2nd Gear member

In het geval van Xenon dimlicht en halogeen groot licht, hebben de halogeenpitjes enkele tienden van seconden nodig voordat ze op volle sterkte branden. Bij Bi-Xenon wordt de snelheid bepaald door de actuator (klepje) die het lichtbeeld verandert, dat is voor zover ik weet sneller.

Maar misschien is dit ook geneuzel om details. Wat veel belangrijker is, is dat de auto na ~800km bijzonder goed bevalt. Ook mijn gezin is er erg blij mee, de kinderen zijn zeer enthousiast vanwege de ruimte en de infotainment (DVD kijken in auto etc). Ik heb nog geen moment spijt van de T4 motor, geen sportwagenbeleving maar heerlijk soepel en absoluut niet te licht.
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

timewa,

Ik heb je auto pas bij Furness staan te bewonderen.
Erg mooie combi kleur / interieur.
Heel veel plezier ermee.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
MS60R
3rd Gear member

In één woord: schitterend! Mooie kleurencombinatie ook!
Gaan er nog modificaties plaatsvinden zoals dakrails o.i.d.?

Veel plezier met de Zweedse maar dat zal vast wel lukken denk ik ;-)
Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut

Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”