Pagina 3 van 4

Geplaatst: 02.08.2012 - 21:11
door Iroll

Geplaatst: 02.08.2012 - 21:38
door Andrew82
Bij revisiebedrijven kan je toch ook vaak met bijbetaling je kop inruilen?

edit;
http://www.volvomotorrevisie.nl/index.php

Geplaatst: 02.08.2012 - 21:39
door rvo033467
Gaat dat wel passen? Kan een kop zomaar 1 op 1 overgezet worden?

Geplaatst: 02.08.2012 - 23:55
door M@rcel
Zonder het bijbehorende deksel heb je er niets aan. Kop+deksel horen bij elkaar omdat de nokkenaslagers in-line geboord zijn.

Geplaatst: 03.08.2012 - 00:30
door Iroll
Dan zou ik eens informeren of de kleppendeksel erbij zit. En zo niet of het mogelijk is om jouw deksel met deze kop alleen de nokkenaslagers te laten reviseren. Ben je allicht goedkoper uit. Een belletje naar een revisiebedrijf verschaft duidelijkheid.

Geplaatst: 03.08.2012 - 09:36
door M@rcel
Nokkenassen lopen rechtstreeks in het aluminium. Je kunt daar geen overmaat lagerschalen in zetten.

Geplaatst: 03.08.2012 - 11:42
door Ramon&Ramon
Staan ze niet gewoon te strak die kleppen?
Kleppen stellen is misschien al de oplossing!
Die koppen hebben geen losse nokkenaslagers,het deksel en de kop horen bij elkaar,je kunt er geen ander deksel op monteren,dan gaat het mis.
Als hij eerst de klepspeling is laat controleren,dan weet je al veel meer,of even erin kijken met een scoop.
Zo moeilijk is het allemaal niet toch?

Geplaatst: 03.08.2012 - 12:06
door rvo033467
Denk niet dat de dealer er met een scoop in gekeken heeft.

Geplaatst: 03.08.2012 - 12:08
door rvo033467
Moet je voor de klepspeling controle het kleppendeksel lichten?

Geplaatst: 03.08.2012 - 12:13
door Ramon&Ramon
Welk type motor is het,is het een modeljaar 2000 Volvo?
Klepspeling kun je controleren zonder de boel te hoeven demonteren.

Geplaatst: 03.08.2012 - 19:04
door rvo033467
Het is een modeljaar 99. Motorcode begint met een B?

Geplaatst: 03.08.2012 - 23:56
door Ramon&Ramon
Begint met een B
B5244S of iets in die richting.

Geplaatst: 04.08.2012 - 14:23
door rvo033467
Klopt, die motor is het. Er zitten wel torx schroeven aan de bovenkant.

Geplaatst: 04.08.2012 - 14:28
door MarioC70
Dat zijn de klepspelingcontrole gaten die torx..

Geplaatst: 04.08.2012 - 14:30
door rvo033467
Ok dan moet het redelijk simpel zijn om de kleppen te controleren.
Laat het de garage even doen.

Geplaatst: 14.08.2012 - 21:27
door C.Igar
Het lijkt er op dat de auto is verkocht? Maar waarom haal je dan al je posts weg? Zo komt het op mij over alsof je iets te verbergen hebt......

Geplaatst: 15.08.2012 - 16:26
door rvo033467
Nope, toch niet verkocht. De koper van gisteren heeft toch afgehaakt.
Nu de auto toch maar weer weg gebracht naar de garage om te laten maken.
Morgen gaat de cilinderkop eraf om de exacte oorzaak te vinden.

Geplaatst: 15.08.2012 - 16:33
door Ben
@Rolf,
de inhoud van berichten weghalen is 'not done' op een forum.

Geplaatst: 15.08.2012 - 16:39
door rvo033467
Ben schreef:@Rolf,
de inhoud van berichten weghalen is 'not done' op een forum.
Ok duidelijk, je mag ze gerust terugzetten mocht je dat nog kunnen.

Geplaatst: 11.09.2012 - 20:33
door rvo033467
Auto is eindelijk klaar. Na het lichten van de cilinderkop bleek er inderdaad een klep te lekken door vervuiling. Alle kleppen zijn schoongemaakt en geschuurd en weer als nieuw. Echter na montage bleek het CO probleem nog niet opgelost te zijn. Na lang zoeken bleek het probleem te zitten in de motormanagment computer. Hier bleek een weerstand kapot te zijn waardoor deze valse waardes naar de lambda gaf.
Computer is gereviseerd en er vandaag weer ingezet en CO is weer keurig volgens de norm en APK goedgekeurd.
De grote beurt is hierdoor wel wat groter geworden als verwacht:

Alle vloeistoffen, filters, bougies ed
Nieuwe schokbrekers voor
Nieuwe banden voor
Nieuwe remschijven + blokken + remslangen voor
Nieuwe wiellagers links en rechtsvoor
Cilinderkop gereviseerd
Computer gereviseerd
Voorlopig hoop ik weer even probleemloos te kunnen rijden.