Pagina 3 van 3
Geplaatst: 11.08.2012 - 14:19
door bart simpson
vRiend!
Geplaatst: 11.08.2012 - 14:21
door Silver_R
Geplaatst: 11.08.2012 - 15:14
door Bart
Ik zal nog eens iets vragen... Wat voor de een gezeur is, is voor de ander een punt van gestaafde kritiek/irritatie.
Mijn vader is ontzettend blij met zijn V70, ook na zaken die kapot zijn gegaan die je bij een merk als Volvo niet zou verwachten, en ook na wat mindere ervaringen met de dealers in Tiel en Arnhem. Comfort en verbruik roemt hij, de draaicirkel hekelt hij. Is zijn goed recht, en reden voor mijn vraag.
Idealiter is de volgende auto een auto met hogere zit, hetzelfde of mee comfort en als het even kan wat handelbaarder in de stad. Uiteraard nemen ze vaak de Aygo mee naar de stad, maar ze bezoeken ook wel eens steden verder weg en dan is het fijn dat je daar met een auto als een V70 heen kunt rijden.
Geplaatst: 11.08.2012 - 15:23
door The Volvoboy
Silver_R schreef:Wat een problemen allemaal. Een keertje extra voor of achteruit steken. Poe poe.
Misschien is een 107/C1/Aygo een oplossing.
Daar kan ik rondjes mee rijden op de plek waar ik met de V70 2x moet steken.
Mijn draaicirkel is 13m, heb er echt geen problemen mee.
Wij draaien daar met de V70 ook in 1 keer rond

Geplaatst: 11.08.2012 - 23:16
door evert65
Off topic modus: aan
ik ga daar iig verder niets mee doen.
ik kom de afkorting iig regelmatig tegen maar kan er geen chocola van maken
wat betekent het toch :help:
Off topic modus :uit
Geplaatst: 12.08.2012 - 00:03
door jpwg001
Iig betekent; in ieder geval.
Geplaatst: 12.08.2012 - 00:40
door Jers3n
In ieder geval (= iig) is een XC70 inderdaad comfortabeler dan een V70, stukje zachter geveerd en ook is de instap iets hoger, al is dat niet heel veel. Ik woon overigens in de binnenstad en heb, buiten dat er soms een extra rondje gereden moet worden voor een P-plekje, nog nooit problemen gehad met de handelbaarheid in mijn woonomgeving of in een andere (binnen)stad. (en ja, er zijn genoeg smalle straatjes etc waar ik kom of geweest ben.) Maar wellicht is het gewoon verstandiger een echt krappe onbekende en/of historische binnenstad te mijden met de auto en te lopen/fietsen/OV-en.
Een nieuwere grote comfortabele auto heeft meestal een grote draaicirkel, op een paar MB-modellen na dan. Wil je vader VOLVO blijven rijden zal hij dat wellicht moeten accepteren.
En zoals NJ8 al zegt wat een geld nog voor een XC70 uit 2007, ondanks zijn lage Km-stand. Wel erg mooi (en herkenbaar).
Geplaatst: 12.08.2012 - 00:43
door volvo
Silver_R schreef:Wat een problemen allemaal. Een keertje extra voor of achteruit steken. Poe poe.
Misschien is een 107/C1/Aygo een oplossing.
Daar kan ik rondjes mee rijden op de plek waar ik met de V70 2x moet steken.
Mijn draaicirkel is 13m, heb er echt geen problemen mee.
Helemaal gelijk, en daarom hebben wij als 2e auto een Peugeot-107 (5 deurs). Wat een heerlijk en spotgoedkoop scheurijzer. Wordt door ons meer gebruikt dan de S60. Als boodschappenauto in een parkeergarage is de Peugeot/C1/Aygo ongeëvenaard. En met de pistool op de borst als ik één van die beide auto's MOET inleveren.... ik weet het nog niet....
Geplaatst: 12.08.2012 - 07:54
door BlackcurrantV70
Ik heb ook 13 jaar een 240 gereden en oh wat was ik blij met die korte draaicirkel, maar als ik nu de XC60 zou moeten inleveren voor mijn oude 240 "zou ik me dood ergeren" aan :
- geen Sensus
- geen airco
- geen verwarmde stoelen
- geen cruise control
- geen panoramadak
- geen xenon
- geen aut dimmende binnenspiegel
- geen achteruitrijcamera
- geen parkeersensoren
- geen ipod aansluiting
- geen geartronic
- geen AWD
En zou kan ik nog wel even doorgaan, wat zou dan het ergste zijn een grotere draaicirkel of al het bovenstaande.....
Geplaatst: 12.08.2012 - 07:54
door bart simpson
de breedte van banden is ook bepalend voor een draaicirkel, een 107 heeft iets van 155mm?
Geplaatst: 12.08.2012 - 10:10
door The Volvoboy
Jep..
Geplaatst: 13.08.2012 - 09:17
door Bart
Toch "mooi" om te zien dat bij een vraag en de daarop volgende antwoorden de objectiviteit ver te zoeken is, terwijl het hier geenzins gaat om het afkraken van Volvo.
Elk merk heeft zijn sterke(re) en zwakke(re) punten, de enorme draaicirkel van de V70/S60 is hier al meermaals aangehaald en wordt dus door meerdere mensen als een "min"puntje ervaren, gecompenseerd door vele pluspunten.
Geplaatst: 13.08.2012 - 09:37
door CY325i
Ook ik vind de draaicirkel van de V70 (en dus ook XC70) serieus groot. Maar we hebben het hier wel over een relatief grote auto. Ik betrap me erop dat ik tijdens het inparkeren weleens denk: 'de volgende auto moet een maatje kleiner worden'.
Geplaatst: 13.08.2012 - 12:26
door The Volvoboy
Naar mijn gevoel is de draaicirkel van een V70NN weer een stuk kleiner dan die van de V70N.
Geplaatst: 13.08.2012 - 15:02
door CY325i
Als ik autoweek.nl mag geloven dan is de draaicirkel van de NN 0,3 meter langer dan die van de N.
Daarnaast is de NN langer/breder/hoger, en zijn wielbasis en spoorbreedte groter.
Geplaatst: 29.09.2012 - 06:30
door bartxc70
Hallo allen.... Ik ben Bart. Nieuw op dit forum.
Ik heb m'n v70 uit 1999 vorige week ingeruild voor een xc uit 2001. (300.000km)
Na het opnieuw balanceren en nieuwe aandrijfas rijdt deze auto super....!! Wat een bak zeg..
Klopt... Een iets grotere draaicirkel.... Haha... Wat een probleem zeg.... NOT..!
Ik ben super blij met deze auto.. Had ik eerder moeten doen.. ](*,) ]