Wie kent of heeft wel eens gehoord van DEZE electrische koelvloeistof verwarmer met pomp?
Het lijkt mij een mooi pompje met ingebouwde verwarming en thermostaat tot 80C.
Hij kost op op de Nederlandse site 149 euro, op de Duitse site kost hij 125 euro.
Wie kent deze koelvloeistof verwarmer?
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Je moet inderdaad thuis een 220 volt aansluiting in de buurt van je auto hebben. Het is eigenlijk hetzelfde als het Volvo systeem, dan sluit je ook een kabel aan op een doorvoer stekker in je bumper.
Ben vandaag nog door de Volvo dealer terug gebeld met een prijsopgaaf voor een electrische standkachel. Deze kost 366 euro incl. Daar komt dan nog wel twee uur arbeidsloon bij.
Dan kan je op je BC de tijd instellen wanneer het warm moet zijn.
Nou ja, dat kan ik thuis ook wel met een timer op het stopcontact.
Ik hoor graag ervaringen met dit of een soortgelijk systeem.
Ben vandaag nog door de Volvo dealer terug gebeld met een prijsopgaaf voor een electrische standkachel. Deze kost 366 euro incl. Daar komt dan nog wel twee uur arbeidsloon bij.
Dan kan je op je BC de tijd instellen wanneer het warm moet zijn.
Nou ja, dat kan ik thuis ook wel met een timer op het stopcontact.
Ik hoor graag ervaringen met dit of een soortgelijk systeem.
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Nou mij is dat wél duidelijkJosW schreef:... Wat me niet duidelijk is, is of je thuis een stekker in het stopcontact moet steken.....

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kijk, dat lijkt mij ook wel wat.
Turbodesk, kunnen we daar, in navolging van de NGPD iets mee? Gezellig een dagje samen van die dingen inbouwen in onze Volvo's met een man of wat?
Turbodesk, kunnen we daar, in navolging van de NGPD iets mee? Gezellig een dagje samen van die dingen inbouwen in onze Volvo's met een man of wat?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Misschien opent hij wel als de koelvloeistof in het blok de juiste temperatuur heeft bereikt ............net zoals bij een draaiende motor.....945i schreef:Hmmm, hoe pompt hij koelvloeistof rond als de thermostaat van de auto nog dicht zit?
De fabrikant stelt het zich in ieder geval als volgt voor:

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Jij zit vol goede ideeen! Ik doe mee!V70/2.4D/2003 schreef:Kijk, dat lijkt mij ook wel wat.
Turbodesk, kunnen we daar, in navolging van de NGPD iets mee? Gezellig een dagje samen van die dingen inbouwen in onze Volvo's met een man of wat?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Rob, Ik snap het principe, maar dat een elektrisch pomje/dompelaar water staat op te warmen naar 80 graden en tegelijkertijd staat te pompen terwijl het niet circuleren kan, vind ik raar. (thermostaat gaat pas later open)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
- Berichten: 1289
- Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
- Locatie: Leeuwarden
Maar je waterpomp draait toch ook altijd mee, bij koude motor? Volgens mij pompt ie bij gesloten thermostaat alleen rond in het blok en niet erbuiten.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Als je daarmee bedoelt aan de ingangszijde van de kachelradiateur dan zegt de fabrikant volgens de tekening (zie boven) het tegenovergestelde, tenminste als ik naar de plaats waar de pomp/verwarmer geplaatst moet worden én de witte pijltjes kijk die de stroomrichting van de koelvloeistof aangeven.945i schreef:Volgens mij is het de bedoeling dat je hem voor de kachelradiateur installeert?
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er is een klein en groot koelcircuit. Deze verwarmer plaats je, met een eigen pomp, in het kleine circuit. Daarmee wordt het motorblok en de kachelradiator van warm water voorzien. Ik snap het probleem niet...
Je interieur wordt natuurlijk niet voorverwarmd, omdat je kachelventilator niet draait, maar zodra je de motor start, komt er wel direct warme lucht uit de roosters.
Ohw en die tekening (qua kleurgebruik) is natuurlijk de situatie zónder de inbouw. Kom op jongens!
Je interieur wordt natuurlijk niet voorverwarmd, omdat je kachelventilator niet draait, maar zodra je de motor start, komt er wel direct warme lucht uit de roosters.
Ohw en die tekening (qua kleurgebruik) is natuurlijk de situatie zónder de inbouw. Kom op jongens!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
I'm in als Erwin bij het installeren weer zijn witte outfit aantrekt.
Wie zorgt er voor de kwantumkorting ?
Ik zorg voor bockwurst en beenham.
GJ
Wie zorgt er voor de kwantumkorting ?
Ik zorg voor bockwurst en beenham.
GJ
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- kuupertie
- 4th Gear member
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 16.06.2010 - 10:50
- Locatie: Ommen
Ik kan eventueel ook contact opnemen met de duitse verkoper om korting af te dwingen. Ik laat ze dan op mn werk (D) bezorgen om transportkosten te besparen.
Kortom...ik doe mee....en snel graag:
1. Kuupertie
Kortom...ik doe mee....en snel graag:
1. Kuupertie
Ford Mustang 1965 289ci V8
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
Volvo V70 D5 AWD 2009
Peugeot Partner
Honda VTR SP1
Honda XL700 Transalp
TM250
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Een dichte thermostaat verhinderd niet dat het water door het blok circuleert. Een dichte thermostaat sluit alleen de radiateur af zodat het water alleen in het blok zelf circuleert via een bypass om het sneller op bedrijfstemp. te laten komen. Gaat ie dan open dan gaat het water door het blok en door de radiateur zodat het teveel aan hitte via de radiateur afgevoerd kan worden.945i schreef:Rob, Ik snap het principe, maar dat een elektrisch pomje/dompelaar water staat op te warmen naar 80 graden en tegelijkertijd staat te pompen terwijl het niet circuleren kan, vind ik raar. (thermostaat gaat pas later open)
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Hier sluit ik mij volledig bij aan.Oceanracer schreef:Er is een klein en groot koelcircuit. Deze verwarmer plaats je, met een eigen pomp, in het kleine circuit. Daarmee wordt het motorblok en de kachelradiator van warm water voorzien. Ik snap het probleem niet...
Je interieur wordt natuurlijk niet voorverwarmd, omdat je kachelventilator niet draait, maar zodra je de motor start, komt er wel direct warme lucht uit de roosters.
Ohw en die tekening (qua kleurgebruik) is natuurlijk de situatie zónder de inbouw. Kom op jongens!
Ik kon niet eerder reageren omdat ik met mijn meisjes aan het Sint Maarten lopen was.
Dat lijkt mij een heel goed plan. Ik doe mee.Ik kan eventueel ook contact opnemen met de duitse verkoper om korting af te dwingen. Ik laat ze dan op mn werk (D) bezorgen om transportkosten te besparen.
Kortom...ik doe mee....en snel graag:
Wat mij alleen wel een stuk mooier lijkt, is de originele bumper doorvoer van Volvo. Deze schijn je los te kunnen bestellen.
Als je namelijk de foto`s bekijkt van die pomp dan zie je een euro connector met een stuk kabel van ongeveer 2 meter en een stekker eraan. Als je die stekker er nu af knipt en aan de binnenzijde op de originele kabeldoorvoer soldeert, dan kan je de kabel van Volvo gewoon op je bumper aansluiten.
Gert, dat lijkt mij ook wel wat, alleen heb ik nog wel twijfels.Kijk, dat lijkt mij ook wel wat.
Turbodesk, kunnen we daar, in navolging van de NGPD iets mee? Gezellig een dagje samen van die dingen inbouwen in onze Volvo's met een man of wat?
Is de capaciteit voldoende om daadwerkelijk het koelwater te verwarmen als het buiten 10 graden vriest.
Koelt het water niet sneller af als dat het pompje kan verwarmen?
Daarom zou het mooi zijn als er iemand zich meld die zoiets al een keer heeft geprobeerd.