Jeetje.
Zou het dan soms zo zijn, dat, om dat pinnetje wat 2x omlaag gegaan is middels de afstandsbediening, omhoog te krijgen/de deur te ontgrendelen, je toch nog iets stroom nodig hebt ? Omdat ie dubbel vergrendeld zit en normaal via je afstandsbediening een impuls krijgt ?
C70 cabriolet deur op slot en accu leeg.... Opgelost
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Heb je het nu over de motorkap of over het dak? In geval van de motorkap is dat namelijk geheel normaal. De kap springt enkele cm omhoog, en blijft dan vasthaken aan een extra veiligheid. Dan even tussen grille en kap aan het palletje trekken dat deze haken ontgrendeld en voila de kap is open.patrick100 schreef:Krijg de kap circa 5cm open waarna de "haken" de kap vasthouden.
Ik hanteer de procedure zoals in de manual. Verder nog iemand een idee ?
Hoe hanteer ik de hengelmethode om door de gril de motorkap te openen ?
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- patrick100
- 2nd Gear member
Frederik, ik had het probleem dat ik niet meer in mijn auto kon. Ontgrendeling van de motorkap is mij bekend. Maar ik kreeg de tip om de motorkap open te hengelen. Maar als je deze niet eerst ontgrendeld vant binnen lukt dit nooit op deze manier.
Ik had het dus over het dak. Bedankt voor je reactie.
Gr. Patrick
Ik had het dus over het dak. Bedankt voor je reactie.
Gr. Patrick
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi, dat is dan voordeel bij een cabrio dat mn langs de kap nog binnenkan, maar normaal gezien, als mijn S70 & V70 hun accu leeg is, kan je zonder probleem de bestuurdersdeur ontgrendelen. Ik weet niet of er veel verschil is met een C70, maar normaal gezien als je je auto vastdoet, gaat na 2 minuten het deadlocksyteem in werking, en krijg je de auto van binnenuit niet meer open, ik weet dus niet of dat hengelen effectief wel helpt. In het slechtste geval, indien niks helpte was het via een raam, of vragen aan de garage voor de voorruit te demonteren... maar ok zijn vijgen na pasen, zijn je raamrubbers nu kapot met dat hengelen?
- patrick100
- 2nd Gear member
Nee deze zijn niet kapot.
wel een nieuwe voorruit in bestelling maar dit duurt nog even.
even een andere vraag.
wat voor accu moet ik plaatsen ?
volgens een manual van de site zie ik 60 ampere
maar in mijn auto zit een 71 ampere.
wat te doen ?
wel een nieuwe voorruit in bestelling maar dit duurt nog even.
even een andere vraag.
wat voor accu moet ik plaatsen ?
volgens een manual van de site zie ik 60 ampere
maar in mijn auto zit een 71 ampere.
wat te doen ?
- sbv
- 6th Gear member
Rij langs dealer met de oude accu dan kan je die achter laten en gelijk de goede mee terug nemen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- patrick100
- 2nd Gear member
kijk daar heb ik wat aan !
-
- 1st Gear member
Verder na deze les zou ik de auto voortaan aan de druppel lader hangen.
Ik neem tenminste aan dat je 'm niet dagelijks gebruikt, dat is de redding voor je accu, zaker gedurende de winter.
Toen ik nog geoxideerde accuklemmen had liep de accu erg snel leeg, vanuit die tijd heb ik de druppellader.
De 850 staat ook nog al eens lang stil en dan hang ik de lader daar ook nog wel eens aan.
Ik neem tenminste aan dat je 'm niet dagelijks gebruikt, dat is de redding voor je accu, zaker gedurende de winter.
Toen ik nog geoxideerde accuklemmen had liep de accu erg snel leeg, vanuit die tijd heb ik de druppellader.
De 850 staat ook nog al eens lang stil en dan hang ik de lader daar ook nog wel eens aan.
Volvo V70 2.0d
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
Volvo C70 2.4t
Volvo 855 2.5-20V
Volvo V70XC 2.5T
- patrick100
- 2nd Gear member
Auto wordt wel regelmatig gebruikt. Alleen de binnenverlichting van vrijdag tot zondagavond laten branden was teveel.
Overigens werkt de sleutel nu wel op het portierslot. Heeft dus toch stroom nodig. Blijft dus lastig een c70 met een dode accu.
Ben blij dat ik een cabrio heb.
Overigens werkt de sleutel nu wel op het portierslot. Heeft dus toch stroom nodig. Blijft dus lastig een c70 met een dode accu.
Ben blij dat ik een cabrio heb.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Toen ik onlangs nieuwe batterij heb gestoken in mn S70 hebben ze me de 30745775 gegeven, maar is wel voor S70 2.5 TDI en met hoogste ampére.
maar normaal zou dit voor een C70 wel zelfde zijn. ik ga het eens checken in Vida straks.
maar normaal zou dit voor een C70 wel zelfde zijn. ik ga het eens checken in Vida straks.
- patrick100
- 2nd Gear member
Ik heb een 62 ampère accu geplaatst
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Meer ampères kan nooit kwaad hoor :p
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
inderdaad, want dat is de capaciteit ofzoiets.
- patrick100
- 2nd Gear member
Helaas is het nog niet helemaal opgelost. Omdat ik de kap een stuk manueel bediend heb klinkt het alarmsignaal van de cabriokap. Iemand een idee om dit te verwijderen? En kan ik de kap nu gewoon bedienen? Of zit er niets anders op dan mijn volvodealer te bezoeken.
Dat is natuurlijk de simpelste (en duurste) oplossing. Maar daarom is het forum er....
Dat is natuurlijk de simpelste (en duurste) oplossing. Maar daarom is het forum er....
- Koidream
- 3rd Gear member
7 dagen later en dan toch nog naar de dealer moeten, ik zou me schamen...
Bij ons is er zo een gezegde, "Goedkoop" is dikwijls "Duurkoop", wat niet wil zeggen dat je voor alles naar de dealer moet lopen, maar als hij u alleen ziet als jij het echt niet meer weet, dan zal hij zeker niet zijn goedkoopste tarief voorstellen...
Bij ons is er zo een gezegde, "Goedkoop" is dikwijls "Duurkoop", wat niet wil zeggen dat je voor alles naar de dealer moet lopen, maar als hij u alleen ziet als jij het echt niet meer weet, dan zal hij zeker niet zijn goedkoopste tarief voorstellen...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- elianmars
- 5th Gear member
Wat is dat nou weer voor onzin? Ik ga ook alleen maar naar de dealer voor onderdelen en foutcodes te laten uitlezen en wissen. En ik word daar gewoon behandeld als elke andere klant, hoor.Koidream schreef:7 dagen later en dan toch nog naar de dealer moeten, ik zou me schamen...
Had topicstarter dan zijn wagen moeten laten verslepen naar de dealer, om de deur open te laten maken? :roll:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Daarom is er het Volvoforum en zn leden om mekaar te helpen.
Ik kan vanavond na mn werk eens neuzen in Vida of ik iets vindt.
Ik kan vanavond na mn werk eens neuzen in Vida of ik iets vindt.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat je dan best eens probeerd de omgekeerde handeling te doen van hoe je het opengedaan hebt..., ik heb op het oude vadis vlug nog wat zitten zoeken voor ik naar mn werk vertrek, het is een ganse uitleg wat je moet doen bij storingen, hoe het moet sluiten, op mijn vadis computer kan ik alles naar PDF afprinten, ik ga je dat doormailen, en dan raad ik aan om dat eerst eens goed allemaal te lezen, ik heb zelf geen cabrio enkel S70 en V70, maar hiermee kan ik je wel helpen.patrick100 schreef:Helaas is het nog niet helemaal opgelost. Omdat ik de kap een stuk manueel bediend heb klinkt het alarmsignaal van de cabriokap. Iemand een idee om dit te verwijderen? En kan ik de kap nu gewoon bedienen? Of zit er niets anders op dan mijn volvodealer te bezoeken.
maar vadis is voorganger van vida, dus op vida kan je ook storingen lokaliseren, mss staat daar meer info, maar ik ga eerst gaan werken nu, tot later
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Hoi,
kan je via PM je emailadres eens geven? ik ga je diverse PDF bestanden doormailen over de C70, maar ik heb zo diagonaal zitten lezen... je zegt dus dat het alarm dus afgaat, dus een storing op het alarm, maar wat ik zou doen als ik jou was is de kap terug manueel sluiten, dus het tegengestelde doen, dan paar keer je kap electronisch openen en sluiten indien de kap dan goed dicht is zoals het moet, dan auto vergrendelen. indien er dan nog een probleem is, dan vrees ik dat je je auto zal moeten laten uitlezen, je hoeft daarvoor niet direct naar een dealer te gaan, mss is er een forummer in de buurt die een OBD kabel en Volvo-VCR heeft, daarmee kan je zelf uitlezen.
dan noteer je alle foutcodes, en laat ze wissen/resetten. dan openen en sluiten van je kap, en auto vergrendelen paar minuten wachten of tot je weer alarm krijgt en opnieuw uitlezen, als zelfde fout herkend wordt dan ben je 100% zeker wat het is. Indien je het toch snel wilt oplossen, dan is de dealer toch nog optie, maar die lezen ook eerst de foutcodes, zij gaan ook daaruit vertrekken, tenzij het een technieker is, die zelfde probleem al eerder heeft meegemaakt, die weet uiteraard meer hoe dat aanpakken.
Maar ik zou eerst die PDF files eens lezen, misschien staat daar wel de oplossing in voor je uitleest of laat uitlezen.
Dus je hebt die auto open kunnen doen via de koffer en manueel te openen, dus geen voorruit gedemonteerd? Want dat manueel openen is via kofferruimte en speciale draaisleutel of vergis ik mij?
En ik leidt af uit je bericht dat je dus nog niet geprobeerd hebt om deze eerst terug manueel dicht te doen, en dan electronisch te openen en sluiten?
want het kan gewoon simpelweg zijn dat je eens met de knop moeten sluiten openen en sluiten, en dat dan het electronisch gedeelte (een microchip, sensor of relais) de juiste klik maakt ivm het alarm. Want als in mijn S70 motorkap niet goed dicht is, of kofferklep dan gaan de 4 pinkers ook niet, knipperen ter bevestiging.
Zit er bij je C70 geen gebruikershandleiding, daar staan normaal ook paar oplossingen in voor zulke "algemene" problemen.
Probeer eerst de simpele oplossingen die je zelf kan doen, indien het is gelukt of niet lukt, horen we het graag
Ik ben geen mechanieker maar ik denk dat er hier nog C70 rijders zijn die hier beter van op hoogte zijn.
succes
kan je via PM je emailadres eens geven? ik ga je diverse PDF bestanden doormailen over de C70, maar ik heb zo diagonaal zitten lezen... je zegt dus dat het alarm dus afgaat, dus een storing op het alarm, maar wat ik zou doen als ik jou was is de kap terug manueel sluiten, dus het tegengestelde doen, dan paar keer je kap electronisch openen en sluiten indien de kap dan goed dicht is zoals het moet, dan auto vergrendelen. indien er dan nog een probleem is, dan vrees ik dat je je auto zal moeten laten uitlezen, je hoeft daarvoor niet direct naar een dealer te gaan, mss is er een forummer in de buurt die een OBD kabel en Volvo-VCR heeft, daarmee kan je zelf uitlezen.
dan noteer je alle foutcodes, en laat ze wissen/resetten. dan openen en sluiten van je kap, en auto vergrendelen paar minuten wachten of tot je weer alarm krijgt en opnieuw uitlezen, als zelfde fout herkend wordt dan ben je 100% zeker wat het is. Indien je het toch snel wilt oplossen, dan is de dealer toch nog optie, maar die lezen ook eerst de foutcodes, zij gaan ook daaruit vertrekken, tenzij het een technieker is, die zelfde probleem al eerder heeft meegemaakt, die weet uiteraard meer hoe dat aanpakken.
Maar ik zou eerst die PDF files eens lezen, misschien staat daar wel de oplossing in voor je uitleest of laat uitlezen.
Dus je hebt die auto open kunnen doen via de koffer en manueel te openen, dus geen voorruit gedemonteerd? Want dat manueel openen is via kofferruimte en speciale draaisleutel of vergis ik mij?
En ik leidt af uit je bericht dat je dus nog niet geprobeerd hebt om deze eerst terug manueel dicht te doen, en dan electronisch te openen en sluiten?
want het kan gewoon simpelweg zijn dat je eens met de knop moeten sluiten openen en sluiten, en dat dan het electronisch gedeelte (een microchip, sensor of relais) de juiste klik maakt ivm het alarm. Want als in mijn S70 motorkap niet goed dicht is, of kofferklep dan gaan de 4 pinkers ook niet, knipperen ter bevestiging.
Zit er bij je C70 geen gebruikershandleiding, daar staan normaal ook paar oplossingen in voor zulke "algemene" problemen.
Probeer eerst de simpele oplossingen die je zelf kan doen, indien het is gelukt of niet lukt, horen we het graag
Ik ben geen mechanieker maar ik denk dat er hier nog C70 rijders zijn die hier beter van op hoogte zijn.
succes
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
zie ook topic met titel "Kap C70 sluit niet helemaal"