Geplaatst: 14.03.2012 - 19:53
Vervolg UPDATE!
Ik was eerder niet tevreden met de camera in de nummerplaat. Die heb ik er dus uitgebouwd en zoals hierboven beschreven van binnenuit de auto bevestigd.
In de tussentijd had ik twee chinese CCD cameras voor in de nummerplaatverlichting besteld. De eerste was er snel..maar was ntsc (had wel om PAL gevraagd). Die heb ik gesloopt om een simpele houdervoor de uitgebouwde nummerplaatcamera te krijgen.
De tweede kwam vandaag binnen. PAL camera voor in de nummerplaatverlichting. Ik ging aan het twijfelen.. en toch maar ervoor gegaan. Oude losgehaald (dubbelzijdig plaktape, dus easy)
Inhoud pakketje (heeft er dus wel 3 weken over gedaan)
-Camera in houder gegoten, tulp en power kabel female eraan
-Losse Kabel met aan twee kanten tulp
-Losse kabel met aan 1 katn stroomplug male met aan andere kant twee losse draden
-EN ter grootte van de houder dubbelzijdig plakkend foam.
Nu wist ik al dat de houder niet precies past op de V70 2001-2007. Ook heeft de houder twee schroefgaten en de V70 maar eentje.
Door de foam is een mini kiertje perfect af te sluiten en hoef je niet na te kitten.
Dus aan de slag. (ik had de draad al naar de achterklep lopen, dus alleen camera vervangen)
Eerste drie foto's.
A) de oude houder eruit halen, lampje met kwartslag uit de houder halen
Daarna de randen met een draadtand of zoiets bijknippen.. alle randen van het witte plastic af. Met een scherpe beitel eenvoudig de rand daarna gladmaken. (gewoon boven wat karton of dik tijdschrift, altijd van je af steken)
Op deze manier kan je de ouder houder (waterdicht nml met alleen opening aan bovenkant voor vocht) gebruiken.
B) bovenrand (binnenkant) van de NIEUWE houder twee mini bultjes ook met bijtel bijschaven.(ik gebruikte de bijtel als een scherp pel mesje)
EN
bij de nieuwe houder aan de kant waar de schroef komt: 1 mm weggeschraapt met bijtel als soort pel mesje. (ging heel easy en makkelijk vrij recht met drie keer er langs gaan)
B) de oude houder VASTlijmen met epoxylijm (secondenlijm was een no go)
Let goed op dat ie aan de rand waar de schroef moet precies in lijn is met de opstaande rand van de nieuwe houder.. anders gaat het niet passen.
Even 5 minuten secuur vasthouden
Daarna lamp er weer met kwartslag indraaien.
Even motor aan en zowel lamp testen alsook camera.
Daarna dubbelzijdig foam op binnenrand van de nieuwe houder. Rustig erin drukken terwijl je trekt aan de video/stroomkabel, dit om het klem komen zitten op de buitenrand (of dubbel zitten) van diezelfde kabel te voorkomen.
c) Schroef vastdraaien, foam komt er op 1 of twee plaatsen wat tussenuit. Met scherp mesje bijsnijden (pas op de je plastic eromheen niet bekrast).
d) aan binnenkant draad met tie-rips vastmaken zodat het niet schud en klappert. En de binnenvoering er weer opklikken en de 4 torx schroeven weer vast.
Resultaat hieronder.
Vierde foto: Auto dicht bij andere auto
Vijfde foto: Hoe dat er dan uitziet op RTI
Zesde foto: Wat verder weg.. kun je goed zien hoe verschil is qua beeld met camera aan het dak (zoals eerder gepost)
Zevende foto: De camera zoals ie er uitziet
Voordeel tov nummerplaathouder: hij zit NIET in de weg met opendoen achterbak (handle) en geen lompje nummerplaathouder nodig.







Ik was eerder niet tevreden met de camera in de nummerplaat. Die heb ik er dus uitgebouwd en zoals hierboven beschreven van binnenuit de auto bevestigd.
In de tussentijd had ik twee chinese CCD cameras voor in de nummerplaatverlichting besteld. De eerste was er snel..maar was ntsc (had wel om PAL gevraagd). Die heb ik gesloopt om een simpele houdervoor de uitgebouwde nummerplaatcamera te krijgen.
De tweede kwam vandaag binnen. PAL camera voor in de nummerplaatverlichting. Ik ging aan het twijfelen.. en toch maar ervoor gegaan. Oude losgehaald (dubbelzijdig plaktape, dus easy)
Inhoud pakketje (heeft er dus wel 3 weken over gedaan)
-Camera in houder gegoten, tulp en power kabel female eraan
-Losse Kabel met aan twee kanten tulp
-Losse kabel met aan 1 katn stroomplug male met aan andere kant twee losse draden
-EN ter grootte van de houder dubbelzijdig plakkend foam.
Nu wist ik al dat de houder niet precies past op de V70 2001-2007. Ook heeft de houder twee schroefgaten en de V70 maar eentje.
Door de foam is een mini kiertje perfect af te sluiten en hoef je niet na te kitten.
Dus aan de slag. (ik had de draad al naar de achterklep lopen, dus alleen camera vervangen)
Eerste drie foto's.
A) de oude houder eruit halen, lampje met kwartslag uit de houder halen
Daarna de randen met een draadtand of zoiets bijknippen.. alle randen van het witte plastic af. Met een scherpe beitel eenvoudig de rand daarna gladmaken. (gewoon boven wat karton of dik tijdschrift, altijd van je af steken)
Op deze manier kan je de ouder houder (waterdicht nml met alleen opening aan bovenkant voor vocht) gebruiken.
B) bovenrand (binnenkant) van de NIEUWE houder twee mini bultjes ook met bijtel bijschaven.(ik gebruikte de bijtel als een scherp pel mesje)
EN
bij de nieuwe houder aan de kant waar de schroef komt: 1 mm weggeschraapt met bijtel als soort pel mesje. (ging heel easy en makkelijk vrij recht met drie keer er langs gaan)
B) de oude houder VASTlijmen met epoxylijm (secondenlijm was een no go)
Let goed op dat ie aan de rand waar de schroef moet precies in lijn is met de opstaande rand van de nieuwe houder.. anders gaat het niet passen.
Even 5 minuten secuur vasthouden
Daarna lamp er weer met kwartslag indraaien.
Even motor aan en zowel lamp testen alsook camera.
Daarna dubbelzijdig foam op binnenrand van de nieuwe houder. Rustig erin drukken terwijl je trekt aan de video/stroomkabel, dit om het klem komen zitten op de buitenrand (of dubbel zitten) van diezelfde kabel te voorkomen.
c) Schroef vastdraaien, foam komt er op 1 of twee plaatsen wat tussenuit. Met scherp mesje bijsnijden (pas op de je plastic eromheen niet bekrast).
d) aan binnenkant draad met tie-rips vastmaken zodat het niet schud en klappert. En de binnenvoering er weer opklikken en de 4 torx schroeven weer vast.
Resultaat hieronder.
Vierde foto: Auto dicht bij andere auto
Vijfde foto: Hoe dat er dan uitziet op RTI
Zesde foto: Wat verder weg.. kun je goed zien hoe verschil is qua beeld met camera aan het dak (zoals eerder gepost)
Zevende foto: De camera zoals ie er uitziet
Voordeel tov nummerplaathouder: hij zit NIET in de weg met opendoen achterbak (handle) en geen lompje nummerplaathouder nodig.






