V70 225.000 met Vialle LPG-G3 of een BiFuel?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ramon&Ramon schreef:Een klant denkt er anders over dan een Volvo rijder hier op het Forum,
Hij heeft een hoop ergenis,geen vertrouwen meer in het merk als zodanig,een veel gehoorde uitspraak bij LPG rijders.
Ik praat allleen vanuit de praktijk en verder niets.
daar kan ik het 100% mee eens zijn, ergens ook begrijpelijk.
maar je mag niet vergeten dat het wel de klant is die in eerste instantie heeft gekozen hiervoor.
ten 1é omdat hij (zoals in de meeste gevallen ook uit praktijk blijkt) zich slecht heeft laten adviseren voor inbouw.
ten 2é iedereen wil uiteindelijk een installatie die alleen maar goedkoop is, men kijkt dan niet eens meer verder.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is ingebouwd op advies van Volvo bij aflevering nieuw.....
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ramon&Ramon schreef:Is ingebouwd op advies van Volvo bij aflevering nieuw.....
bij de Volvodealer zelf?.
doen die dat trouwens nog zelf in NL?.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij de dealer zelf gedaan toen nog,dat klopt!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

dat zegt dus voldoende. :?
Gast

Zijn de kleppen kort inbouw ook ruimer gesteld?
En nadien (2X?) gecontroleerd?

Want er zijn nog steeds dealers die roepen; "kleppen stellen dan doen we nooit, dat is niet nodig"
Twee weken geleden nog één aan de telefoon gehad. Ongeloofelijk.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

AlexV70 schreef:Zijn de kleppen kort inbouw ook ruimer gesteld?
En nadien (2X?) gecontroleerd?

Want er zijn nog steeds dealers die roepen; "kleppen stellen dan doen we nooit, dat is niet nodig"
Twee weken geleden nog één aan de telefoon gehad. Ongeloofelijk.
Staat kleppen stellen dan in het door Volvo voorgeschreven onderhoud?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

staat mischien niet voorgeschreven maar dat houd niet tegen dat je als dealer of monteur de klant niet mag inlichten over deze werkzaamheden.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ludo schreef:staat mischien niet voorgeschreven maar dat houd niet tegen dat je als dealer of monteur de klant niet mag inlichten over deze werkzaamheden.
Klanten wensen voor niet meer dan het voorgeschreven onderhoud te betalen en zien de rest als zakkenvullen van een dealer, goed bedoelde (vaak zelfs zinvolle) adviezen van een dealer worden op dit forum ook vaak afgedaan als zodanig.
Zo snel het extra geld gaat kosten (en dat zal kleppen stellen toch echt) haakt een klant vaak af.
Ook dit is een cirkeltje, gasinbouwers stellen geen kleppen c.q. doen geen onderhoud aan een Volvo en Volvodealers bouwen (veelal) geen gas in en onderhouden strikt volgens een onderhoudsschema, ergens gebeurt dus niet wat mogelijk handig had geweest.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

We gaan weer aardig op de voors en tegens toer. Ik moet zeggen dat Bart S en Ludo beiden gelijk hebben. Jullie bekijken het echter allebei vanuit een ander gezichtspunt. Waarbij voor Ludo veel te zeggen valt, maar evenzeer voor Bart S.

Laat ik het zo zeggen. Dit is een discussie waarin je geen winnaar of verliezer hebt. Vanuit beide standpunten heb je gewoon gelijk. De praktijk is echter weerbarstiger.

Zullen we nu weer on topic gaan? En eigenlijk lijkt het mij zelfs handig een slotje op dit topic te zetten. Deze discussie is namelijk al vele keren gevoerd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Mee eens, voor beide standpunten is veel te zeggen.

Gezien het onmiskenbare feit dat er toch nog al wat problemen op de loer liggen bij LPG, ook al kun je met specialistische inbouw en onderhoud de problemen goed in de hand houden, lijkt met me uiteindelijk toch de meest wijze keuze om voor benzine of diesel te gaan ipv LPG.

(nog steeds niet ontopic, maar goed)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Om even "on topic" te gaan, de vraag die was "bi-fuel of lpg G3?" neem dan de bi-fuel.

En de parallel daaraan lopende "discussie" is een (volgens mij) tamelijk nette "discussie" die beide kanten van lpggebruik belicht het is niet alleen maar geld overhouden aan lpggebruik, er zijn ook voldoende problemen aan te bespeuren.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

bart simpson schreef:Om even "on topic" te gaan, de vraag die was "bi-fuel of lpg G3?" neem dan de bi-fuel.
En ik ben dezelfde mening toegedaan.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

bart simpson schreef:En de parallel daaraan lopende "discussie" is een (volgens mij) tamelijk nette "discussie" die beide kanten van lpggebruik belicht het is niet alleen maar geld overhouden aan lpggebruik, er zijn ook voldoende problemen aan te bespeuren.
Ben ik ook met je eens, de discussie is ook netjes. Maar hoort hier niet thuis. Daar is dat andere topic voor.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nee toch? die discussie ging toch over gas versus diesel?
Volvo for life
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20547
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Oke, je hebt gelijk.
Dan moeten we maar een topic starten over de voor en nadelen van het rijden op gas. (En hoe dan ook dat blijft aantrekkelijk (de discussie))
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ook bij bifuel komt het voor,dus ja,je moet er net geluk mee hebben denk ik!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

V480-V40 schreef:Oke, je hebt gelijk.
Dan moeten we maar een topic starten over de voor en nadelen van het rijden op gas. (En hoe dan ook dat blijft aantrekkelijk (de discussie))
Heb je een drang om iets nieuws te starten? ga je gang, ik vind overigens dat we niet erg off topic waren.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat kan een lange strijd worden dan:)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Ook bij bifuel komt het voor,dus ja,je moet er net geluk mee hebben denk ik!
Mocht het bij een Bi-fuel binnen 3 jaar ontstaan is dit een garantie/coulancekwestie voor Volvo (ik geloof overigens wel dat kilometers meetellen bij zo'n coulancebeoordeling)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”