V60 reservewiel

945i
8th Gear member

:) Zal je toch een kind langs de kant moet zetten vrees ik... ;)

Ben het met velen eens dat er iets in moet zitten dat je in ieder geval verder kan.
Aan de andere kant, wanneer heb je nu een lekke band? (in België iets eerder ja.) Wegen zijn hier in het algemeen goed en schoon.
En als je naar het buitenland gaat, tja, toch maar ruimte maken dan.

(heb zelf geen reservewiel bij me, vertrouw volledig op Michelin)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Fulaks
6th Gear member

Ondanks de inderdaad soms abominabele Belgische wegen, is het al een jaar of tien geleden dat ik nog eens een lekke band heb gehad, en daarvoor was het ook lang geleden.

Het risico is niet onbestaande, maar laag. Uiteraard zal je altijd zien dat je lek rijdt op het meest vervelende moment en op een lastige plek. Murphy...
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
V70 classic
3rd Gear member

Fulaks schreef:Ondanks de inderdaad soms abominabele Belgische wegen, is het al een jaar of tien geleden dat ik nog eens een lekke band heb gehad, en daarvoor was het ook lang geleden.

Het risico is niet onbestaande, maar laag. Uiteraard zal je altijd zien dat je lek rijdt op het meest vervelende moment en op een lastige plek. Murphy...
Daar gaat het mij om.
Normaal sleep ik dat wiel ook niet mee.
Maar op vakantie wil ik met een paar minuten weer aan het rijden zijn.
Met 2 kinderen zie ik het niet zitten om op de autostrade te staan wachten op hulp.

grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Volgend jaar gaan wij weer naar Turkije op vakantie. Dat is ruim 4200km. We hadden graag een band willen meenemen, maar de ruimte is er nu eenmaal niet. Tja...
945i
8th Gear member

Als er bomen in de buurt zijn kan je altijd iets fabriceren.
V70 classic
3rd Gear member

945i schreef:Als er bomen in de buurt zijn kan je altijd iets fabriceren.
Zou dat ook werken met een AWD :roll: .
V70 T6 AWD MTE
945i
8th Gear member

Vredestein heeft wel een ruimtebesparende oplossing.. De space master.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

dutch-v schreef:Wellicht dat dit een (toekomstige) oplossing is voor dit thema. Volvo is toch premium, toch ...?
http://www.vredestein.nl/Banden_Bandtyp ... essionID=0

Hier een zeer verhelderend filpje.
http://www.youtube.com/watch?v=nZGPz80lB-s

Geen idee wat dit kost.

Groet,
dutch-v
945i
8th Gear member

Sorry hoor, niet goed gelezen...
S60 170pk Lpi
4th Gear member

johnny.martin schreef:rij al zeven jaar met een spuitbus en heb deze nog nooit nodig gehad.
hebben jullie je al eens afgevraagd wat julle gaan aanvangen met een reservewiel al dan niet normaal of klein al ze je vier banden plat zetten.
oplossing trekhaak met aanhanger en daar vier andere wielen in is misschien een oplossing. waar jullie je druk over maken. bij elk defect aan jullie wagen sleept de pechdienst je gewoon naar de garage, en daar zullen ook wel zorgen dat je band hersteld kan worden of een nieuwe omleggen. einde discussie
Om te beginnen vraag ik mij ernstig af wie zich hier nu druk maakt :?: 8)

Ik heb al elf jaar geen lekke band gehad tot zes weken geleden. Wat was ik blij dat ik een paar jaar geleden een 'thuiskomertje' heb aangeschaft anders had ik dus mooi gestaan langs de weg.

Op hemelvaartsdag onderweg naar Rotterdam op de A12 een tik onder de auto. Keek nog in binnenspiegel of ik iets op de weg zag liggen, niks! Zal wel een steentje in de wielkast zijn geweest, dacht ik. Op de A20 begon de auto te trillen en direct gestopt op de vluchtstrook. Wat bleek, linker achterband driekwart leeg. Wiel verwisseld en reis verder vervolgd.

Bij mijn garage bleek dat op de rand van het profiel en de wang een gaatje in band zat. Door de locatie van de beschadiging was reparatie niet mogelijk helaas maar erger was de beschadigde wang van de band. Voor het localiseren van het lek hadden zij lucht in de band gepompt. Het lek was direct gevonden door het geluid en de voelbare lucht maar het was des te schokkender hoe de band eruit zag. Over meer dan de helft van de omtrek van de band had de wang aan de binnenzijde meerdere bulten. Als ik de beschadiging al had kunnen dichten met de reparatiespuitbus dan had mijn band misschien wel aangelopen tegen de wielophanging zo groot waren de bulten. Door combinatie van het warme weer en de snelheid was de wang van de band helemaal verrot gereden.

Mijn ANWB-lidmaatschap had ik opgezegd omdat ik daar al jaren geen gebruik van had gemaakt (sinds 15 jaar Volvo :wink:) dus dat was in deze ook geen optie geweest en ondanks dat hadden ook zij mij ook niet verder kunnen helpen. Hooguit afslepen naar een garage.

Al met al was ik dus blij met een 'thuiskomer' in de kofferbak en minder blij met de schade aan de band.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

gevalletje "zelfredzaamheid"
Volvo for life
Battlecruiser
8th Gear member

V70 classic schreef:
Normaal sleep ik dat wiel ook niet mee.
Maar op vakantie wil ik met een paar minuten weer aan het rijden zijn.
Met 2 kinderen zie ik het niet zitten om op de autostrade te staan wachten op hulp.

grts Ronald
Krek mijn idee: normaal heb ik een thuisbrenger in de auto liggen.
Maar speciaal voor de vakantie neem ik in plaats van dat tijdelijke ding een degelijk écht wiel mee.
Als ik 1200 kilometer 's nachts onderweg ben, is een thuisbrenger een ding dat je hooguit een paar honderd km verder brengt. En 's nachts zijn er niet veel bandenadresjes open.

Dus in de bak van de thuisbrenger gaat met de vakantie bagage en het échte wiel gaat in de laadruimte, zó voor het grijpen, anders moet ik nog al die bagage opzijzetten ook.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
den toerist
5th Gear member

Zo'n spuitbus kan niet alles dichten, dit is enkel goed voor kleine gaatjes.
Zo'n 10 jaar terug reed ik en mijn toenmalige vriendin ( intussen echtgenote ) naar de kust via de autostrade, plots begon de wagen vreemd te roffelen en deed de achterkant van de wagen vreemd. Direkt de pechstrook op en wat bleek, een lekke band. Maar geen klein gaatje maar een hele scheur in de flank van de band (zo'n 6 a 7 cm) toen was ik blij om een klein reservewiel te hebben in de plaats van zo'n spuitbus. We konden mits enige vertraging toch gewoon verder rijden. Met zo'n spuitbus sta je daar dan toch gewoon maar...
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
den toerist
5th Gear member

Georgius schreef: Ik meen te weten dat er voor het optionele mini-reservewiel (geleverd in tekstielzak) geen plaats is in de ruimte onder de V60 koffer.

Past dit mini-reservewiel in de ruimte tussen de voorzetel en de achterste zitbank (de voetruimte van de achterzetel) ?

Heeft een bezitter van de V60 dit op een handige manier opgelost ?

Dank bij voorbaat
Heb het intussen op mijn werk eens gevraagd aan enkele Volvo S60/V60 rijders of zij een spuitbus hebben of een klein reservewiel.
Bij allen hebben ze zo'n spuitbus. Dus weet ik niet waar ze anders hun reservewiel laten.
V70 classic
3rd Gear member

den toerist schreef:
Georgius schreef: Ik meen te weten dat er voor het optionele mini-reservewiel (geleverd in tekstielzak) geen plaats is in de ruimte onder de V60 koffer.

Past dit mini-reservewiel in de ruimte tussen de voorzetel en de achterste zitbank (de voetruimte van de achterzetel) ?

Heeft een bezitter van de V60 dit op een handige manier opgelost ?

Dank bij voorbaat
Heb het intussen op mijn werk eens gevraagd aan enkele Volvo S60/V60 rijders of zij een spuitbus hebben of een klein reservewiel.
Bij allen hebben ze zo'n spuitbus. Dus weet ik niet waar ze anders hun reservewiel laten.
Bijkomend probleem is dat zo een spuitbus geen blijvende oplossing is.
Zeker niet omdat je nooit weet of er carkasbreuk is na lek rijden.
Wat dan weer meestal zo is als ie in eens leeg staat en je rijdt wat door.
Vindt je je auto in de ochtend plat.
En je durft hem met een bus te vullen kun je gelijk op zoek naar een nieuw exemplaar.
Want plakken zal niet meer gaan.
Dat vertellen ze er bij aankoop van de spuitbus (met of zonder auto) niet bij.

BTW ik heb al gepast.
Links de koelbox.
Rechts een 18" 245
Er tussen 6 kunststof kratten.
Komt helemaal goed (met een V70 dan).

Ik ben er klaar voor.

grts Ronald
V70 T6 AWD MTE
M@rcel
6th Gear member

Zou één van die Vredestein Space Savers op mijn S80 passen?
Volvolof
3rd Gear member

M@rcel schreef:Zou één van die Vredestein Space Savers op mijn S80 passen?
volgens mij past het niet, want dit zijn banden inclusief velg
als er Ford en/of Peugeot modellen tussen stonden dan zou het nog kunnen gaan passen

Voor de mensen die een winterband als reserveband meenemen (doe ik ook): die zijn meestal richting gebonden, dus als je een rechter band meeneemt kan je die niet links zetten. Dan zal je eerst een zomerband rechts-links moeten omwisselen. Ik denk er nog aan om een vredestein quatrac3 4-seizoenenband als reserveband te nemen. Die is niet richting gebonden.

Runflat banden kunnen ook een mooie oplossing zijn (hebben we op onze Mini) Hebben wel als nadeel dat je er max 250km op mag doorrijden, dus niet ideaal voor vakantie. Het comfort van de moderne runflat banden valt reuze mee, zolang je geen 45-serie of nog lagere banden gebruikt.
Gast

Vredestein gaat niet passen - ik heb gevraagd, en zie hieronder het antwoord.

Geachte heer,

Dit is het antwoord van onze Tyre Information Centre op uw vraag:

Helaas maken wij voor deze auto geen Space Master. Zie de modellen op de website.

Met vriendelijke groet,

Apollo Vredestein B.V.
Tyre Information Centre
Geoffrey Gokoelsing

tic@apollovredestein.com
T: +31 (0)53 4888 644
BlackcurrantV70
7th Gear member

Ik heb gelezen dat Volvo Assistance niet tussen komt voor een lekke band als je geen reservewiel bij hebt.

Dus dat wordt een kip/ei verhaal, Volvo levert geen reservewiel op een S/V60, maar Volvo assistance komt alleen als je er een bij hebt....

Ik zou voor een XC60 gaan ! (al is een V60 in koperkleur een plaatje)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
M@rcel
6th Gear member

dbosker schreef:Vredestein gaat niet passen - ik heb gevraagd, en zie hieronder het antwoord.

Geachte heer,

Dit is het antwoord van onze Tyre Information Centre op uw vraag:

Helaas maken wij voor deze auto geen Space Master. Zie de modellen op de website.

Met vriendelijke groet,

Apollo Vredestein B.V.
Tyre Information Centre
Geoffrey Gokoelsing

tic@apollovredestein.com
T: +31 (0)53 4888 644
jammer...
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”