945i schreef:De oude reblock viercilinders zijn zo betrouwbaar als ik weet niet wat, als je die status weer kan halen doe je het goed. (maar dat zal niet meevallen)
De receptuur zullen ze toch nog wel hebben daar in Goteborg.
"Meteen die motor een kwart slag draaien, goede bak erachter en een as naar achteren, Dan zijn we goed bezig."
Need I say more? Voor 945i: +2 (voor elk citaat een plusje)
Ach het zal wel een compromis worden.
Wat 4 cilinder motoren voor de geen bijtelling fanaten en milleu lobie zo van we zijn goed bezig.
En iets met pur voor de genen die het weinig kunnen schelen.
Doet de concurentie ook.
1 to safe 1 to burn.
grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe V70 T6 AWD MTE
Hoe gek het Bart Simpson, 945i en Volvomafia ook in de oren mag klinken.
Zoals gezegd is het echt de 215 pk D5 die de Plug-In gaat aandrijven.
De gedachte erachter is dat Volvo met zijn Plug-In V60 de "toplease" markt en de veeleisende veelrijder wil gaan bestrijken en de caravanner hier mee over de streep wil trekken. Juist omdat ie 1800 kg mag trekken.
Het verhaal van Autoweek heb ik (in iets andere vorm) zelf ook gehoord.
Overigens hebben ze de auto gefotografeerd en gereden op de Demotrack waar ik ook een paar wagens aan de tand heb mogen voelen.
En Summum: incl BTW en ex BPM wordt gedacht aan een prijs van circa € 45.000,--. Gezien de emissiewaarde zou dat dus ook de consumentenprijs in Nederland en België kunnen zijn.
ik ken de configuratie, ik geloof er alleen geen bal van dat men dit groene antwoord vanuit Volvo zich met 215pk's ook groen gaat gedragen.
Alles in ogenschouw nemende is dit er een voor de 0% bijtelling, daar zou bescheidenheid beter bij passen
Ik kan mij ook niet indenken dat een Nederlandse overheid zoveel belastingvoordeel geeft aan een auto die je ook puur sportief kan rijden met 215pk aan de wielen, en dan mag er nog een caravan achter ook!
Ik denk dat deze motor erin ligt omdat het de enige "vlotte en schone" diesel is die ze hebben op dit moment. Maar als de viercilinders komen.......
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Kijk dat is wat anders. Maar misschien komt de configuratie die jij aangeeft (130 pk D3) in een later stadium.
Maar eerlijk gezegd vanuit mijn optiek en mijn wensen is dit een perfecte combi. Woon-werk kan op 2 stroomladingen met opladen op het werk. Extra ritjes in NL op de medium modus. En de vakanties naar Zweden en Frankrijk met de Caravan met de beresterke diesel.
Ja laat maar komen, voldoet 100% aan mijn wensen. Maar eind 2012 wel erg lang wachten. Ik baal een beetje van Volvo outlooks, eerst zou de V70 Hydrid komen begin 2012, toen werd het de V60 Hydrid begin 2012, en nu is het de al eind 2012 voor dat ie leverbaar is. Kan zo zijn dat ze op het laatste moment ook nog de nieuwe 4 cilinder motor er in gaan zetten.
Kan zo zijn dat ik begin 2012 voor de P 508 RXH ga.
(Ja en nu niet weer over die Led strip gaan beginnen)
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Wat een zuur gezeur over die 215pk...mag schoon rijden niet meer leuk zijn?! Ik vind het juist te prijzen dat het Volvo is gelukt zulke cijfers te halen, en daarbij is de 215pk D5 de fijnste Volvo diesel ooit, door het hoge koppel en de twinturbo.
Heb je weleens met een 2.3 T in een Saab gereden? Dan zal je gemerkt hebben dat een goede 4 cilinder niet onder hoeft te doen voor een 6 cilinder. (behalve het geluid)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt