Pagina 3 van 5
Geplaatst: 23.05.2012 - 22:56
door Oceanracer
Toch een goed gebaar van de baas... En minstens zo'n goede instelling van jou. Top!
Geplaatst: 23.05.2012 - 23:04
door ovlov058
:thumbright: +1 :thumbleft:
Geplaatst: 23.05.2012 - 23:11
door MarioC70
Graag gedaan

Geplaatst: 24.05.2012 - 07:38
door V70 T5 assen
Dat van de accu klinkt erg aannemelijk , ik heb ooit met een lege accu op mijn oprit gestaan, met radio aan auto wassen...
Daarna proberen te starten , dat ging dus niet maar wel een hoop storingsmeldingen, remsysteem srs enz.
Na opladen van de accu ware al deze storingen weer weg.
Wat dit voor TS kan zijn is dat misschien 1 v/d cellen van de accu defect is waardoor de spanning te laag is, een startmotor draait wel op 10 /11 volt .
Geplaatst: 24.05.2012 - 22:14
door ...
Helaas ik vandaag geen update geven, ik heb nog geen bericht gehad van de garage. Morgenochtend vroeg lever ik de leenauto in en zal ik meer horen.
Geplaatst: 24.05.2012 - 22:56
door Oceanracer
Wachten we het nog even af...
Geplaatst: 25.05.2012 - 11:07
door ...
En helaas nog geen update, ze waren nog niet aan mijn auto toegekomen. Snap ook wel dat als het daar een gekkenhuis is de persoon die onverwachts aan komt geen voorrang krijgt, maar stiekem hoopte ik dat de dealer me de sleutel zou overhandigen.
Ik heb de auto de komende week toch niet nodig, omdat ik een auto van het werk heb voor oproepdienst. Vanochtend de leenauto ingeleverd en met de hardloopschoentjes van de dealer in Almere stad naar Almere buiten gerend om de werkauto op te halen. Lang leve het zonnetje! Ik wacht het telefoontje van de dealer wel af.
Geplaatst: 25.05.2012 - 17:15
door ...
UPDATE
Op de valreep voor het weekend toch een update. De dynamo en de accu blijken prima in in orde te zijn. De dealer geeft aan dat de DIM (driver information module) oftewel het instrumentenpaneel de oorzaak is. Ik werd even ontoepasselijk toen ik de kosten van een nieuwe voorgeschoteld kreeg: totaal kwam ik dan op +/- 900 euro uit. De module wordt nu opgestuurd voor reparatie, dat kwam ik op ongeveer de helft uit.
Helaas kan niet gezegd worden dat dit veroorzaakt is door het gebruik van de startkabels. Het zou goed kunnen, maar ook weer niet. Met zo'n antwoord kan ik moeilijk bij mijn baas aankomen, dus dat wordt minder genieten van het vakantiegeld
Ik moet eerlijk zeggen dat de S60 met tot nu toe behoorlijk teleurgesteld heeft qua betrouwbaarheid/kosten. De reputatie wordt toch niet geheel waargemaakt, ondanks goed onderhoud. Ik twijfel zelfs of ik de auto na deze reparatie nog wel wil houden.
Geplaatst: 25.05.2012 - 17:36
door Laguna-S60
Wat heb je nog meer qua problemen gehad?
het dim probleem komt vaker voor..., wij hebben het ook.
beperkt het bij ons gelukkig dat het klokje dan wel eens begint te lopen en de dagteller die zich zelf reset

Geplaatst: 25.05.2012 - 17:41
door ...
Ik heb in de afgelopen 30.000km nooit problemen gehad met het instrumentenpaneel, ook geen elektronica storingen. En nu is ineens de hele auto van 't padje af.
Geplaatst: 25.05.2012 - 18:12
door Laguna-S60
Maar welke reparaties heb je nog meer gehad?
Geplaatst: 25.05.2012 - 20:13
door ...
Buiten regulier onderhoud om:
- Stuurhuis
- Intercooler
- Motorsteunen
- Uitlaatsteun
Recent vliegwiel+koppeling en schokbrekers ook laten doen, maar dat valt naar mijn mening onder regulier onderhoud bij hogere km-standen.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb ook Ford Mondeo's over hogere km-standen gereden en die waren toch echt wel betrouwbaarder te noemen. Een 1999 over de 270.000 km en een 2001 diesel over de 300.000 km gereden en het enige wat ik daarmee aan reparaties gehad heb was een nokkenas sensor, verder alleen regulier onderhoud.
Geplaatst: 25.05.2012 - 20:19
door The Volvoboy
Laguna-S60 schreef:Wat heb je nog meer qua problemen gehad?
het dim probleem komt vaker voor..., wij hebben het ook.
beperkt het bij ons gelukkig dat het klokje dan wel eens begint te lopen en de dagteller die zich zelf reset

Dagteller reset zich niet... Die spring bij contact aan even op 0 om vervolgens na een paar seconden weer naar z'n oude stand terug gaat

Geplaatst: 25.05.2012 - 23:21
door edraket
S60_D5 schreef:Buiten regulier onderhoud om:
- Stuurhuis
- Intercooler
- Motorsteunen
- Uitlaatsteun
Recent vliegwiel+koppeling en schokbrekers ook laten doen, maar dat valt naar mijn mening onder regulier onderhoud bij hogere km-standen.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb ook Ford Mondeo's over hogere km-standen gereden en die waren toch echt wel betrouwbaarder te noemen. Een 1999 over de 270.000 km en een 2001 diesel over de 300.000 km gereden en het enige wat ik daarmee aan reparaties gehad heb was een nokkenas sensor, verder alleen regulier onderhoud.
Zijn allemaal wel bekende reparaties. Heb ze ook allemaal gehad (en nog een aantal meer). De onderhoudskosten voor een S60/V70 zijn gewoon heel erg hoog.
Geplaatst: 25.05.2012 - 23:21
door ovlov058
En dan te weten dat in de nieuwe wagens nog meer electronica zit (meestal van de goedkoopste aanbieder)
Geplaatst: 25.05.2012 - 23:25
door edraket
Maak mij even lekker zenuwachtig zeg :roll:
Geplaatst: 26.05.2012 - 00:04
door Oceanracer
Bij ETS in Oosterhout betaal je € 165,00 voor die reparatie. Dus mocht je de verzending bij de dealer nog kunnen voorkomen, zou ik dat doen!
>>Prijslijst<<
Geplaatst: 26.05.2012 - 08:09
door Laguna-S60
edraket schreef:S60_D5 schreef:Buiten regulier onderhoud om:
- Stuurhuis
- Intercooler
- Motorsteunen
- Uitlaatsteun
Recent vliegwiel+koppeling en schokbrekers ook laten doen, maar dat valt naar mijn mening onder regulier onderhoud bij hogere km-standen.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar ik heb ook Ford Mondeo's over hogere km-standen gereden en die waren toch echt wel betrouwbaarder te noemen. Een 1999 over de 270.000 km en een 2001 diesel over de 300.000 km gereden en het enige wat ik daarmee aan reparaties gehad heb was een nokkenas sensor, verder alleen regulier onderhoud.
Zijn allemaal wel bekende reparaties. Heb ze ook allemaal gehad (en nog een aantal meer). De onderhoudskosten voor een S60/V70 zijn gewoon heel erg hoog.
ik zie inderdaad niks raars....
Geplaatst: 26.05.2012 - 08:09
door Laguna-S60
The Volvoboy schreef:Laguna-S60 schreef:Wat heb je nog meer qua problemen gehad?
het dim probleem komt vaker voor..., wij hebben het ook.
beperkt het bij ons gelukkig dat het klokje dan wel eens begint te lopen en de dagteller die zich zelf reset

Dagteller reset zich niet... Die spring bij contact aan even op 0 om vervolgens na een paar seconden weer naar z'n oude stand terug gaat

srry.., niet goed naar je geluisterd

Geplaatst: 26.05.2012 - 13:32
door V70 T5 assen
Oceanracer schreef:Bij ETS in Oosterhout betaal je € 165,00 voor die reparatie. Dus mocht je de verzending bij de dealer nog kunnen voorkomen, zou ik dat doen!
>>Prijslijst<<
Repareert ETS ook ? na alles te hebben gelezen soldeerd hij alleen de defecte/ slechte verbindingen .
Na een stroompiek is er waarschijnlijk een IC defect .