Pagina 3 van 3

Geplaatst: 22.06.2012 - 19:16
door EVV
Bovendien heeft Fiat een stel goede diesels in huis, die kunnen dan mooi gebruikt worden om van die Ford/PSA diesels af te komen.

Geplaatst: 22.06.2012 - 19:24
door V480-S60
De diesels worden nu allemaal bij Volvo in Skövde gebouwd!!!!!! Daar hoeven we voorlopig geen andere voor. Kleine en zuinige benzinemotoren daarentegen graag!

Geplaatst: 22.06.2012 - 20:03
door casper
V480-S60 schreef:Nee hoor, Fiat bouwt gewoon goede kleine auto's. En daar is Volvo overduidelijk (helaas) niet goed in gebleken.
.
Het is het kwaliteitsmerk Volvo laten huwen met het merk met een van de slechtste imago's in Europa. Neen hoor, laat maar zijn...
Volvo heeft trouwens nog nooit een echte kleine auto gebouwd, dus kan je hen daar ook niet voor bekritiseren.
We zwijgen hier over de Volvo (Daf) 66 uiteraard, want daar was buiten het logo niets Volvo aan.

Geplaatst: 22.06.2012 - 20:09
door Ben
Ik denk dat we ons even moeten concentreren op de tekst.
Het gaat er volgens mij niet om een kleine Volvo te maken.
Fiat heeft kennelijk productiecapaciteit over in de USA en voor Volvo zou het handig zijn om Volvo's in de USA te kunnen assembleren.

Geplaatst: 25.06.2012 - 07:07
door V480-S60
Ben schreef: Via Bloomberg News is naar buiten gekomen dat Volvo naar een partner op zoek is, voor het bouwen van kleinere auto's en voor het gebruikmaken van een Noord-Amerikaanse fabriek.

De voorman van Volvo herhaalde ook wat hij een aantal maanden geleden al zei, namelijk dat Volvo een partner zoekt voor de bouw van compacte auto's. Fiat bouwt kleine auto's en die zoekt voor Lingotto ook een partner. (ANE/AutoEdizione)
Dit is de tekst Ben 8).
En Casper we weten wel dat je tegen alles bent waar geen Volvo op staat. Maar wees eens realistisch. Het is gewoon een Feit dat de Fiat motoren ware wondertjes van techniek zijn. En (mits voorzien van de juiste bedrading 8) ) ook nog eens zeer betrouwbaar zijn.
Daarnaast zijn hun Panda en 500 al jaren verkoopsuccessen.

Maar we wachten af voor wat er in de toekomst gebeurt.

Geplaatst: 25.06.2012 - 09:02
door Ben
Zo te zien is Volvo alleen op zoek naar productiecapaciteit in de USA. Maar een kleine Volvo is ook goed hoor, kan de Matiz worden ingeruild :-)

Geplaatst: 25.06.2012 - 09:49
door NielsPHEV
Het zou mij verbazen wanneer volvo auto's gaat bouwen kleiner dan de C30. Lijkt me lastig te combineren met de uitgangspunten rond veiligheid, wat er niet is kan immers niet indeuken.

Geplaatst: 25.06.2012 - 11:38
door casper
V480-S60 schreef: En Casper we weten wel dat je tegen alles bent waar geen Volvo op staat.
Excuseer?
Je moet niet spreken in andermans naam, zeker niet als het dan nog eens totaal onjuist blijkt.

Geplaatst: 25.06.2012 - 12:09
door V480-S60
Sorry hoor dat je boos wordt. Maak je niet druk, dat is niet goed voor je hart.

Maar om eerlijk te zijn wek je op mij in ieder geval regelmatig de indruk dat niets ophebt met andere merken dan Volvo. Maar goed. Dat is de kool ook niet waard.

En ik spreek uit mijzelf. Ik vertik het om voor anderen te spreken 8) 8)

Nogmaals neem het niet zo hoog op.

Geplaatst: 01.02.2013 - 23:02
door michel-C30
Volvo zoekt partner in Japan door onze Autovisie
AMSTERDAM - Volvo voert gesprekken met verschillende Japanse autobouwers voor een samenwerking. Dat heeft Autovisie weten te achterhalen. De onderhandelingen gaan over de gezamenlijke ontwikkeling of het gebruik van een bestaand platform voor toekomstige compacte modellen van Volvo.






Mazda
Met welke merken Volvo in gesprek is, is niet bekend. Mazda zou een potentiële kandidaat zijn, aangezien dat concern nog redelijk zelfstandig opereert en een sterke focus op de kleinere modellen heeft. Het concern beschikt over een modulair platform.

Ford-techniek
Volvo heeft haast met het zoeken van een partner, aangezien de ontwikkeling van een bodemarchitectuur en vervolgens het model jaren in beslag neemt. Momenteel maakt Volvo nog gebruik van Ford-techniek, maar die samenwerking is ten einde. De V40 en V40 Cross Country zijn de laatste modellen die op het platform ontwikkeld mochten worden.

Scalable Product Architecture
Ondertussen werkt Volvo ook zelf aan een nieuwe technische basis voor toekomstige modellen, maar dat is voor de grotere modellen. Dat wordt het Scalable Product Architecture (SPA) waarin miljarden euro's worden gestopt. Het SPA is weliswaar flexibel en toe te passen op verschillende modellen, maar niet geschikt voor een V40-opvolger of kleiner model. Mogelijk vanwege het kostenplaatje, want SPA dient als basis voor robuuste types als de XC90

Geplaatst: 16.03.2013 - 21:21
door alfapan
Denk dat dit huwelijk elkaar heel goed aanvult. Qua kwaliteit onderschatten veel mensen tegenwoordig de fiat groep.. Mijn broertjes oude fiat tipo van vroeger was keihard, maar electronische een flipperkast.

Geplaatst: 17.03.2013 - 18:54
door Johann
Mazda is ook Ford. Duratec motoren zijn in samenwerking met Mazda ontwikkeld.

Geplaatst: 17.03.2013 - 22:13
door dutch-v
Mazda is ook Ford. Duratec motoren zijn in samenwerking met Mazda ontwikkeld.
Da's toch wel even geleden, hoor...........

Ik heb onlangs de Mazda-6 met SkyActive diesel kort mogen rijden, en dat was een heel erg fijne 4-cylinder diesel. Fijner dan de BMW ED die ik ook heb geprobeerd.

Ik hoop dat Volvo bij FIAT wegblijft - daar zal weinig synergie en veel herrie van komen. Aansluiting zoeken met een "technology-partner" als Mazda is veel verstandiger.

Gelukkig blijven de 5-cylinder diesels nog even leverbaar.

Groet, dutch-v

Geplaatst: 18.03.2013 - 09:31
door Vin S60
Ford beheert nog steeds Mazda voor 3%...

Geplaatst: 18.03.2013 - 10:07
door Giuseppo
De Mazda 3 staat ook nog steeds op hetzelfde platform.

Geplaatst: 18.03.2013 - 15:46
door V480-S60
dutch-v schreef:Ik hoop dat Volvo bij FIAT wegblijft - daar zal weinig synergie en veel herrie van komen. Aansluiting zoeken met een "technology-partner" als Mazda is veel verstandiger.

Groet, dutch-v
Hoe kom je daar nu weer bij geen synergie, veel herrie, en geen technologie?
De multijet motoren en directe inspuiting: Fiat is ontdekker en eerst invoerder daarvan.
De benzinemotoren: twin-spark Fiat technologie.
En die driepitters in de panda etc.
Even nadenken voordat je daar wat over roept.
Dat zijn echt wel technologische hoogstandjes.

Volvo kan nog heel wat leren van Fiat als het gaat om kleine en technisch hoogstaande motoren.

Geplaatst: 18.03.2013 - 15:52
door casper
Volvo praat blijkbaar niet meer met Fiat.
En maar best ook.

Geplaatst: 18.03.2013 - 17:17
door Ben
Inderdaad, ik heb er al heel lang (eigenlijk nooit) iets over gehoord.

Geplaatst: 18.03.2013 - 17:25
door Silver_R
V480-S60 schreef:
dutch-v schreef:Ik hoop dat Volvo bij FIAT wegblijft - daar zal weinig synergie en veel herrie van komen. Aansluiting zoeken met een "technology-partner" als Mazda is veel verstandiger.

Groet, dutch-v
Hoe kom je daar nu weer bij geen synergie, veel herrie, en geen technologie?
De multijet motoren en directe inspuiting: Fiat is ontdekker en eerst invoerder daarvan.
De benzinemotoren: twin-spark Fiat technologie.
En die driepitters in de panda etc.
Even nadenken voordat je daar wat over roept.
Dat zijn echt wel technologische hoogstandjes.

Volvo kan nog heel wat leren van Fiat als het gaat om kleine en technisch hoogstaande motoren.

En wat dacht je van de TwinAir, motor van het jaar 2011.
Ook van Fiat.
Wij hebben er sinds kort een, geweldig ding.

Geplaatst: 18.03.2013 - 19:04
door dutch-v
V480-S60 schreef:
dutch-v schreef:Ik hoop dat Volvo bij FIAT wegblijft - daar zal weinig synergie en veel herrie van komen. Aansluiting zoeken met een "technology-partner" als Mazda is veel verstandiger.

Groet, dutch-v
Hoe kom je daar nu weer bij geen synergie, veel herrie, en geen technologie?
De multijet motoren en directe inspuiting: Fiat is ontdekker en eerst invoerder daarvan.
De benzinemotoren: twin-spark Fiat technologie.
En die driepitters in de panda etc.
Even nadenken voordat je daar wat over roept.
Dat zijn echt wel technologische hoogstandjes.

Volvo kan nog heel wat leren van Fiat als het gaat om kleine en technisch hoogstaande motoren.
Ik geloof niet dat ik heb geschreven dat FIAT geen technology heeft. Integendeel, ze hebben dat wel degelijk. Maar dat is niet voldoende om een samenwerking van de grond te krijgen - wat uiteindelijk telt is of er een cultuur daarvoor aanwezig is. En daar heb ik mijn twijfels over.