Vraag: is het blok van mijn T5 met 260 pk alleen een software update van het blok met 250pk? Een tuningbedrijf (Ziptuning) geeft aan dat zij mijn T5 kunnen tunen tot 314pk. Maar ik heb ooit een keer gelezen dat de versie met 260pk eigenlijk niet te tunen is tot meer dan 300pk... Of te wel verkoopt Ziptuning gebakken lucht?
Ik heb niets aan opmerkingen over hoe zinvol 300plus pk's zijn.... en dat 260pk meer dan genoeg is. En ja, er staan ook negatieve berichten over Ziptuning...
tunen T5 model 2006 met 260pk
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Vraag het een ander tuningsbedrijf ( ja stiekem wel leuk 300+ pk)slayer schreef:Vraag: is het blok van mijn T5 met 260 pk alleen een software update van het blok met 250pk? Een tuningbedrijf (Ziptuning) geeft aan dat zij mijn T5 kunnen tunen tot 314pk. Maar ik heb ooit een keer gelezen dat de versie met 260pk eigenlijk niet te tunen is tot meer dan 300pk... Of te wel verkoopt Ziptuning gebakken lucht?
Ik heb niets aan opmerkingen over hoe zinvol 300plus pk's zijn.... en dat 260pk meer dan genoeg is. En ja, er staan ook negatieve berichten over Ziptuning...
Je geeft jezelf ook al een beetje antwoord over Ziptuning ik zou mijn trotse bezit niet toevertrouwen aan een paar pk cowboys.
Kijk eens bij 1 van de forum sponsers.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Je zegt het zelf al.., ik zou ziptuning over slaan en kijken naar rica, fasttech etc..
blok lijkt me gewoon goed te tunen
blok lijkt me gewoon goed te tunen
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ja, heb nog nooit gehoord dat die t5 maar tot 300pk kan.., lijkt me dus onzin.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik heb nog nooit gelezen dat onze T5 maar tot 300 kan. Volgens mij heeft Elianmars (ook op dit forum met t5 van 260 pk) met betere downpipe en uitlaat + custom chip 330 pk.
Fasttech hoor je wel goede verhalen over en die is niet al te duur (400 euro geloof ik).
Fasttech hoor je wel goede verhalen over en die is niet al te duur (400 euro geloof ik).
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
fasttech.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Het gaat ook niet alleen maar over de pk's maar ook over de driveability. Daarover heb ik bij andere tuners meer vertrouwen.
Maar voor alle sceptici zou jou een zipgetunede auto hier wel eens leuk. Mezelf incluis kent niemand ziptuning direct. Alleen altijd van horen zeggen.
Maar voor alle sceptici zou jou een zipgetunede auto hier wel eens leuk. Mezelf incluis kent niemand ziptuning direct. Alleen altijd van horen zeggen.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 09.03.2011 - 17:23
- Locatie: gemeente Cranendonck
Ik ga het maar eens proberen tenzij iemand nog met een sterk argument komt om het niet te doen. In het ergste geval moet ik de orginele software weer laten terugplaatsen.... Je hebt een week om de nieuwe software uit te proberen. En inderdaad, ik lees ook alleen over Ziptuning 'van horen zeggen'.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Welke ga je proberen, fasttech? ben wel benieuwd naar je ervaringenslayer schreef:Ik ga het maar eens proberen tenzij iemand nog met een sterk argument komt om het niet te doen. In het ergste geval moet ik de orginele software weer laten terugplaatsen.... Je hebt een week om de nieuwe software uit te proberen. En inderdaad, ik lees ook alleen over Ziptuning 'van horen zeggen'.

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Inderdaad een onzinnige upgrade. Maar als je het tocht wilt vertrouw dan op Fasttech. Die zijn zelfs in staat om je het af te raden.slayer schreef:Vraag: is het blok van mijn T5 met 260 pk alleen een software update van het blok met 250pk? Een tuningbedrijf (Ziptuning) geeft aan dat zij mijn T5 kunnen tunen tot 314pk. Maar ik heb ooit een keer gelezen dat de versie met 260pk eigenlijk niet te tunen is tot meer dan 300pk... Of te wel verkoopt Ziptuning gebakken lucht?
Ik heb niets aan opmerkingen over hoe zinvol 300plus pk's zijn.... en dat 260pk meer dan genoeg is. En ja, er staan ook negatieve berichten over Ziptuning...
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
JosW schreef:Inderdaad een onzinnige upgrade. Maar als je het tocht wilt vertrouw dan op Fasttech. Die zijn zelfs in staat om je het af te raden.slayer schreef:Vraag: is het blok van mijn T5 met 260 pk alleen een software update van het blok met 250pk? Een tuningbedrijf (Ziptuning) geeft aan dat zij mijn T5 kunnen tunen tot 314pk. Maar ik heb ooit een keer gelezen dat de versie met 260pk eigenlijk niet te tunen is tot meer dan 300pk... Of te wel verkoopt Ziptuning gebakken lucht?
Ik heb niets aan opmerkingen over hoe zinvol 300plus pk's zijn.... en dat 260pk meer dan genoeg is. En ja, er staan ook negatieve berichten over Ziptuning...
Klopt helemaal. Met deze motor en turbo is nog meer te winst te behalen (met een grotere intercooler is 350 pk mogelijk), maar bij mijn wagen hebben ze het "redelijk" gehouden. Daardoor is er ook normaal met de wagen te rijden, zonder dat deze zenuwachtig o.i.d. wordt.
De motor kan heel veel hebben. Tot 450 pk, zonder interne aanpassingen.
Toch ben ik wel benieuwd of TS het aandurft om naar Ziptuning te gaan. En dan eens kijken hoe de wagen rijdt. Misschien zelfs even vergelijken met mijn wagen?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
@Elianmars,
Ik weet niet precies welke motor die T5 is??
Volgens mij exact dezelfde motor als die in mijn V70 R uit 2004 (R motor alleen opgeboord). De R motor kan zeker niet zonder modificaties tot 450 PK worden opgevoerd, anders had ik er wel een grotere turbo op laten zetten. Risico op gescheurde cilinderwanden wordt wel heel erg groot...
Die moeten dus verstevigd worden.
Modificatie tot 450 PK is een heel kostbare zaak. Tot een kleine 400 PK zou kunnen (volgens een paar zeer ervaren tuners) zonder motormodificatie
Ik weet niet precies welke motor die T5 is??
Volgens mij exact dezelfde motor als die in mijn V70 R uit 2004 (R motor alleen opgeboord). De R motor kan zeker niet zonder modificaties tot 450 PK worden opgevoerd, anders had ik er wel een grotere turbo op laten zetten. Risico op gescheurde cilinderwanden wordt wel heel erg groot...
Die moeten dus verstevigd worden.
Modificatie tot 450 PK is een heel kostbare zaak. Tot een kleine 400 PK zou kunnen (volgens een paar zeer ervaren tuners) zonder motormodificatie
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1396
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
In het ergste geval ben je toe aan een nieuwe motor...Beetje waardes in een chip veranderen klinkt misschien onschuldig, maar kan bij hele verkeerde waardes toch echt voor fikse motorschade zorgen.slayer schreef:Ik ga het maar eens proberen tenzij iemand nog met een sterk argument komt om het niet te doen. In het ergste geval moet ik de orginele software weer laten terugplaatsen.... Je hebt een week om de nieuwe software uit te proberen. En inderdaad, ik lees ook alleen over Ziptuning 'van horen zeggen'.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik weet het fijne er ook niet van, maar het feit dat een R is opgeboord zorgt voor dunnere cilinderwanden waardoor je minder ver kunt gaan dan een t5. Eigenlijk zeg je het zelf ook alMarc Apeldoorn schreef:@Elianmars,
Ik weet niet precies welke motor die T5 is??
Volgens mij exact dezelfe motor als die in mijn V70 R uit 2004 (R motor alleen opgeboord). De R motor kan zeker niet zonder modificaties tot 450 PK worden opgevoerd, anders had ik er wel een grotere turbo op laten zetten. Risico op gescheurde cilinderwanden wordt wel heel erg groot...
Die moeten dus verstevigd worden.
Modificatie tot 450 PK is een heel kostbare zaak. Tot een kleine 400 PK zou kunnen (volgens een paar zeer ervaren tuners) zonder motormodificatie

[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dan blijft de vraag, waarom is de R opgeboord?
Juist, voor groter vermogen....
Zonder motor modificaties is 400+PK niet zonder hele grote risico's.
Mijn R is een kleine 370 PK en dat is max. om geen risico te lopen...
Juist, voor groter vermogen....
Zonder motor modificaties is 400+PK niet zonder hele grote risico's.
Mijn R is een kleine 370 PK en dat is max. om geen risico te lopen...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Marc Apeldoorn schreef:@Elianmars,
Ik weet niet precies welke motor die T5 is??
Volgens mij exact dezelfde motor als die in mijn V70 R uit 2004 (R motor alleen opgeboord). De R motor kan zeker niet zonder modificaties tot 450 PK worden opgevoerd, anders had ik er wel een grotere turbo op laten zetten. Risico op gescheurde cilinderwanden wordt wel heel erg groot...
Die moeten dus verstevigd worden.
Modificatie tot 450 PK is een heel kostbare zaak. Tot een kleine 400 PK zou kunnen (volgens een paar zeer ervaren tuners) zonder motormodificatie
De motor van de MY2005 T5 is zeker niet een opgeboorde R motor, hoor.
De motor van de R (B5254T4) is een 2.5 blok, de motor van de T5 (B5244T5) is een 2.4 blok.
Edit: Beter lezen..... Je bedoelt dat het R blok een opgeboord blok is. Dat zou de reden zijn dat een R motor minder kan hebben #-o
De B5244T5 is het sterkste en beste blok dat Volvo ooit heeft gebouwd. Er zitten dikkere drijfstangen in, die zonder problemen tot ca. 450 pk kunnen hebben.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk