t5power schreef:Freshman schreef:Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Ik heb wel eens gelezen dat dat alleen geldt voor bijv 0-100 sprintjes (iig dan het eerste gedeelte). Als de auto eenmaal rijdt, zeg 50-80 per uur, zou het geen probleem meer zijn om het vermogen op de weg te krijgen. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom een T5 op de tussensprints sneller kan zijn.
Misschien nog wat vermogen verlies aan de wielen door de AWD.
Daar blijven ook wat peeekaaa's achter natuurlijk.
Mijn T6 zit zo rond de spec's van die van Marcel.
Met droog weer vermoed ik zo dat ik het alfleg (ik ben natuurlijk zwaarder en heb GT).
Ik kan natuurlijk wel gelijk vol op het gas.
Maar om de een of andere reden vindt ik het nog geen prettige gedachte om direct een 330 Hp op het asfalt te leggen met banden die plakken als kauwgom.
Ik ben wel een stevige rijder maar ben wel zuinig op het mechaniek, ik breng hem liever rustig aan het rollen :roll: .
Bij vochtig wegdek maakt ie geen kans tot de 100.
Maar goed ik denk dat TS met een R een goede keus zou maken.
Zeker als ie van doorrijden houd dan voelt het lager bij de grond net iets fijner aan.