Hartge chipt geen Volvo´s en adressen zoals Hartge die bestaande garanties overnemen bestaan er niet voor Volvo.maxxzz schreef:Mijn andere auto is een BMW 320d automaat uit 2006. Standaard 163pk / 340Nm. Deze is bij Hartge gechipt naar 200pk/400Nm. Het verschil in rijden is enorm. Veel sneller en krachtiger. Harmonie tussen de bak en de motor is ook nog prima in orde. Kan dus ook goed gaan. Hartge neemt de garantie op de bak en de motor over. Gewoon bij een goed adres laten chippen dus en niet bij een of andere chipmeister oid.
chiptuning en automatische versnellingsbak v70 d5
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dag Zeke,
Hoe reageert jouw automaat op de tuning?
Het klopt dat de de d5 niet zo sentatie achtig reageert op de de tuning. Als het goed is schrijven ze het koppel er geleidelijk in.
Spaart je versnellingsbak.
bob
Hoe reageert jouw automaat op de tuning?
Het klopt dat de de d5 niet zo sentatie achtig reageert op de de tuning. Als het goed is schrijven ze het koppel er geleidelijk in.
Spaart je versnellingsbak.
bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Hallo,
Ik ben nieuw hier maar ik wilde toch graag even reageren op de vraag. In mijn zoektocht naar een mooie en goede v70 d5 kwam ik bij een garage bij mij in de buurt. Daar werd mij aangeboden de computer op te sturen naar volvo en daar te laten voorzien van nieuwe software. Als er dan problemen kunnen optreden zou men dat toch niet doen?
Ik ben nieuw hier maar ik wilde toch graag even reageren op de vraag. In mijn zoektocht naar een mooie en goede v70 d5 kwam ik bij een garage bij mij in de buurt. Daar werd mij aangeboden de computer op te sturen naar volvo en daar te laten voorzien van nieuwe software. Als er dan problemen kunnen optreden zou men dat toch niet doen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 28.03.2006 - 22:35
- Locatie: Erica
Nou prima eigenlijk, niets anders dan voor de tuning. Het vermogen watBover schreef:Hoe reageert jouw automaat op de tuning?
de auto nu zou moeten leveren voelt heel normaal aan, nergens een mo-
ment dat ik het gevoel heb/krijg dat ik iets van de wagen vraag waar
hij geen echte trek in heeft.
Het koppel zou met 60Nm toegenomen zijn echter zonder op de rollen-
bank te staan blijft dit gissen en heb ik persoonlijk het gevoel dat dit nu
zeker niet geleverd wordt. Al met al krijg ik er toch zin in om de wagen
eens op de rollenbak te laten meten immers, 185Pk/400Nm of 226Pk
en 460Nm zou naar mijn idee toch echt wel iets meer sensatieverschil
moeten opleveren.
Groet,
Bert
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
De ervaring is dat als het koppel er geleidelijk ingeschreven is je het wel moet merken met trekken in bergen en mogelijk korte sroplicht sprintjes, maar die ruk in de stoel blijft dan uit. :shock:
Dat wordt gewoon rollerbank en testen.
Even voor de nuchterheid, in procenten zit je rond 10-15% meer vermogen en koppel.
Dat is natuurlijk ook niet echt heftig te noemen.
Ik neem aan dat je auto nu wat soepeler en directer/strakker op gaspdaal reageert omdat de "koppelkromme" iets mooier verloopt. :?:
Dat wordt gewoon rollerbank en testen.
Even voor de nuchterheid, in procenten zit je rond 10-15% meer vermogen en koppel.

Dat is natuurlijk ook niet echt heftig te noemen.
Ik neem aan dat je auto nu wat soepeler en directer/strakker op gaspdaal reageert omdat de "koppelkromme" iets mooier verloopt. :?:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
Tip:
Laat deze door de dealer chippen, dan is er in ieder geval enige coulance als het fout gaat.... (tenminste, dat zou ik zeggen)
Heb zelf 3 jaar in een gechipte benzine versie gereden, zonder problemen ook naar 180 pk, wel met een lager koppel natuurlijk
Laat deze door de dealer chippen, dan is er in ieder geval enige coulance als het fout gaat.... (tenminste, dat zou ik zeggen)
Heb zelf 3 jaar in een gechipte benzine versie gereden, zonder problemen ook naar 180 pk, wel met een lager koppel natuurlijk
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dan moet de coulance uit de zak van de dealer komen want die komt op zeker niet uit de zak van de importeur
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 28.03.2006 - 22:35
- Locatie: Erica
Toch maar rollen dus, immers RICA geeft aan 226Pk en 460Nm. Dan moet men dat natuurlijk ook waar maken lijkt mij.Bover schreef:Even voor de nuchterheid, in procenten zit je rond 10-15% meer vermogen en koppel.
Groet,
Bert
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Kun je met een automaat de pk en nw meten? Meende op forum 850 gezlezen te hebben dat dit met automaten niet goed zou kunnen?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Tweede poging op regenachtige middag:
Geachte forumlezers,
Is het mogelijk om vermogen met een automaat te meten op de rollerbank. :?:
En zo ja, is dat dan anders dan met een handgeschakelde versie.
gr

Geachte forumlezers,
Is het mogelijk om vermogen met een automaat te meten op de rollerbank. :?:
En zo ja, is dat dan anders dan met een handgeschakelde versie.
gr
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
ehh, ik moet bekennen dat ik me heb laten verleiden op advies van de monteur volvo om eens langs te gaan bij tuningbedrijf. :roll:
Huiverig en bibberend met mijn grijze haren op voorwaarde dat ik geld en oude chip terugkreeg als niet goed zou gaan met ervaring chippen EN de automatische versnellingsbak. :shock:
Mijn vraag was niet om meer vermogen, maar om het gerommel onderin waarin er relatief gezien niet veel gebeurde bij te stellen.
Graag rekening houden met automaat en koppel. Twee weken gelden gedaan.
Ik ben 2500km verder. De auto hangt aan het gas en volgt veeel beter. Motor en automaat reageren uitstekend.
De eerste 40 km dacht ik echt dat het niet goed zou komen maar de bak regelde goed af. Nu 2.500km verder ben erg tevreden.
Ze hebben de z.g koppelcurve naar voren gebracht. Geen geweldige vermogens toegevoegd alleen anders verdeeld. Geleidelijk voel je kracht toenemen.
Ik heb er voor mij gevoel 300% meer volvo voor teruggekregen. Souplesse en meer contact met motorvermogen en gaspedaal. :!:
Zoals nu eruit ziet laat ik het zitten en maandag meet ik op de rollerbank of ik met mijn koppel rond de oude waarde ben gebleven.
Ben wel erg tevreden over de manier waarop auto en de automaat reageert en voelt. Zelfs mijn vrouw vindt het gedrag en gevoel een verbetering. ( die loopt daar normaal niet zo warm voor ) Versnellingsbak reageert zonder haperen of foutje.
Bericht volgt.
Huiverig en bibberend met mijn grijze haren op voorwaarde dat ik geld en oude chip terugkreeg als niet goed zou gaan met ervaring chippen EN de automatische versnellingsbak. :shock:
Mijn vraag was niet om meer vermogen, maar om het gerommel onderin waarin er relatief gezien niet veel gebeurde bij te stellen.
Graag rekening houden met automaat en koppel. Twee weken gelden gedaan.
Ik ben 2500km verder. De auto hangt aan het gas en volgt veeel beter. Motor en automaat reageren uitstekend.
De eerste 40 km dacht ik echt dat het niet goed zou komen maar de bak regelde goed af. Nu 2.500km verder ben erg tevreden.

Ze hebben de z.g koppelcurve naar voren gebracht. Geen geweldige vermogens toegevoegd alleen anders verdeeld. Geleidelijk voel je kracht toenemen.
Ik heb er voor mij gevoel 300% meer volvo voor teruggekregen. Souplesse en meer contact met motorvermogen en gaspedaal. :!:
Zoals nu eruit ziet laat ik het zitten en maandag meet ik op de rollerbank of ik met mijn koppel rond de oude waarde ben gebleven.
Ben wel erg tevreden over de manier waarop auto en de automaat reageert en voelt. Zelfs mijn vrouw vindt het gedrag en gevoel een verbetering. ( die loopt daar normaal niet zo warm voor ) Versnellingsbak reageert zonder haperen of foutje.
Bericht volgt.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
FASTTECH te NeedeNOS schreef:waar heb je laten tunen?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja hoor, dat gaat zekers, heb de mijne al enkele keren erop gehad en binnenkort weer.Bover schreef:Tweede poging op regenachtige middag:![]()
Geachte forumlezers,
Is het mogelijk om vermogen met een automaat te meten op de rollerbank. :?:
En zo ja, is dat dan anders dan met een handgeschakelde versie.
gr
gaat hetzelfde als bij de handbak.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Ja die rollerbank is uur der waarheid. Ben zeer benieuwd.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
-
- 4th Gear member
- Berichten: 681
- Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
- Locatie: Het mooie twentse land.
Hallo Bover,
hoe is het met het verbruik gegaan na het chippen? Heb je Fasttech deze chip speciaal laten maken en wat schatten ze nu dat het vermogen en koppel is? Laatste vraag hoe zit het met het roeten??
Gerard.
hoe is het met het verbruik gegaan na het chippen? Heb je Fasttech deze chip speciaal laten maken en wat schatten ze nu dat het vermogen en koppel is? Laatste vraag hoe zit het met het roeten??
Gerard.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14590
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Hert verbruik is merkbaar naar beneden.() Ik heb geen roet, nog net geconstateerd en ze hebben voor mij de chip geschreven omdat ik niet meer koppel en vermogen wilde.gevanje schreef:Hallo Bover,
hoe is het met het verbruik gegaan na het chippen? Heb je Fasttech deze chip speciaal laten maken en wat schatten ze nu dat het vermogen en koppel is? Laatste vraag hoe zit het met het roeten??
Gerard.
Morgen weet ik wat het vermogen is en koppel. Ik ga naar de rollerbank.
Bij Fasttech is de eigenaar een werkplaatschef van een volvo dealer
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....