Pagina 3 van 4
Geplaatst: 10.04.2006 - 13:00
door nauticbluepearl
ik ben geen monteur, maar volgens mij heeft een diesel geen gasklep
Geplaatst: 10.04.2006 - 13:23
door Ludo
T5Fred schreef:Dit is toch triest jongens

Ik hoop maar dat ze hier snel iets aan gaan doen daar in Zweden (of Italie).
daar lijkt het alleszins niet op. :?
op het 850forum loopt ook zo'n draadje :
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=6095.60
Geplaatst: 10.04.2006 - 19:43
door Ramon&Ramon
www.actronics.nl
Dit bedrijf is gespecialiseerd in gasklephuizen,
Voor Volvo leveren ze deze voor de prijs van 265 euro incl btw,met inlevering van de oude.
Deze zijn fabrieks nieuw.
Leveren ook andere componenten,zoals LM meters enz enz......voor Volvo
Hoop dat jullie hier iets aan hebben.....
Geplaatst: 10.04.2006 - 20:29
door T5Fred
Ik wist dat deze vroeg of laat zou komen. HULDE, HULDE

.
Dit zijn de tips waar we, denk ik, allemaal wel wat aan hebben.
Geplaatst: 10.04.2006 - 20:59
door Gast
Klasse, hier hebben we wat aan.
We zullen er nu wel niet meer achter komen wat ze eigenlijk repareren.
Toch nog steeds nieuwsgierig. :?
Geplaatst: 10.04.2006 - 21:46
door Ludo
wel even navragen want als ik me niet vergis heeft een nieuwe gasklep ook nieuwe software nodig.

Geplaatst: 10.04.2006 - 22:03
door ubogaart
Ramon, bedankt voor de tip!!
Ik ben even op zoek gegaan hoe het gasklephuis vervangen moet worden. Volgens VADIS moet de nieuwe control module geprogrammeerd worden. Begrijp ik hieruit dat dit dus een klusje voor de garage is? Of zijn de gasklephuizesn "voorgeprogrammeerd"?
Geplaatst: 10.04.2006 - 22:18
door Rogier64
Exact hetzelfde probleem gehad. Gelukkig het enige echte probleem. Ik heb een V70 T5 uit 2000, met 112000 km op de teller dezelfde melding. Na de derde keer de melding gezien te hebben ben ik volledig stil komen te staan. Bij mij is ook het gasklephuis vervangen en tot nu toe nooit problemen meer gehad. Was inderdaad een kostbare operatie. Nog wel een brief gestuurd naar Volvo Nederland voor enige coulance maar is niet toegewezen. Die brief is overigens wel doorgestuurd naar mijn dealer die me later een originele rubberen bagagemat cadeau heeft gedaan voor de pech, toch netjes vond ik. Over mijn dealer ben ik toch wel zeer te spreken.
Geplaatst: 10.04.2006 - 22:51
door Ludo
ubogaart schreef: Volgens VADIS moet de nieuwe control module geprogrammeerd worden. Begrijp ik hieruit dat dit dus een klusje voor de garage is? Of zijn de gasklephuizesn "voorgeprogrammeerd"?
nee dat kan niet hé.
de software waarmee de gasklep word aangestuurd zit in het motormanagement, niet in de gasklep zelf.

Geplaatst: 10.04.2006 - 22:58
door Ramon&Ramon
Daar weet ik geen antwoord op.

Of toch wel?
Geplaatst: 11.04.2006 - 02:15
door IkeV70
Ludo schreef:
nee dat kan niet hé.
de software waarmee de gasklep word aangestuurd zit in het motormanagement, niet in de gasklep zelf.

Waarom moet er dan nieuwe software geprogrammeerd worden bij een nieuw gasklephuis?
Geplaatst: 11.04.2006 - 10:41
door HMG
Volgens mij hoeft alleen een 6 cyl. nieuwe software bij het vervangen van een gasklephuis
Geplaatst: 11.04.2006 - 11:20
door ubogaart
Informatie van een Volvo specialist: het gereviseerde gasklephuis heeft de software die hoort bij de auto waar het gasklephuis uitkomt (de 'donor'). Als het motortype etc. van de donor niet exact hetzelfde is als jouw auto, dan krijg je problemen die alleen opgelost kunnen worden door software te downloaden.
Geplaatst: 11.04.2006 - 11:26
door IkeV70
Dus toch software in het gasklephuis zelf ?
Het zou best kunnen, er zit heel wat electronica in dat apparaat verwerkt.
Geplaatst: 11.04.2006 - 13:35
door Ramon&Ramon
Een nieuw gasklep huis moet opnieuw worden ingeregeld door middel van software.
Geplaatst: 11.04.2006 - 17:28
door Ramon&Ramon
En de software kost 40 euro ex ongeveer.
Hij loopt echt niet met een nieuw gasklephuis zonder software.
De regeleenheid herkent het nieuwe onderdeel niet.
En dat geldt ook voor een 6 cylinder en een T6
Geplaatst: 11.04.2006 - 19:45
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Een nieuw gasklep huis moet opnieuw worden ingeregeld door middel van software.
Ja en Nee, een spiksplinter nieuwe moet ingeregeld worden.
Als het (vervangende) onderdeel valt binnen de productienummers van jouw Volvo, heb je een goede kans dat hij het gewoon doet.
Dus vragen naar een gereviseerd gasklephuis, die uit de zelfde productietijd komt.
Geplaatst: 11.04.2006 - 19:57
door Gast
Gezien de foto en de verhalen dat de gasklephuizen veel vervangen worden, heb ik de volgende vraag;
Wie heeft nog zo'n defect gasklephuis liggen en in plaats dat je hem weg gooit, aan mij geeft?
Graag bij mij in de buurt (Drenthe) dan kom ik hem halen.
Doel:
Defect opzoeken en indien mogelijk repareren.
Als een revisie bedrijf dit kan voor een dergelijke prijs en twee jaar garantie geeft, kan het nmm geen onoverkomelijk probleem zijn.
Geplaatst: 11.04.2006 - 22:01
door Ramon&Ramon
Ja en Nee?
Ik weet zeker van wel!
Bel Volvo Ned even,anders krijgen we weer die zinloze discussies..
Geplaatst: 12.04.2006 - 17:59
door Gast
Ramon&Ramon schreef:Ja en Nee?
Ik weet zeker van wel!
Bel Volvo Ned even,anders krijgen we weer die zinloze discussies..
Je hebt gelijk het wordt een eindeloze discussie.
Ik weet uit ervaring dat het soms wel werkt.
Nee. ik ga dus niet bellen.
Maar wie heeft nog een defect gasklephuis over?