Voorruit wordt voor de helft ontwasemd
- RicoK
- 3rd Gear member
Excuus voor de radiostilte.
Woensdag 23/11 is de S60 onder behandeling geweest van mijn dealer. Ze waren te horen overtuigd dat het euvel was gevonden. Het euvel was het weer gangbaar maken van het fannetje in het klimaatregelingspaneel. Deze kan in de loop van tijd wat moeilijker gaan draaien door o.a. stopfhopingen....... Ik was sceptisch, maar oke, dacht ik, ik ben ook niet zo technisch. Maar het euvel is dus nog niet opgelost. Vrij direct na het afhalen werd de rechterkant weer koud.
Ik heb weer een afspraak gemaakt. Morgen breng ik de S60 weer weg. Ik hoop dat ze het nu gaan vinden.
's Zomers wordt het interieur aan de rechterzijde ook veel minder gekoeld dan aan de bestuurderszijde. Sterker, op het zelfde moment als dat de verwarming er aan de rechterzijde mee stopt, stopt ook de airco in de zomer.
Woensdag 23/11 is de S60 onder behandeling geweest van mijn dealer. Ze waren te horen overtuigd dat het euvel was gevonden. Het euvel was het weer gangbaar maken van het fannetje in het klimaatregelingspaneel. Deze kan in de loop van tijd wat moeilijker gaan draaien door o.a. stopfhopingen....... Ik was sceptisch, maar oke, dacht ik, ik ben ook niet zo technisch. Maar het euvel is dus nog niet opgelost. Vrij direct na het afhalen werd de rechterkant weer koud.
Ik heb weer een afspraak gemaakt. Morgen breng ik de S60 weer weg. Ik hoop dat ze het nu gaan vinden.
's Zomers wordt het interieur aan de rechterzijde ook veel minder gekoeld dan aan de bestuurderszijde. Sterker, op het zelfde moment als dat de verwarming er aan de rechterzijde mee stopt, stopt ook de airco in de zomer.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij de V70 van mijn buurman hielp het reinigen van de kleine ventilator wel. Ook bij hem was de rechterkant vaak steenkoud. Nadat ik deze weer gangbaar had gemaakt (ventilator draaide niet meer rond) en de thermostaat had gereinigd werkte hij weer perfect.
Het kan dus zeker wel eens helpen...
Het kan dus zeker wel eens helpen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Thijs
- 7th Gear member
Ik zie niet waartom hij dan maar aan een kant zou werken.. Dan zou het helemaal niet goed moeten werken toch?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Oceanracer
- Geartronic member
Dat zou je denken...
- RicoK
- 3rd Gear member
Ik snap het ook niet........
Maar goed, zojuist mijn auto weer afgegeven. Ik hoop dat ik aan het eind van de dag weer een comfortabel interieur heb.
Maar goed, zojuist mijn auto weer afgegeven. Ik hoop dat ik aan het eind van de dag weer een comfortabel interieur heb.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
- Oceanracer
- Geartronic member
We wachten samen met jou in spanning af...
- Oceanracer
- Geartronic member
En?
- RicoK
- 3rd Gear member
Tsja.......
Ik heb de auto opgehaald. De temperatuursensor en/of de kleppen zijn gecalibreerd. Er was, nadat ze de auto een minuut of 10 hebben laten draaien, een temperatuurverschil meetbaar van 14 graden (!) tussen links en rechts. Dit verschil zou zijn teruggebracht tot 1,4 graden. Klinkt prima. Echter, de garagist was niet helemaal zeker van de zaak. Zeker, omdat ik het eerst aan mocht kijken alvorens tot betaling over te gaan.... Terecht, want vanmorgen was er nog niet veel anders. Alhoewel, de koude luchtstroom kwam binnen op een wat later moment dan voorheen en de koude luchtstroom was wat minder koud als voorheen. Maar dat laatste kan natuurlijk ook hebben gelegen aan de ietwat mindere koude buittenlucht.
Dus, om kort te gaan, het euvel openbaart zich nog steeds..........
Ik heb de auto opgehaald. De temperatuursensor en/of de kleppen zijn gecalibreerd. Er was, nadat ze de auto een minuut of 10 hebben laten draaien, een temperatuurverschil meetbaar van 14 graden (!) tussen links en rechts. Dit verschil zou zijn teruggebracht tot 1,4 graden. Klinkt prima. Echter, de garagist was niet helemaal zeker van de zaak. Zeker, omdat ik het eerst aan mocht kijken alvorens tot betaling over te gaan.... Terecht, want vanmorgen was er nog niet veel anders. Alhoewel, de koude luchtstroom kwam binnen op een wat later moment dan voorheen en de koude luchtstroom was wat minder koud als voorheen. Maar dat laatste kan natuurlijk ook hebben gelegen aan de ietwat mindere koude buittenlucht.
Dus, om kort te gaan, het euvel openbaart zich nog steeds..........
- Oceanracer
- Geartronic member
Je zou eens kunnen informeren naar de mogelijkheid van een ruilunit van je bedieningspaneel. Het is niet veel werk zo'n unit te wisselen en je kunt daardoor vlot achterhalen of het probleem daarmee is opgelost.
- RicoK
- 3rd Gear member
Zojuist weer bij mijn dealer geweest en aangegeven dat het euvel zich nog steeds openbaart.....
De monteur werd erbij gehaald. Hij gaf aan wat hij allemaal had onderzocht en er aan had gedaan, etc. etc. Hij kan er nu verder niets meer aan doen, omdat de computer aangeeft dat alle toleranties, waarden, etc. goed zijn. De nieuwste software is geïnstalleerd. Etc etc.
De volgende stap is dat aanstaande maandag de dealer een technisch rapport gaat opstellen. Hierin wordt aangegeven wat het euvel is, wat de gemeten waarden zijn en wat de dealer allemaal al heeft gedaan. Dit rapport wordt gezonden naar Volvo Gent alwaar alle landen vertegenwoordigd zijn. Dit rapport zal dan in de database worden gegooid in de hoop dat Volvo met behulp van de andere landen het probleem herkent en hier een oplossing voor kan gaan bieden.
De monteur werd erbij gehaald. Hij gaf aan wat hij allemaal had onderzocht en er aan had gedaan, etc. etc. Hij kan er nu verder niets meer aan doen, omdat de computer aangeeft dat alle toleranties, waarden, etc. goed zijn. De nieuwste software is geïnstalleerd. Etc etc.
De volgende stap is dat aanstaande maandag de dealer een technisch rapport gaat opstellen. Hierin wordt aangegeven wat het euvel is, wat de gemeten waarden zijn en wat de dealer allemaal al heeft gedaan. Dit rapport wordt gezonden naar Volvo Gent alwaar alle landen vertegenwoordigd zijn. Dit rapport zal dan in de database worden gegooid in de hoop dat Volvo met behulp van de andere landen het probleem herkent en hier een oplossing voor kan gaan bieden.
- Oceanracer
- Geartronic member
Het zal mij benieuwen of hier wat uit gaat komen...
- RicoK
- 3rd Gear member
Dit heb ik ook aangegeven. Op zich staat de dealer hier niet afwijzend tegenover, maar alle gemeten waarden zouden laten zien dat het bedieningspaneel gewoon zijn werk doet en vooralsnog niet aan gedacht wordt.Oceanracer schreef:Je zou eens kunnen informeren naar de mogelijkheid van een ruilunit van je bedieningspaneel. Het is niet veel werk zo'n unit te wisselen en je kunt daardoor vlot achterhalen of het probleem daarmee is opgelost.
Ik zeg vooralsnog, want als mocht blijken dat Volvo deze storing niet zou kennen of geen oplossing zou weten, dan wil ik deze mogelijkheden wel (laten) proberen. Maar zover is het nog niet.
- toppertje
- 6th Gear member
ik zou eens beginnen met een andere dealer te zoeken voor een
second opinion.
na jou verhaal te hebben gelezen, weet de linkerhand niet wat de rechter doet bij die dealer.
is er al gecontroleerd of de kachelklep nog wel vebonden is met de
stelmotor?
zo niet,dan kun je calibreren tot je een ons weegt..
second opinion.
na jou verhaal te hebben gelezen, weet de linkerhand niet wat de rechter doet bij die dealer.
stelmotor?
geen glans zonder wrijving
- RicoK
- 3rd Gear member
Oceanracer schreef:Het zal mij benieuwen of hier wat uit gaat komen...
Anders ik wel.....AlexV70 schreef:Ik ben al even nieuwsgierig.

- RicoK
- 3rd Gear member
Voor zover ik het heb begrepen doen alle kleppen en stelmotoren het zoals deze het zouden moeten doen.........toppertje schreef:ik zou eens beginnen met een andere dealer te zoeken voor een
second opinion.
stelmotor?
- Oceanracer
- Geartronic member
Bij mij zijn die stelmotoren destijds vernieuwd, dus ook opnieuw aangesloten en dit hielp dus niks. Het paneel gaf bij mij ook geen storingen, maar volgens de dealer was dit het enige wat nog kon helpen.
Ik weet niet of zij destijds mijn storing ook door hebben gegeven. Ik heb ze er toen niet over gehoord, dus het zal wel niet...
Ik weet niet of zij destijds mijn storing ook door hebben gegeven. Ik heb ze er toen niet over gehoord, dus het zal wel niet...
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik zit nu met één graad temperatuurverschil. De bestuurderskant staat nu standaard op 22 graden en de bijrijderskant staat op 21 graden. En de uitstroomtemperatuur is in zowel de opwarmperiode als daarna links en rechts gelijk.