Pagina 3 van 33
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:21
door Ireentje
dbosker schreef:Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.
Jullie idee erover?
Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.
Waar merk je dat vooral in?
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:28
door Philken
Ireentje schreef:dbosker schreef:Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.
Jullie idee erover?
Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.
Waar merk je dat vooral in?
het ontbreken van:
een mooi geluid aka 'de roffel'
hoog verbruik
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:39
door diesel01
Grappig dat je Volvo trouw blijft er is voor een "oneindig" budget ook erg leuk ander spul te krijgen.
Ik ben benieuwd welke configuratie het uiteindelijk wordt, ook de T6 is een begeerlijke motor.

Geplaatst: 23.10.2011 - 22:47
door Discovery
Stel je rijdt 10000 km per jaar, T6 vs T5 is max. 1,5 L meer /100 km. Dus 1,5L*100=150 L meer, met een prijs van 1,50 euro is dat 225 euro meer, dat is 18,75 per maand. Lijkt mij verwaarloosbaar en geen argument om niet een T6 te nemen.
Geplaatst: 23.10.2011 - 22:50
door 945i
Denk dat het budget toch wel een grens heeft..

Geplaatst: 24.10.2011 - 07:50
door ZX10r
Qua verbruik hangt het af van hoeveel snelweg je rijdt, bij doorrijden gemiddeld 1 op 9.8. Momenteel rij ik 70% lokaal en de rest snelweg (waarvan 50% file) dat is niet zo best voor het verbuik 1 op 8.2. Als je je over het algemeen beheerst en je rijdt 50 km waarvan 35 snelweg dan moet je boven de 1 op 10 kunnen koemen.
Maar dat is allemaal lekker belangrijk, ik heb deze gekozen omdat de volgende vast iets met accu's gaat worden. (V60 H is ook wel wat bijv.)
Je komt uit een AWD, dit rijdt toch heel anders dan een 2WD. Je kan veel minder vroeg op het gas. De demo's waar ik mee gereden heb D3, T4, DrivE kregen toch wat problemen (grip verliezen) met langzame bochten en vroeg op het gas gaan.
Daarnaast is AWD de veiligheidsoptie bij uitstek met sneeuw, je kan het toch ook niet hebben dat je een laf heuveltje met plat gereden sneeuw niet opkomt. (ik kom de oprit niet eens op zonder AWD, moet dus altijd eerst strooien en schuiven voor vrouw).
Belangrijke opties:
Standkachel
On Call (heb ik niet maar is wel handig als je een standkachel hebt)
Op dit moment zou ik misschien overwegen voor de H te gaan en met de dealer een afspraak maken over een voorloop auto.
Geplaatst: 24.10.2011 - 07:53
door bart simpson
een dealer ziet je aankomen, alvast een voorloopauto meegeven tot een onbekend moment in de toekomst
Geplaatst: 24.10.2011 - 08:15
door Steyn
Maar waarom een T4/T5? Als het budget er toch niet toe doet is een D5 wellicht ook nog te overwegen?
Geplaatst: 24.10.2011 - 08:20
door ZX10r
bart simpson schreef:een dealer ziet je aankomen, alvast een voorloopauto meegeven tot een onbekend moment in de toekomst
Kan je gewoon afspraken over maken, ik zeg niet dat dit kosteloos moet. Een andere optie is om de V50 nog ff te rijden.
Geplaatst: 24.10.2011 - 12:43
door Gast
Ireentje schreef:dbosker schreef:Ireentje schreef:Ik wilde eerst ook voor de T6 gaan, maar het verbruik is echt niet grappig ervan. Dus maximaal ga ik voor de T5. Ben over mijn huidige T5 tevreden genoeg, alleen hoor ik van andere dat de T4 lekkerder rijdt dan de T5.
Jullie idee erover?
Hou er wel rekening mee dat je huidige T5 een vijfcilinder is. De T5 in de V60 is een viercilinder.
Waar merk je dat vooral in?
Vermogen/koppel/koppelkromme/powerband, kortom motorkarakter
Geplaatst: 24.10.2011 - 13:14
door Walter
ZX10r schreef: De demo's waar ik mee gereden heb D3, T4, DrivE kregen toch wat problemen (grip verliezen) met langzame bochten en vroeg op het gas gaan.
hoe heb je hier mee gereden dan? Ik moet zeggen dat ik dat nooit ervaren heb. Ook in een S60 2.0T op het circuit van Estoril...
Geplaatst: 24.10.2011 - 13:15
door Ireentje
Ik denk dat ik te weinig kilometers rij voor een D5, heb er wel over gedacht. Ik denk dat ik net aan de 20.000 per jaar kom.
De keuze wordt wel steeds lastiger nu....
Geplaatst: 24.10.2011 - 13:22
door 945i
Vind het helemaal niet lastig, je wil een snelle V60 die afgeladen is met goodies, een T6 met alle opties dus.
Geplaatst: 24.10.2011 - 13:29
door Ireentje
Ja maximaal een T5 dus. Al word ik dadelijk door jullie toch nog overgehaald voor een T6 merk ik al.
Geplaatst: 24.10.2011 - 13:34
door 945i
Als jij tenminste niet achteruit wil gaan in motor...Dan zou ik zeker voor de T6 gaan ja.
Geplaatst: 24.10.2011 - 13:41
door bart simpson
Zou die D5 AWD absoluut overwegen, die is nu nog € 4.500,-- goedkoper dan een gelijk gespecificeerde T6, dat verschil loopt bij kentekenaanvraag in 2012 zelfs op naar € 8.164,--, die diesel is helemaal geen slecht alternatief...
Geplaatst: 24.10.2011 - 13:48
door Gast
bart simpson schreef:Zou die D5 AWD absoluut overwegen, die is nu nog € 4.500,-- goedkoper dan een gelijk gespecificeerde T6, dat verschil loopt bij kentekenaanvraag in 2012 zelfs op naar € 8.164,--, die diesel is helemaal geen slecht alternatief...
+1, ik ben inmiddels een paar weken en 2500 km ervaringsdeskundige.
Geplaatst: 24.10.2011 - 14:12
door Ireentje
Wat rijdt dan lekkerder een T5 of een D5?
Geplaatst: 24.10.2011 - 14:20
door rsnhakan
Dat moet jij beslissen.
Als je geen haast hebt, zou ik op de V60 Hybride wachten.
Geplaatst: 24.10.2011 - 14:30
door Gast
Ireentje schreef:Wat rijdt dan lekkerder een T5 of een D5?
D5, zonder meer.
Ik heb in Zweden proefgereden met een aantal versies, maar het is voor mij overduidelijk de D5 !