Nee, maar een paar 100 euro.
Daarom, het is de moeite niet. Het verschil voor een 4pk tammere D5 zou zo'n 2,5 duizend zijn.
En de inschrijvingstax is nu verschillend voor Vlamingen, Walen en leasebedrijven. Die tax en ook de bijtelling veranderen nu bijna om de maand. Di Rupo heeft wat problemen met het maken van wettelijke wetten.
@Bart, omdat ik in België woon, ben ik nog geen Belg.
Dat er D3 op mijn auto staat stoort me niet. Ik lever hem na 4 jaar gewoon weer in, ik hoef niets in te ruilen. Misschien zelfs kleinere kans op diefstal?
Het lijkt me gewoon lastig als je over een paar jaar een 2012 D3 zou willen verkopen. Tot juni (ongeveer) zijn het 163pk versies daarna 136pk.
V70 MY13
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Gij ondankbare Nederkees, Volvo draait zich in allerlei bochten om Belgen maar ook ondankbare fiscale vluchtelingen die het zeuren als een deugd zien te bedienen
Volvo for life
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02
Volvo draait zich in de verkeerde bochten. Hadden ze de D5 gewoon gelaten als dat hij was had ik nu een D5 gereden ipv een D3.
Fiscale vluchtelingen? Dat geld alleen voor bedrijfsleiders die hun bedrijf verkocht hebben.
De inkomstenbelasting hier is veel hoger dan in NL. Een leuke auto rijden was wel duidelijk goedkoper. Maar dat is DiRupo nu ook snel aan het verzieken.
Laatste aanpassing van de wet: de bijtelling is nu gebaseerd op de catalogus waarde voor wat betreft de netto waarde van de auto en op het echt betaalde bedrag (dus inclusief korting) voor wat betreft het btw gedeelte. En dan natuurlijk de CO2 en nog een paar andere vage factoren.
Fiscale vluchtelingen? Dat geld alleen voor bedrijfsleiders die hun bedrijf verkocht hebben.
De inkomstenbelasting hier is veel hoger dan in NL. Een leuke auto rijden was wel duidelijk goedkoper. Maar dat is DiRupo nu ook snel aan het verzieken.
Laatste aanpassing van de wet: de bijtelling is nu gebaseerd op de catalogus waarde voor wat betreft de netto waarde van de auto en op het echt betaalde bedrag (dus inclusief korting) voor wat betreft het btw gedeelte. En dan natuurlijk de CO2 en nog een paar andere vage factoren.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mijn mening veranderd niet, alleen ten faveure van België hebben we dit typaanduidinggekloot, en voor helemaal niemand anders
Volvo for life
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
De wijziging in de aanduiding voor de motorisering is niet alleen voor belgie gedaan. Volvo is, net als bmw dat doed met de 116 (2soorten motoren met zelfde vermogen),bezig de type aanduiding europees gelijk te trekken, zodat de d3 en d5 niet meer dezelfde blokken hebben zoals in duitsland nu het geval is. (heb ik bij volvo nl in beesd onlangs gehoord)
En Offtopic, belgen betalen meer loonbelasting dan in NL, auto prijzen gaan omhoog en de vermogensbelasting gaat omhoog. Dus van fiscale vluchtelingen kan je niet spreken. Wij nederlanders zijn met de hypotheek rente aftrek veel grotere Fiscale goochelaars.
En Offtopic, belgen betalen meer loonbelasting dan in NL, auto prijzen gaan omhoog en de vermogensbelasting gaat omhoog. Dus van fiscale vluchtelingen kan je niet spreken. Wij nederlanders zijn met de hypotheek rente aftrek veel grotere Fiscale goochelaars.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 22.10.2009 - 14:02
Ja en?bart simpson schreef:mijn mening veranderd niet, alleen ten faveure van België hebben we dit typaanduidinggekloot, en voor helemaal niemand anders
Daarom hoeft niet iedere Volvo rijder in België het er mee eens te zijn. Of het nu voor België of voor Smurfenland is gedaan, het blijft een slechte beslissing van Volvo.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
wens je sterkte met je geneuzel
Volvo for life
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Ik had liever gehad dat er stond 2.0D 5 cyl 163 pk, staat beter 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Sorry hoor maar waar kan een mens zich druk om maken. Ja het is verwarrend. Ja het is niet makkelijk meer. En ja dat komt met name vanwege de fiscale regels in België (maar ook Italië). Maar om daar nu ruzie over te gaan maken. Jongens hou er over op.
Geef elkaar een figuurlijke hand en ga weer over tot de orde van de dag. De zon schijnt per slot van rekening.
Geef elkaar een figuurlijke hand en ga weer over tot de orde van de dag. De zon schijnt per slot van rekening.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
D3 2.0 150pk (motornummer 51) 500 serie (V40 & C70)
D3 2.4 163pk (motornummer 69) 275 modelreeks (XC90)
D4 2.0 163pk (motornummer 88 ) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
D4 2.4 163pk (motornummer 80) XC60 AWD
D4 2.0 177pk (motornummer 55) 500 serie (V40 & C70)
D5 2.4 200pk (motornummer 30) 275 (XC90)
D5 2.4 215pk (motornummer 83) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
De logica neemt idd toe....
D3 2.4 163pk (motornummer 69) 275 modelreeks (XC90)
D4 2.0 163pk (motornummer 88 ) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
D4 2.4 163pk (motornummer 80) XC60 AWD
D4 2.0 177pk (motornummer 55) 500 serie (V40 & C70)
D5 2.4 200pk (motornummer 30) 275 (XC90)
D5 2.4 215pk (motornummer 83) 100 serie (S60/V60/S80/V70/XC60/XC70)
De logica neemt idd toe....
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Door de voortgezette LE met enkel de D3 sneeuwt de fantastische D5 -wederom- onder. Dat is echt jammer, deze klinkt weer net zo goed als de eerste D5's (maar dan stiller) en heeft door de twinturbo een fantastische powerband (die D3 berijders zo missen lees je aldoor). Tuurlijk, het is downsizing wat de klok slaat, maar het is wél zonde. Zeker omdat de nieuwste GT de D5 bijna kan 'bijbenen'. Hij giert nog af en toe, maar schakelt doorgaans mooi vlot door.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
voor € 10K meer hebben ze hem
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Bart, ontbreekt de 2.4 D3 163pk niet in jou lijstje ?
Mijn XC60 D3 AWD is een 2.4 met 163pk.
Mijn XC60 D3 AWD is een 2.4 met 163pk.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die mist idd, deze bestaat niet voor NL, moet even zoeken naar een motornummer
Volvo for life
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Is inderdaad erg jammer, zoals bart als schrijft voor 10 mille meer.... dat gaat natuurlijk nergens over en maakt dat er nauwelijks V70 D5 en verkocht zullen worden. daarbij komt dat voor 10 mille meer er een heleboel concurrente mooie auto's hebben.Thom schreef:Door de voortgezette LE met enkel de D3 sneeuwt de fantastische D5 -wederom- onder. Dat is echt jammer, deze klinkt weer net zo goed als de eerste D5's (maar dan stiller) en heeft door de twinturbo een fantastische powerband (die D3 berijders zo missen lees je aldoor). Tuurlijk, het is downsizing wat de klok slaat, maar het is wél zonde. Zeker omdat de nieuwste GT de D5 bijna kan 'bijbenen'. Hij giert nog af en toe, maar schakelt doorgaans mooi vlot door.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Blijf zaken vooral in het juiste perspectief zien, je koopt een V70 163pk D3 LTD voor de prijs van een BMW 143pk 318D touring, bij BMW koop je voor 10K meer een kale 520D 4 cilinder met 184pk, daar wordt je blij van.
Wil je bij BMW (dat schijnt de benchmark te zijn hier) met een +/- 215pk Diesel in een fatsoenlijk uitrustingsnivo ben je zomaar 20K meer kwijt dan bij een V70 LTD
Wil je bij BMW (dat schijnt de benchmark te zijn hier) met een +/- 215pk Diesel in een fatsoenlijk uitrustingsnivo ben je zomaar 20K meer kwijt dan bij een V70 LTD
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8499
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
En dan moet je nog "willen" BMW rijden.....schrap mij maar van de lijst 
I would rather push my Volvo than drive a BMW

I would rather push my Volvo than drive a BMW

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Heb je wel een wagen die de perfectie heel dicht nadert. Maar het is idd appels met peren vergelijken, die LE is gewoon een heel scherpe aanbieding.Wil je bij BMW (dat schijnt de benchmark te zijn hier) met een +/- 215pk Diesel in een fatsoenlijk uitrustingsnivo ben je zomaar 20K meer kwijt dan bij een V70 LTD
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13745
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Wat is perfectie?
Bas van Putten zijn vrouw had Bas ooit opgedragen de E500 (die zij als een steriel strijkijzer zag) de deur uit te doen en een 850R terug te kopen, zonder 850R hoefde hij niet thuis te komen, en zo'n E500 rijdt toch best aardig
Bas van Putten zijn vrouw had Bas ooit opgedragen de E500 (die zij als een steriel strijkijzer zag) de deur uit te doen en een 850R terug te kopen, zonder 850R hoefde hij niet thuis te komen, en zo'n E500 rijdt toch best aardig