Gezocht: Ervaring V70 D5 + Four-C + aanhanger
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 11.04.2006 - 07:41
Zou je denken ja. Ik weet iig wel dat het slim is om niet in de heat-of-the-moment te beslissen.
Ik moet nl 7k bij betalen (incl trekhaak). Waarbij de V70 voor 19250 te koop staat tel daarbij trekhaak + aflevering op (ongeveer 1300,-) dan krijg ik voor mijn V50 volgens mij handelswaarde.
Ik moet nl 7k bij betalen (incl trekhaak). Waarbij de V70 voor 19250 te koop staat tel daarbij trekhaak + aflevering op (ongeveer 1300,-) dan krijg ik voor mijn V50 volgens mij handelswaarde.
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Grote kans dat je met onderhandelen dat gewoon voor afleveren al gedaan wordt, kost kun minder dan zakken met de prijs.jjbakker schreef:De V70 zit op 163Kkm, dus met een 15kkm is de Distributieriem ook aan de beurt. Dat is dus binnen 4 maanden 1000,- onderhoud op de kop.
Twijfel Twijfel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 11.04.2006 - 07:41
Dat is het ook.. blabla V70 scherp geprijst en nieuwe ook 16k duurde blabla 
Lijken wel autoverkopers.. o wacht, dat zijn ze ook.
Vervolgens hebben ze wel een V50 die iets ouder is met 80kkm op de teller en stukken minder luxe voor 24k op de site staan

Lijken wel autoverkopers.. o wacht, dat zijn ze ook.
Vervolgens hebben ze wel een V50 die iets ouder is met 80kkm op de teller en stukken minder luxe voor 24k op de site staan

- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Distributie en trekhaak is mooi voor de onderhandelingen op de bij te leggen doekoe.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Dan die D-riem er ook maar bij bedingen dan, inclusief spanner, rollen en waterpomp. Kost hen stukken minder dan jou!
Wat vond je van het rode leer?
Wat vond je van het rode leer?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Mijn ervaring (heb beide kanten van de tafel gezeten) is dat menig particulier zijn inruiler aan de top van de markt indexeert, en de aan te schaffen wagen bovenaan pagina 1 van een willekeurige occasionsiteDat is het ook.. blabla V70 scherp geprijst en nieuwe ook 16k duurde blabla
Lijken wel autoverkopers.. o wacht, dat zijn ze ook.

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16
Het staat beschreven in alle Volvo documentatie en uiteraard op de site, tevens is op YouTube eea te vinden. Kort gezegd: het is een actief chassis, met drie voorkeursstanden (Comfort, Sport en Advanced).MarioC70 schreef:Zijn er lezers die weten hoe dit systeem precies werkt? Four-C?
Ben benieuwd!
Het regelt de dempers en volgens het instructieboekje beïnvloedt het tevens de gasrespons en het schakelgedrag (indien Geartronic). Het wordt niet zoveel verkocht omdat de meerprijs best fors is, voorheen werd het in een 'Line' aangeboden (stuk voordeliger), dat is niet meer zo. Voor de XC modellen betekent het kortweg minder 'geschommel' in de straffere standen. Het heeft echter ook nadelen, zoals het gedoe rondom het wel of niet mogen monteren van een trekhaak én dat het fors duurder is dan niveauregeling, wat een betere keuze is als er regelmatig zwaar wordt beladen en/of iets achter gehangen wordt.
Mijn persoonlijke ervaring is dat het een typische Volvo optie is (ergonomisch): zeer eenvoudig te bedienen middels de drie knoppen onderaan de middenconsole (je hoeft geen heel menu door), maar je kan je afvragen of je er op zit te wachten om continu te bepalen welke stand voor welke rit/moment het meest geschikt is..
Een Volvo is nu eenmaal geen sportieve auto, en zal dat ook met deze optie nauwelijks worden. Het is ooit met enige bombarie gelanceerd voor de gefacelifte S80 (vorig model) en de welbekende R modellen van de vorige generatie S60 en V70.
Resumé: ben je van zins om een dik gemotoriseerde S/V/XC60 of V70 aan te schaffen, ga er eens mee rijden en je weet of het voor jou toegevoegde waarde heeft.
Thom
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4320
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Inderdaad. Beetje kinderachtig trouwens...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Silver_R
- 6th Gear member
- Berichten: 3804
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 19:23
Dat continu bepalen of Four-C in de goede stand staat, valt wel mee.Thom schreef: maar je kan je afvragen of je er op zit te wachten om continu te bepalen welke stand voor welke rit/moment het meest geschikt is..
Een Volvo is nu eenmaal geen sportieve auto, en zal dat ook met deze optie nauwelijks worden. Het is ooit met enige bombarie gelanceerd voor de gefacelifte S80 (vorig model) en de welbekende R modellen van de vorige generatie S60 en V70.
Thom
Het wijst zich vanzelf en hoeft echt niet continu aangepast te worden.
En een Volvo is nu eenmaal geen sportieve auto, nee, niet allemaal. Echter sommige Volvo modellen wel.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Oceanracer schreef:Inderdaad. Beetje kinderachtig trouwens...
Als het om ramon&ramon of mario gaat heb jij je lullige antwoord altijd gelijk klaar,dat valt wel op.
Het is een simpele doodnormale vraag,niks mis mee,heeft ook niets met kinderachtig zijn van doen.
Op de een of andere manier heb je een soort antiphatie tegen ons,dat moet haast wel,maakt verder ook niet uit,maar hou het voor je.
Ik hoor dat namelijk vaker van andere forumleden dat er een soort hetze is ontstaan tegen ons door bepaalde figuren.
Wat wij van volvo in het algemeen afweten,kun jij alleen maar van dromen vrees ik.
Hou je commentaar voor je,dat lijkt me voor het forum gezelliger!
Mijn andere zoon Ramon,die hier op het forum zit komt ook nog wel aan de beurt bij je denk ik?
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2385
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Wat ik me bij het lezen van dit topic, en de andere topics aangaande dit onderwerp, afvraag is hoe het advies van Volvo geïnterpreteerd moet worden.
Tekst uit prijslijst 2010:
"Volvo Cars Nederland B.V. adviseert om geen trekhaak te
monteren bij een V70/XC70/XC60 voorzien van het actieve FOUR-C chassis om een optimale werking van het systeem te waarborgen"
Het is dus een advies aangaande de "optimale werking van het systeem". Maar wat er precies mee bedoelt wordt of wat een 'niet optimale werking van het systeem' inhoud wordt hier niet duidelijk mee.
Ik weet iig niet hoe het systeem exact werkt, wellicht dat anderen dat kunnen uitleggen? Want de uitleg van Thom is, met alle respect, niet veel meer dan de verkoopbrochure uitleg en daar is zeker niet uit te halen hoe het trekken van een aanhanger van invloed is op, dan wel slecht is voor (maar dat haal ik zo 1,2,3 niet uit het bovenstaande advies), het FOUR-C systeem. En waarom is het in bv. de prijslijsten van de V70N-serie MY07 niet vermeld, bij de V70NN MY08 ook niet en later (iig MY10) wel?
EDIT: inmiddels wel gebonden in eerder genoemde MY07 (bij trekhaak ipv FOUR-C) nog niet in prijslijst XC07 MY07.
Tekst uit prijslijst 2010:
"Volvo Cars Nederland B.V. adviseert om geen trekhaak te
monteren bij een V70/XC70/XC60 voorzien van het actieve FOUR-C chassis om een optimale werking van het systeem te waarborgen"
Het is dus een advies aangaande de "optimale werking van het systeem". Maar wat er precies mee bedoelt wordt of wat een 'niet optimale werking van het systeem' inhoud wordt hier niet duidelijk mee.
Ik weet iig niet hoe het systeem exact werkt, wellicht dat anderen dat kunnen uitleggen? Want de uitleg van Thom is, met alle respect, niet veel meer dan de verkoopbrochure uitleg en daar is zeker niet uit te halen hoe het trekken van een aanhanger van invloed is op, dan wel slecht is voor (maar dat haal ik zo 1,2,3 niet uit het bovenstaande advies), het FOUR-C systeem. En waarom is het in bv. de prijslijsten van de V70N-serie MY07 niet vermeld, bij de V70NN MY08 ook niet en later (iig MY10) wel?
EDIT: inmiddels wel gebonden in eerder genoemde MY07 (bij trekhaak ipv FOUR-C) nog niet in prijslijst XC07 MY07.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Dit is al vanaf 2003 (sinds de introductie van Four C) een bekend advies, ik roep het hier ook al een tijdje maar het zal mij ondertussen toch volkomen jeuken als iemand door een niet optimaal werkend systeem een boom of soortgelijk gaat raken, als er maar geen onschuldige slachtoffers door vallen
Volvo for life