IMIV + rearview camera - Parkeer camera , drie opties

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

IMIV installatie bij RTI fluitje van cent
Kabel doortrekken fluitje van cent

Word netjes herkent als MD unit, mooie tekst in display dus van de mp3 tags. Geluid goed. (maar dat wist ik al, kende de oude units al, enige echte nadeel geen usb ingang)

Rearview cam welke erbij was besteld:
Kabels trekken , niet moeilijk maar 1 kabel door rubber bij deurscharnier was flinke tijd rotklusje. (panelen loshalen is meer even lef hebben en met beleid rukjes geven, was ik wel even mee zoet omdat ik bij middelste twee pluggen te voorzichtig was)

Daarna denk je.. gaatje boren om kabel van camera bij de nummerplaatverlichting door te voeren...dat wil je als laatste gaan doen.

Eerst maar even de nieuwe nummerplaathouder op de plek zetten.
Maar dan controleer je de nummer plaat.....

Word helaas vervolgd.

IMIV montage:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



De rearview cam bedrading (twee dradendoor scharnierrubber geprustst:

Afbeelding


En dit past dus niet:
Afbeelding

Dat gaat niet vastzitten met de normale bouten en om nu twee nieuwe gaten te gaan tappen word me te gortig.

Word vervolgd
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Volvofan1965
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 16.02.2011 - 09:03

Hallo,
regelt de RTI de automatische omschakeling bij achteruitrijden of zet je de 12 Volt draad op de achteruitrijlamp?

Als je de nummerplaathouder niet vastzet, maar de nummerplaat gebruikt met gaten op de juiste positie en dan de hele zaak als sandwich klemt?
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Volvofan1965 schreef:Hallo,
regelt de RTI de automatische omschakeling bij achteruitrijden of zet je de 12 Volt draad op de achteruitrijlamp?

Als je de nummerplaathouder niet vastzet, maar de nummerplaat gebruikt met gaten op de juiste positie en dan de hele zaak als sandwich klemt?
de IMIV schakelt automatisch na inpluggen
ze hebben hun bekabeling netjes voor elkaar

IMIV plugt met groen plug en melbus kabel naar de RTI
in diezelfde kabel zitten twee extra aftakkingen:
-1 female tulp
-1 dubbele 12v draad

die twee sluit je beide direct aan op de verlengkabel naar de camera

dus je hoeft niet nog externe massa of stroom te halen

en de IMIV unit schakelt automatisch camera aan bij achteruitrijden
(dat kan je softwarematig activeren/deactiveren met firmware, heb nieuwe imiv gekocht, oude is te oud die retourneer ik)
Wanneer je een imiv al hebt kan je dat zelf er dus ook in activeren en hoef je niet naar de achteruitrijdlamp te verbinden.

Enige nadeel was: niet te combineren met analoge TV tuner, die heb ik moeten afkoppelen



mbt de nummberplaat... mijn oude nummerplaat is geen schroefplaat maar ook een luxe klemhouder (welke dus wel op de juiste plek plastic en gaten heeft voor deze volvo)
dus hoe zie je dat dan werken ?

en de schroeven welke er standaar bij zitten zijn ook relatief kort, maargoed mijn nummerplaat is er dus 1 zonder gaten en dat gaan we zo houden.
extra gaten in mijn auto zelf zie ik ook niet zo zitten
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Volvofan1965
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 16.02.2011 - 09:03

OK..
en als je nu een hele smalle strip voor de nummerplaathouder doet en daar de gaten in boort om de nummerplaathouder via de strip te sandwichen? dan zit deze er tegen en is het nog een kwestie van de nummerplaat zelf erin te klemmen.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40893
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Tapen?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Ben schreef:Tapen?
wel goede tip maar ik zal mijn nummerplaat nooit tapen, veel te bang dat ie er ooit afdondert en er een "1" op de vervangende plaat bij komt

in ergste geval andere camera die van binnen door raam kijkt, maar in nummerplaat juist wel fijn
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40893
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Kwestie van de juiste tape kiezen.
Ben benieuwd hoe die camera wordt. Ik wil 'm ook.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

nummerplaat = wil ik gewoon schroeven in een houder en geschroefd
camera in nummerplaathouder vond ik wl esthetisch fraai en ook mooie plek

dit is de camera

de verlengsnoeren welke in de IMIV-RTI kabel pluggen
zijn tulp-tulp denk 3m deze plugt met tulp in camara en met tulp in imiv-rti kabel

en de voedingsplug welke aan ene kant met stekker in de camera plugt en aan andere kant twee losse 12v draadjes heeft welke je dus met twee losse 12v draadjes van de imiv-rti kabel moet verbinden.

dat kan je solderen of gewoon flink strippen en in elkaar draaien en dan tape erover. beide werken

Afbeelding
Afbeelding
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

ze hadden deze houder gewoon handiger moeten hebben uitgevoerd
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

ik wil ook een subwoofer, maarja :p die zijn 2e hands schaars en worden aan anderen beloofd :p
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

volvotech support:

erg net aanbod om bij hun langs te komen en als service laatste stukje door hun te laten doen,
daar kun je wat mee

topservice
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

Heb ook een rv camera van Volvotech.
Vond de kentekenplaat houder nogal lomp. Daarom de camera van deze houder gedemonteerd en achter de ruit van de achterklep gemonteerd.

Voordeel, nog steeds een nette kentekenplaat houder.
Nadeel, iets donkerder beeld omdat de camera een paar mm van het glas afzit en daar wat moeite me heeft.
Vond dit de beste oplossing. En de camera is toch maar een extraatje.
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Silver_R schreef:Heb ook een rv camera van Volvotech.
Vond de kentekenplaat houder nogal lomp. Daarom de camera van deze houder gedemonteerd en achter de ruit van de achterklep gemonteerd.

Voordeel, nog steeds een nette kentekenplaat houder.
Nadeel, iets donkerder beeld omdat de camera een paar mm van het glas afzit en daar wat moeite me heeft.
Vond dit de beste oplossing. En de camera is toch maar een extraatje.
zie pm
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Update...
Duurde even want ik wilde eigenlijk een camera BUITEN de auto, dan heb je minder lichtverlies door de achterruit.

Heb dus in china twee ccd cameras besteld (15 euro ofzo), ccd is beter dan MOS.

Eentje is niet aangekomen, daarna een tweede poging bij andere aanbieder
Die is wel goed aangekomen maar de normale nummerplaatverlichting plastic (want daar gaat ie in) pas niet goed op lampje... had niet zoveel zin om dat te modificeren.

Dus plastic ervanafgesloopt en de rearview cam van volvotech uit de nummerplaathouder gehaald (paar schroefjes los).

Plastic met knik naar benenden ->daarop de rarview ccd cam van volvotech gelijmd en BOVEN aan het dak gedaan.

Is goed te gebruiken... de gele eindstreep is nu de boem is ho streep.
En daar zo hoog mogelijk te monteren wel maximaal zicht voor zover mogelijk van binnen uit je auto.

Foto volgt.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

De foto's.

De eindfoto van het beeld lijkt er veel slechter uit te zien dan het er in werkelijkheid uitziet.

Enige kleine minpuntje is de helderheid van het RTI scherm zelf, maar de ccd camera erg goed beeld, alleen word sowieso al wat extra donkerder omdat de camera dus aan de binnenkant van het raam zit en schuin door het raam heenkijkt naar beneden toe.
De beperkende factor is het oudere RTI scherm ('05)

Voordeel wel; er komt geen modder etc op de camera.

Op eerste foto: hij zit bovenaan de achterklep aan de binnenkant, in midden van de spoiler.



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
dutchlimits
5th Gear member
Berichten: 1827
Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart

Da's knap gedaan :-) Die schermen staan ook veel te ver omlaag, waardeloos if u ask me.
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
[]v[]o
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 23.07.2009 - 11:23
Locatie: Egem

Ik heb dezelfde camera als u, maar bij u staan er lijntjes op het scherm (groen, geel, rood).

Wat heb je daarvoor moeten doen?
Nu: 2021 XC40 Recharge T4
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

@[]v[]o dan zal je toch een andere camera hebben , dat is hard-wired in een camera

voor rearview cam wil je er eentje hebben die gespiegeld opneemt en liefst dus met die lijntjes erop.. en ook het liefst CCD en niet CMOS 91e kwalitatief veel beter) en je moet PAL hebben.... ntsc werkt niet met RTI


Nu kun je wel via oa ebay camera bestellen voor 20,- euro vanuit azie (betalen met paypal) maar dan is vraag of het goed bij je aankomt.Denk dat je vanuit europa snel 60 euro kwijt bent voor een goede ccd camera (die natuurlijk ook gewoon uit azie komen)

@dutchlimits: moeilijkste was alleen om het door scharnier heen te krijgen, wanneer mensen kunnen solderen kan je beter tulp stekker eraf knippen..door scharnier (en scharnierrubber heen) en dan nieuwe tulp erop maken.
De rest ziet er misschien moeilijk uit maar valt allemaal heel erg mee, is klus die zeer goed te doen is. Scherm stand iets naar omlaag is mede ivm helderheid en contrast met zonlicht, dat heeft volvo heel bewust gedaan denk ik. Helderheid van deze schermen niet te vergelijken met wat er tegenwoordig op de markt is.

PS ook ik vond de kentekenhouder te lomp- en daarom aan binnenkant gemonteerd (mede omdat de houders die in de kentekenverlichting gaan net niet passen op een 2001-2007 V70)
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
[]v[]o
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 23.07.2009 - 11:23
Locatie: Egem

ik had uw post verkeerd gelezen. Ik dacht dat de camera nog steeds dezelfde was als uit de nummerplaat, maar blijkbaar kwam die van eBay.

Vandaar dat ik geen streepjes, heb, de mijne komt nl. van VolvoTech.
Nu: 2021 XC40 Recharge T4
2007 Mercedes Vito 115
2009 - 2012: 2002 My03 Volvo V70 2.4D 198pk 430nm - Full Option - RTI - VolCanExt
2007 - 2009: 2005 Skoda fabia RS mod 200pk
2006 - 2007: 2000 Alfa Romeo 156 jtd 150pk
2006: 1993 Renault 19 1.8 95pk
Gebruikersavatar
Silver_R
6th Gear member
Berichten: 3804
Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23

[]v[]o schreef:ik had uw post verkeerd gelezen. Ik dacht dat de camera nog steeds dezelfde was als uit de nummerplaat, maar blijkbaar kwam die van eBay.

Vandaar dat ik geen streepjes, heb, de mijne komt nl. van VolvoTech.
Mijn camera komt ook bij VolvoTech vandaan, wel lijntjes.
Is ook een kentekenplaat camera, alleen heb ik deze eruit gehaald omdat de houder nogal lomp was.
Eerst de camera aan de binnenkant van de auto onderaan de achterruit gemonteerd. Dit was niet helemaal naar mijn zin omdat het niet zo mooi stond en omdat ik de hele straat achter de ayto zag ipv de achterkant van de auto.
Nu de camera gemonteerd bovenaan de achterruit, net zoals crackedtooth.
Beter zich achterop de auto en vanaf buiten bijna geen camera te zien, tenzij je op je knieen gaat zitten
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”