Hij is er.... Mijn nieuwe V60 T5 R- Design!! (L)

Gebruikersavatar
Ireentje
5th Gear member
Berichten: 1341
Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
Locatie: Barendrecht

dbosker schreef:
Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.

Jullie idee erover?
Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.
Waar merk je dat vooral in?
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2312
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Ireentje schreef:
dbosker schreef:
Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.

Jullie idee erover?
Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.
Waar merk je dat vooral in?
het ontbreken van:
een mooi geluid aka 'de roffel'
hoog verbruik
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Grappig dat je Volvo trouw blijft er is voor een "oneindig" budget ook erg leuk ander spul te krijgen.
Ik ben benieuwd welke configuratie het uiteindelijk wordt, ook de T6 is een begeerlijke motor. :wink:
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Discovery
5th Gear member
Berichten: 1444
Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
Locatie: Delft

Stel je rijdt 10000 km per jaar, T6 vs T5 is max. 1,5 L meer /100 km. Dus 1,5L*100=150 L meer, met een prijs van 1,50 euro is dat 225 euro meer, dat is 18,75 per maand. Lijkt mij verwaarloosbaar en geen argument om niet een T6 te nemen.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Denk dat het budget toch wel een grens heeft.. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Qua verbruik hangt het af van hoeveel snelweg je rijdt, bij doorrijden gemiddeld 1 op 9.8. Momenteel rij ik 70% lokaal en de rest snelweg (waarvan 50% file) dat is niet zo best voor het verbuik 1 op 8.2. Als je je over het algemeen beheerst en je rijdt 50 km waarvan 35 snelweg dan moet je boven de 1 op 10 kunnen koemen.

Maar dat is allemaal lekker belangrijk, ik heb deze gekozen omdat de volgende vast iets met accu's gaat worden. (V60 H is ook wel wat bijv.)

Je komt uit een AWD, dit rijdt toch heel anders dan een 2WD. Je kan veel minder vroeg op het gas. De demo's waar ik mee gereden heb D3, T4, DrivE kregen toch wat problemen (grip verliezen) met langzame bochten en vroeg op het gas gaan.

Daarnaast is AWD de veiligheidsoptie bij uitstek met sneeuw, je kan het toch ook niet hebben dat je een laf heuveltje met plat gereden sneeuw niet opkomt. (ik kom de oprit niet eens op zonder AWD, moet dus altijd eerst strooien en schuiven voor vrouw).

Belangrijke opties:

Standkachel
On Call (heb ik niet maar is wel handig als je een standkachel hebt)

Op dit moment zou ik misschien overwegen voor de H te gaan en met de dealer een afspraak maken over een voorloop auto.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

een dealer ziet je aankomen, alvast een voorloopauto meegeven tot een onbekend moment in de toekomst
Volvo for life
Gebruikersavatar
Steyn
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26

Maar waarom een T4/T5? Als het budget er toch niet toe doet is een D5 wellicht ook nog te overwegen?
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

bart simpson schreef:een dealer ziet je aankomen, alvast een voorloopauto meegeven tot een onbekend moment in de toekomst
Kan je gewoon afspraken over maken, ik zeg niet dat dit kosteloos moet. Een andere optie is om de V50 nog ff te rijden.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gast

Ireentje schreef:
dbosker schreef:
Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.

Jullie idee erover?
Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.
Waar merk je dat vooral in?
Vermogen/koppel/koppelkromme/powerband, kortom motorkarakter
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

ZX10r schreef: De demo's waar ik mee gereden heb D3, T4, DrivE kregen toch wat problemen (grip verliezen) met langzame bochten en vroeg op het gas gaan.
hoe heb je hier mee gereden dan? Ik moet zeggen dat ik dat nooit ervaren heb. Ook in een S60 2.0T op het circuit van Estoril...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Ireentje
5th Gear member
Berichten: 1341
Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
Locatie: Barendrecht

Ik denk dat ik te weinig kilometers rij voor een D5, heb er wel over gedacht. Ik denk dat ik net aan de 20.000 per jaar kom.

De keuze wordt wel steeds lastiger nu....
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Vind het helemaal niet lastig, je wil een snelle V60 die afgeladen is met goodies, een T6 met alle opties dus.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Ireentje
5th Gear member
Berichten: 1341
Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
Locatie: Barendrecht

Ja maximaal een T5 dus. Al word ik dadelijk door jullie toch nog overgehaald voor een T6 merk ik al.
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Als jij tenminste niet achteruit wil gaan in motor...Dan zou ik zeker voor de T6 gaan ja.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Zou die D5 AWD absoluut overwegen, die is nu nog € 4.500,-- goedkoper dan een gelijk gespecificeerde T6, dat verschil loopt bij kentekenaanvraag in 2012 zelfs op naar € 8.164,--, die diesel is helemaal geen slecht alternatief...
Volvo for life
Gast

bart simpson schreef:Zou die D5 AWD absoluut overwegen, die is nu nog € 4.500,-- goedkoper dan een gelijk gespecificeerde T6, dat verschil loopt bij kentekenaanvraag in 2012 zelfs op naar € 8.164,--, die diesel is helemaal geen slecht alternatief...
+1, ik ben inmiddels een paar weken en 2500 km ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
Ireentje
5th Gear member
Berichten: 1341
Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
Locatie: Barendrecht

Wat rijdt dan lekkerder een T5 of een D5?
Irene.

Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Dat moet jij beslissen.

Als je geen haast hebt, zou ik op de V60 Hybride wachten.
Gast

Ireentje schreef:Wat rijdt dan lekkerder een T5 of een D5?
D5, zonder meer.
Ik heb in Zweden proefgereden met een aantal versies, maar het is voor mij overduidelijk de D5 !
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”