Help, serieuze foutcodes na gebruik startkabels!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Toch een goed gebaar van de baas... En minstens zo'n goede instelling van jou. Top!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Dat van de accu klinkt erg aannemelijk , ik heb ooit met een lege accu op mijn oprit gestaan, met radio aan auto wassen...
Daarna proberen te starten , dat ging dus niet maar wel een hoop storingsmeldingen, remsysteem srs enz.
Na opladen van de accu ware al deze storingen weer weg.
Wat dit voor TS kan zijn is dat misschien 1 v/d cellen van de accu defect is waardoor de spanning te laag is, een startmotor draait wel op 10 /11 volt .
Daarna proberen te starten , dat ging dus niet maar wel een hoop storingsmeldingen, remsysteem srs enz.
Na opladen van de accu ware al deze storingen weer weg.
Wat dit voor TS kan zijn is dat misschien 1 v/d cellen van de accu defect is waardoor de spanning te laag is, een startmotor draait wel op 10 /11 volt .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Helaas ik vandaag geen update geven, ik heb nog geen bericht gehad van de garage. Morgenochtend vroeg lever ik de leenauto in en zal ik meer horen.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wachten we het nog even af...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
En helaas nog geen update, ze waren nog niet aan mijn auto toegekomen. Snap ook wel dat als het daar een gekkenhuis is de persoon die onverwachts aan komt geen voorrang krijgt, maar stiekem hoopte ik dat de dealer me de sleutel zou overhandigen.
Ik heb de auto de komende week toch niet nodig, omdat ik een auto van het werk heb voor oproepdienst. Vanochtend de leenauto ingeleverd en met de hardloopschoentjes van de dealer in Almere stad naar Almere buiten gerend om de werkauto op te halen. Lang leve het zonnetje! Ik wacht het telefoontje van de dealer wel af.
Ik heb de auto de komende week toch niet nodig, omdat ik een auto van het werk heb voor oproepdienst. Vanochtend de leenauto ingeleverd en met de hardloopschoentjes van de dealer in Almere stad naar Almere buiten gerend om de werkauto op te halen. Lang leve het zonnetje! Ik wacht het telefoontje van de dealer wel af.
UPDATE
Op de valreep voor het weekend toch een update. De dynamo en de accu blijken prima in in orde te zijn. De dealer geeft aan dat de DIM (driver information module) oftewel het instrumentenpaneel de oorzaak is. Ik werd even ontoepasselijk toen ik de kosten van een nieuwe voorgeschoteld kreeg: totaal kwam ik dan op +/- 900 euro uit. De module wordt nu opgestuurd voor reparatie, dat kwam ik op ongeveer de helft uit.
Helaas kan niet gezegd worden dat dit veroorzaakt is door het gebruik van de startkabels. Het zou goed kunnen, maar ook weer niet. Met zo'n antwoord kan ik moeilijk bij mijn baas aankomen, dus dat wordt minder genieten van het vakantiegeld
Ik moet eerlijk zeggen dat de S60 met tot nu toe behoorlijk teleurgesteld heeft qua betrouwbaarheid/kosten. De reputatie wordt toch niet geheel waargemaakt, ondanks goed onderhoud. Ik twijfel zelfs of ik de auto na deze reparatie nog wel wil houden.
Op de valreep voor het weekend toch een update. De dynamo en de accu blijken prima in in orde te zijn. De dealer geeft aan dat de DIM (driver information module) oftewel het instrumentenpaneel de oorzaak is. Ik werd even ontoepasselijk toen ik de kosten van een nieuwe voorgeschoteld kreeg: totaal kwam ik dan op +/- 900 euro uit. De module wordt nu opgestuurd voor reparatie, dat kwam ik op ongeveer de helft uit.
Helaas kan niet gezegd worden dat dit veroorzaakt is door het gebruik van de startkabels. Het zou goed kunnen, maar ook weer niet. Met zo'n antwoord kan ik moeilijk bij mijn baas aankomen, dus dat wordt minder genieten van het vakantiegeld

Ik moet eerlijk zeggen dat de S60 met tot nu toe behoorlijk teleurgesteld heeft qua betrouwbaarheid/kosten. De reputatie wordt toch niet geheel waargemaakt, ondanks goed onderhoud. Ik twijfel zelfs of ik de auto na deze reparatie nog wel wil houden.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Wat heb je nog meer qua problemen gehad?
het dim probleem komt vaker voor..., wij hebben het ook.
beperkt het bij ons gelukkig dat het klokje dan wel eens begint te lopen en de dagteller die zich zelf reset
het dim probleem komt vaker voor..., wij hebben het ook.
beperkt het bij ons gelukkig dat het klokje dan wel eens begint te lopen en de dagteller die zich zelf reset

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Ik heb in de afgelopen 30.000km nooit problemen gehad met het instrumentenpaneel, ook geen elektronica storingen. En nu is ineens de hele auto van 't padje af.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Maar welke reparaties heb je nog meer gehad?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Buiten regulier onderhoud om:
- Stuurhuis
- Intercooler
- Motorsteunen
- Uitlaatsteun
Recent vliegwiel+koppeling en schokbrekers ook laten doen, maar dat valt naar mijn mening onder regulier onderhoud bij hogere km-standen.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb ook Ford Mondeo's over hogere km-standen gereden en die waren toch echt wel betrouwbaarder te noemen. Een 1999 over de 270.000 km en een 2001 diesel over de 300.000 km gereden en het enige wat ik daarmee aan reparaties gehad heb was een nokkenas sensor, verder alleen regulier onderhoud.
- Stuurhuis
- Intercooler
- Motorsteunen
- Uitlaatsteun
Recent vliegwiel+koppeling en schokbrekers ook laten doen, maar dat valt naar mijn mening onder regulier onderhoud bij hogere km-standen.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb ook Ford Mondeo's over hogere km-standen gereden en die waren toch echt wel betrouwbaarder te noemen. Een 1999 over de 270.000 km en een 2001 diesel over de 300.000 km gereden en het enige wat ik daarmee aan reparaties gehad heb was een nokkenas sensor, verder alleen regulier onderhoud.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Dagteller reset zich niet... Die spring bij contact aan even op 0 om vervolgens na een paar seconden weer naar z'n oude stand terug gaatLaguna-S60 schreef:Wat heb je nog meer qua problemen gehad?
het dim probleem komt vaker voor..., wij hebben het ook.
beperkt het bij ons gelukkig dat het klokje dan wel eens begint te lopen en de dagteller die zich zelf reset

Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zijn allemaal wel bekende reparaties. Heb ze ook allemaal gehad (en nog een aantal meer). De onderhoudskosten voor een S60/V70 zijn gewoon heel erg hoog.S60_D5 schreef:Buiten regulier onderhoud om:
- Stuurhuis
- Intercooler
- Motorsteunen
- Uitlaatsteun
Recent vliegwiel+koppeling en schokbrekers ook laten doen, maar dat valt naar mijn mening onder regulier onderhoud bij hogere km-standen.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb ook Ford Mondeo's over hogere km-standen gereden en die waren toch echt wel betrouwbaarder te noemen. Een 1999 over de 270.000 km en een 2001 diesel over de 300.000 km gereden en het enige wat ik daarmee aan reparaties gehad heb was een nokkenas sensor, verder alleen regulier onderhoud.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maak mij even lekker zenuwachtig zeg :roll:
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij ETS in Oosterhout betaal je € 165,00 voor die reparatie. Dus mocht je de verzending bij de dealer nog kunnen voorkomen, zou ik dat doen! >>Prijslijst<<
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ik zie inderdaad niks raars....edraket schreef:Zijn allemaal wel bekende reparaties. Heb ze ook allemaal gehad (en nog een aantal meer). De onderhoudskosten voor een S60/V70 zijn gewoon heel erg hoog.S60_D5 schreef:Buiten regulier onderhoud om:
- Stuurhuis
- Intercooler
- Motorsteunen
- Uitlaatsteun
Recent vliegwiel+koppeling en schokbrekers ook laten doen, maar dat valt naar mijn mening onder regulier onderhoud bij hogere km-standen.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb ook Ford Mondeo's over hogere km-standen gereden en die waren toch echt wel betrouwbaarder te noemen. Een 1999 over de 270.000 km en een 2001 diesel over de 300.000 km gereden en het enige wat ik daarmee aan reparaties gehad heb was een nokkenas sensor, verder alleen regulier onderhoud.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
srry.., niet goed naar je geluisterdThe Volvoboy schreef:Dagteller reset zich niet... Die spring bij contact aan even op 0 om vervolgens na een paar seconden weer naar z'n oude stand terug gaatLaguna-S60 schreef:Wat heb je nog meer qua problemen gehad?
het dim probleem komt vaker voor..., wij hebben het ook.
beperkt het bij ons gelukkig dat het klokje dan wel eens begint te lopen en de dagteller die zich zelf reset

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Repareert ETS ook ? na alles te hebben gelezen soldeerd hij alleen de defecte/ slechte verbindingen .Oceanracer schreef:Bij ETS in Oosterhout betaal je € 165,00 voor die reparatie. Dus mocht je de verzending bij de dealer nog kunnen voorkomen, zou ik dat doen! >>Prijslijst<<
Na een stroompiek is er waarschijnlijk een IC defect .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998