Pagina 3 van 3
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:48
door diesel01
Ik heb een klant die 1 heeft omdat hij anders niet bij zijn huis komt op regenachtige dagen..
Over smaak valt te twisten, ik kan mij voorstellen dat de auto verkocht wordt...
Geplaatst: 17.09.2011 - 20:51
door 945i
Dan had ik een V70 gekocht en van het geld je overhoudt een stratenmaker ingehuurd........ Of een boer met een shovel om de boel glad te strijken..
Geplaatst: 17.09.2011 - 21:06
door diesel01
945i schreef:Dan had ik een V70 gekocht en van het geld je overhoudt een stratenmaker ingehuurd........ Of een boer met een shovel om de boel glad te strijken..
Ja dat kan ook, leuker is om je XC te gebruiken om dat modderige pad te bedwingen, ding ziet er soms uit alsof hij gewassen is met ..modder.
Geplaatst: 18.09.2011 - 01:37
door Thijs
gold schreef:Meest onzinnige soort auto's ever (imho)
Had toch gehoopt dat de productie wel zou stoppen van dat ding?
Of vinden chinesen dit mooi?

Ik vindt de 90 best een bescheiden grote auto. Wat vindt jij dan wel niet van een X5, X6, Q7, ML, G??
Geplaatst: 18.09.2011 - 10:40
door gold
Thijs schreef:gold schreef:Meest onzinnige soort auto's ever (imho)
Had toch gehoopt dat de productie wel zou stoppen van dat ding?
Of vinden chinesen dit mooi?

ik vind de 90 best een bescheiden grote auto. Wat vindt jij dan wel niet van een X5, X6, Q7, ML, G??
Hi thijs,
Gut... Do i have spell that out?
Ja, toch ook lelijk en onzinnig ben ik bang. Is gewoon niet een auto naar mijn smaak.
Maar goed, het zijn niet de lijnen die ik vaak mooi vind en ik vind het overdreven... Past ook niet meer in deze tijd (vind ik eigenlijk al van mijn mooie 5cylinder)... Trouwens, bart, ik hoef gelukkig niet zo vaak hele voetbalteams mee te nemen.
Het wordt een zinnige auto als je een heeel groot gezin hebt of paarden fokt of zo en zware trailers moet trekken.
De meeste die hem aanschaffen zitten er hier in de buurt alleen in of brengen er 1 kinderen in naar school.... Een maat van me rijdt een Q7 en als je daarmee op stap gaat in een stad doe je er een uur over voor je iets gevonden hebt waar je hem neer kunt zetten. Vind ik allemaal niet zo handig.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat sommige mensen (misschien zelfs veel) hem stoer vinden?
En als dat zo is koop je hem gewoon he?
Geplaatst: 18.09.2011 - 11:30
door 945i
Ben dat helemaal met eens Gold, een X5 heeft dan nog als enige voordeel dat hij rijdt en de bocht om gaat als een forse stationcar en niet als een roeiboot op volle zee...
Geplaatst: 18.09.2011 - 12:20
door Iroll
Bij mij wordt de plaatselijke basis school 's morgens gevuld met kinderen die uit de Q7, X5&6, XC90, RangeRover en ML worden gedropt. Een ding valt me dan altijd op. Hoe groter de suv, hoe kleiner de brengmoeder!
De kleinste, meest opgedirkte en fake blonde smurfin komt natuurlijk voorrijden in de grootste GL.
Wat hebben die eigenlijk te compenseren?
Geplaatst: 18.09.2011 - 12:22
door 945i
Ik vraag mij altijd af wat ze daar allemaal voor moet doen....
Geplaatst: 18.09.2011 - 12:25
door Iroll
Dat is mijn 2e gedachte, ja!
Geplaatst: 28.02.2013 - 15:11
door pimsam
Beetje late reactie: ik kom er net achter dat de D3 en D4 XC90 modellen geleverd worden met FWD en alleen de D5 nog AWD heeft.
Verbruik van een FWD is nauwelijks minder en de prijs is nauwelijks lager. Snap niet dat je dan een FWD koopt.
Mijn huidige XC90 R Design rijdt toch wel bijzonder strak door de bochten. Het is geen sprinter en behoorlijk stug maar qua bochtengedrag echt heel lekker. Daar kan een V70 echt niet tegenop.
Ik heb laatst gereden in een XC60. Veeeel kleiner, leek wel een hoge Golf qua formaat. En van de zijkant vind ik een XC60 niet om aan te zien. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Naast het feit dat de XC90 de meeste ruimte biedt van alle Volvo's en ik het een mooie auto vind, is veiligheid een hele belangrijke reden. Zie draadje:
http://volvoforum.nl/viewtopic.php?t=52310.
Geplaatst: 28.02.2013 - 16:48
door isomo
Vooraleer de Belgische regering het nodig vond het VAA (voordelen van alle aard) op stupide wijze te verkrachten, reden vrienden van ons met een XC 90.
Ooit eens samen een reis (naar Frankrijk) gemaakt met de XC : pracht van een reisberline met giga veel kofferruimte (interessant voor de kartonnen aangekochte wijn).
Of ie sportief reed : dat niet maar een grandioos confort op de autoroutes.
Blijft toch een tijdloos concept, ook wat het interieur betreft.... Ben benieuwd naar de opvolger.
PS : vindt de XC60 eigenlijk vrij duur in vergelijking met de V60.... en wat heb je meer?
Geplaatst: 28.02.2013 - 18:22
door pimsam
Ik heb zowel de XC90 als de V50 op de zaak staan. Mijn vrouw rijdt voornamelijk met de XC90 en we doen er de prive ritten mee. Zakelijk gebruik ik 'm nauwelijks. Tuurlijk is VAA veel maar dat geldt voor elke dure auto. In mijn geval is de VAA ca. 2500 euro netto per jaar. Dat ben ik alleen al kwijt aan brandstof als ik de wagen prive rijd.
En je moet 'm natuurlijk tweedehands kopen. VAA is een schijntje vergeleken met de afschrijving.
Geplaatst: 01.07.2013 - 16:36
door jp-v60
Ralf T schreef:Auto is ook gebaseerd op de eerste S80. Ondanks dat vind ik het nog altijd wel een frisse verschijning. Dash is inderdaad wat gedateerd, maar ik kan me voorstellen dat ze dat in dit stadium niet meer aanpassen.
Dit is gewoon zo'n model waar Volvo eigenlijk al eerder mee wilde stoppen, maar die het nog dusdanig goed deed qua verkoopaantallen, dat ze 'm toch maar in het gamma gelaten hebben. Door de jaren heen wat opfrissen bleek genoeg voor de geinteresseerden van dit model. Daarbij is dit een van de minst schreeuwerige SUV's en ideaal voor mensen die een Q7 een zeecontainer vinden, een X5 fout en een ML een dure tractor... Dat die auto's veel moderner en beter zijn is voor hun niet interessant.
Ik rij een ML en hoe gaaf je een xc90 ook vind deze kan het nooit opnemen tegen een ML, niet kwa wegligging, motor en uitstraling. Daarvoor is die gewoon te gedateerd
Geplaatst: 01.07.2013 - 16:53
door Walter
daarom kost 'ie nieuw ook pak-em-beet de helft van een ML. Vandaar dat de XC90 in aantallen nog steeds de best verkopende SUV is. Overigens in mijn bescheiden mening is de ML een veel te protserige auto.
Geplaatst: 01.07.2013 - 17:46
door pimsam
Ik rij een ML en hoe gaaf je een xc90 ook vind deze kan het nooit opnemen tegen een ML, niet kwa wegligging, motor en uitstraling. Daarvoor is die gewoon te gedateerd
Wegligging? Nooit gereden in een R design zeker.
Motor? Daar heb je een punt, tenminste als je een ML320 als vergelijk neemt. De ML 270 is categorie traktor.
Uitstraling: als je de uitstraling wilt van een kamper of een patser, moet je een ML nemen.
Maar op andere gebieden kan een ML totaal niet mee met een XC90:
Gebruiksgemak en ruimte
Uitstraling (die andere dan he) :twisted:
Ontwerp: al is de XC90 10 jaar bijna ongewijzigd, nog steeds vind ik 'm prachtig. De ML is in die 10 jaar fors gewijzigd. Ik vond 'm niet mooi, het laatste model is ronduit lelijk. Maar das mijn mening.
Geplaatst: 01.07.2013 - 19:01
door Marc Apeldoorn
@JP-V60:
Met alle respect voor jouw mening, maar de uitstraling van een ML is er één van een loden deur....
In 2013 154 M Benzen tegen 113 Volvo XC90 waarbij de Volvo nog 1 motor heeft en een 10 (over)jarig model. Dat zegt ook wel wat over de M tractor, die er gewoon weg niet uitziet en leverbaar is met 5 motoren...