Pagina 3 van 6
Geplaatst: 17.10.2011 - 11:34
door christianvanloon
Voorlopig niet, maar we hebben het er ook niet echt over gehad.
Verkoper was aardig, maar had dit soort kleine dingen niet echt vermeld, wat ik jammer vond.
Heb dat ook vermeld en gezegd dat ik voorlopig even verder ging kijken.
Ik neem aan dat hij het mankement met het wiel gaat verhelpen, want een proefrit maken wordt voor andere klanten zo zeker niet aangenaam..
Even 2 snelle vragen;
-De Dolby speaker, wanneer hoort deze te werken? Tuner/CD/?
-Verschil tussen een 2.4T en 2.3 T5; is het het overwegen waard of per definitie NIET doen?
Geplaatst: 17.10.2011 - 11:41
door Broabander
Tja, 2.4 met een LPT of een 2.3 met een HPT. Je zult in de 2.4 minder top-end power hebben, maar als je er verder niet mee gaat scheuren is het het overwegen waard.
Geplaatst: 17.10.2011 - 13:15
door christianvanloon
Wat zijn de daadwerkelijke verschillen tussen de motoren?
Zit er ook nog verschil in het basisblok of is simpelweg de turbo groter en HPT in combinatie met een chip?
M.a.w.; vervangen van turbo en chip door T5 versie maakt de motoren identiek of...?
Geplaatst: 17.10.2011 - 16:02
door Laguna-S60
T5 = dacht ik een 2.3T met hoge turbo druk.
2.4T = 2.4 met turbo die op een lage druk mee doet.
Geplaatst: 17.10.2011 - 21:26
door S80 Executive
En de Dolby speaker hoort het bij alle bronnen te doen, dus ook de radio, als je de mode voorkeurtoets in "Dolby" zet, maar ook bij "3-ch".
Geplaatst: 17.10.2011 - 22:04
door sbv
Wat voor radio zit erin ? een SC-900 is iets beperkter dan een SC-901.
Bij mijn weten doet dolby het niet bij radio op een SC-900.
een 2.4T is een lage druk turbo die vanaf een laag toerental lekker op pakt, een T5 vanaf een hoger toerental, maar gaat dan wat verder door.
Geplaatst: 17.10.2011 - 22:05
door sbv
Met een chip krijg je een 2.4T wel met meer power, maar het is geen T5. Een 2.4T is wat rustiger te rijden omdat je vanaf stationair al trekkracht hebt
Geplaatst: 17.10.2011 - 22:52
door christianvanloon
Heren,
Dank. Ik ga gewoon eens kijken bij Auto 't Harde, naar die 2.4T.
Laat ik het anders zeggen; deze auto ziet er zo goed uit en alles lijkt gewoon te kloppen (NAP, onderhoud, etc.). Dat is mij ook veel waard. Als ik dan iets moet inleveren op vermogen, maar wel een prima auto krijg, kan ik altijd nog besluiten om hem iets op te peppen.
De basis moet goed zijn, daar gaan we gewoon eens naar kijken.
De donkerblauwe T5 uit Helden staat ook nog op mijn bezoeklijstje, evenals een zwarte T5 uit Brunssum.
Ik houd jullie op de hoogte!
Geplaatst: 18.10.2011 - 18:20
door christianvanloon
Het kan snel gaan, dat blijkt!
De 2.4T is inmiddels al verkocht. Ik bel vanochtend rond 11:00, daarvoor was er een klant geweest en die heeft de auto uiteindelijk gekocht.
Erg jammer, maar van de andere kant; het enige wat ik erg jammer vond was de 2.4T. Hij voldeed dus niet 100% aan mijn eisen.
Ofwel; even slikken en weer doorgaan, er volgen er vast nog meer...
Heb mezelf in ieder geval een stok achter de deur gezet, want ik heb aangekocht:
C70 blokjesgrill, jawel

(voor een leuke prijs)
Geplaatst: 22.10.2011 - 21:45
door christianvanloon
Vandaag weer op pad;
Gelsenkirchen (DE) voor een grijs-metallic C70 T5 uit 2000.
Volgens opgave 270.000 km gelopen en in goede staat.
In werkelijkheid had de auto 370.000 gelopen.
Riemenwissel op 335.000, evenals olie en filters.
Raam bestuurderszijde ging niet open en hing iets scheef.
Voorbanden redelijk glad
Achterbumper moet gespoten
Klein gaatje in volleder bestuurdersstoel (instapschade)
Geen radio
Airco werd koud en schakelde netjes in (om de 20 sec. ongeveer), maar blies een soort damp/stof het interieur in. Wat is dat?
Motor liep, ondanks kilometers, zéér goed en schakelde perfect (handbak).
Daarnaast de donkerblauwe bekeken in Helden (Limburg).
C70 T5 uit 1998, met 285000 kilometers, waarvan de riem onlangs vervangen is, samen met de dynamo.
Probleempjes;
Airco schakelt niet in (is dit de 'beruchte' magneetkoppeling?)
Steenslag voorbumper (wat overigens wel normaal is met deze km-stand)
Bijrijdersstoelverstellingen (electronisch) werken geen van allen (stoelverwarming wél). Wat zou dit kunnen zijn? Zekering/relais/bedrading?
Bij de blauwe had ik wel een goed gevoel. Technisch en motorisch voelde alles veilig en zeker aan. Automaat schakelde prima.
Prangende vragen (just to know):
- Niet inschakelende airco; magneetkoppeling speling?
- Damp in interieur na inschakelen airco; wat is dat?
- Elektrische stoelwerking functioneert niet; geen enkele richting, verwarming wel..
Al met al dus een druk dagje gehad, maar wel de moeite waard. Weer iets wijzer en misschien dat de blauwe iets zou kunnen worden...
Geplaatst: 23.10.2011 - 23:49
door Ramon&Ramon
Als ik de problemen lees van de onderste Volvo,verdamper van de airco blijkbaar lek,stoelmotoren of geleiding stuk of de computer van de stoelen stuk.
Al met al een reparatie van rond de 1750 euro..
Geplaatst: 23.10.2011 - 23:56
door 945i
Maar voor een heleboel minder geld kan het ook Airco bijvullen zijn en een kapotte zekering... Dan ben je voor 100€ de man.
Ziek praten is niet zo moeilijk.
Om een diagnose te kunnen stellen moet er iemand naar kijken met verstand van zaken...
Geplaatst: 24.10.2011 - 00:04
door Ramon&Ramon
Is niet nodig als je de auto al kent!
Geplaatst: 24.10.2011 - 00:17
door Ramon&Ramon
Ziek praten is iets anders dan iemand behoeden voor een miskoop!
Geplaatst: 24.10.2011 - 09:01
door 945i
Dat is zo... Is die van jullie zelf al verkocht?
Geplaatst: 24.10.2011 - 10:09
door christianvanloon
Heren, wederom weer dank.
Rustig blijven; ik heb nog niets gekocht. Ben me gewoon aan het oriënteren en proefrijden. Daar leert men van.
Ik noem de problemen even, omdat ik ze dan misschien kan gaan herkennen.
Dus een niet inschakelende airco (hoorbaar) kan aangeven dat de verdamper lek is?
Ik kijk rustig verder maar op dit moment is het aanbod C70's met de gewilde kleurencombinatie schaars... ik moet dus geduld houden...
Geplaatst: 24.10.2011 - 10:15
door 945i
Dat kan aangeven dat de verdamper niet in orde is, maar het kan ook gewoon te weinig koelmiddel zijn of een ringetje verwijderen...
Geplaatst: 24.10.2011 - 10:52
door sbv
stoelverstelling defect kan ook een kabel zijn die lossgeschoten is. Aan de achterzijde van de leuning zit een kabel die wel eens te ruim kan worden waardoor de elc. verstelling niet meer werkt. Kabel vervangen is dan de remedie, kosten <100 euro, mits je dit zelf doet
Geplaatst: 24.10.2011 - 12:21
door Ramon&Ramon
945i schreef:Dat is zo... Is die van jullie zelf al verkocht?
Die is niet meer te koop,hou hem zelf!
Geplaatst: 24.10.2011 - 18:00
door christianvanloon
http://link.marktplaats.nl/489317464
Wat vinden jullie van deze? Bekend?
Stond eerst bij Jaap Hoogeveen Saab-Service.nl en is daar verkocht.
Het enige waar ik even vraagtekens bij heb;
Autobedrijf Vinke, waar de auto nu te koop staat, geeft aan dat het om een 2.4T gaat (2435cc / 193 PK).
RDW en Jaap Hoogeveen geven aan dat het om een T5 gaat (239 PK).
Wat ik mij kon herinneren, maar ik weet niet zeker of het klopt;
Ik heb nu 4 T5's AUT gereden; deze hebben voor de schakelpook een S/E/W stand.
De enige 2.4T die ik heb gereden, heeft enkel één grote knop voor de schakelpook: W.
Is dit een verschil tussen de T5 en 2.4T?
Verder gaf Jaap Hoogeveen aan dat het de auto zeer netjes is onderhouden, boekjes ingevuld, etc.