Pagina 3 van 5
Geplaatst: 14.06.2011 - 20:49
door t5power
Freshman schreef:Ik vind het nieuwe model dus niet echt mooi meer. Het is wat too much geworden..imho. Maar dat is een kwestie van smaak.
Oh sorry, lees nu pas dat je de nieuwe niks vind

. Er staan trouwens maar weinig R versies te koop in Duitsland, wel wat T5jes (die overigens ook niet langzaam zijn, volgens BSR zelfs in tussensprint (die je vnl deed toch?) sneller dan een R:
T5 vs
R; zie zelfs dat een getunede R vaak niet zo snel als een standaard T5! Dat kan toch niet kloppen?).
Maar je wilt ws het liefst AWD hebben, valt ook wat voor te zeggen.
Geplaatst: 14.06.2011 - 21:56
door Silver_R
Data klopt geen moer van.
Bij de R staat dat deze van 100km/h naar 150 km/h, 9,8 sec over doet. De T5 doet er 8 sec over.
Leg mij eens uit dat een auto met 300bhp en 400nm, langzamer is dan een auto met 260bhp en 350nm.
Als originel koppel geven ze op bij de R dat deze 458nm heeft terwijl dit toch echt 400 is.
Zo zie je maar dat dit soort vergelijkingen onzin. Is nl gebasseerd op flauwekul.
Een R gaat gewoon hard. Snel genoeg, waarom wil je daar mee gaan rommelen.
Geplaatst: 14.06.2011 - 22:49
door elianmars
Silver_R schreef:Data klopt geen moer van.
Bij de R staat dat deze van 100km/h naar 150 km/h, 9,8 sec over doet. De T5 doet er 8 sec over.
Leg mij eens uit dat een auto met 300bhp en 400nm, langzamer is dan een auto met 260bhp en 350nm.
Als originel koppel geven ze op bij de R dat deze 458nm heeft terwijl dit toch echt 400 is.
Zo zie je maar dat dit soort vergelijkingen onzin. Is nl gebasseerd op flauwekul.
Een R gaat gewoon hard. Snel genoeg, waarom wil je daar mee gaan rommelen.
De T5 heeft geen vermogensverlies door de AWD.
Geplaatst: 14.06.2011 - 22:53
door Bakboord1
Silver_R schreef:Een R gaat gewoon hard. Snel genoeg, waarom wil je daar mee gaan rommelen.
Omdat het kan!!
Geplaatst: 14.06.2011 - 22:54
door elianmars
Oh ja, als ik er de centen voor zou hebben, zou het ongetwijfeld de R worden

Geplaatst: 14.06.2011 - 23:03
door Freshman
T5-jes op mobile.de zien er wel echt mooi uit zeg maar ik wil idd een AWD.
Naderhand de jongens van Fasttech even hun ding laten doen en klaar ben je. Nogmaals het niet gaat om het aantal peekaas maar om de opbouw van het vermogen... daar haal je als het goed afgesteld is meer prestaties mee dan met zoveel mogelijk pk-tjes.
Geplaatst: 14.06.2011 - 23:20
door Johras
elianmars schreef:De T5 heeft geen vermogensverlies door de AWD.
En is een stukje lichter, maar net als elianmars zou ik ook voor de R gaan als ik het geld had
(
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/s60/7895637 zo'n mooie rode, maar TS wil een estate en GT

)
Geplaatst: 14.06.2011 - 23:23
door Freshman
Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Geplaatst: 14.06.2011 - 23:42
door elianmars
Freshman schreef:Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Oh? Ik heb er totaal geen problemen mee. Goede banden en de boel een stukje omlaag helpt natuurlijk wel

Geplaatst: 15.06.2011 - 00:46
door V70 classic
elianmars schreef:Freshman schreef:Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Oh? Ik heb er totaal geen problemen mee. Goede banden en de boel een stukje omlaag helpt natuurlijk wel

Ik ben bang dat ik je niet kan volgen Marcel.
Geplaatst: 15.06.2011 - 00:49
door elianmars
V70 classic schreef:elianmars schreef:Freshman schreef:Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Oh? Ik heb er totaal geen problemen mee. Goede banden en de boel een stukje omlaag helpt natuurlijk wel

Ik ben bang dat ik je niet kan volgen Marcel.
Letterlijk of figuurlijk?

Geplaatst: 15.06.2011 - 08:05
door V70 classic
elianmars schreef:V70 classic schreef:elianmars schreef:
Oh? Ik heb er totaal geen problemen mee. Goede banden en de boel een stukje omlaag helpt natuurlijk wel

Ik ben bang dat ik je niet kan volgen Marcel.
Letterlijk of figuurlijk?

Uhh letterlijk
Geplaatst: 15.06.2011 - 08:28
door t5power
Freshman schreef:Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Ik heb wel eens gelezen dat dat alleen geldt voor bijv 0-100 sprintjes (iig dan het eerste gedeelte). Als de auto eenmaal rijdt, zeg 50-80 per uur, zou het geen probleem meer zijn om het vermogen op de weg te krijgen. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom een T5 op de tussensprints sneller kan zijn.
Geplaatst: 15.06.2011 - 08:33
door Quota
V70 classic schreef:elianmars schreef:Freshman schreef:Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Oh? Ik heb er totaal geen problemen mee. Goede banden en de boel een stukje omlaag helpt natuurlijk wel

Ik ben bang dat ik je niet kan volgen Marcel.
Marcel heeft geen moeite om het vermogen van zijn getunede T5 op het wegdek over te brengen. Marcel heeft de auto verlaagd en er goede banden op zitten en er daarmee voor gezorgt dat er geen tractieverlies optreedt...
Al zijn er ook mensen die denken dat je het vermogen dan niet echt gebruikt... :twisted:

Geplaatst: 15.06.2011 - 11:09
door V70 classic
t5power schreef:Freshman schreef:Buitendat is het zo dat je met de T5 je best moet doen om het vermogen op de weg te houden. Bij de AWD moet dat weer een stuk makkelijker gaan.
Ik heb wel eens gelezen dat dat alleen geldt voor bijv 0-100 sprintjes (iig dan het eerste gedeelte). Als de auto eenmaal rijdt, zeg 50-80 per uur, zou het geen probleem meer zijn om het vermogen op de weg te krijgen. Dat is de enige reden die ik kan bedenken waarom een T5 op de tussensprints sneller kan zijn.
Misschien nog wat vermogen verlies aan de wielen door de AWD.
Daar blijven ook wat peeekaaa's achter natuurlijk.
Mijn T6 zit zo rond de spec's van die van Marcel.
Met droog weer vermoed ik zo dat ik het alfleg (ik ben natuurlijk zwaarder en heb GT).
Ik kan natuurlijk wel gelijk vol op het gas.
Maar om de een of andere reden vindt ik het nog geen prettige gedachte om direct een 330 Hp op het asfalt te leggen met banden die plakken als kauwgom.
Ik ben wel een stevige rijder maar ben wel zuinig op het mechaniek, ik breng hem liever rustig aan het rollen :roll: .
Bij vochtig wegdek maakt ie geen kans tot de 100.
Maar goed ik denk dat TS met een R een goede keus zou maken.
Zeker als ie van doorrijden houd dan voelt het lager bij de grond net iets fijner aan.
Geplaatst: 15.06.2011 - 11:40
door Freshman
Vol op het gas bij een stoplicht ben ik ook geen voorstander van. Vanuit stilstand de bak de assen en diffs zo op zijn donder geven kan nooit goed zijn. Daarom ben ik ook meer geinteresseerd in de tussensprints.
TVK heeft er ook 2 te koop staan
Waarvan 1
R met rica EN aangepaste turbo. Hij is nota bene volvo dealer. Zo'n auto laat ik dus bij voorbaat al staan vanwege de aangepaste turbo. Je weet niet hoe iemand er mee om is gegaan maar als je de turbo zelfs laat opschroeven of er een grotere inzet is het wel aannemelijk dat de vorige eigenaar echt een stevige rijder is geweest.
Er staat er ook 1 die wel netjes is met veel opties maar de prijs vind ik dan weer te hoog. Buitendat is dit weer de oude GT... correct?
R
Geplaatst: 15.06.2011 - 22:56
door elianmars
Freshman schreef:
TVK heeft er ook 2 te koop staan
Waarvan 1
R met rica EN aangepaste turbo. Hij is nota bene volvo dealer. Zo'n auto laat ik dus bij voorbaat al staan vanwege de aangepaste turbo. Je weet niet hoe iemand er mee om is gegaan maar als je de turbo zelfs laat opschroeven of er een grotere inzet is het wel aannemelijk dat de vorige eigenaar echt een stevige rijder is geweest.
Tja, wat is een stevige rijder? Je koopt een R niet om tussen de vrachtwagens te gaan rijden, lijkt me.
Juist doordat er flink wat geld in de wagen is gestoken (Rica, aangepaste/grotere turbo, rvs uitlaatsysteem), heb ik het idee dat de wagen van een liefhebber is geweest.
Geplaatst: 16.06.2011 - 00:02
door Discovery
Freshman schreef:Er staat er ook 1 die wel netjes is met veel opties maar de prijs vind ik dan weer te hoog. Buitendat is dit weer de oude GT... correct?
Auto is van Januari 2005, dus oude geartronic.
Maar de auto moet een nederlandse wagen zijn? Of mag die ook uit het buitenland komen?
Geplaatst: 16.06.2011 - 07:55
door Freshman
Als de historie klopt heb ik geen probleem met een buitenlandse auto.
Geplaatst: 16.06.2011 - 20:18
door Philken
ik heb mijn R gekocht van een liefhebber die er ook stevig met reed: geen probleem want hij was zo zuinig op de auto dat het minste rammeltje of defect direct gerepareerd moest worden, volledige onderhoudshistoriek was op aanvraag bij de dealer die het onderhoud gedaan had te verkrijgen
qua tractie: de mijne had bij aankoop een versleten haakse overbrenging en reed dus als FWD(gemeld bij aankoop),gelukkig dat de 4X4 snel gerepareerd was anders was hij al de deur uit wegens onhandelbaar met zo'n vermogen enkel op de voorwielen
ik zou toch opteren voor een handbak(en Atacamainterieur

)