starten op 4 cyl ipv 5

Voor kenners: de "Roffel"
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

edraket schreef:Daar heeft de koppakking dus gelekt neem ik aan?
Als je goed kijkt zie je waar het minste ruimte tussen de cilinder zit net naast het koelwatersleufje een donkere plek.. Dat is de boosdoener :x

@ ik heb volgens mij een url ingetoetst via imageshack.us...
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
glenfiddich1983
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 23.04.2013 - 11:13
Locatie: Noord - Nederland

Is dat niet een beschadigde cilinderwand?
Volvo S70 2.5T (1998, LPi, 284.000 km)
Volvo 850 2.5 10V (1996, LPi, 402.000 km)
Volvo 940 2.3 Turbo Estate (B230FT, 1991)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ja nu zie ik het. Het feit dat de cilinderwanden bij de 2.5 turbo zo dun zijn is vaak de reden dat deze koppakkingen stuk gaan. Bij de 2.3 gebeurt dat bijna nooit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

glenfiddich1983 schreef:Is dat niet een beschadigde cilinderwand?
Ik denk nog water en dus weerspiegeling...
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

edraket schreef:Ja nu zie ik het. Het feit dat de cilinderwanden bij de 2.5 turbo zo dun zijn is vaak de reden dat deze koppakkingen stuk gaan. Bij de 2.3 gebeurt dat bijna nooit.
Helemaal waar :cry: is storingsgevoeliger...
Maar zoals ik vernomen had is de 2.3 wel wat trager... En de 2.5 is al niet bijster snel...

Er zou een 2.3 in komen als er een scheurtje in het onderblok zou zitten..
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Volvo fan schreef:Letterlijk en figuurlijk!
Afbeelding
zoek de boosdoener....
Het lijkt er op dat dat het enige is! Wel cartervent verstopt :evil: Dat moet een garage toch controleren!??
Meteen maar nieuwe distributieset en waterpomp. Nieuwe motorsteunrubber. Zat niet de goede in...
Tot nu toe alle lof voor Dennis850estate!
je ziet dat de tweede cilinder water heeft ontvangen want de zuigerbodem is helemaal schoon. je ziet op de rand aan de linkerzijde een donker plekje. Die plek vond ik ook op de koppakking. Ik heb met een loep de plek bekeken en geen scheurtje gezien. Ik ga er eigenlijk dus ook van uit dat het slechts een koppakking klusje blijft. :P
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

glenfiddich1983 schreef:Is dat niet een beschadigde cilinderwand?
nee hoor, de wand is nergens beschadigd. Maar als je hier langer mee door zou rijden zou dat wel kunnen gebeuren
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Volvo fan schreef:
edraket schreef:Ja nu zie ik het. Het feit dat de cilinderwanden bij de 2.5 turbo zo dun zijn is vaak de reden dat deze koppakkingen stuk gaan. Bij de 2.3 gebeurt dat bijna nooit.
Helemaal waar :cry: is storingsgevoeliger...
Maar zoals ik vernomen had is de 2.3 wel wat trager... En de 2.5 is al niet bijster snel...

Er zou een 2.3 in komen als er een scheurtje in het onderblok zou zitten..
Dat klopt niet. De 2.5turbo heeft 193 pk, een 2.3 is een T5 en heeft minimaal 225 pk. Die is zeker bovenin een heel stuk sneller dan de 2.5t. Overigens kun je niet zomaar een ander blok erin hangen. De computer is gemaakt voor een andere kop/nokkenassen. Dat levert geen mooi lopende motor op zonder remap, dan nog afgezien van schade door een te arm mengsel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

hm... ok. dan heb ik het miss verkeerd begrepen.....
gelukkig is het wss bij mij niet aan de orde :D
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Volvo fan
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 06.08.2007 - 21:34

Terug van vakantie!! (Dordogne, bagagebox en 2 kids)Met de xc70!
Een betere test is er niet... Heb niet eens olie bij hoeven te vullen!

Voor de vakantie is er uiteindelijk vervangen: de koppakking, motorsteun, distributieriem en toebehoren en de complete carterventilatie.
Dit alles voor een nette prijs gedaan door Dennis850estate.
Mijn dank is groot!

Tot snel Dennis!( voor het vervangen van de koppeling en drukgroep)
Volvo XC70 2.5 turbo, Volvo 245 B21A, Renault 4 (gerestaureerd), Renault Clio,
Gebruikersavatar
dennis850estate
Forumsponsor
Berichten: 206
Lid geworden op: 28.07.2005 - 22:34
Locatie: gelderland
Contacteer:

Zo zie je maar weer, het hoeft allemaal niet de hoofdprijs te kosten om goed geholpen te worden! :P
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”