Stotteren, inhouden, niet stationair lopen..

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Na een aantal keer gekeken te hebben naar aankoop tips, gasklephuis, deuren problemen, distributieriem had ik er 1 gevonden met een nieuw gasklephuis, deuren die goed open/dicht gaan en een ( redelijke ) nieuwe APK.

Zaterdag 30 Juli kan ik hem dan op gaan halen, mijn S60 2.4 170 PK !
Omdat ik ooit hiervoor eens een S40 2.0D 2005 heb gehad, waar ik in 1.8 jaar totaal geen problemen mee heb gehad, heb ik ervoor gekozen de auto mee te nemen zonder BOVAG garantie, wel 3 maanden garantie op de motor onderdelen.
Prima, betalen, overschrijven etc en op naar huis!
Prima ritje, beetje testen hoe hard hij gaat je kent het wel.

Thuis aangekomen zonder problemen, auto een half uurtje laten staan en daarna dacht ik nou nu ga ik ff naar de Halfords nieuw autogeurtje halen etc..
Auto starten en hij viel uit, nog een keer starten maar viel weer uit, nog een keer dan en toen deed hij het goed.. Ohw zal wel aan mij liggen dan, hij is nog "nieuw" voor mij..
5 minuten rijden en hij begint te stotteren in te houden gas te geven etc.
WAT DE FOK?
Even stoppen dan maar, 5 minuten gewacht, starten en niets aan de hand.. Op naar de Halfords en de was straat..

Auto gestart, viel weer uit, nog een keer en toen liep hij op 4 of minder cilinders, huh?? uit gedaan nog een keer gestart, nog steeds.. huh??
Weet je wat ik bel de ANWB, nou in het wachtende uur nog een paar keer gestart 4 a 5 keer en accu leeg..
ANWB is er, hij kwam al met de opmerking dat het waarschijnlijk het gasklephuis is ( zonder de motorkap te openen dan ), motorkap open reactie ANWB ohw die is nieuw dan zal dat het niet zijn.. Uur lang van alles testen en zijn reactie, ja 1 van je accu cellen is defect dus het ligt aan je accu.
Okay is goed, bedankt!

Prima, volgende dag nieuwe accu gekocht, erin gezet, en huppa hij deed het direct! YESSS! nou dan maar ff een hulf uurtje rijden om de accu bij te "laden" ( slaat nergens op is meer een gevoel ding )
Auto rijd prima niets aan de hand, TOTDAT ik de auto uit zet en weer aan doe, weer op 4 of minder cilinders, inhouden stotteren etc tijdens het rijden..
Weet je wat ANWB!
ANWB komt kijken, na wederom het 1 en ander controleren.
ANWB: je moet nieuwe bougies hebben en je moet of nieuwe injectoren of ze zijn helemaal vies van binnen..
Okay is goed, bedankt!
Prima volgende dag nieuwe bougies en mijn injectoren ULTRASOON laten reinigen bij een bedrijf, dit duurde 2 dagen dus daarna alles terug zetten..

En huppa rijd weer prima TOTDAT je hem wederom uitzet na ongeveer ene half uur rijden, en daarna weer aan doet, stoteren inhouden lopen op minder dan 5 cilinders etc..
ANWB bellen? Ja ben toch lid!
Nou 3e ANWB "monteur" weer een half uur kijken en doen, tevens het hele verhaal van die andere 2 ANWB collegas verteld, zegt hij okay je injectorren zijn goed, je bobines zijn goed, je bougies zijn goed, maar toch loopt hij raar. ( Als er ether in het luchtfilter gespoten word loopt hij prima, dus genoemde onderdelen werken prima )
Dan moet het toch aan het gasklephuis of de software liggen.
Okay is goed, bedankt!

Volgende dag ik naar de Volvo dealer bellen, ja is goed joh breng maar ff langs dan kijken we er ff na..
Mooi ik hem langs gebracht, daar achter gelaten en eind van de dag terug gekomen.
Volvo: ja de "auto" herkent het gasklephuis niet, om hiervoor te zorgen moeten wij de juiste software erop zetten MAAR dan moet het gasklephuis in een bepaalde stand staan. Helaas dat doet hij niet.
Er horen 3 software pakketen op te staan, en we kunnen er maar 1 laden.
ikke: ohw en nu?
Tja ook al heb je geen BOVAG garantie gekocht bij de garage waar je het hebt gekocht, je gasklep regelaar is nieuw dus hun zullen er vast wel garantie op hebben, dus ga gewoon terug.
Volvo: wij kunnen het ook voor je vervangen dan ben je alleen een auto of 800 extra kwijt.
Okay is goed, bedankt!

Volgende dag garage gebeld waar ik de volvo heb gekocht, en het hele verhaal uitgelegd.
Garage: ohw wat vreemd nou ja breng maar langs dan brengen we hem hier naar de Volvo dealer.
Volgende dag ( zaterdag auto) weg gebracht.
Maandag niets gehoord, dus ik denk nou dan bel ik Dinsdagmiddag zelf maar even op.
En hoe staat het ermee? Nou de Volvo dealer zegt dat de software goed is, en dat de S60 het gasklephuis herkent.. HUH?? Wat de fok??
Maar deed hij wel vreemd toen je daar stond bij de dealer dan?? Nee toen liep hij gewoon goed..
JA duh dan gaan ze niets vinden toch? ( althans lijkt mij )..
Maar ze zeiden wel dat er "een" error is over valse lucht aanzuiging, dus daar gaan we even naar kijken..
Prima ze hebben er een "eigen" monteur na laten kijken en die constateerde dat er 2 O ringetjes van de injectoren kapot waren.. HUH?? bij het reinigen hebben ze nieuwe O ringen opgezet!!
Maar de "monteur" van de garage had ze vervangen, auto gestart en niets aan de hand..
Mooi dan kan de S60 de garage uit en kan ik gebeld worden om hem op te halen.
HELAAS toen ze hem starten om de garage uit te rijden, weer hetzelfde probleem.. onstationair, inhouden etc etc..
Nou dan houden we hem toch nog maar even hier, of laten we er een ( weer een andere ) garage naar kijken..

Mensen de auto gekocht op 30 Juli, ben alleen van de garage naar huis, naar de halfords, en weer terug naar de garage geweest en tot op de dag van vandaag weet ik nog niets en heb ik nog steeds geen auto terug..
Aangezien ik nu een beetje moe word van elke dag met de trein te gaan ipv met de auto, vraag ik jullie om help..

HELPPP??

p.s. sorry voor me lange verhaal!
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
theboz
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 11.08.2006 - 19:06

Is je gasklep orgineel of via de toelevering geleverd ?
Al enkele keren een niet orgineel gasklep meegemaakt die ook problemen gaf
Want als je hem uit (laat) lezen op foutcodes heb je dan codes ?
Gr the Boz
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Hallo,

Geen idee of het een origineel of niet gasklephuis is..

Het rare is dat bij een koude motor de auto goed werkt, en er dus geen code op het gasklephuis is, maar iets van valse lucht aanzuiging.

Als de auto warm is, en dus ook beroerd loopt, dan geeft hij aan dat het gasklephuis niet herkend word.

De specifieke codes weet ik eerlijk gezegd niet.
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
Gast

Idd, is het een originele van Volvo? Mmet een gele sticker = vervangen. Witte sticker is af fabriek.
Of is het gasklephuis (ETM) een gereviseerde want dat wil ook nog wel eens ellende geven.
Gast

Oja, aansluiting inlaatspruitstuk op het blok wil ook wel eens lekken, omdat je het hebt over valse lucht en alleen warme motor.
De ETM geeft trouwens niet altijd een storingscode.
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Okay, geen idee of er een witte of gele stixker op zit.
De auto staat nu ook bij de garage in urk en woon zelf in almere dus ff kijken word lastig, bel hem morgen over de stand van zaken dan vraag ik dit gelijk.
Waar kan ik die sticker vinden?

En de aansluiting van het spruitstuk op het blok wilt ook wel eens lekken? Een idee hoe dit te controleren en op te lossen is?
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Aan de onderkant vd ETM, ff met een spiegeltje



Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Aaahh kijk dat is nog eens duidelijk!

Top, ik ga er morgen gelijk naar vragen!

Hou jullie op de hoogte!
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Jasses...
Klinkt als ellende die je niet wilt hebben...
Heb geen oplossingen voor je, maar mijn medeleven heb je...
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Heb even gebeld met de garage waar ik de auto heb gekocht, en uiteindelijk dus ook heb terug gebracht om hun het probleem uit te laten zoeken.

Gevraagd naar de status, antwoord:
Het bedrijf waar we de auto hebben neergezet is er achter gekomen dat er 2 slangen en een "voeler" vervangen moeten worden en hebben deze dus ook besteld.
Hij wist niet te vertellen waar en welke slangen en "voeler" maar het had te maken met de lucht toevoer..

Supervaag antwoord dus!
Maar goed moest morgen maar weer eens terug bellen, en dan zouden we wel verder kijken.


Is het raar als ik, nadat het morgen nog steeds niet verholpen is, gewoon me geld terug vraag?

Bedoel heb de auto nu bijna 2 weken en vanaf dag 1 zijn er al problemen.
Heb er dus zelf al het 1 en ander aan betaald ( zo een 400 ) om hem goed te laten werken, maar helaas..

Is dat vreemd / raar / onredelijk ?
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

ohw ja heb maar niet gevraagd naar het gasklephuis of deze origineel of wat dan ook is..
Ben er ook niet langs geweest dus kijken was ook geen optie..
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

ha, ha nu weet ik waarom die ETM's zo broerd zijn :twisted:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

@ DBVD,

heb je de auto bij http://www.muddekok.nl/ gekocht?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Hi laguna-s60

Nee niet bij muddekok, maar de garage ernaast.. Auto Mulder
Zou best kunnen dat hij daar vandaan komt, want mijn ingeruilde auto staat bij muddekok te koop??

Wat raar allemaal zie dat nu pas..

Heb je er slechte ervaring mee? Of herken je de auto ergens van?
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

met mudde en kok hoor ik juist alleen maar goede dingen, wij zijn er ook geweest voor een eerste kennismaking met een volvo!

helaas konden zijn geen volvo voor onze eisen en budget...

ik denk ook dat je S60 daar nu staat voor reparatie?
zijn namelijk volvo specialisten.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Ohw okay, tja ik heb hem niet bij hun vandaan maar letterlijk en figuurlijk de garage ernaast.

Moet zeggen dat het ook wel okay loopt, maar ja ik zit wel al bijna 2 weken zonder auto..
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Ik begrijp dat het geen echte volvo dealer/specialist is waar je hem gekocht hebt/hebt laten repareren?

Vind het een beetje moeilijk, maar soms zijn dingen niet eenvoudig.
Persoonlijk zou ik mijn geld van de reparaties terugvragen.
Ik weet niet of je dat juridisch gezien kunt doen? Ik zou kijken met rechtsbijstand of je het kunt gooien op incompetentie, wanprestatie...
Verder zou ik mijn verlies nemen (ja auw..., maar ik neem aan dat je ook een en ander bespaard hebt op de aankoop daarmee?), de auto ANWB laten keuren (teneinde een objectief beeld van de auto te verkrijgen en er achter te komen of het de moeite is om er in te investeren), een specialist of goede volvo dealer het probleem op laten lossen.

Zelf heb ik net een c70 gekocht (niet nieuw hoor, trek ik niet) en getwijfeld over de garantie wel doen of niet doen...
Wel gedaan maar uiteindelijk denk ik dat het lood om oud ijzer is... De puntjes die ze tot nu toe hebben moeten doen wegen nog niet op tegen de kosten... Wel heb ik soms het gevoel dat zaken eenvoudiger op te lossen zijn MET garantie dan zonder (gut ;)).

Heel ander verhaal denk ik, want niet dagelijks vervoer, maar toen ik mijn 1800E kocht, heb ik maanden gekloot met de betreffende zaak om hem goed afgeleverd te krijgen. Niet gelukt, geen echte volvo (oldtimer) specialist en blijft gewoon prullen (was een vw kever specialist en geloof me, die zitten een stuk eenvoudiger in elkaar)... Ook mijn "verlies" genomen (aanhalingstekens omdat tevoren enigsinds ingecalculeerd, maar toch blijf je je in zo'n tent vastbijten, tenminste .... Ik wel... Was niet goed voor mijn humeur..).
Naar echte (!) specialist gebracht, niet goedkoop geweest, maar zo veel meer plezier daarna van mijn "Goldie" gehad!

Ik kan niet in je beurs kijken, bij mij deed het echt ook zeer, maar soms is verlies nemen dubbel en dwars de moeite waard.... Volgende eindejaars uitkering/vakantie toeslag ben je misschien de financiele pijn al vergeten....

Sterkte, kerel! Zelf vind ik weinig dingen erger dan grote aankopen als auto's die niet aan de verwachting voldoen.

Han
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
DBVD
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 10.08.2011 - 12:30

Hallo Gold / Han,

Bedankt voor je medeleven..
Grappig eigenlijk, is de eerste keer dat ik lid word van een forum, en krijg allemaal reacties wat ik totaal niet had gedacht ( alhoewel volgens mij is dat het doel wel van een forum )

Maar heb de S60 inderdaad niet bij een Volvo dealer of specialist gekocht maar bij een universeel autobedrijf.

Op zich vind ik het niet zo erg dat ik zelf wat geld heb besteed aan de auto, maar dan wel dat het probleem opgelost is, maar ja zoals hier boven vermeld staat is het probleem dus nog steeds niet opgelost..

Echt geloven in het verhaal jurdisch aanpakken etc lijkt me meer gedoe, hoofdpijn, stress en op dat moment nog geen andere auto dus of ik er wat mee op schiet weet ik niet..

Zat inderdaad wel te denken van ik breng hem zelf wel naar de Volvo dealer in Almere ( omdat ik daar dus woon ) en dan maar heel hard huilen als ik de rekening krijg..

Maar goed ik wacht even wat de aankoop garage morgen verteld..
Volvo S60 2.4 170 PK 2001
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

Gee.... Ja, snap dat van de hoofdpijn...
Maar....
Niet geschoten, altijd mis. Je kunt ook koelbloedig zeggen dat je stappen onderneemt als ze niet snel genoeg geneigd zijn je tegemoet te komen.
Wanprestatie is best een leuk knuppeltje in dat hoenderhok.

Alleen doen als je ze echt niet meer nodig wilt hebben natuurlijk.

Sterkte morgen!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Gebruikersavatar
gold
5th Gear member
Berichten: 1346
Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
Locatie: Roosendaal

En... toch nog goed afgelopen?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”