Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27.03.2012 - 13:00
door Henkjan0
mightyspawn schreef:voor 1000 euro gaat prima importeren uit Zweden. Voor 600 euro kun je goeie stations vinden. Voor 150 euro rij je naar huis en voor 150 euro staat die op kenteken. Nou reken uit je winst. En diesel is ook betrouwbaar.
Ik ben het hier mee eens. Een diesel is betrouwbaar en als je normaal doet ook zuinig.
Ik reed 1:18 met mijn 940TD en die had nog 122 pk ook 8) .

850 motoren staan algemeen bekend als zuipbakken. Als je wat meer dan 1000 Euro kunt besteden koop je een leuke 2 of 7-serie belastingvrij op LPG of diesel en vanaf dat moment heb je hele lage maandelijkse kosten. APK is ook maar 1x per 2 jaar. Ik heb jaren met een 164 op LPG gereden en nooit problemen gehad. Het onderhoud is daarbij nog doodsimpel en onderdelen goedkoop. En de ANWB helpt je ook als je met een oldtimer langs de weg staat hoor :) .

Geplaatst: 27.03.2012 - 13:46
door Henkjan0
Als je een beetje snel kunt beslissen zou ik de volgende advertentie even bekijken:

Marktplaats: 539846015 :shock:.

Geplaatst: 27.03.2012 - 15:31
door wim de jong
Henkjan0 schreef:Als je wat meer dan 1000 Euro kunt besteden koop je een leuke 2 of 7-serie belastingvrij op LPG of diesel en vanaf dat moment heb je hele lage maandelijkse kosten. APK is ook maar 1x per 2 jaar. Ik heb jaren met een 164 op LPG gereden en nooit problemen gehad. Het onderhoud is daarbij nog doodsimpel en onderdelen goedkoop. En de ANWB helpt je ook als je met een oldtimer langs de weg staat hoor :) .
Hmmmm, dat laatste had je nou net niet erbij moeten zeggen...... :)

Geplaatst: 28.03.2012 - 12:44
door arjan_de_jong
Om de 2 jaar keuren is pas bij 30 jaar oud.

Er is vast wel wat leuks te vinden ook wel in nl maar de aanschaf is meestal het duurste daarna is het lekker goedkoop rijden.

Geplaatst: 28.03.2012 - 12:45
door bart simpson
die VW LT diesel doet het bij een roetmeting niet heel geweldig (dat was vanaf nieuw al zo)

Geplaatst: 28.03.2012 - 13:28
door Henkjan0
bart simpson schreef:die VW LT diesel doet het bij een roetmeting niet heel geweldig (dat was vanaf nieuw al zo)
Inderdaad! Mijn APK-keurmeester zei altijd: "voordat je hem brengt moet je hem van onderuit vol doortrekken in z'n 3".
Als je dan in de binnenspiegel keek was alles zwart; maar de auto kwam vervolgens wel in 1x door de roetmeting :P .

Geplaatst: 01.04.2012 - 11:41
door whitehorsekart
Pas vanaf de 940 lijkt die diesel een beetje te deugen. De enige 245 die ik met dat ding heb gehad was een drama...en met heel goed dealeronderhoud hoor.
Broabander komt op mij over als iemand die weet wat hij wil en ook nog goed nadenkt, ik begrijp dan ook sommige reacties niet. Dat velen dingen niet durven, wil nog niet zeggen dat het niet kan.
Ik zou een beetje sparen en op termijn een 740 op LPG kopen, liefst via iemand van de 700vereniging. Als je dan een beetje leert sleutelen om het onderhoud te doen, en je gebruikt af en toe de hulp van enkele specialisten uit de club, kom je heel ver en is het ook nog erg leuk. (Trouwens: een 87'er is nu niet te duur en laat hem staan tot 2013 en hij is belastingvrij....)

Geplaatst: 01.04.2012 - 19:43
door arjan_de_jong
let op! 87 word niet volledig belasting vrij. Enkel het basis bedrag. Wat je normaal extra zou betalen voor LPG dat gedeelte blijf je betalen. Dit geld ook voor een diesel.

Benzine auto's worden wel belasting vrij.

Geplaatst: 01.04.2012 - 20:00
door whitehorsekart
Ja, maar zelfs op LPG kost-ie nog steeds niet veel...

Geplaatst: 01.04.2012 - 20:26
door arjan_de_jong
dat is zeker waar! :)

Geplaatst: 02.04.2012 - 22:15
door volvorider
Aankooptips voor een Volvo uit de 2 of 7 serie? Kijk op mijn blog.