Pagina 3 van 3

Geplaatst: 06.08.2013 - 11:38
door jpwg001
Wanneer de DIM in nieuwstaat was, zou dat geen probleem zijn. Waarschijnlijk heeft jouw DIM al wat geleden door de leeftijd. Een Alfa wordt het niet zomaar!

Geplaatst: 06.08.2013 - 12:30
door Keesjan36
jpwg001 schreef:Wanneer de DIM in nieuwstaat was, zou dat geen probleem zijn. Waarschijnlijk heeft jouw DIM al wat geleden door de leeftijd. Een Alfa wordt het niet zomaar!
Hou eens even op zeg ! Met alle respect. M'n auto was vorig jaar plm 8 jaar oud toen de problemen begonnen. Dat is mijns inziens bepaald niet een lijdensweg. Als ik er nou 15 jaar mee door Afrika gereden zou hebben of op de taxistandplaats voor Amsterdam CS... maar dit moet zo'n auto gewoon kunnen hebben hoor.

Geplaatst: 12.08.2013 - 11:15
door Dirk1962
Mijn Volvo S60 d5 modeljaar 2004 heeft precies dezelfde problemen. Net terug uit Kroatiƫ waar de problemen door de hitte inderdaad erger waren dan hier nu in Nederland. In Kroatiƫ ontstonden de storingen (bijv. foutmelding portier la open) ook onder het rijden. Hier in Nederland lijken de storingen te ontstaan wanneer hij gewoon stil staat. Is er al een oplossing bekend?

Geplaatst: 12.08.2013 - 12:06
door jpwg001
Keesjan36 schreef:
jpwg001 schreef:Wanneer de DIM in nieuwstaat was, zou dat geen probleem zijn. Waarschijnlijk heeft jouw DIM al wat geleden door de leeftijd. Een Alfa wordt het niet zomaar!
Hou eens even op zeg ! Met alle respect. M'n auto was vorig jaar plm 8 jaar oud toen de problemen begonnen. Dat is mijns inziens bepaald niet een lijdensweg. Als ik er nou 15 jaar mee door Afrika gereden zou hebben of op de taxistandplaats voor Amsterdam CS... maar dit moet zo'n auto gewoon kunnen hebben hoor.
Mee eens, maar het is een feit dat het niet zo is. Wat dat betreft is Volvo niet altijd premium hoor.

Waar ik wel benieuwd naar ben: is het inmiddels hersteld?

Geplaatst: 01.09.2013 - 16:57
door Keesjan36
Ik heb zoals de monteur in Hoogeveen suggereerde, de stekkerverbindingen tussen het motorcompartiment en het interieur losgehaald. Alle contactpunten geschuurd, gereinigd en opnieuw gemonteerd.
Storingsmeldingen gereset en gaan rijden. Tot nu toe geen last meer gehad.

Geplaatst: 01.09.2013 - 20:25
door jpwg001
Mooi zo...

Geplaatst: 13.09.2013 - 18:58
door z82cd40
Ik kan je aanraden om contact op te nemen met Volvotech.eu; afgelopen 2 weken had ik uitgebreide elektronische problemen met mijn s60 van 11-2000. Bob heeft me geweldig geholpen en voor een hele mooie prijs.
Op een ander volvo-forum heb ik het uitgebreide verhaal staan;

http://www.volvov70forum.com/topic.php?t=6319

Geplaatst: 14.09.2013 - 16:53
door Keesjan36
Ik heb nu nergens last meer van. Het was wel een klusje van een hele middag, maar ik had toch vakantie ;-)
Maar waar had jij last van dan?

Geplaatst: 15.09.2013 - 20:55
door VolvoTech
De S60 van Z82cd40 (moet ff over de naam nadenken ;-) had een problem ontstaan door waarschijnlijk verkeerd aangesloten trekhaak electronica waardoor voor een zekering is gaan smelten...
(Er had achterin op de REM een zekering door moeten gaan, maar die zekering zit er niet tussen... de zekering voor is te traag geweest om te klappen en is gaan smelten...).
Vervolgens is er een draad gaan smelten en samenklonteren met andere draden... Storing alom natuurlijk.
1e stukje is met een soort "McGiver" truuc aan elkaar gezet, maar niks (geen ramen, dakraam, tellers, sloten etc. etc.) deed het meer in de kar omdat er canbus storingen waren...
Afijn na wat meten kwam ik er achter dat er ergens een fikse sluiting zat.
Al zoekende kwam ik er achter dat de draden zich her en der in de kabelboom heerlijk aan elkaar hadden vast gelast...
(zo heet door sluiting dat de boel is gaan samenklonteren en de mantels om de draden weg waren...)

Wat kabeltjes vervangen, zekering fatsoenlijk ingericht, noodoplossing verwijderd, alle modules met de hand in software-reset mode gezet en wat schopjes met Vida en alles leeft weer.

Behalve... het klokje in de DIM ;-(