iemand al vergelijk d5 185pk en nieuwe 215pk?
- xc-men
- 4th Gear member
- Contacteer:
he 945i nog 6 onzinnige opmerkingen en je hebt 10.000 gehaald.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 4th Gear member
de dealert leest ook mee en gaat een proefrit regelen bij volvo nl. de bmw dealer zit bij volvo op de hoek en daar heeft mijn xc een hele dag gelogeerd met mijn bmw proefrit.
De inruil is opeens een praatplaatje.
we geven het nog een kans
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- sanco
- 5th Gear member
Zo is dat lemmer,
Gewoon een kans geven, en dan de knoop doorhakken.
Wat het ook wordt, ik hoop dat je meer plezier van je nieuwe ride gaat hebben, dan je van deze hebt gehad, want ik heb het gevoel dat je je er iets meer van had voorgesteld (los van 't incident).
Toch verwacht ik dat je geen mega verandering gaat ervaren. De nieuwste GT is tov de jouwe wat aangescherpt, de 185 paarden zijn een beetje aan het krachtvoer gezet, maar in de basis verandert er natuurlijk erg weinig aan het concept en qua verbruik geloof ik niet dat je daar veel verbetering gaat merken. (als ik zo vrij mag zijn, schat ik in dat je wel van een beetje stevig rijden houdt) wat dat betreft vraag ik me af of een nieuwe je wel tevreden zal stellen.
Eerlijk is eerlijk, ik vind de nieuwe 5 helemaal niet lelijk, en de wat zwaardere motoren lopen prachtig, maar allah, het kost wel wat.
ff offtopic: @ 945i, zou je nog wel posten? stel je voor dat Ben de teller net als vrouger weer op 0 laat springen omdat zijn forum telwerk maar 4 rolletjes heeft :twisted: 9999 is een stuk aantrekkelijker dan 0 hoor!
Gewoon een kans geven, en dan de knoop doorhakken.
Wat het ook wordt, ik hoop dat je meer plezier van je nieuwe ride gaat hebben, dan je van deze hebt gehad, want ik heb het gevoel dat je je er iets meer van had voorgesteld (los van 't incident).
Toch verwacht ik dat je geen mega verandering gaat ervaren. De nieuwste GT is tov de jouwe wat aangescherpt, de 185 paarden zijn een beetje aan het krachtvoer gezet, maar in de basis verandert er natuurlijk erg weinig aan het concept en qua verbruik geloof ik niet dat je daar veel verbetering gaat merken. (als ik zo vrij mag zijn, schat ik in dat je wel van een beetje stevig rijden houdt) wat dat betreft vraag ik me af of een nieuwe je wel tevreden zal stellen.
Eerlijk is eerlijk, ik vind de nieuwe 5 helemaal niet lelijk, en de wat zwaardere motoren lopen prachtig, maar allah, het kost wel wat.
ff offtopic: @ 945i, zou je nog wel posten? stel je voor dat Ben de teller net als vrouger weer op 0 laat springen omdat zijn forum telwerk maar 4 rolletjes heeft :twisted: 9999 is een stuk aantrekkelijker dan 0 hoor!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 5th Gear member
@ Sanco: klopt, een D5 is een D5 en dat betekent een wat ruwe maar wel karakteristieke dieselmotor. Toch, de tweede turbo, de veel soepeler Geartronic en diverse aanpassingen maken toch wel een heel andere ervaring. Mij valt op dat het 'gieren' hoog in de toeren bij iets steviger gasgeven eindelijk verdwenen is. De sportstand geeft ook eindelijk een redelijk soepele snelle start, indien gewenst. Gebleven is het duidelijke dieselgenagel buiten de wagen, waar je bij bv. de 5 serie of een Jag XF je oor op de motorkap moet leggen bij wijze van spreken. Maar met gelaagde zijruiten verneem je daar binnen vrijwel niets van en is het een prima motor, die niet imponeert maar wel prima meekomt. Verbruik is fractioneel lager nu (met 12.000 op de teller) dan de 185pk. Reken op ongeveer 5%.
Ga je een D5 AWD een btje aankleden, kom je nu idd wel aan prijzen waar je ook een 525d of A6 3.0 TDI voor kan rijden, al dan niet met vierwielaandrijving. Persoonlijk, hoe mooi de XC ook blijft, zeker met de nieuwe velgen en kleuren en bv. het Styling Pack, zijn dat toch een pak modernere wagens die op vrijwel alle objectieve criteria aanzienlijk beter scoren. Maar Nederland op zn smalst: niet overal wordt zo'n bolide evengoed geaccepteerd als een Volvo. Niet voor niets doet Volvo het hier zo goed..
Ga je een D5 AWD een btje aankleden, kom je nu idd wel aan prijzen waar je ook een 525d of A6 3.0 TDI voor kan rijden, al dan niet met vierwielaandrijving. Persoonlijk, hoe mooi de XC ook blijft, zeker met de nieuwe velgen en kleuren en bv. het Styling Pack, zijn dat toch een pak modernere wagens die op vrijwel alle objectieve criteria aanzienlijk beter scoren. Maar Nederland op zn smalst: niet overal wordt zo'n bolide evengoed geaccepteerd als een Volvo. Niet voor niets doet Volvo het hier zo goed..
-
- 5th Gear member
Afgelopen winter ondergedokenbart simpson schreef:99% van de kopers interesseert AWD geen moer...

En ik zeg denk ik niets raars als ik stel dat deze auto relatief vaak wordt gereden door gezinnen die wel eens de lange latten onderbinden
Edoch, met goede winterbanden en voornamelijk snelwegkilometers bij 'normaal' nederlands weer koop je een prachtwagen met zo'n LE.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
laat ik het anders zeggen, de verkoopaantallen wijzen concreet uit dat 99% van de NL kopers het geen moer interesseert...
Volvo for life
-
- 5th Gear member
Ja en dus...? Een XC zonder AWD is allemaal wel logisch te beredeneren, ik blijf vinden dat het weinig recht doet aan waar XC voor staat of eigenlijk stond voor Volvo.
Gisteren nog even door noodweer gereden, ook dan is AWD heel plezierig. Het geeft een enorm veilig gevoel.
Gisteren nog even door noodweer gereden, ook dan is AWD heel plezierig. Het geeft een enorm veilig gevoel.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik vind het goed wat jij er allemaal van vind, een AWD XC70 is een bar slecht verkochte XC geweest in 2010/2011.
Bij de XC60 zijn de aantallen AWD in NL ook verwaarloosbaar, het is van Volvo nog niet zo heel dom dat ze luisteren naar wat een klant vraagt
Bij de XC60 zijn de aantallen AWD in NL ook verwaarloosbaar, het is van Volvo nog niet zo heel dom dat ze luisteren naar wat een klant vraagt
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
Helemaal waar. Maar tot nu toe hield Volvo rekening met de belastingschalen alhier. 2kw minder maakt die D5 €2500,- goedkoper.bart simpson schreef:Niet zo zeuren, de jaarlijkse belasting is in NL voor een D5 nog steeds € 1.800,--
De BPM is in NL op een D5 Summum AWD zomaar € 20.000,--
Daarbij wordt in België die belasting (BIV) elke keer dat de wagen wordt doorverkocht opnieuw geheven. Het maakt de restwaarde dus lager.
Terwijl BPM in Nederland wordt meeverkocht wat de restwaarde hoger maakt.
Voor leasewagens is een hogere BIV dus dubbel slecht. En aangezien de meeste V70s leasebakken zijn is dit zeer niet-slim van Volvo. Audi heeft wel een A6 diesel met precies genoeg kilowatten en niet twee te veel. Als de nieuwe A6 Avant er in april al was geweest had ik nu ook waarschijnlijk Duits gereden ipv naar een D3 te hebben moeten downgraden.
(D3 bevalt tot nu toe best maar als het voor het zelfde geld beter kan).
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat doet Volvo nog steeds, uitsluitend voor België is er een nergens anders op de markt zijnde 2.4 163pk turbodiesel met AWD.
Het zal lekker worden als de Belgische belastingen een stempel gaan drukken op de vermogensontwikkelingen voor de rest van de wereld.
3 gram CO2 is in NL het verschil tussen 20% bijtelling en 25% bijtelling op de V60 Drivé.
Het zal lekker worden als de Belgische belastingen een stempel gaan drukken op de vermogensontwikkelingen voor de rest van de wereld.
3 gram CO2 is in NL het verschil tussen 20% bijtelling en 25% bijtelling op de V60 Drivé.
Volvo for life
- BartS
- 4th Gear member
Ik ben erg benieuwd wat je keuze wordt. De BMW 5 (m.i. overigens een prachtig model) is wel een heel andere auto dan de XC. Heb je er al eens langere tijd in gereden? Er zijn aardig wat klachten over de stuurinrichting en windgevoeligheid (ik heb wel eens gehoord dat een achterwielaandrijver daar gevoeliger voor is, mijn 3 heeft het ook in zekere mate). BMW heeft al de nodige stuurhuizen van nieuwe 5-series vervangen en misschien heeft dat wel modificaties tot gevolg bij volgende modeljaren.lemmer schreef:de dealer leest ook mee en gaat een proefrit regelen bij volvo nl. de bmw dealer zit bij volvo op de hoek en daar heeft mijn xc een hele dag gelogeerd met mijn bmw proefrit.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- diesel01
- Geartronic member
Ik denk dat het wellicht te maken heeft met de relatief lichte 4cyl in het vooronder, de 2.5 6cyl heeft bijna geen problemen met windgevoeligheid.BartS schreef:Ik ben erg benieuwd wat je keuze wordt. De BMW 5 (m.i. overigens een prachtig model) is wel een heel andere auto dan de XC. Heb je er al eens langere tijd in gereden? Er zijn aardig wat klachten over de stuurinrichting en windgevoeligheid (ik heb wel eens gehoord dat een achterwielaandrijver daar gevoeliger voor is, mijn 3 heeft het ook in zekere mate). BMW heeft al de nodige stuurhuizen van nieuwe 5-series vervangen en misschien heeft dat wel modificaties tot gevolg bij volgende modeljaren.lemmer schreef:de dealer leest ook mee en gaat een proefrit regelen bij volvo nl. de bmw dealer zit bij volvo op de hoek en daar heeft mijn xc een hele dag gelogeerd met mijn bmw proefrit.
Maar je zult maar één van de kopers zijn van een 20d en voor 70k een auto hebben waar met redelijk zijwind niet mee te rijden valt..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BartS
- 4th Gear member
Dan is de modificatie inmiddels daar.
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
-
- 2nd Gear member
Volvo doet het inderdaad nog steeds. Kijk maar naar de 163pk D3. Waar denk je dat die waarde vandaan komt? Ik snap jouw argumentatie dan ook niet.bart simpson schreef:Dat doet Volvo nog steeds, uitsluitend voor België is er een nergens anders op de markt zijnde 2.4 163pk turbodiesel met AWD.
Ze doen het alleen niet meer voor de D5. Waarschijnlijk omdat juist dankzij die belasting 95% toch een D3 (voorheen een 2.4D ook 163pk) koopt/least. Maar die 5% zijn dan wel net diegenen die iets meer kunnen besteden, daarom is het vreemd.
Ook voor de benzine versies zijn er geen speciale Belgische vermogens omdat hier echt niemand een benzine wagen koopt.
Alle Europese merken hebben speciale Belgische diesel versies. Is namelijk alleen een klein beetje chip-tunen, maar dan omlaag. Is zeer simpel voor turbo motoren.
Het verbruik omlaag krijgen om zo de CO2 uitstoot te verlagen is vele malen moeilijker. Anders zouden ze het echt wel doen.
-
- 4th Gear member
stop maar met die bmw discussie. Die auto is niet te evenaren!! zou toch al voor een 535d gaan, maar wat loopt die mooi, en de stoelen (comfortzetels) zijn werelds.
maar ja, dat imago
maar ja, dat imago
BMW535D Touring X-drive
-
- 5th Gear member
@Lemmer: een 535d is een wagen die werkelijk in alles fenomenaal is, zeker met de juiste opties. Neem een nette kleur, bv. donkerblauw, bestel zonder type aanduiding met niet al te gekke velgen en geniet. Dit is een auto van een kaliber waar geen enkele Volvo tegenop kan. Heus, met een ingetogen uitvoering valt het wel mee met die reacties. Neem wel de Hifi Professional, deze overklast de Premium Sound van Volvo ruimschoots en is aanmerkelijk beter dan de nauwelijks goedkopere Hifi actief.
Bovendien 'pest' Volvo de potentiele klanten voor een mooi aangeklede D5 AWD zoals je die nu hebt weg met de Limited Edition, waardoor het voor berijders die kopen nu zeer onaantrekkelijk wordt om toch een dikke D5 of T6 te nemen. Kleine aanvulling daarop: het is in een aantal details ook duidelijk merk-en zichtbaar dat men de 2012 versies 'lager' in de markt wil zetten. Zo is de klimaatregeling slechter dan ooit tevoren, de navigatie niet uitontwikkeld, de materialen op het dashboard minder en is zowel sleutel als 'sleuf' veel cheaper geworden. Het zijn details, net als de ruitensproeiers die nu 'plassen' ipv sproeien zoals het voor MY2012 was, maar je merkt aan zulke dingetjes dat Volvo een andere weg is ingeslagen. De Premium Sound is bv. ook niet meer te vergelijken met de Dynaudio van weleer..
Bovendien 'pest' Volvo de potentiele klanten voor een mooi aangeklede D5 AWD zoals je die nu hebt weg met de Limited Edition, waardoor het voor berijders die kopen nu zeer onaantrekkelijk wordt om toch een dikke D5 of T6 te nemen. Kleine aanvulling daarop: het is in een aantal details ook duidelijk merk-en zichtbaar dat men de 2012 versies 'lager' in de markt wil zetten. Zo is de klimaatregeling slechter dan ooit tevoren, de navigatie niet uitontwikkeld, de materialen op het dashboard minder en is zowel sleutel als 'sleuf' veel cheaper geworden. Het zijn details, net als de ruitensproeiers die nu 'plassen' ipv sproeien zoals het voor MY2012 was, maar je merkt aan zulke dingetjes dat Volvo een andere weg is ingeslagen. De Premium Sound is bv. ook niet meer te vergelijken met de Dynaudio van weleer..
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ thom, je werkt op zaterdag bij BMW?
Volvo for life