Klopt. Mijn verwarming maakte de auto niet bepaald warmer merkte ik. Pas bij 28 graden gebeurde er iets flauws. Na 2 keer onderzoek kwam men erachter dat de temperatuur van de motor niet goed op gang kwam. Oplossing: nieuwe thermostaat erin. Maar dat hadden we eerder kunnen weten als er een metertje zichtbaar zou zijn!ppFreddy schreef:Ik heb me een tijdje geleden een bluetooth OBD ding gekocht en Torque op m'n telefoon geïnstalleerd. Blijkt nu dat zelfs na 30 km autosnelweg de koelwater en de bak temperatuur nauwelijks boven de 60gr komen (stijgt vrij snel naar 50-60, maar gaat dan nauwelijks nog omhoog, rij ik even wat sneller gaat het richting 70,maar zodra ik terug 120 rij zakt de temperatuur weer) Lijkt me niet zo gezond voor de motor en de bak dat die niet op normale temperatuur komen. Blijkbaar heeft Volvo dus niet echt een veiligheid ingebouwd voor als de boel niet op temperatuur komt. Tijd voor een nieuwe thermostaat denk ik.
xel schreef:Klopt ook. Die mededeling zie ik ook vaak verschijnen. Blijkbaar een sensor van de achterbank die gewicht lokaliseert van een persoon?? Ik sla er geen acht meer op.VictorS60 schreef:
De mededeling "1 vehicle message" is praktisch permanent aan. Als ik wil zien wat er belangrijks te melden valt, dan is "No rear belts used" de enige mededeling die ik te zien krijg. Dat de achtergordels niet in gebruik zijn als er niemand op de achterzetels zit, verbaast mij niet echt. Maar de mededeling blijkt niet verwijderbaar. Kort of lang drukken van 'Reset' helpt niet.
Hopelijk is er binnenkort nieuwe software beschikbaar, want deze is te gek voor woorden.
Voor de rest kan ik zeggen dat ik nu, na krap 4 maanden echt kan zeggen dat het een wereldaankoop is geweest. Comfort, kracht, souplesse en opties komen samen in 1 prachtige auto.
Één minpuntje is de stabiliteit, t.o.v. de X5. Volvo laat geen geklooi toe met breedset banden, die had ik wel onder m'n X5 en dat resulteerde in een auto die als een huis op de weg stond. Geen centimeter uit z'n stand te trekken, hoe hard je ook een bocht nam. Die superstabiliteit heeft de XC60 niet maar voor de rest komt ie met kop en schouders boven de X5 uit, met name wat betreft comfort. Maar dat mag ook wel met Four-C-Technologie, dat is nog steeds de mooiste optie van de hele auto