Pagina 3 van 18

Geplaatst: 12.11.2011 - 09:46
door Msuidgeest
En 1 kWh kost 22 cent. Voor een liter benzine betaal je 160 zodat je totaal 7,5 kWh uit je stopcontact kunt halen.

Dat levert nogal een warme motor op in de winter.

Geplaatst: 12.11.2011 - 09:48
door Thijs
945i schreef:Alles bij elkaar kom je er wel inderdaad.. ;)

Uit ervaring kan ik zeggen dat de originele standkachel de boel wel lekker opwarmt in een V70, alleen even rekening houden met het feit dat de plas olie in het vooronder nog koud is.
Dan heb je het over de electrische?

Geplaatst: 12.11.2011 - 09:58
door Turbodesk
Heren,

Hebben jullie mijn laatste link nog bekeken?

Die pomp is sterker en heeft meer vermogen en de kabel is ingegoten.

Deze lijkt mij beter dan de Hot Frog. De fabrikant stelt tevens dat deze
Horizontaal moet hangen. Dat lijkt mij niet in alle gevallen te realiseren.

Geplaatst: 12.11.2011 - 10:11
door 945i
Ja, maar dan moet je elke keer het kabeltje oprollen en onder de motorkap opbergen?

@ Thijs, nee, degene op brandstof, die zit bij Toppertje in zijn V70, en heb al een paar keer ervaren dat dat ding ook met temperaturen dik onder 0 's morgens, lekker warm is binnen als je instapt.

Geplaatst: 12.11.2011 - 10:32
door Turbodesk
945i schreef:Ja, maar dan moet je elke keer het kabeltje oprollen en onder de motorkap opbergen?
Waarom? Het is toch het idee om die kabel rechtstreeks aan te sluiten op
die originele Volvo doorvoer in de bumper.

Geplaatst: 12.11.2011 - 10:43
door Thijs
945i schreef:Ja, maar dan moet je elke keer het kabeltje oprollen en onder de motorkap opbergen?

@ Thijs, nee, degene op brandstof, die zit bij Toppertje in zijn V70, en heb al een paar keer ervaren dat dat ding ook met temperaturen dik onder 0 's morgens, lekker warm is binnen als je instapt.
Jah, zo'n brandstof kachel lijkt mij helemaal toppertje ( :) )

Geplaatst: 12.11.2011 - 10:43
door 945i
@ Turbodesk, Aha, tja..... Is een mogelijkheid.

Zoals gezegd, het effect zal gelijk zijn aan de prijs, niet heel hoog. ;)

Geplaatst: 12.11.2011 - 10:56
door Johan s60
Turbodesk schreef:
240estate schreef:

Als hij aan het verwarmen is doet hij dat door het water in het verwarmingscircuit rond te pompen.
Daarom werkt hij ook alleen maar als de kachelkraan open staat.
Hoe krijg ik de kachelkraan open als de motor niet loopt?
Ik bedoel, krijg ik dit dan wel werkend in mijn V70 als die kraan dicht zit omdat de auto niet aan is?
s60/v70 heeft geen kachelkraan, circuit is altijd open, echter zal alleen de motor op warmen omdat de kachelfan niet draait

Geplaatst: 12.11.2011 - 17:34
door kuupertie
Mijn interieurtemperatuur kan me gestolen worden; daar kleed ik me op. De motor echter, is moeilijk van handschoenen en muts te voorzien.

Geplaatst: 12.11.2011 - 19:37
door Thijs
plus dat je veel eerder, eigenlijk meteen, warme lucht hebt voor je interieur na starten.

In zweden gebruiken ook veel menden dit, als het niet doeltreffend zou zijn zou het ook geen gemeengoed zijn toch?

Geplaatst: 13.11.2011 - 12:09
door Turbodesk
Ik heb net eens even onder de motorkap gekeken. Dat word nog een hele toer om zo`n apparaat te plaatsen.
De enige flexibele slang komt direct vanaf het voorraadtankje en gaat dan over naar een vaste metalen pijp die verschillende kanten opgaat.

De originele van Volvo moet voor de oliekoeler geplaatst worden. Als we die plek ook gaan benutten dan kan je dus niet zonder een brug. Anders kom je er niet bij.

Geplaatst: 13.11.2011 - 12:28
door ivoandriessen
Heeft Volvo zo'n origineel pompje dan? Dacht alleen een blok voor het oliereservoir....

Geplaatst: 13.11.2011 - 12:34
door Turbodesk
Ik kan niet vinden of die ook pompt, maar hij verwarmt wel de koelvloeistof.


Klik
HIER

Geplaatst: 13.11.2011 - 12:39
door 945i
Die pompjes/verwarmingen die hier besproken worden hebben een kleine aansluiting, dus je kan die niet zomaar tussen een dikke koelslang zetten..

Volgens mij moet je hem echt voor de kachel inbouwen.

Geplaatst: 13.11.2011 - 12:39
door ivoandriessen
url tussen quotes plaatsen, de underscores zorgen anders voor een beeld zoals nu ;-)

Geplaatst: 13.11.2011 - 12:45
door Turbodesk
ivoandriessen schreef:url tussen quotes plaatsen, de underscores zorgen anders voor een beeld zoals nu ;-)
Ik krijg het niet voor elkaar :?

Geplaatst: 13.11.2011 - 13:15
door V70/2.4D/2003
Knippen en plakken, dan lukt het wel. Dit is een originele BLOKverwarming. Wat is het verschil met de Hot Frog?

Geplaatst: 13.11.2011 - 17:40
door ivoandriessen
ik heb nog niet gekeken, maar een b!okverwarming, zoals ik die ook a! heb, heeft geen pomp, die verwarmt het oliereservoir vanaf de buitenkant van het blok. En die is inderdaad niet te plaatsen zonder brug.

Geplaatst: 13.11.2011 - 18:27
door Turbodesk
Het is volgens mij ook geen pomp, maar hij komt wel tussen de slang naar de oliekoeler. Het is niet zo`n blok die je tegen de onderkant van de motor schroeft.
Moet ik me dan voorstellen dat dat door de warmte de vloeistof zelf een beetje omhoog trekt?

Geplaatst: 13.11.2011 - 19:26
door ivoandriessen
Daar ga ik wel vanuit, maar dat gaat niet echt snel. Ik merk dat het blok sneller warm is, maar een blok wat al warm is heb ik liever. Zo'n pomp zou dus een welkome aanvulling zijn.

Heb je al meer info of de prijs klopt?