ik heb gister het tussenlager vervangen van de 960 omdat hij nogal schokte met schakelen en plots gas geven en los laten. rubber van de behuizing bleek naar de grootjes te zijn.
na het vervangen van het lager schokt hij niet meer. schakeld weer heel soepe; over en gas geven en los laten gaat ook weer zonder stoten.
maar nu trilt de auto heel erg het begint bij rond de 30 km/h en stopt ongeveer bij de 90 km/h
ik heb de lager behuizing al even los gehaald van de plaat en weer vast gezet met de hoop dat ie dan beter gecenterd zit maar dit helpt niet.
ik heb de as aan de voor en achterkant gemerkt voor dat ik hem los haalde en het inbusje waar de 2 helften mee vast zit zit weer exact op de zelfde plek vast.
Heb ik iets fout gedaan of moet ik nog iets anders doen?
tussenlager kardan as vervangen -> trilt nu.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik ben geneigd om op te merken dat je wellicht toch iets fout gedaan hebt mij de hermontage van de cardan-as, ondanks dat je duidelijk schrijft dat je de zaken goed gemerkt hebt.
Een bout losdraaien en later weer vastdraaien op de zelfde manier geeft eigenlijk nooit veranderingen in het rijgedrag.
Een bout losdraaien en later weer vastdraaien op de zelfde manier geeft eigenlijk nooit veranderingen in het rijgedrag.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Aanvulling:
VADIS heeft het over "centraallager". Ik neem aan dat je die bedoelt? Maar er staat ook een uitgebreide beschrijving in VADIS hoe je dat lager moet vervangen en vooral hoe je alles weer in elkaar schroeft.
Ik citeer: Let erop, dat de merktekens tegenover elkaar liggen en dat de vorken in dezelfde stand komen. Opmerking! Bij hoekafwijkingen tussen de vorken ontstaan trillingen!
VADIS heeft het over "centraallager". Ik neem aan dat je die bedoelt? Maar er staat ook een uitgebreide beschrijving in VADIS hoe je dat lager moet vervangen en vooral hoe je alles weer in elkaar schroeft.
Ik citeer: Let erop, dat de merktekens tegenover elkaar liggen en dat de vorken in dezelfde stand komen. Opmerking! Bij hoekafwijkingen tussen de vorken ontstaan trillingen!
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Trucker
- 6th Gear member
- Berichten: 4572
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
- Contacteer:
Ik zou zeggen haal de boutjes even los (wel eerst even merken / aftekenen hoe het nu staat) en draai hen eerst even kwart slag en dan weer even rijden, is het niet beter doe dat dan nog een keer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gr Trucker
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Volvo V40 D2 R-Design
Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik vrees dat je het lager zelf beschadigd hebt met monteren,op de buitenste lagerring geslagen om hem er op te tikken?
Als je het rubber van de as terug trekt,kun je de as uit elkaar trekken,het imbus boutje los,dat ontgaat me even.
De splines van de assen past maar op 1 manier,er zit een brede tand in en de rest zijn smalle.
Lagermontagefout denk ik!
Als je het rubber van de as terug trekt,kun je de as uit elkaar trekken,het imbus boutje los,dat ontgaat me even.
De splines van de assen past maar op 1 manier,er zit een brede tand in en de rest zijn smalle.
Lagermontagefout denk ik!
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
lager met de pers gemonteerd dus dan moet hij al defect zijn geweest. Het is een origineel lager van volvo.
aan de voorkant en achterkant heb ik de as heel duidelijk gemerkt dus daar zit hij zeker op de zelfde manier. Lijkt me echt sterk dat het daar aan ligt.
in het midden had ik het ook gemerkt en zit hij ook even ver in elkaar geschoven. heb door het gaatje van die inbus gekeken tot ik de oude afdruk van het inbuspuntje zag en toen het inbusje er in.
maakt het nog uit hoe het lagerhuis op de bevestegingplaat zit gemonteerd? heb nu eerst de plaat vast gezet aan de auto em daarna eerst de as een paar keer rond gedraaid en daarna de 2 boutjes gelijkmatig vast gezet.
ik kan me niet voorstellen wat ik met de pers verkeerd gedaan heb.
aan de voorkant en achterkant heb ik de as heel duidelijk gemerkt dus daar zit hij zeker op de zelfde manier. Lijkt me echt sterk dat het daar aan ligt.
in het midden had ik het ook gemerkt en zit hij ook even ver in elkaar geschoven. heb door het gaatje van die inbus gekeken tot ik de oude afdruk van het inbuspuntje zag en toen het inbusje er in.
maakt het nog uit hoe het lagerhuis op de bevestegingplaat zit gemonteerd? heb nu eerst de plaat vast gezet aan de auto em daarna eerst de as een paar keer rond gedraaid en daarna de 2 boutjes gelijkmatig vast gezet.
ik kan me niet voorstellen wat ik met de pers verkeerd gedaan heb.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat is simpel,je mag hem dus niet met de pers monteren,de as is hol,bij een te hoog persgewicht,druk je de as krom.
En als je op de buitenste lagerring geperst hebt,is deze dus stuk.
Er is gereedschap om het lager te vervangen,maar zonder dat kan het ook,maar in ieder geval niet met een pers of pers gereedschap,die as kun je denk ik vervangen.
En als je op de buitenste lagerring geperst hebt,is deze dus stuk.
Er is gereedschap om het lager te vervangen,maar zonder dat kan het ook,maar in ieder geval niet met een pers of pers gereedschap,die as kun je denk ik vervangen.
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Net even mijn colega gevraagd. Hij had hem vrijdag geperst omdat ik die dag er geen tijd voor.
hij zegt dat het lager er heel rustig en recht op ging. De wijzer kwam amper los zo weinig kracht was er nodig. Hij gebruikte de pers omdat hij er dan mooi recht op kwam.
tussen die montage plaat en het lagerhuis zat bij mij een plaatje van ongeveer 5 mm dik. Hoort dat of moetheeft iemand die ookt er tussen gedaan?
mocht ik een andere as monteren hoe weet ik dan hoe die moet ik dan hoe die moet zitten aan de voorkant en achterkant. Die is natuurlijk niet gemarkeerd zoals die van mij?
hij zegt dat het lager er heel rustig en recht op ging. De wijzer kwam amper los zo weinig kracht was er nodig. Hij gebruikte de pers omdat hij er dan mooi recht op kwam.
tussen die montage plaat en het lagerhuis zat bij mij een plaatje van ongeveer 5 mm dik. Hoort dat of moetheeft iemand die ookt er tussen gedaan?
mocht ik een andere as monteren hoe weet ik dan hoe die moet ik dan hoe die moet zitten aan de voorkant en achterkant. Die is natuurlijk niet gemarkeerd zoals die van mij?
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is ook niet zo belangrijk,dat heb je met het monteren van een nieuwe dus ook!
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Vvanavond op mijn werk even op de brug kijken of ik kan zien/voelen waar de trilling vandaan komt en hoop dan te weten of ik een nieuw lager nodig heb of een complete as.
het kan natuurlijk dat de as al onbelans had maar omdat het rubber van de behuizing helemaal gaar was ik het eerst niet voelde.
het kan natuurlijk dat de as al onbelans had maar omdat het rubber van de behuizing helemaal gaar was ik het eerst niet voelde.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Het één maskeerde het ander? Zou kunnen maar ik denk eerder dat ze elkaar versterken. Kromme as en een rot rubber zullen elkaar naar mijn idee niet opheffen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
arjan_de_jong, mocht je aan een nieuwe as toe zijn, dan wijs ik je graag op mijn 960 die te koop staat voor 500 Euro.
Dan heb je niet alleen een prima aandrijfas, maar tevens een flinke bak aan onderdelen, zoals een prima motor en automaatbak met 320 dkm.....
Of (en dat is misschien nog handiger) je gaat gewoon met mijn auto rijden die helemaal goed is :thumbright:.
Sterkte,
Henkjan.
Dan heb je niet alleen een prima aandrijfas, maar tevens een flinke bak aan onderdelen, zoals een prima motor en automaatbak met 320 dkm.....
Of (en dat is misschien nog handiger) je gaat gewoon met mijn auto rijden die helemaal goed is :thumbright:.
Sterkte,
Henkjan.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Een sedan? Nee dank je...
Ik heb idd een kromme as. Maar niet het gedeelte waar het lager zit maar juist het achterstegedeelte.
Ik denk toch dat door dat het rubber gaar was ik de slag niet voelde. k kon de as zo erg bewegen dat de as tegen de tunnel aan kan komen. Nu met het nieuwe rubber is er geen beweging in te krijgen.
Nieuwe as bij Volvo compleet: ruim 700 ex....
Dus even op zoek naar 2de handse as.
Ik heb idd een kromme as. Maar niet het gedeelte waar het lager zit maar juist het achterstegedeelte.
Ik denk toch dat door dat het rubber gaar was ik de slag niet voelde. k kon de as zo erg bewegen dat de as tegen de tunnel aan kan komen. Nu met het nieuwe rubber is er geen beweging in te krijgen.
Nieuwe as bij Volvo compleet: ruim 700 ex....
Dus even op zoek naar 2de handse as.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
AutoRima?
Nordicar?
Of voor dat geld toch de auto van Henkjan? Dan heb je inderdaad een hoop reserve-onderdelen.
Nordicar?
Of voor dat geld toch de auto van Henkjan? Dan heb je inderdaad een hoop reserve-onderdelen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Henkjan0
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
- Locatie: Rheden Gld.
Ik vind het eigenlijk wel stoer dat Arjen gewoon doorgaat met die bak. Volgens mij wil hij zijn pa overtreffen met de ooit gehaalde kilometerstand.Msuidgeest schreef:AutoRima?
Nordicar?
Of voor dat geld toch de auto van Henkjan? Dan heb je inderdaad een hoop reserve-onderdelen.
Maar je zult er wel flink geld tegenaan moeten gooien voor onderhoud en daarbij dan nog die enorme klap aan wegenbelasting.
Financieel verstandig is het niet, maar zolang je er zelf nog schik mee hebt...

Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21389
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Die MRB schat ik in op 100 euro per maand maar de prijs van LPg maakt dat meer dan goed. En onderhoud heb je met alle auto's.
Overigens werkt Arjan bij een bedrijf waar hij zelf ook wel eens wat sleutelt (net als ik die het ook zelf doet) en dat drukt toch ook een beetje de kosten.
Overigens werkt Arjan bij een bedrijf waar hij zelf ook wel eens wat sleutelt (net als ik die het ook zelf doet) en dat drukt toch ook een beetje de kosten.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
@Henkjan0 :
Maar mijn 945 uit 1995 die ik had, moet hij nog wel wat doortrappen, klopt.......deze ruilde ik in bij een stand van bijna 8 ton.
Als je zelf wat behoorlijk handig bent, is het onderhoud prima te behapstukken, hoor......onderdelen valt best mee, en je kan overal lekker bij.
Vergeleken met mijn V70 is bij deze auto's een distributieriem wissel een simpel klusje, wat je in de pauze van een voetbalwedstrijd kan doen.
Met die 965 ligt hij al ruim een ton voor op mij, dat is al gelukt.Volgens mij wil hij zijn pa overtreffen met de ooit gehaalde kilometerstand.
Maar mijn 945 uit 1995 die ik had, moet hij nog wel wat doortrappen, klopt.......deze ruilde ik in bij een stand van bijna 8 ton.
Als je zelf wat behoorlijk handig bent, is het onderhoud prima te behapstukken, hoor......onderdelen valt best mee, en je kan overal lekker bij.
Vergeleken met mijn V70 is bij deze auto's een distributieriem wissel een simpel klusje, wat je in de pauze van een voetbalwedstrijd kan doen.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- arjan_de_jong
- 4th Gear member
- Berichten: 902
- Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
- Locatie: Mastenbroek (zwolle)
Nou deze auto gaat er zeker nog niet uit hoor.
Natuurlijk heb ik zo nu en dan wat kosten maar ja dat zal je met elke auto hebben. Of moeteen nieuwe gaan rijden maar daar heb ik het geld niet voor en rij liever in oudere auto's.
En ik doe nagenoeg alles zelf dat scheeld idd een hoop.
Ik heb zojuist een andere as opgehaald. Samen met 2 nieuwe dempers voor de motor kap want die begonnen wat slap te worden.
Natuurlijk heb ik zo nu en dan wat kosten maar ja dat zal je met elke auto hebben. Of moeteen nieuwe gaan rijden maar daar heb ik het geld niet voor en rij liever in oudere auto's.
En ik doe nagenoeg alles zelf dat scheeld idd een hoop.
Ik heb zojuist een andere as opgehaald. Samen met 2 nieuwe dempers voor de motor kap want die begonnen wat slap te worden.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km
Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Tsja, als je geen kosten wilt hebben voor onderhoud, koop je gewoon elke 2 jaar een nieuwe.......
Maar wat dacht je dan van de afschrijving?
Maar wat dacht je dan van de afschrijving?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19