Pagina 3 van 5
Geplaatst: 22.06.2012 - 17:51
door slayer
Ik heb net in ieder geval, naar aanleiding van jullie berichten en na een gesprek met Rica tuning, mijn afspraak voor morgen met Ziptuning afgebeld. Ik heb Ziptuning ook de reden vertelt. Kort samengevat, 'ik heb er geen vertrouwen in', gezien alle negativiteit over Ziptuning'.
Ziptuning respecteerde mijn mening. Vriendelijke jongen aan de lijn gehad die ook zijn mening gaf: jaloezie, Ziptuning is, volgens hem, veel succesvoller en dat roept vaak negatieve reacties bij andere bedrijven op en ja de media is een handig middel om eens lekker (wel of niet onderbouwt) kritiek op anderen te uiten dat vaak al snel een eigen leven gaat leiden.....
Geplaatst: 22.06.2012 - 18:32
door V70 T5 assen
Even over de remmen verschil is er tussen de R en de T5 maar of mijn T5 nu 250 PK heeft of 350 wanneer ik 120 km/u rij staat deze even snel stil.
Verder ben ik blij dat je niet voor Ziptuning gaat of ze nu wel of niet goed zijn... wanneer je met de gebakken peren zit is het altijd te laat.
Geplaatst: 22.06.2012 - 18:38
door slayer
V70 T5 assen schreef:Even over de remmen verschil is er tussen de R en de T5 maar of mijn T5 nu 250 PK heeft of 350 wanneer ik 120 km/u rij staat deze even snel stil.
Verder ben ik blij dat je niet voor Ziptuning gaat of ze nu wel of niet goed zijn... wanneer je met de gebakken peren zit is het altijd te laat.
Ik heb Ziptuning tegen sluitingstijd gebeld...
Ik ben nu eigenlijk wel opgelucht en geef toe dat geld een rol speelde bij mijn eerste besluit om voor Ziptuning te kiezen. Ik spaar nu maar door voor Rica, kost wel een stuk meer.
Geplaatst: 22.06.2012 - 19:06
door crackedtooth
slayer schreef:V70 T5 assen schreef:Even over de remmen verschil is er tussen de R en de T5 maar of mijn T5 nu 250 PK heeft of 350 wanneer ik 120 km/u rij staat deze even snel stil.
Verder ben ik blij dat je niet voor Ziptuning gaat of ze nu wel of niet goed zijn... wanneer je met de gebakken peren zit is het altijd te laat.
Ik heb Ziptuning tegen sluitingstijd gebeld...
Ik ben nu eigenlijk wel opgelucht en geef toe dat geld een rol speelde bij mijn eerste besluit om voor Ziptuning te kiezen. Ik spaar nu maar door voor Rica, kost wel een stuk meer.
tuning an sich ga je met een t5 veel lol aan beleven
de oude (boem is ho) t5 had ik paar jaar rica lopen.. word het opeens erg leuke bak , al blijft ie natuurlijk wat zompig sturen
De R is dan weer veel fijner, maar gechipte t5= rijgenot
Geplaatst: 22.06.2012 - 20:41
door koen.s
Ik zou naar ET, Fasttech of Rica gaan.
Geplaatst: 23.06.2012 - 20:42
door StephanD
Ik heb ook een V70T5 met 260PK en wil hem misschien ook laten tunen.
Ik denk dan aan software + ferrita downpipe.
vanwege goede ervaringen met mijn V40T4 zou ik dan waarschijnlijk weer naar ET gaan.
@elianmars: Kan je iets zeggen over het verschil tussen vóór en na de tuning?
Geplaatst: 23.06.2012 - 21:32
door elianmars
StephanD schreef:Ik heb ook een V70T5 met 260PK en wil hem misschien ook laten tunen.
Ik denk dan aan software + ferrita downpipe.
vanwege goede ervaringen met mijn V40T4 zou ik dan waarschijnlijk weer naar ET gaan.
@elianmars: Kan je iets zeggen over het verschil tussen vóór en na de tuning?
Ik vond de wagen al snel vóór de tuning, maar na de tuning bleek dat het nog veel sneller kan.
Er is heel gewoon met de wagen te rijden, lekker cruisen is geen probleem.
Maar als het moet, is de wagen heerlijk snel, waarvan ik de kriebels in mijn buik krijg.
Zoals ik al eerder zei, het is geen zenuwachtig gebeuren. De boel is ook zo afgesteld, dat het vermogen pas bij hogere toeren volledig aanwezig is.
Wel zo fijn voor de koppeling, banden, enz.
Na het tunen is het verbruik ca. 1 op 9, wat me zeker niet tegenvalt, aangezien ik het vermogen regelmatig gebruik.
Ik heb met een getunede 850 T-5 gereden, die 1 op 6 deed.
Geplaatst: 23.06.2012 - 22:56
door StephanD
elianmars schreef:
Maar als het moet, is de wagen heerlijk snel, waarvan ik de kriebels in mijn buik krijg.
Dat is precies wat ik nog mis bij de V70, bij mijn getunede V40T4 had ik dat wel.
Verder vind ik de V70 helemaal onderin niet zo soepel.
Onze V40 1.8 heeft weinig kracht, maar komt gemakkelijker in de 3e versnelling de bocht uit dan de V70.
Ook een stoplichtsprintje begint met een achterstand als ik de koppeling al bij lage toeren op laat komen.
Dat ging bij de V40T4 (ook voor de tuning) veel beter.
Wordt dat ook beter na de tuning en downpipe?
Geplaatst: 23.06.2012 - 23:46
door elianmars
StephanD schreef:elianmars schreef:
Maar als het moet, is de wagen heerlijk snel, waarvan ik de kriebels in mijn buik krijg.
Dat is precies wat ik nog mis bij de V70, bij mijn getunede V40T4 had ik dat wel.
Verder vind ik de V70 helemaal onderin niet zo soepel.
Onze V40 1.8 heeft weinig kracht, maar komt gemakkelijker in de 3e versnelling de bocht uit dan de V70.
Ook een stoplichtsprintje begint met een achterstand als ik de koppeling al bij lage toeren op laat komen.
Dat ging bij de V40T4 (ook voor de tuning) veel beter.
Wordt dat ook beter na de tuning en downpipe?
Dat gaat helemaal goed komen

Geplaatst: 24.06.2012 - 00:22
door StephanD
elianmars schreef:
Dat gaat helemaal goed komen

Sommige zijn van mening dat er na tuning een dikkere olie in moet.
Welke olie gebruik jij?
Op de sticker onder de kap staat dat er 0W30 A5/B5 in moet.
De Volvo dealer is nu overgestapt op 5W30 (Helix ultra AF), terwijl ze me vorig jaar nog vertelde dat er echt 0W30 (Helix ultra AS) in moest. :?
Beide types zijn overigens wel kwaliteit A5/B5.
Bij de eerste eigenaar deed een andere dealer er overigens 5W30 A3/B4 in.
Geplaatst: 24.06.2012 - 08:17
door crackedtooth
downpipe niets eens nodig, hangt ook vanaf wat je aan geluid wilt
scheelt qua pks maar weinig
tenzij je hele uitlaattraject aanpast incl kat etc.
Geplaatst: 24.06.2012 - 20:41
door Bakboord1
Afgelopen winter op vakantie geweest met mijn auto en een vriend met een v70R met, chip, downpipe en racecat. Mijn zoontje van drie wilde daarna alleen nog maar met de R naar de skipiste.
Gechipt rijden die dingen nog altijd erg beschaaft. Dat verbaasd me iedere keer weer.
Geplaatst: 25.06.2012 - 21:55
door elianmars
crackedtooth schreef:downpipe niets eens nodig, hangt ook vanaf wat je aan geluid wilt
scheelt qua pks maar weinig
tenzij je hele uitlaattraject aanpast incl kat etc.
De kat zit aan de downpipe vast. De meeste dikkere dp's hebben een sportkat. Dat scheelt dus wel degelijk.
Bij de eerste rollenbanksessie, met Ferrita downpipe (100 CPI kat) en TME katback was er 267 pk en 388 Nm aanwezig (Standaard 260 pk, 350 Nm). Vooral het koppel was dus al aardig omhoog gegaan doordat de turbo beter kon "ademen".
Geplaatst: 25.06.2012 - 21:57
door elianmars
StephanD schreef:elianmars schreef:
Dat gaat helemaal goed komen

Sommige zijn van mening dat er na tuning een dikkere olie in moet.
Welke olie gebruik jij?
Op de sticker onder de kap staat dat er 0W30 A5/B5 in moet.
De Volvo dealer is nu overgestapt op 5W30 (Helix ultra AF), terwijl ze me vorig jaar nog vertelde dat er echt 0W30 (Helix ultra AS) in moest. :?
Beide types zijn overigens wel kwaliteit A5/B5.
Bij de eerste eigenaar deed een andere dealer er overigens 5W30 A3/B4 in.
Ik doe er nog steeds 0W30 (Shell Helix) in. Ik zie niet in waarom er andere, dan voorgeschreven in zou moeten.
De olie blijft netjes op temperatuur (extra meter gemonteerd).
Geplaatst: 26.06.2012 - 00:13
door StephanD
Bij mijn V40T4 had ik eerst alleen aangepaste software.
In verband met het extra vermogen en de grotere warmteontwikkeling hierdoor, besloot ik een Ferrita downpipe met racekat te monteren.
De software werd gelijk weer aangepast aan het snellere opspoelen van de turbo.
Het verschil met alleen software was groter dan ik zelf had verwacht.
Vandaar dat ik nu bij de software ook gelijk voor een downpipe zou gaan.
elianmars schreef:StephanD schreef:elianmars schreef:
Dat gaat helemaal goed komen

Sommige zijn van mening dat er na tuning een dikkere olie in moet.
Welke olie gebruik jij?
Op de sticker onder de kap staat dat er 0W30 A5/B5 in moet.
De Volvo dealer is nu overgestapt op 5W30 (Helix ultra AF), terwijl ze me vorig jaar nog vertelde dat er echt 0W30 (Helix ultra AS) in moest. :?
Beide types zijn overigens wel kwaliteit A5/B5.
Bij de eerste eigenaar deed een andere dealer er overigens 5W30 A3/B4 in.
Ik doe er nog steeds 0W30 (Shell Helix) in. Ik zie niet in waarom er andere, dan voorgeschreven in zou moeten.
De olie blijft netjes op temperatuur (extra meter gemonteerd).
Ik eigenlijk ook niet, en ik ben ook verbaasd dat zelfs de Volvo dealer zich niet aan de door Volvo voorgeschreven olie houdt.
Hoewel de Shell LubeMatch nu voor de 191kW T5 geen 0W30 maar juist de door mijn dealer gebruikte 5W30 als top advies geeft.
Het is in ieder geval goed om te weten dat de dunne olie ook na tuning bij jou geen problemen geeft.
Weet je ook wat na tuning de maximale turbodruk is geworden?
Geplaatst: 26.06.2012 - 09:14
door elianmars
StephanD schreef:
Weet je ook wat na tuning de maximale turbodruk is geworden?
1,5 bar max.
Geplaatst: 27.06.2012 - 08:33
door ronin1
Wat gebeurt er eigenlijk met de extra overdruk van de turbo na de montage van de dikkere downpipe?
De turbo spoelt sneller op en genereert meer druk.
Is het dan verstandiger om een externe BOV te monteren of volstaat de interne :-k
Geplaatst: 27.06.2012 - 21:50
door elianmars
ronin1 schreef:Wat gebeurt er eigenlijk met de extra overdruk van de turbo na de montage van de dikkere downpipe?
De turbo spoelt sneller op en genereert meer druk.
Is het dan verstandiger om een externe BOV te monteren of volstaat de interne :-k
Als je al een externe bov monteert, moet het een echt goede zijn (zie de website van europeantuning). Met een niet goed werkende, is er kans op te arm mengsel, met alle gevolgen van dien.
De interne bov zou eventueel gereviseerd kunnen worden met een IPD setje. Voor druk boven 1 bar zit er een sterkere veer bij.
Ik ben van plan om binnenkort die IPD set te bestellen. Ik ben benieuwd of ik er iets van merk.
Geplaatst: 27.06.2012 - 21:54
door ronin1
Zonder verdere aanpassingen van de BOV na het chippen zou dus volgens jou de nodige (ernstige) problemen kunnen geven?
Is het goed zelf te doen om de interne BOV te vooorzien van een zwaardere veer?
Geplaatst: 27.06.2012 - 23:20
door elianmars
ronin1 schreef:Zonder verdere aanpassingen van de BOV na het chippen zou dus volgens jou de nodige (ernstige) problemen kunnen geven?
Is het goed zelf te doen om de interne BOV te vooorzien van een zwaardere veer?
De standaard bov doet gewoon zijn werk. Ook na chippen. Een externe bov kan echter wel voor problemen gaan zorgen.
Wat betreft de zwaardere veer voor de standaard interne bov, nog geen idee of het goed zelf te doen is. De tijd zal het leren
