Pagina 3 van 5

Geplaatst: 22.03.2013 - 13:50
door Ben
Superfunky schreef:
diesel01 schreef:Juist deze zienswijze en woordkeuze maakt het voor mij helemaal duidelijk dat het uw eerste Volvo is... =;
Gauw in 4 jaar naar nul rijden en hop, hop op naar een Duitse k..wagen..
Het is iets genuanceerder (lees: uitgekookter) dan dat, maar ik zal inderdaad van de gerealiseerde besparing een hele dikke 5 bestellen. Met de hartelijke dank aan de politiek en de brave burgers van dit land die deze idiotsie mogelijk hebben gemaakt.
Ben schreef:Voor veel PIHrijders Superfunky gaat het alleen maar om de centen

Geplaatst: 22.03.2013 - 13:58
door pih60
Tja, hoe arm kan je zijn.....

Geplaatst: 22.03.2013 - 13:58
door Marc Apeldoorn
Aardige discussie zo..
Feit blijft dat de belachelijke subsidie van de overheid de enige succesbepalende factor is van de V60 PIH en overigens ook van de Mitsubishi Outlander PHEF.
Dat je geen `Volvo`hart hoeft te hebben om gesubsidieerd te worden ligt niet aan de koper maar aan de overheid.
En er mag best kritisch gekeken worden naar Volvo en er zijn zeker betere automerken (als je het geld hebt sowieso...)

Geplaatst: 22.03.2013 - 14:38
door Superfunky
Marc Apeldoorn schreef:Feit blijft dat de belachelijke subsidie van de overheid de enige succesbepalende factor is van de V60 PIH en overigens ook van de Mitsubishi Outlander PHEF.
Kijk, goed om te zien dat ik niet de enige ben die zich hier over op kan winden!

Geplaatst: 22.03.2013 - 14:48
door RichieB
En toch is dat niet de enige succesbepalende factor. Ik heb begin 2012 een nieuwe V70 gekocht. Ik heb toen serieus gekeken naar EV en hybride auto's. Daar zat echt niets bij wat ik had willen kopen. Maar de V60 PIH dus absoluut wel. Die steekt gewoon met kop en schouders uit boven alle andere "groene" auto's (behalve de Telsa's wellicht).

Geplaatst: 22.03.2013 - 14:57
door Superfunky
RichieB schreef:En toch is dat niet de enige succesbepalende factor. Ik heb begin 2012 een nieuwe V70 gekocht. Ik heb toen serieus gekeken naar EV en hybride auto's. Daar zat echt niets bij wat ik had willen kopen. Maar de V60 PIH dus absoluut wel. Die steekt gewoon met kop en schouders uit boven alle andere "groene" auto's (behalve de Telsa's wellicht).
Zeker, mee eens. De PiH is de enige serieuse auto in dit segment (misschien de Outlander nu ook, als je tenminste in een badkuip wilt rijden).
Maar een simpele vraag: Als je nu bij de dealer kwam en de prijslijst met de rieele prijs voorgelegd kreeg: dus inclusief BPM, geen subsidie regeling, geen vrijstelling wegenbelasting, geen 0% bijtelling.
Zou je dan 100k+ neerleggen voor een auto die in het gunstigste geval 10k besparing op brandstof gaat opleveren?? (En dan moet je wel 1:30 gaan halen, 200.000 km mee rijden).
En dan corrigeer ik die 10k niet eens voor de hogere wegenbelasting, hogere verzekeringspremie en we praten al helemaal niet over de afschrijving.

Lijkt me niet toch?

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:11
door RichieB
Als de V60 PIH 100k had moeten kosten was Volvo nooit aan massaproductie begonnen. Ik weet niet wat voor belastingvoordeel er in het buitenland op zit, maar daar verkoopt hij ook, maar natuurlijk minder hard.

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:11
door diesel01
Niet voor een V60 maar als ik dat geld kon besteden in de automotive branche wel..
Er reed vanmorgen bij Haren(gn) een nieuwe A8 TDI de snelweg op, mooi man en die mensen dragen boven gemiddeld bij aan ons belastingstelsel.
Geen pretentie's, als je op de eerste rij wilt zitten dan ook gewoon bijdragen.

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:19
door Superfunky
RichieB schreef:Als de V60 PIH 100k had moeten kosten was Volvo nooit aan massaproductie begonnen. Ik weet niet wat voor belastingvoordeel er in het buitenland op zit, maar daar verkoopt hij ook, maar natuurlijk minder hard.
Almost there, hij verkoopt niet in het buitenland. Hij gaat enigzins in Zwitserland en een beetje in Engeland. He, wat gek, laten dat nou ook net de 2 landen met een stimuleringsregeling zijn! EN die landen hoeven minder te stimuleren, want die kennen geen BPM dus het prijsverschil met de standaard D5 is minder groot.

Dus, bottom-linë: prachtig product, super techniek, geweldig dat ik er een paar kan aanschaffen, maar in de basis onrendabel. Nu maar hopen dat Volvo zich dat ook realiseert en niet al haar pijlen hierop richt (en volgens mij doet ze dat ook niet), want anders kan het wel eens heel erg verkeerd gaan.

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:29
door TMacD
heel eerlijk....ik denk dat het voor niemand een straf is om de V60 PIH te gaan rijden, natuurlijk er is altijd ruimte voor wat verbeteringen maar denk dat het een hele fijne wagen is en uniek in zijn segment

+1 voor Volvo voor inovatie en gedurfde vernieuwing.....

als een BMW/ Audi / VW dan zoveel beter is ga daar dan lekker in rijden, vindt dit vooral een kwestie van smaak en daar valt gelukkig niet over te twisten....

over het ontbreken van de gun factor (iets waar ik me persoonlijk wel aan stoor) als er regelingen en subsidies zijn die het mogelijk maken deze auto goedkoper te maken, moeten we dan afgeven op de mensen die gebruik maken van de regels << VINDT IK DUS NIET.....net of je in de supermarkt die goederen link laat liggen die in de aanbieding zijn.... wat je ook kan zeggen van de overheid de hoeveelheid electrische / hybride auto's worden door de V60 PIH alsmede de outlander wel verveelvoudigd dus die doelstelling is dan wel gehaald, of de kosten tegen de baten opwegen moet nog blijken.

ik zal met heel veel plezier straks in mijn V60 PIH gaan rijden, en ik denk het ook een uitdaging wordt om deze straks zo economisch = groen te gaan rijden.

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:36
door RichieB
Superfunky schreef: Almost there, hij verkoopt niet in het buitenland. Hij gaat enigzins in Zwitserland en een beetje in Engeland. He, wat gek, laten dat nou ook net de 2 landen met een stimuleringsregeling zijn!
Ja, duh. En daarom zijn die stimuleringsmaatregelen er dus. Zodat ze een markt creëren waarvoor Volvo een PIH heeft ontwikkeld, en jij en ik een schonere auto kopen. Die maatregelen werken dus prima!
EN die landen hoeven minder te stimuleren, want die kennen geen BPM dus het prijsverschil met de standaard D5 is minder groot.
BPM is een bezopen iets waar we zo snel mogelijk vanaf moeten (zegt ook Brussel).
Dus, bottom-linë: prachtig product, super techniek, geweldig dat ik er een paar kan aanschaffen, maar in de basis onrendabel.
Het is prima rendabel. Hij is zelfs (veel) voordeliger dan mijn vorige auto's.

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:45
door TMacD
er is nog wel 1 ding wat ik me afvraag, buiten de hele overheids bijdrage zou ik verwachten dat volvo wel wat kunstgrepen toe past om verkopen in andere landen te bevorderen, daarom ben ik erg benieuwd wat de prijstelling in de omliggende landen gaat zijn voor MY14 - voorzover ik kan zien zijn alleen de prijzen in NL gepubliceerd....

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:55
door pih60

Geplaatst: 22.03.2013 - 15:56
door RichieB
Waarom zouden ze dat doen? Met 7% bijtelling verkopen ze die hier ook nog wel.

Geplaatst: 22.03.2013 - 16:19
door Jolly Breeze Racing
Zit weer met verbazing te lezen :-)

Mijn visie dan maar:

Ik rij al jaren Volvo maar de PIH nooit aangeschaft als er niet zoveel fiscalevoordelen te behalen waren!

De PIH trekt een heel ander publiek, dus krijg je ook andere reacties.

Als Superfunky met de besparing straks een dikke BMW koopt, dat moet hij zelf weten.

Ik ben geen echte Volvo man, vindt het mooie auto's (sommige), vindt een BMW 5 serie een geweldige auto, maar zou zelf niet 1 kopen.

Een vriend van mij heeft een BMW X5 M50D, een geweldige auto, heb er in gereden.

Conclusie:
Laat elkaar in waarde en als iemand iets roept, je hoeft niet te reageren :-)

Geplaatst: 22.03.2013 - 16:21
door Walter
pih60 schreef:belgische prijzen

[link=]http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf[/link]
is 2013, niet 2014

Geplaatst: 22.03.2013 - 16:39
door v60pih
Ik ben geen echte Volvo man, vindt het mooie auto's (sommige), vindt een BMW 5 serie een geweldige auto, maar zou zelf niet 1 kopen.

Een 530D in de Volvo PIH configuratie had ik ook wel gekocht hoor.

Geplaatst: 22.03.2013 - 16:42
door pih60
Walter schreef:
pih60 schreef:belgische prijzen

[link=]http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf[/link]
is 2013, niet vergelijkbaar met 2014
waar baseer je dit op? Er staat iets in van eerste 1000 uitverkocht. En iets in de trant van "zal uitgerust zijn met..." en de kreet Pure Limited komt er niet meer in voor....

Geplaatst: 22.03.2013 - 16:44
door Walter
pih60 schreef:
Walter schreef:
pih60 schreef:belgische prijzen

[link=]http://esd.volvocars.com/local/be/eBroc ... PIH_NL.pdf[/link]
is 2013, niet 2014
waar baseer je dit op? Er staat iets in van eerste 1000 uitverkocht. En iets in de trant van "zal uitgerust zijn met..." en de kreet Pure Limited komt er niet meer in voor....
TARIEFBROCHURE OP 21 dECEmBER 2012

Geplaatst: 22.03.2013 - 16:46
door RichieB
Ja, Volvo BE was de eerste met het publiceren van de V60 PIH MY14 prijzen. Je kan daar gewoon al heel vroeg bestellen. Ze doen niet aan certificaten.