Pagina 3 van 5
Geplaatst: 09.11.2012 - 11:14
door BS
gsx750r schreef:

Ik hoop dat ze wat design clues van de Concept Universe overnemen, dat is uiterlijk al veel meer herkenbaar als 'een Volvo'. Nu doet Volvo te veel denken aan de neusjes die gsx750r hier postte, en dat misstaat op een auto die de premium markt wil bedienen. Want wie zijn neus schendt, schendt zijn aanzicht.
Geplaatst: 09.11.2012 - 11:48
door casper
BS schreef:
Ik hoop dat ze wat design clues van de Concept Universe overnemen, dat is uiterlijk al veel meer herkenbaar als 'een Volvo'. Nu doet Volvo te veel denken aan de neusjes die gsx750r hier postte, en dat misstaat op een auto die de premium markt wil bedienen. Want wie zijn neus schendt, schendt zijn aanzicht.
De Concept Universe is afgevoerd, was trouwens aan het front niet beter herkenbaar als Volvo dan een huidige V40, integendeel. De reacties wereldwijd waren ook alles behalve positief op dat model, en dat hebben zij bij Volvo goed begrepen.
In tijden van windtunneltechnologie plaats Mercedes toch ook zijn blokradiatorroosters niet meer op zijn huidige modellen. Vergelijk die frontpartijen eens met wat ze 30 jaar geleden nog aanboden.
Heb je de voorzijde van de nieuwe A-klasse al eens bekeken? Lijkt toch meer op die van een V40 dan op een 190 van 25 jaar geleden. En is de A-klasse daarom geen premium meer ?
Vergelijk een Apple Macintosh met een huidige Mac, die oude wil je toch ook niet meer terug.
Laat de jaren stillekes voor wat ze zijn.
Moest er vandaag alleen maar gekopieerd worden van vroegere modeljaren dan kan er van de hier zoveel geroemde "nostalgie" niet eens meer sprake zijn.
Geplaatst: 09.11.2012 - 12:42
door Carlsson 900
BS schreef:
Ik hoop dat ze wat design clues van de Concept Universe overnemen, dat is uiterlijk al veel meer herkenbaar als 'een Volvo'. Nu doet Volvo te veel denken aan de neusjes die gsx750r hier postte, en dat misstaat op een auto die de premium markt wil bedienen. Want wie zijn neus schendt, schendt zijn aanzicht.
+1 
Geplaatst: 09.11.2012 - 12:57
door BS
casper schreef:BS schreef:
Ik hoop dat ze wat design clues van de Concept Universe overnemen, dat is uiterlijk al veel meer herkenbaar als 'een Volvo'. Nu doet Volvo te veel denken aan de neusjes die gsx750r hier postte, en dat misstaat op een auto die de premium markt wil bedienen. Want wie zijn neus schendt, schendt zijn aanzicht.
De Concept Universe is afgevoerd, was trouwens aan het front niet beter herkenbaar als Volvo dan een huidige V40, integendeel. De reacties wereldwijd waren ook alles behalve positief op dat model, en dat hebben zij bij Volvo goed begrepen.
In tijden van windtunneltechnologie plaats Mercedes toch ook zijn blokradiatorroosters niet meer op zijn huidige modellen. Vergelijk die frontpartijen eens met wat ze 30 jaar geleden nog aanboden.
Heb je de voorzijde van de nieuwe A-klasse al eens bekeken? Lijkt toch meer op die van een V40 dan op een 190 van 25 jaar geleden. En is de A-klasse daarom geen premium meer ?
Vergelijk een Apple Macintosh met een huidige Mac, die oude wil je toch ook niet meer terug.
Laat de jaren stillekes voor wat ze zijn.
Moest er vandaag alleen maar gekopieerd worden van vroegere modeljaren dan kan er van de hier zoveel geroemde "nostalgie" niet eens meer sprake zijn.
De Concept Universe en Concept You verwezen meer naar de merk identiteit dan dat de huidige modellen doen. Andere merken hebben die merk identiteit beter door; bij BMW, Mercedes en zelfs VAG heb je het idee dat om het even welk nieuw model deel uitmaakt van een merk geschiedenis. Je kijkt er naar en je ziet 'het merk'. Dat helpt bij de premium beleving. Volvo gaat veel meer mee met design trends die gezet worden in andere segmenten, en dat maakt het merk naar mijn smaak wat meer identiteitsloos.
En trouwens, de MacIntosh uit 1984 verschilt in die zin ook maar heel weinig van de om het even welke iMac. Het enige wat je sowieso in heel de Mac lijn aan discrepantie ziet, zijn de jaren waarin Steve Jobs weg was. Over merk beleving gesproken... Dat is echt een enorm slecht voorbeeld, want dat heeft Apple juist enorm goed door.
Geplaatst: 09.11.2012 - 13:20
door Oceanracer
Mijn '03 iMac gebruik ik nog dagelijks op mijn kantoor en ik vind het nog steeds een schitterend ding om te zien. Hij draait ook nog als een tierelier. Ik heb daarom geen nieuwe iMac nodig (mede omdat ik nu ook de iPad gebruik) maar ik vind de nieuwe iMac nóg mooier dan de mijne.
Mijn huidige V70 vind ik, door de mooie vorm en kleur, nog altijd erg mooi. Ook die doet het nog prima, dus vervanging is niet noodzakelijk, maar de huidige V70 vind ik echt stukken minder fraai dan mijn huidige wagen, dus wordt deze ook niet in de toekomst door het nieuwe model vervangen.
Dat is dus gelijk het verschil tussen Apple en Volvo. Apple is in de afgelopen jaar meegegaan met mijn smaak en Volvo is een andere weg ingeslagen. Vandaar dat na deze Volvo onze wegen zullen scheiden, maar ik wel spullen van Apple zal blijven kopen. Die vind ik gewoon mooi.
Geplaatst: 09.11.2012 - 13:25
door Ben
Misschien is jouw smaak wel meegegaan met Apple

Geplaatst: 09.11.2012 - 13:35
door Oceanracer
Gezien hun gebruikersvriendelijkheid, betrouwbaarheid en design is dat ook zo gek nog niet...
Geplaatst: 10.11.2012 - 10:03
door BlackcurrantV70
Oceanracer schreef:Mijn huidige V70 vind ik, door de mooie vorm en kleur, nog altijd erg mooi. Ook die doet het nog prima, dus vervanging is niet noodzakelijk, maar de huidige V70 vind ik echt stukken minder fraai dan mijn huidige wagen, dus wordt deze ook niet in de toekomst door het nieuwe model
Helemaal mee eens, vooraan is de V70NN best geslaagd, maar die achterkant is echt niks, dat was voor mij DE reden om na mijn V70N maar voor de Xc60 te gaan. Dat model vind ik dan weer wel geslaagd.
Maar ergens mis ik nog steeds mijn V70N.....
Geplaatst: 11.11.2012 - 13:08
door Live
Over smaak valt te twisten natuurlijk

Maar zet de vorige V70 naast de 'nieuwe' en ik vind die vorige maar een normale auto waar ik die nieuwe V70 écht een dikke bak vind. Wat een mooie wagen, en veel mooier dan vergelijkbare audi's en BMW's. Echt die huidige V70, is stukken beter
Geplaatst: 11.11.2012 - 13:41
door diesel01
Live schreef:Over smaak valt te twisten natuurlijk

Maar zet de vorige V70 naast de 'nieuwe' en ik vind die vorige maar een normale auto waar ik die nieuwe V70 écht een dikke bak vind. Wat een mooie wagen, en veel mooier dan vergelijkbare audi's en BMW's. Echt die huidige V70, is stukken beter
Idd over smaak valt te twisten
Ik heb gisteren even in verschillende Audi's en BMW's gezeten en dat is kwa design echt een stap verder.
Vroeger zat er een behoorlijk prijsverschil tussen de verschillende merken terwijl ik dat nu veel dichter bij elkaar zie zitten.
Mijn volgende auto is niet vanzelfsprekend een Volvo maar zou maar zo iets Duits met comfort zetels kunnen zijn.
Geplaatst: 11.11.2012 - 13:47
door Oceanracer
...beginnend met auw en eindigend op die...
Geplaatst: 11.11.2012 - 13:57
door Ab S
diesel01 schreef:Idd over smaak valt te twisten
Ik heb gisteren even in verschillende Audi's en BMW's gezeten en dat is kwa design echt een stap verder.
Vroeger zat er een behoorlijk prijsverschil tussen de verschillende merken terwijl ik dat nu veel dichter bij elkaar zie zitten.
Mijn volgende auto is niet vanzelfsprekend een Volvo maar zou maar zo iets Duits met comfort zetels kunnen zijn.
Ik vrees dat ik ook steeds meer naar Audi of Mercedes (nieuwe C my 2014) zit te kijken. De huidige S60 is gewoon te klein t.o.v. oude S60, en idd de zgn sportstoelen van huidige S60 zijn een stuk smaller dan de vorige S60 terwijl de zijdelingse steun van de huidge nauwelijks beter is dan van de oude..
Geplaatst: 11.11.2012 - 16:46
door Carlsson 900
Oceanracer schreef:...beginnend met auw en eindigend op die...
Nie

Geplaatst: 11.11.2012 - 18:51
door Ben
diesel01 schreef:Live schreef:Over smaak valt te twisten natuurlijk

Maar zet de vorige V70 naast de 'nieuwe' en ik vind die vorige maar een normale auto waar ik die nieuwe V70 écht een dikke bak vind. Wat een mooie wagen, en veel mooier dan vergelijkbare audi's en BMW's. Echt die huidige V70, is stukken beter
Idd over smaak valt te twisten
Ik heb gisteren even in verschillende Audi's en BMW's gezeten en dat is kwa design echt een stap verder.
Vroeger zat er een behoorlijk prijsverschil tussen de verschillende merken terwijl ik dat nu veel dichter bij elkaar zie zitten.
Mijn volgende auto is niet vanzelfsprekend een Volvo maar zou maar zo iets Duits met comfort zetels kunnen zijn.
Maar daar staat geen Volvo op !
Geplaatst: 11.11.2012 - 18:59
door bart simpson
voor redelijke stoelen moet je daar idd nog steeds bijbetalen
Geplaatst: 11.11.2012 - 19:06
door Ab S
bart simpson schreef:voor redelijke stoelen moet je daar idd nog steeds bijbetalen
Er is, dacht ik, geen andere optie voor de huidge S60: standaardstoelen zijn de smalle sportstoelen met beperkte zijdelingse steun. Geen andere optie zover ik weet, of wel?
Geplaatst: 11.11.2012 - 19:08
door bart simpson
Dat klopt inderdaad, maar een R design stoel heeft wel iets meer zijdelingse steun.
Toch is een std Volvo stoel nog steeds stukken beter dan welke standaard stoel van om het even welk Duits merk
Geplaatst: 11.11.2012 - 19:23
door Gast
bart simpson schreef:Dat klopt inderdaad, maar een R design stoel heeft wel iets meer zijdelingse steun.
Toch is een std Volvo stoel nog steeds stukken beter dan welke standaard stoel van om het even welk Duits merk
+1 afgelopen vrijdagavond nog even in mijn vader's E-klasse Mercedes gereden. Ziet er allemaal gelikt uit, hartstikke degelijk met mooie nachtverlichting overal. Auto is voorzien van multicontour stoelen.
Aan alle kanten verstelbaar, maar comfort haalt het niet bij de Volvo-stoelen.
Geplaatst: 11.11.2012 - 19:24
door diesel01
Je hebt zeker een punt mbt Audi, die zit erggg hard op een std stoel.
Ik heb laatst in een rdesign stoel gezeten en die zit erg strak waarbij mijn rug behoorlijk zit opgesloten terwijl ik een perfecte bmi heb, 175cm, 79kg.
BMW is ergonomisch perfect voor elkaar.
Maar we zitten op het Volvoforum duss.
Geplaatst: 11.11.2012 - 19:38
door bart simpson
mulitcontour is een kostbare extra en dan nog niet op het nivo van een standaard Volvo stoel.
Doe gewoon eens een rondje en voel de concurrenten!
Enne.... betrek dit verhaal ook nog even bij het bepalen van de stoel van je keuze:
http://www.iihs.org/ratings/default.aspx
Volvo heeft een aantal cruciale zaken prima voor elkaar...