johnny.martin schreef:rij al zeven jaar met een spuitbus en heb deze nog nooit nodig gehad.
hebben jullie je al eens afgevraagd wat julle gaan aanvangen met een reservewiel al dan niet normaal of klein al ze je vier banden plat zetten.
oplossing trekhaak met aanhanger en daar vier andere wielen in is misschien een oplossing. waar jullie je druk over maken. bij elk defect aan jullie wagen sleept de pechdienst je gewoon naar de garage, en daar zullen ook wel zorgen dat je band hersteld kan worden of een nieuwe omleggen. einde discussie
Om te beginnen vraag ik mij ernstig af wie zich hier nu druk maakt :?:
Ik heb al elf jaar geen lekke band gehad tot zes weken geleden. Wat was ik blij dat ik een paar jaar geleden een 'thuiskomertje' heb aangeschaft anders had ik dus mooi gestaan langs de weg.
Op hemelvaartsdag onderweg naar Rotterdam op de A12 een tik onder de auto. Keek nog in binnenspiegel of ik iets op de weg zag liggen, niks! Zal wel een steentje in de wielkast zijn geweest, dacht ik. Op de A20 begon de auto te trillen en direct gestopt op de vluchtstrook. Wat bleek, linker achterband driekwart leeg. Wiel verwisseld en reis verder vervolgd.
Bij mijn garage bleek dat op de rand van het profiel en de wang een gaatje in band zat. Door de locatie van de beschadiging was reparatie niet mogelijk helaas maar erger was de beschadigde wang van de band. Voor het localiseren van het lek hadden zij lucht in de band gepompt. Het lek was direct gevonden door het geluid en de voelbare lucht maar het was des te schokkender hoe de band eruit zag. Over meer dan de helft van de omtrek van de band had de wang aan de binnenzijde meerdere bulten. Als ik de beschadiging al had kunnen dichten met de reparatiespuitbus dan had mijn band misschien wel aangelopen tegen de wielophanging zo groot waren de bulten. Door combinatie van het warme weer en de snelheid was de wang van de band helemaal verrot gereden.
Mijn ANWB-lidmaatschap had ik opgezegd omdat ik daar al jaren geen gebruik van had gemaakt (sinds 15 jaar Volvo

) dus dat was in deze ook geen optie geweest en ondanks dat hadden ook zij mij ook niet verder kunnen helpen. Hooguit afslepen naar een garage.
Al met al was ik dus blij met een 'thuiskomer' in de kofferbak en minder blij met de schade aan de band.