Pagina 3 van 5
Geplaatst: 11.04.2006 - 22:43
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:Een klant denkt er anders over dan een Volvo rijder hier op het Forum,
Hij heeft een hoop ergenis,geen vertrouwen meer in het merk als zodanig,een veel gehoorde uitspraak bij LPG rijders.
Ik praat allleen vanuit de praktijk en verder niets.
daar kan ik het 100% mee eens zijn, ergens ook begrijpelijk.
maar je mag niet vergeten dat het wel de klant is die in eerste instantie heeft gekozen hiervoor.
ten 1é omdat hij (zoals in de meeste gevallen ook uit praktijk blijkt) zich slecht heeft laten adviseren voor inbouw.
ten 2é iedereen wil uiteindelijk een installatie die alleen maar goedkoop is, men kijkt dan niet eens meer verder.
Geplaatst: 11.04.2006 - 22:45
door Ramon&Ramon
Is ingebouwd op advies van Volvo bij aflevering nieuw.....
Geplaatst: 11.04.2006 - 22:51
door Ludo
Ramon&Ramon schreef:Is ingebouwd op advies van Volvo bij aflevering nieuw.....
bij de Volvodealer zelf?.
doen die dat trouwens nog zelf in NL?.
Geplaatst: 11.04.2006 - 22:52
door Ramon&Ramon
Bij de dealer zelf gedaan toen nog,dat klopt!
Geplaatst: 11.04.2006 - 23:24
door Ludo
dat zegt dus voldoende. :?
Geplaatst: 11.04.2006 - 23:29
door Gast
Zijn de kleppen kort inbouw ook ruimer gesteld?
En nadien (2X?) gecontroleerd?
Want er zijn nog steeds dealers die roepen; "kleppen stellen dan doen we nooit, dat is niet nodig"
Twee weken geleden nog één aan de telefoon gehad. Ongeloofelijk.
Geplaatst: 12.04.2006 - 08:04
door bart simpson
AlexV70 schreef:Zijn de kleppen kort inbouw ook ruimer gesteld?
En nadien (2X?) gecontroleerd?
Want er zijn nog steeds dealers die roepen; "kleppen stellen dan doen we nooit, dat is niet nodig"
Twee weken geleden nog één aan de telefoon gehad. Ongeloofelijk.
Staat kleppen stellen dan in het door Volvo voorgeschreven onderhoud?
Geplaatst: 12.04.2006 - 09:04
door Ludo
staat mischien niet voorgeschreven maar dat houd niet tegen dat je als dealer of monteur de klant niet mag inlichten over deze werkzaamheden.
Geplaatst: 12.04.2006 - 09:08
door bart simpson
Ludo schreef:staat mischien niet voorgeschreven maar dat houd niet tegen dat je als dealer of monteur de klant niet mag inlichten over deze werkzaamheden.
Klanten wensen voor niet meer dan het voorgeschreven onderhoud te betalen en zien de rest als zakkenvullen van een dealer, goed bedoelde (vaak zelfs zinvolle) adviezen van een dealer worden op dit forum ook vaak afgedaan als zodanig.
Zo snel het extra geld gaat kosten (en dat zal kleppen stellen toch echt) haakt een klant vaak af.
Ook dit is een cirkeltje, gasinbouwers stellen geen kleppen c.q. doen geen onderhoud aan een Volvo en Volvodealers bouwen (veelal) geen gas in en onderhouden strikt volgens een onderhoudsschema, ergens gebeurt dus niet wat mogelijk handig had geweest.
Geplaatst: 12.04.2006 - 12:28
door V480-S60
We gaan weer aardig op de voors en tegens toer. Ik moet zeggen dat Bart S en Ludo beiden gelijk hebben. Jullie bekijken het echter allebei vanuit een ander gezichtspunt. Waarbij voor Ludo veel te zeggen valt, maar evenzeer voor Bart S.
Laat ik het zo zeggen. Dit is een discussie waarin je geen winnaar of verliezer hebt. Vanuit beide standpunten heb je gewoon gelijk. De praktijk is echter weerbarstiger.
Zullen we nu weer on topic gaan? En eigenlijk lijkt het mij zelfs handig een slotje op dit topic te zetten. Deze discussie is namelijk al vele keren gevoerd.
Geplaatst: 12.04.2006 - 12:38
door IkeV70
Mee eens, voor beide standpunten is veel te zeggen.
Gezien het onmiskenbare feit dat er toch nog al wat problemen op de loer liggen bij LPG, ook al kun je met specialistische inbouw en onderhoud de problemen goed in de hand houden, lijkt met me uiteindelijk toch de meest wijze keuze om voor benzine of diesel te gaan ipv LPG.
(nog steeds niet ontopic, maar goed)
Geplaatst: 12.04.2006 - 14:26
door bart simpson
Om even "on topic" te gaan, de vraag die was "bi-fuel of lpg G3?" neem dan de bi-fuel.
En de parallel daaraan lopende "discussie" is een (volgens mij) tamelijk nette "discussie" die beide kanten van lpggebruik belicht het is niet alleen maar geld overhouden aan lpggebruik, er zijn ook voldoende problemen aan te bespeuren.
Geplaatst: 12.04.2006 - 14:48
door V480-S60
bart simpson schreef:Om even "on topic" te gaan, de vraag die was "bi-fuel of lpg G3?" neem dan de bi-fuel.
En ik ben dezelfde mening toegedaan.
Geplaatst: 12.04.2006 - 14:58
door V480-S60
bart simpson schreef:En de parallel daaraan lopende "discussie" is een (volgens mij) tamelijk nette "discussie" die beide kanten van lpggebruik belicht het is niet alleen maar geld overhouden aan lpggebruik, er zijn ook voldoende problemen aan te bespeuren.
Ben ik ook met je eens, de discussie is ook netjes. Maar hoort hier niet thuis. Daar is dat andere topic voor.
Geplaatst: 12.04.2006 - 15:01
door bart simpson
nee toch? die discussie ging toch over gas versus diesel?
Geplaatst: 12.04.2006 - 15:06
door V480-S60
Oke, je hebt gelijk.
Dan moeten we maar een topic starten over de voor en nadelen van het rijden op gas. (En hoe dan ook dat blijft aantrekkelijk (de discussie))
Geplaatst: 12.04.2006 - 15:50
door Ramon&Ramon
Ook bij bifuel komt het voor,dus ja,je moet er net geluk mee hebben denk ik!
Geplaatst: 12.04.2006 - 16:38
door bart simpson
V480-V40 schreef:Oke, je hebt gelijk.
Dan moeten we maar een topic starten over de voor en nadelen van het rijden op gas. (En hoe dan ook dat blijft aantrekkelijk (de discussie))
Heb je een drang om iets nieuws te starten? ga je gang, ik vind overigens dat we niet erg off topic waren.
Geplaatst: 12.04.2006 - 16:40
door Ramon&Ramon
Dat kan een lange strijd worden dan:)
Geplaatst: 12.04.2006 - 16:42
door bart simpson
Ramon&Ramon schreef:Ook bij bifuel komt het voor,dus ja,je moet er net geluk mee hebben denk ik!
Mocht het bij een Bi-fuel binnen 3 jaar ontstaan is dit een garantie/coulancekwestie voor Volvo (ik geloof overigens wel dat kilometers meetellen bij zo'n coulancebeoordeling)