Waar merk je dat vooral in?dbosker schreef:Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.
Jullie idee erover?
Hij is er.... Mijn nieuwe V60 T5 R- Design!! (L)
- Ireentje
- 5th Gear member
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
- Locatie: Barendrecht
Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
het ontbreken van:Ireentje schreef:Waar merk je dat vooral in?dbosker schreef:Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.
Jullie idee erover?
een mooi geluid aka 'de roffel'
hoog verbruik
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Grappig dat je Volvo trouw blijft er is voor een "oneindig" budget ook erg leuk ander spul te krijgen.
Ik ben benieuwd welke configuratie het uiteindelijk wordt, ook de T6 is een begeerlijke motor.
Ik ben benieuwd welke configuratie het uiteindelijk wordt, ook de T6 is een begeerlijke motor.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Stel je rijdt 10000 km per jaar, T6 vs T5 is max. 1,5 L meer /100 km. Dus 1,5L*100=150 L meer, met een prijs van 1,50 euro is dat 225 euro meer, dat is 18,75 per maand. Lijkt mij verwaarloosbaar en geen argument om niet een T6 te nemen.
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Qua verbruik hangt het af van hoeveel snelweg je rijdt, bij doorrijden gemiddeld 1 op 9.8. Momenteel rij ik 70% lokaal en de rest snelweg (waarvan 50% file) dat is niet zo best voor het verbuik 1 op 8.2. Als je je over het algemeen beheerst en je rijdt 50 km waarvan 35 snelweg dan moet je boven de 1 op 10 kunnen koemen.
Maar dat is allemaal lekker belangrijk, ik heb deze gekozen omdat de volgende vast iets met accu's gaat worden. (V60 H is ook wel wat bijv.)
Je komt uit een AWD, dit rijdt toch heel anders dan een 2WD. Je kan veel minder vroeg op het gas. De demo's waar ik mee gereden heb D3, T4, DrivE kregen toch wat problemen (grip verliezen) met langzame bochten en vroeg op het gas gaan.
Daarnaast is AWD de veiligheidsoptie bij uitstek met sneeuw, je kan het toch ook niet hebben dat je een laf heuveltje met plat gereden sneeuw niet opkomt. (ik kom de oprit niet eens op zonder AWD, moet dus altijd eerst strooien en schuiven voor vrouw).
Belangrijke opties:
Standkachel
On Call (heb ik niet maar is wel handig als je een standkachel hebt)
Op dit moment zou ik misschien overwegen voor de H te gaan en met de dealer een afspraak maken over een voorloop auto.
Maar dat is allemaal lekker belangrijk, ik heb deze gekozen omdat de volgende vast iets met accu's gaat worden. (V60 H is ook wel wat bijv.)
Je komt uit een AWD, dit rijdt toch heel anders dan een 2WD. Je kan veel minder vroeg op het gas. De demo's waar ik mee gereden heb D3, T4, DrivE kregen toch wat problemen (grip verliezen) met langzame bochten en vroeg op het gas gaan.
Daarnaast is AWD de veiligheidsoptie bij uitstek met sneeuw, je kan het toch ook niet hebben dat je een laf heuveltje met plat gereden sneeuw niet opkomt. (ik kom de oprit niet eens op zonder AWD, moet dus altijd eerst strooien en schuiven voor vrouw).
Belangrijke opties:
Standkachel
On Call (heb ik niet maar is wel handig als je een standkachel hebt)
Op dit moment zou ik misschien overwegen voor de H te gaan en met de dealer een afspraak maken over een voorloop auto.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
een dealer ziet je aankomen, alvast een voorloopauto meegeven tot een onbekend moment in de toekomst
Volvo for life
- ZX10r
- 5th Gear member
- Berichten: 1002
- Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
- Locatie: REO Rotterdam en Omgeving
Kan je gewoon afspraken over maken, ik zeg niet dat dit kosteloos moet. Een andere optie is om de V50 nog ff te rijden.bart simpson schreef:een dealer ziet je aankomen, alvast een voorloopauto meegeven tot een onbekend moment in de toekomst
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Vermogen/koppel/koppelkromme/powerband, kortom motorkarakterIreentje schreef:Waar merk je dat vooral in?dbosker schreef:Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.
Jullie idee erover?
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
hoe heb je hier mee gereden dan? Ik moet zeggen dat ik dat nooit ervaren heb. Ook in een S60 2.0T op het circuit van Estoril...ZX10r schreef: De demo's waar ik mee gereden heb D3, T4, DrivE kregen toch wat problemen (grip verliezen) met langzame bochten en vroeg op het gas gaan.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Ireentje
- 5th Gear member
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
- Locatie: Barendrecht
Ik denk dat ik te weinig kilometers rij voor een D5, heb er wel over gedacht. Ik denk dat ik net aan de 20.000 per jaar kom.
De keuze wordt wel steeds lastiger nu....
De keuze wordt wel steeds lastiger nu....
Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- Ireentje
- 5th Gear member
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
- Locatie: Barendrecht
Ja maximaal een T5 dus. Al word ik dadelijk door jullie toch nog overgehaald voor een T6 merk ik al.
Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Zou die D5 AWD absoluut overwegen, die is nu nog € 4.500,-- goedkoper dan een gelijk gespecificeerde T6, dat verschil loopt bij kentekenaanvraag in 2012 zelfs op naar € 8.164,--, die diesel is helemaal geen slecht alternatief...
Volvo for life
+1, ik ben inmiddels een paar weken en 2500 km ervaringsdeskundige.bart simpson schreef:Zou die D5 AWD absoluut overwegen, die is nu nog € 4.500,-- goedkoper dan een gelijk gespecificeerde T6, dat verschil loopt bij kentekenaanvraag in 2012 zelfs op naar € 8.164,--, die diesel is helemaal geen slecht alternatief...
- Ireentje
- 5th Gear member
- Berichten: 1341
- Lid geworden op: 08.07.2008 - 09:44
- Locatie: Barendrecht
Wat rijdt dan lekkerder een T5 of een D5?
Irene.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
Volvo V60 T5 270pk Powershift R-Design MY12. RICA tuning. Passion Red. Off black leder. Zomer: 18"; Ixion velgen. Winter: 18"; Fortuna velgen. Business Pack Pro. Park assist voor & achter. Premium Sound. Driver Support Line. Security Line. Winter Line. Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging. Zilver kleurige roofrails. Automatisch dimmende binnenspiegel. Geblindeerde ramen. Side skuf plates.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Dat moet jij beslissen.
Als je geen haast hebt, zou ik op de V60 Hybride wachten.
Als je geen haast hebt, zou ik op de V60 Hybride wachten.
D5, zonder meer.Ireentje schreef:Wat rijdt dan lekkerder een T5 of een D5?
Ik heb in Zweden proefgereden met een aantal versies, maar het is voor mij overduidelijk de D5 !