@alexV70
Ga ik doen, maar wederom als iemand een aanrader (dealer/specialist) heeft, dan hoor ik het graag.
Ik zal vast niet de 1e zijn die die kleppen laat stellen.
Kleppen stellen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Hmmm telefoontje aan Thom de Jong in Delden gedaan over het kleppenstellen;
"Als uw kleppen al aan de laagste toleranties zitten, kunnen wij er weinig aan stellen. De kleppen ziin dan dus ver ingeslagen dat stellen je geen 50.000 km verder komt. Wij hebben dat 1 keer gedaan en daarbij moest de kop worden gevlakt en kwam het eigenlijk op een kop revisie neer. U kunt beter de kop reviseren en hardere zittingen laten plaatsen...financieel gezien".
Weer een heel ander verhaal dan hier. Maar eens anar Hardenberg bellen.
"Als uw kleppen al aan de laagste toleranties zitten, kunnen wij er weinig aan stellen. De kleppen ziin dan dus ver ingeslagen dat stellen je geen 50.000 km verder komt. Wij hebben dat 1 keer gedaan en daarbij moest de kop worden gevlakt en kwam het eigenlijk op een kop revisie neer. U kunt beter de kop reviseren en hardere zittingen laten plaatsen...financieel gezien".
Weer een heel ander verhaal dan hier. Maar eens anar Hardenberg bellen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Telefoontje aan volvo service hardenberg;
"Jazeker kunnen wij de kleppen stellen. Wij stellen dan weer tot boven in de toleranties en dan verwachten wij u niet binnen 50.000 km terug; klanten waarbij de kleppen 3-4 jaar geleden ook zijn gesteld, rijden nu nog tevreden rond. Wanneer alles is uitgesteld, dan heeft een kop revisie zin. Maar u gaf al aan dat de kleppen naar uw weten nog niet zijn gesteld, dus lijkt het ons wel effectief om nu de kleppen te stellen".
Toch maar eens heen dacht ik zo.
@dbosker
Er is naar mijn weten nog nooit gesteld, maar op den duur zal men vast wel uitgesteld zijn. Verwacht alleen dat ik dan weer 100.000 km of misschien nog verder ben voordat het zo ver is.
Kan er dan een aangepaste LPG kop op komen.
"Jazeker kunnen wij de kleppen stellen. Wij stellen dan weer tot boven in de toleranties en dan verwachten wij u niet binnen 50.000 km terug; klanten waarbij de kleppen 3-4 jaar geleden ook zijn gesteld, rijden nu nog tevreden rond. Wanneer alles is uitgesteld, dan heeft een kop revisie zin. Maar u gaf al aan dat de kleppen naar uw weten nog niet zijn gesteld, dus lijkt het ons wel effectief om nu de kleppen te stellen".
Toch maar eens heen dacht ik zo.
@dbosker
Er is naar mijn weten nog nooit gesteld, maar op den duur zal men vast wel uitgesteld zijn. Verwacht alleen dat ik dan weer 100.000 km of misschien nog verder ben voordat het zo ver is.
Kan er dan een aangepaste LPG kop op komen.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
sju_art schreef:Hmmm telefoontje aan Thom de Jong in Delden gedaan over het kleppenstellen;
"Als uw kleppen al aan de laagste toleranties zitten, kunnen wij er weinig aan stellen. De kleppen ziin dan dus ver ingeslagen dat stellen je geen 50.000 km verder komt. Wij hebben dat 1 keer gedaan en daarbij moest de kop worden gevlakt en kwam het eigenlijk op een kop revisie neer. U kunt beter de kop reviseren en hardere zittingen laten plaatsen...financieel gezien".
Weer een heel ander verhaal dan hier. Maar eens anar Hardenberg bellen.
Die lui hebben er dus weinig of geen verstand van,dat blijkt wel uit hun antwoord.
Ja, dat blijkt wel uit de uitspraak: "Wij hebben dat 1 keer gedaan".MarioC70 schreef:Die lui hebben er dus weinig of geen verstand van,dat blijkt wel uit hun antwoord.sju_art schreef:Hmmm telefoontje aan Thom de Jong in Delden gedaan over het kleppenstellen;
"Als uw kleppen al aan de laagste toleranties zitten, kunnen wij er weinig aan stellen. De kleppen ziin dan dus ver ingeslagen dat stellen je geen 50.000 km verder komt. Wij hebben dat 1 keer gedaan en daarbij moest de kop worden gevlakt en kwam het eigenlijk op een kop revisie neer. U kunt beter de kop reviseren en hardere zittingen laten plaatsen...financieel gezien".
Weer een heel ander verhaal dan hier. Maar eens anar Hardenberg bellen.

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Volvo service Hardenberg? Heb ik daar vorig jaar in dit Volvo-huis niet het een en ander over gelezen met betrekking tot deze of gene storing? Of was er gedoe met garantie, 'k wait nait meer.
Iemand?
Iemand?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Uiteindelijk liep het verhaal heeeeel anders;
Mijn S60 2.4 MT op een S60 2.4T AT ingeruild (ook op LPG G3).
Bij volvo service hardenberg het gasklephuis laten vervangen (op verzoek van de andere partij). Excellente service, vriendelijk personeel en met 450 euro inclusief als rekening verder weinig te klagen (heb veel erger gehoord).
Kleppen dus niet laten stellen. De "nieuwe" S60 heeft een gereviseerde Kop sinds 70.000 km er op zitten, dus binnenkort maar eens klepspeling meten.
Mijn S60 2.4 MT op een S60 2.4T AT ingeruild (ook op LPG G3).
Bij volvo service hardenberg het gasklephuis laten vervangen (op verzoek van de andere partij). Excellente service, vriendelijk personeel en met 450 euro inclusief als rekening verder weinig te klagen (heb veel erger gehoord).
Kleppen dus niet laten stellen. De "nieuwe" S60 heeft een gereviseerde Kop sinds 70.000 km er op zitten, dus binnenkort maar eens klepspeling meten.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Die volgen nog, er zitten nu oerlelijke zwart stalen velgen met winter banden onder, de helft van de opties ligt nog thuis (RTI, HU 803, parrot car kit, MY2005 midden console, houten stuur etc), dus het lijkt nergens naar nu
. Rijd wel erg lekker...
Wel een leuke verschijning trouwens; dat maya gold (je weet wel dat intro kleurtje) met 2 kleurig half leren interieur (dat zwart leer met beige stof wat je ook niet vaak ziet). Maarja foto's zeggen meer
.
Probeer de komende tijd wat klaar te maken, dan volgen foto's.

Wel een leuke verschijning trouwens; dat maya gold (je weet wel dat intro kleurtje) met 2 kleurig half leren interieur (dat zwart leer met beige stof wat je ook niet vaak ziet). Maarja foto's zeggen meer

Probeer de komende tijd wat klaar te maken, dan volgen foto's.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Fijn heh, die 2.4T! Veel veilige km's gewenst in ieder geval. Hoeveel km staat erop totaal?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
ahem 355.000 km.
Had m'n vorige ook, die reed nog perfect, deze ook. En de dsitributie is 70.000 km geleden gekanpt; nieuwe kop (met geharde LPG kleppen) + complete distributie
. En de automaat bak is gereviseerd (via Auto Rima).
Heerlijke bak. Eerst genieten en dan ga ik ook nog het eea aan tuning doen. Dubbel pijpje met wat meer die 5 cilinder zound lijkt me fijn, alsmede een bijpassende chip en een openlucht filter
.
Hmmm een beetje zoals als jij zie ik al
. Ziet er goed uit!
Had m'n vorige ook, die reed nog perfect, deze ook. En de dsitributie is 70.000 km geleden gekanpt; nieuwe kop (met geharde LPG kleppen) + complete distributie

Heerlijke bak. Eerst genieten en dan ga ik ook nog het eea aan tuning doen. Dubbel pijpje met wat meer die 5 cilinder zound lijkt me fijn, alsmede een bijpassende chip en een openlucht filter

Hmmm een beetje zoals als jij zie ik al

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Mwah vorige S60 2.4T was gechipped naar 235 pk, nooit wat van gemerkt (qua extra slijtage). Je moet het gewoon niet heel veel meer power onderin willen (slecht voor de bak), maar juiste als een T5 meer power bovein erbij chippen en niet constant hoge toeren draaien (slecht voor de kop, dankzij LPG) of alleen "racen" op bezine.
Met 90% standaard ritjes naar werk, zit ik meestal rond de 100 km\h op de cruise control. Met tuning en LPG G3 slijt de auto dan minimaal veel meer.
Maar tuurlijk t' blijft allemaal langer heel zonder tuning en zonder LPG
.
Met 90% standaard ritjes naar werk, zit ik meestal rond de 100 km\h op de cruise control. Met tuning en LPG G3 slijt de auto dan minimaal veel meer.
Maar tuurlijk t' blijft allemaal langer heel zonder tuning en zonder LPG

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hmm ik zou ook even heel kritisch naar de turbo kijken dan. Als dat nog de originele is dan zou ik die voorzichtig vast afschrijven, ook zonder tuning. De kans dat die nog goed is, acht ik vrij klein. Mocht je gaan tunen dan is het zeker zaak om een specialist naar die turbo te laten kijken, anders kun je je een hoop problemen op de hals halen.
Verder geeft die open luchtfilter (zoals die van BSR) de meeste winst qua 5 cilinder geluid. Om die 5 cil roffel boven te krijgen met een turbo moet je flink meer herrie uit de uitlaat gaan laten komen dan wat je wil hebben voor dagelijks gebruik.
Die complete BSR uitlaat die er bij mij onder zit doet het leuk, en is ook heel goed uit te houden met 25K km/jr. Die 5 cil roffel wordt echter aardig gedempt doordat de turbo de uitlaatgassen wat meer in 1 stroom dempt/vermengd om het zo maar te zeggen en dus de snelle wisseling van de stroomsnelheid van uitlaatgassen ook dempt en daarmee de roffel.
En veel power bovenin kun je schudden met die kleine turbo, boven de 4500 rpm komt t kleine turbootje gewoon in ademnood. Mijn piek pk's liggen ook niet op de toerenbegrenzer, al zitten ze wel vrij hoog in de toeren.
Als je serieus aan de slag gaat dan zou ik even heel goed informeren wat wel en niet aan te raden is in jouw geval. Die 400+nm zoals ik heb (bij weinig toeren ook nog) zijn natuurlijk wel een automaatkiller. En gas durf ik helemaal geen uitspraken over te doen.
Wellicht ook een x met de endoscoop de zuigers bekijken, neem aan dat die niet vervangen zijn nadat de distri geknapt is?
Verder geeft die open luchtfilter (zoals die van BSR) de meeste winst qua 5 cilinder geluid. Om die 5 cil roffel boven te krijgen met een turbo moet je flink meer herrie uit de uitlaat gaan laten komen dan wat je wil hebben voor dagelijks gebruik.
Die complete BSR uitlaat die er bij mij onder zit doet het leuk, en is ook heel goed uit te houden met 25K km/jr. Die 5 cil roffel wordt echter aardig gedempt doordat de turbo de uitlaatgassen wat meer in 1 stroom dempt/vermengd om het zo maar te zeggen en dus de snelle wisseling van de stroomsnelheid van uitlaatgassen ook dempt en daarmee de roffel.
En veel power bovenin kun je schudden met die kleine turbo, boven de 4500 rpm komt t kleine turbootje gewoon in ademnood. Mijn piek pk's liggen ook niet op de toerenbegrenzer, al zitten ze wel vrij hoog in de toeren.
Als je serieus aan de slag gaat dan zou ik even heel goed informeren wat wel en niet aan te raden is in jouw geval. Die 400+nm zoals ik heb (bij weinig toeren ook nog) zijn natuurlijk wel een automaatkiller. En gas durf ik helemaal geen uitspraken over te doen.
Wellicht ook een x met de endoscoop de zuigers bekijken, neem aan dat die niet vervangen zijn nadat de distri geknapt is?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
De zuigers zijn wel geinspecteerd. De uiteindelijk conclusie van alle schade; er waren 2 kromme klepjes in de kop.
Mja ik had al bedacht dat het luchtfilter het geluid ging maken, maar de uitlaat ook leuk kan klinken. Hou wel van dat geluid wat uit zo'n ferrita pijp komt. Maarja, ga ik dat 50.000 km per jaar waarderen
?
De turbo doet het voorals nog goed. Maar mocht de diagnose (voor het tunen) zijn dat ie aan het sterven is kan ik er voor kiezen hem te vervangen. Maar ik bedenk me idd net dat de nm de limiet bepalen voor de autoamaatbak.
Wat was ook alweer z'n grens, 400 nm of 350 nm?
Over LPG G3 maak ik me niet zo'n zorgen, maar ik snap dat men daar wel eens anders over denkt.
Auto rijd heerlijk, maar ik ga er gewoon nog wat meer uit halen in de toekomst . Dacht zelf 250 pk 350/400 nm koppel, tenzij adviezen mij toch echt anders doen beslissen. Maar all in due time....
Mja ik had al bedacht dat het luchtfilter het geluid ging maken, maar de uitlaat ook leuk kan klinken. Hou wel van dat geluid wat uit zo'n ferrita pijp komt. Maarja, ga ik dat 50.000 km per jaar waarderen

De turbo doet het voorals nog goed. Maar mocht de diagnose (voor het tunen) zijn dat ie aan het sterven is kan ik er voor kiezen hem te vervangen. Maar ik bedenk me idd net dat de nm de limiet bepalen voor de autoamaatbak.
Wat was ook alweer z'n grens, 400 nm of 350 nm?
Over LPG G3 maak ik me niet zo'n zorgen, maar ik snap dat men daar wel eens anders over denkt.
Auto rijd heerlijk, maar ik ga er gewoon nog wat meer uit halen in de toekomst . Dacht zelf 250 pk 350/400 nm koppel, tenzij adviezen mij toch echt anders doen beslissen. Maar all in due time....
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Goede vriend van mij had een Ferrita onder zijn C70 T5, hadden we er zelf onder geknutseld. Leuk ding, maar duidelijk meer lawaai dan de BSR. Wel meer 5 cilinder geluid, maar je moet wel echt van motorgeluid houden dan 
Die turbo ga je ook niks aan merken tot hij in elkaar draait, maar dan ben je te laat. De speling op de as wordt steeds groter (slijtage lagers) en er komt een moment dat het klaar is. Ik hoop dat je voor die tijd de turbo vervangen hebt, als hij in elkaar gelopen is dan heb je een inlaattraject vol met minuscuul kleine metaaldeeltjes en wellicht olie.
Wat de grens van de automaat is weet ik niet, en wat het effect van LPG op je tuning/motor is ook niet. Het schijnt dat je er theoretisch meer vermogen mee kunt halen ivm hogere klopvastheid, ik weet alleen niet of je je blok dat aan moet doen. Laat je goed informeren in ieder geval, als je 250pk en 350/400nm wil halen dan zit je aan een investering van 1500 euro en het zou zonde zijn als dat een teleurstelling wordt.
Overigens is de meeste winst te halen door een 3" downpipe icm een leuke software aanpassing. Je zult dan al aardig in de richting van die getallen komen.
For the moment in ieder geval veel plezier gewenst met je aanwinst!
Die turbo ga je ook niks aan merken tot hij in elkaar draait, maar dan ben je te laat. De speling op de as wordt steeds groter (slijtage lagers) en er komt een moment dat het klaar is. Ik hoop dat je voor die tijd de turbo vervangen hebt, als hij in elkaar gelopen is dan heb je een inlaattraject vol met minuscuul kleine metaaldeeltjes en wellicht olie.
Wat de grens van de automaat is weet ik niet, en wat het effect van LPG op je tuning/motor is ook niet. Het schijnt dat je er theoretisch meer vermogen mee kunt halen ivm hogere klopvastheid, ik weet alleen niet of je je blok dat aan moet doen. Laat je goed informeren in ieder geval, als je 250pk en 350/400nm wil halen dan zit je aan een investering van 1500 euro en het zou zonde zijn als dat een teleurstelling wordt.
Overigens is de meeste winst te halen door een 3" downpipe icm een leuke software aanpassing. Je zult dan al aardig in de richting van die getallen komen.
For the moment in ieder geval veel plezier gewenst met je aanwinst!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ter zijner tijd ga ik inderdaad even goed alles bekijken; ik wil niet met een uitlaat eindigen die ik er weken later weer onderuit wil halen.
De 1500 euro is mij bekend, want goedkoop=duurkoop. En deze auto wil ik ook echt houden, dus die is wat waard aan investeringen.
Maar wederom, wanneer het moment daar is, ga ik uit gebreid reviewen.
Bedankt voor de tip, zal de turbo laten nakijken wanneer hij eens in de garage staat. Kan nog wel even duren, maarja is nog niks mee aan de hand lijkt mij (alles draait mooi, geen rare geluiden en veeeeel vermogen
).
Ik waardeer je input.
De 1500 euro is mij bekend, want goedkoop=duurkoop. En deze auto wil ik ook echt houden, dus die is wat waard aan investeringen.
Maar wederom, wanneer het moment daar is, ga ik uit gebreid reviewen.
Bedankt voor de tip, zal de turbo laten nakijken wanneer hij eens in de garage staat. Kan nog wel even duren, maarja is nog niks mee aan de hand lijkt mij (alles draait mooi, geen rare geluiden en veeeeel vermogen

Ik waardeer je input.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
hoelang wil je nog met de Volvo doen?sju_art schreef:
De 1500 euro is mij bekend, want goedkoop=duurkoop. En deze auto wil ik ook echt houden, dus die is wat waard aan investeringen.
met 50dkm pj zul je snel aan het eind van zijn levensduur zitten.
over 3jaar zit jij dan al tegen de 5ton! en dat op lpg.
een investering in tuning lijkt mij dan ook volstrekt onverantwoord
financieel gezien.
ik zou dit geld gebruiken voor evt een frisse turbo oid.
geen glans zonder wrijving