Pagina 3 van 3
Geplaatst: 15.06.2011 - 22:31
door toppertje
945i schreef:Ik zou Jaap Pul er even naar laten kijken, als hij het niet weet, weet niemand het!
(En daarna pas een shaggie opsteken, op de goeie afloop)
bij Pul red je het niet met 1 shaggie

Geplaatst: 18.06.2011 - 22:08
door Marel
He mannen mijn probleem met de zwarrte rook is opgelost ik heb de raad van pimsam aangenomen, en het is opgelost, bedankt hiervoor.
Ik heb het slangetje die de druk naar de EGR KLep regeld er af gehaald, en en afgesloten, bijde kanten, hij loopt weer als een treintje, en heeft totaal geen rook meer.
Geplaatst: 19.06.2011 - 00:21
door bas850
En toch zou ik even naar je timing laten kijken door een dieselspecialist als Pul.
Geplaatst: 21.06.2011 - 20:18
door pimsam
[quote="Marel"]He mannen mijn probleem met de zwarrte rook is opgelost ik heb de raad van pimsam aangenomen, en het is opgelost, bedankt hiervoor.
Ik heb het slangetje die de druk naar de EGR KLep regeld er af gehaald, en en afgesloten, bijde kanten, hij loopt weer als een treintje, en heeft totaal geen rook meer.[/quote]
Je kunt het beste een plaatje tussen de klep en het inlaatspruitstuk plaatsen. Na de vele km's is er zoveel roet in de klep gekomen dat deze vaak niet meer helemaal afsluit. Bij mij gaf het loskoppelen 80% resultaat, een plaatje de laatste 20%. Het kos een paar euro en is een werkje van 15 minuten. Wel even een dag van te voren met kruipolie aan de gang. De bouten kunnen een beetje verroest zijn.
En als je auto goed onderhouden wordt, wordt de pomptiming elke beurt even gecontroleerd en eventueel bijgesteld. Moet je natuurlijk wel naar een dealer of iemand de deze motoren echt kent en kan uitlezen.