Pagina 3 van 3

Geplaatst: 27.02.2013 - 10:31
door arjan_de_jong
Ik ben idd terug bij af.

Hardyschijf heb ik niet.

Ik heb het lager plus rubber vervangen vanwege een bonkje bij plots gas los laten maar
daar kan ik best mee leven. Je moet echt weten dat het bonkje er is anders valt het niet op...

Daar komt bij dat er dus een slag in mijn eigen as zit waardoor hij dus trilt nu daar een nieuw rubber op zit.Ik hoopte dat ik enkel het kromme deel kon vervangen zodat ik het deel met nieuwe lager kon behouden maar dan ging hij dus trillen. Balanceren kan niet omdat de momokineet speling heeft.

Voorlopig hou ik het hier bij. Ik wil ook nog mijn zomer wielen laten poedercoaten voordat die er weer onder komen.

Geplaatst: 06.03.2013 - 15:37
door mightyspawn
Hardyschijf kun je prima vervangen. Al een keer moeten doen. De helft van de bouten waren versleten, doordat het rubber helemaal rot was (alleen de draden in het rubber waren nog aanwezig). Daardoor haakte de uitstekende ogen van het cardanas zich vast in de bouten die door het rubber zitten. De auto trilde wel iets, maar kon het pas repareren bij thuiskomst uit Zweden. Haalde toen de auto op uit Zweden. Nieuw rubber en bouten en nooit meer trillingen gehad. Die uitstekende ogen waren ook iets ingesleten.

Dus inspecteer jaarlijks ook je hardyschijf, zeker bij een Zweeds import, rubber wil hard worden in de kou en kan gaan scheuren.

Afbeelding

Lichtjes offtopic dat wel.

Geplaatst: 06.03.2013 - 20:34
door arjan_de_jong
Ja klopt. Maar een 960 automaat heeft die dus niet.