Pagina 3 van 5

Geplaatst: 18.08.2011 - 11:57
door DBVD
Helaas nog steeds geen S60 terug :-(

Gisteren gebeld en nagevraagd naar de status:
"je ze zijn er druk mee bezig, de eigenaar van die garage wilt het liever zelf allemaal doen" etc etc mooie praatjes allemaal dus..

Ik vertelde dat ik Vrijdag wel weer terug bel..

Ga maar niet meer zeuren en boos worden dat heeft ook geen zin, ik denk ook wel dat hun hun best doen, maar ja we lopen nu al tegen de 3 weken aan..

En in de tussen tijd rijd ik dus in me GRUWELIJK lelijke Toyota Corolla..
Maar goed, dat is dus de status tot en met nu..

Hopelijk bellen ze vandaag dat ik de S60 GEMAAKT op kan halen..
Ben alleen bang dat dat meer dromen zijn dan werkelijkheid..

Zal straks ff een foto maken van de Toyota..

:-)

Geplaatst: 18.08.2011 - 12:43
door Laguna-S60
Wat is er mis met een Toyota :P

Geplaatst: 18.08.2011 - 13:51
door JeroenSpock
Heb je garantie op de auto of moet je zelf betalen? Anders misschien bij een ander bedrijf/garage kijken?
Voor 2 slangen en een voeler duurt het wel lang of ligt dat aan mij?

Geplaatst: 18.08.2011 - 14:10
door DBVD
Het probleem is dat ik geen BOVAG garantie heb, maar een standaard garantie pakket van 3 maanden op de motor..

Maar aan de andere kant heb ik zoiets van tja het is al de 1e dag allemaal gebeurd, vervolgens heb ik er zelf een paar honderd euro aan betaald om het 1 en andere te vervangen / controleren, maar het probleem bleef, dus laat hun het nu maar oplossen..

Ik neem aan dat als het gemaakt is, ik dan niets hoef te betalen, al helemaal niet omdat het weken duurt..
Inderdaad duurt het allemaal wel lang voor wat slanger en een voeler, wat die garage ook mag bedoelen met voeler..
Maar goed ik bel ze morgen nog een keer anders denk ik maar dat ik hem zelf maar naar de Volvo dealer breng en zelf voor de kosten opdraai.

:-(

Geplaatst: 18.08.2011 - 14:39
door V70 T5 assen
Ook bovag is niet zaligmakend , een bedrijf vind normaliter een goede naam veel belangrijker.

Dit bedrijf vind schijnbaar niets belangrijk......

Geplaatst: 18.08.2011 - 14:56
door DBVD
Heb geen idee of met BOVAG garantie het allemaal wel beter gedekt is of niet, maar goed die 1000,- had ik ( en heb ik er nog steeds ) niet voor over..

Maar ik denk wel dat ze hun naam redelijk belangrijk vinden hoor..
Kan hun wel begrijpen omdat ze afhankelijk zijn van andere garage's dat ze dan niets kunnen doen dat het zo lang duurt..
Maar aan de andere kant, ik kon me geld niet terug krijgen, moest zelf "zeuren" om een leen auto, en we zijn al 3 weken verder..
Denk als ik hem zelf bij de Volvo garage breng dat het max 3 dagen duurt, alleen dan wel een grote prijskaart eraan maar okay..

Geplaatst: 18.08.2011 - 15:59
door roadrage
pff wat een drama zeg :-O

ik leef net als anderen hier met je mee.

Echter zou ik nu na bijna 3 weken toch wel aandringen.
heb je uberhaupt nog vertrouwen in de zaak/auto ??
zo ja dan die wagen daar zo snel mogelijk weghalen en bij een echte volvo dealer/specialist neer zetten en dan maar een zakcentje betalen.
Dan weet je dat het goed gedaan word en als het niet goed word gefixed kan je op je strepen gaan staan.

zo nee, de desbetreffende garage opbellen of langsgaan en vriendelijk doch dringend bepaalde termen in een aantal zinnen op ze/hem los te laten.
en dan bedoel ik niet god@#% @#$%$%
maar meer in de richting van ongenoegen-advocaat-stappen ondernemen etc. OF jullie geven me mijn geld terug.
klaar!

ik word al priegelig als mijn auto meer dan 3 dagen voor een klus bij mijn garage staat.

ik bedoel als ze voor een entire engine swap met alles erop en eraan niet eens sja wat zal het zijn 3 a 4 dagen nodig te hebben. dan mag dit eeecht niet 3 weken duren :-S

en dan die diagnose.. " paar slangetjes en een voelertje" :twisted:

just my 02 cents

Geplaatst: 18.08.2011 - 17:20
door V70 T5 assen
entire engine swap kan met 2 man echt wel in 1 dag hoor.

Willen is kunnen zeg maar

Geplaatst: 18.08.2011 - 17:24
door roadrage
V70 T5 assen schreef:entire engine swap kan met 2 man echt wel in 1 dag hoor.

Willen is kunnen zeg maar
Ja klopt als een bus. dat was om even aan te geven dat een dergelijk "grote" operatie ook zo gepiept kan zijn qua tijd.

Geplaatst: 19.08.2011 - 14:02
door DBVD
Vandaag wederom gebeld..
Nog steeds niet klaar, ze zijn er druk mee bezig bla bla bla bla bla...

Ikke:
Okay leuk verhaal: Kan ik me geld niet gewoon terug krijgen want ik ben het nu 3 weken later ECHT ZAT!

Verkoper:
Nou dat kan niet hoor, want de auto die je hebt ingeruild hebben we al verkocht..

Ikke:
Okay geef me een auto ter waarde van mijn inruil auto en me geld en dan klaar ??

Verkoper:
Nou ja ja dat moet ik even besproken met de verkoper die je de auto heeft verkocht.
Alleen die is op vakantie.

Ikke:
Weet je wat geef me auto terug, ik breng hem zelf wel naar een GOEDE volvo dealer..

Verkoper:
Ja ja ja dat kan niet zomaar want dan zit ik met een rekening..

Ikke:
Ja daar heb ik toch niets mee te maken.??

Verkoper:
Ja ja ja ja.. weet je wat ik spreek de verkoper die op vakantie is, morgen en dan vraag ik wat de opties zijn, bel jij mij morgen..

Ikke:
Pffff... naja het is dan niet anders he ?? Kan MIJN EIGEN auto NIET eens ophalen..

Geplaatst: 19.08.2011 - 17:16
door Oceanracer
Tja, daar zit je dan mooi mee. Zit weinig anders op dan afwachten tot morgen...

Geplaatst: 19.08.2011 - 17:20
door V70/2.4D/2003
Enuh.....weten wij hier reeds over welk bedrijf we het hier hebben?
'T is zo langzaam aan een soap aan het worden heb ik het idee. Trouwens, het Burgerlijk Wetboek roept over dit soort zaken ook het een en ander.

Geplaatst: 19.08.2011 - 17:25
door Oceanracer
Gelijk hebben en gelijk krijgen is nogal een verschil...

Geplaatst: 20.08.2011 - 08:51
door V70 T5 assen
Sjongejonge jonge... Weet je wat. Ik zou meneer de advocaat meenemen zonder van tevoren te bellen naar het bedrijf. Aan de balie elkaar voorstellen met de mededeling 'Ik zie over 10 minuten (duur van een kop koffie) mijn auto compleet zoals ik m ingeleverd heb terug zonder nota'.

En zo niet.. Dan mag dat bedrijf beter kennis maken met de betreffende advocaat.

Ik ben de vrouw van dit forumlid. Kan heeeel geduldig zijn maar net zoals al eerder werd aangegeven. 3 dagen is lang zat en na dag 4 begint er bij mij echt wat te jeuken zoals dit is verlopen.

EN extra kosten verzekering
EN extra kosten Wegenbelasting
EN extra kosten op naam zetten
EN extra kosten om die Toyota weer van je naam af te krijgen
En niet te vergeten al die Jan Drop kosten voor niets
PLUS dat je niet kan genieten van je Volvo zoals je hoort te genieten want het is (hoort iig) echt een fijne auto (te zijn)

Snap best dat sommige bedrijven het moeilijk hebben maar het is niet de bedoeling dat jij in je eentje zijn broodbeleg maandelijks gaat betalen hoor.

Succes!

Groetjes Miranda

Geplaatst: 20.08.2011 - 11:24
door jpwg001
Man! Wat een situatie! Zit er al een beetje schot in de zaak?

Geplaatst: 20.08.2011 - 14:44
door DBVD
Tja, met een advocaat, juridische stappen etc etc dreigen weet ik (nog) niet hoor..

Heb gisteren avond bedacht dat ik ze tot Woensdag geef, en dan mijn geduld ECHT maar dan ook ECHT op is..

3,5 weken op een auto wachten vind ik echt belachelijk..

p.s. www.automulder.nl te Urk, dat is het "bedrijf" waar de auto gekocht is..

Geplaatst: 20.08.2011 - 22:21
door Oceanracer
Vandaag zou er een bericht komen van de verkoper. Is dat nog gelukt?

Geplaatst: 21.08.2011 - 11:24
door DBVD
Helaas...

De verkoper was niet bereikbaar ivm vakantie..

Tja...

Geplaatst: 21.08.2011 - 12:25
door bap
Wat een pech kerel..
Wat heeft die auto je eigelijk gekost...?
En echt wat een slechte garage zeg...
Ik heb zelf mijn s60 t5 ook zonder garantie gekocht en nog eigelijk geen enkel probleem gehad ook 2001 model. .. gek hoe het kan lopen
Ik zou het niet verdragen als mij zoiets overkwam en zou zeker de nodige stappen onder nemen ...
misschien geschillen commisie inschakelen of iets dergelijks..geld terug zien te krijgen en op zoek naar een s60 die wel goed rijd ofzo...
Als ik dit lees realiseer ik me hoeveel geluk ik weer heb met de mijne..
Nou ben ik altijd erg oplettend met wie of wat ik zaken doe maar toch ..
je weet het nooit.
Zou deze garage maar snel in het zwarte boek zetten en laat het iedereen weten..!!
any way sterkte en veel geluk en maak die garage af!!


groet bap

Geplaatst: 22.08.2011 - 14:58
door DBVD
YESSSS!!!

Eindelijk een bevredigend antwoord! ( Na alle, ja ze zijn er mee bezig, ze doen hun uiterste best, de auto heeft prio etc etc antwoorden )

Wat is er gebeurd?
Ze konden het probleem niet vinden dus hebben ze een andere S60 ernaast gezet, de computer ( geen idee welke ) verwisseld van de goeie naar de mijne, werkte nog niet perfect, maar wel iets beter..

Toen hebben ze de CANBUS ( kabel vanaf de computer naar onder andere het gasklephuis ) vervangen door een tijdelijke ( zelf gemaakt exemplaar ) nog steeds niet helemaal goed maar weer iets beter, toen kwamen ze erachter dat alleen het gasklephuis nog voor problemen zorg, deze ook van de "leen"S60 overgezet en werkte hij perfect!

Wat gaan ze nu doen?
Een ( wederom ) nieuw gasklephuis plaatsen, de CANBUS vervangen, en bij de Volvo dealer te Harderwijk in laten lezen ( deze schijnt hier erg goed in te zijn )

Klaar? Omdat ze de CANBUS moeten bestellen, en het gasklephuis omgeruild dient te worden is hij klaar of eind woensdag middag of donderdag ochtend.

Poeh Poeh..
Nu maar hopen dat dit ook ECHT zo is!