Pagina 3 van 4
Geplaatst: 06.12.2006 - 21:44
door bart simpson
Barry (Grillmeister) schreef:@Paul, kom je nog wel weg of moeten we komen duwen? ;-}
zolang er maar spikes onder zitten kom je met een 1 wiel aangedreven auto nog wel weg.
Geplaatst: 06.12.2006 - 23:31
door Paul
Ja hier zaten inderdaad spikes onder... Maar de lol die we hebben gehad.
Hier overigens een foto van een S60R in deze sneeuw... en hier kwamen we zonder hulp niet weg...
Geplaatst: 08.12.2006 - 10:22
door Thom
@Paul: waar kan dit? Ziet er echt té gaaf uit!
Thom
Geplaatst: 08.12.2006 - 12:31
door Barry (Grillmeister)
Euh....Zweden/Finland/Oostenrijk/Zwitserland/Frankrijk......
Geplaatst: 09.12.2006 - 03:17
door Paul
Was in Lapland Kiruna heel noordelijkzweden echt WAANZINNIG!!!
Overigens beste auto die hier reed was de XC70 D5, mede dankzij zijn automaat kon je daar zo leuk spelen!
Echt heerlijk! Als je meer foto's wilt zien moet je ff naar mijn site en dan naar albums daar staat heel het album
Was met Volvo Advantage

Geplaatst: 09.12.2006 - 14:32
door Thom
Ok, Kiruna staat me iets bij dat dat qua klimaat een heel bijzondere plaats is... Denk als Volvo weer met zoiets komt wij ook wel mee willen.
Thom
Geplaatst: 18.12.2006 - 09:55
door Paul
www.volvoadvantage.nl (overigens veel duurder geworden, zit nu een helicopter vlucht bij... ben benieuwd of het nu weer zo hard loopt)
Geplaatst: 18.12.2006 - 11:00
door Hans
Veel geld.....heel veel geld voor drie dagen (eigenlijk twee) lol trappen.
Geplaatst: 18.12.2006 - 11:02
door Paul
Ja snap niet dat het duurder geworden is en korter!!
Geplaatst: 20.12.2006 - 23:50
door Barry (Grillmeister)
Toch maar eens gaan praten met mijn baas over een schaaltje erbij..... kan ik nog 2 jaar sparen ;-{
Geplaatst: 23.12.2006 - 20:07
door JW240
hmm, ziet er leuk uit! Als het sneeuwt kan ik hier hetzelfde doen met de 940... (op droog gras kom je al helemaal dwars als je maar goed je best doet
Volgende maand komt de nieuwe lease XC70 D5 automaat, eerst even rustig/goed inrijden en dan eens kijken of de nieuwe AWD aandrijflijn het beter doet!
Met de huidige XC (MY 2004) kun je iig erg steile bergen op, we hebben wel eens zo steil bergaf gestaan dat je in de gordels hangt. In de achteruit en zonder probleem weer terug

Geplaatst: 25.12.2006 - 01:40
door Barry (Grillmeister)
Mocht je de boswachter zien dan heeft ie nog wat bij de gevonden voorwerpen liggen voor je. :

Geplaatst: 08.01.2007 - 21:16
door ajplas
Die reis naar Lapland was echt een van de meest bijzondere dingen die ik de laatste jaren heb gedaan. Juist omdat ik zelf een XC70 had besteld, was het geweldig deze alvast uit te kunnen proberen onder deze barre omstandigheden.
Vanuit de hangar waar alle auto's stonden vertrokken we nar het bevroeren meer. De temperatuurmeter ging van +20 naar -38 in drie minuten. Onvergetelijke dagen.
Het is geld, maar wel heel bijzonder!
Geplaatst: 04.02.2007 - 20:37
door Douwe
Een iets minder serieus offroad Volvo feest: Volvo 240 vs Lada Offroad
http://www.youtube.com/watch?v=klFUfKtCUk4
Geplaatst: 17.10.2007 - 20:52
door Wim J
zijn wij allemaal te voorzichtig met onze XC70?
foto's hieronder zonder woorden:
Wim
Geplaatst: 18.10.2007 - 14:31
door xc90t6
Ik denk dat dit gephotoped is ofzo.
Geplaatst: 18.10.2007 - 15:12
door Wim J
Geplaatst: 06.11.2007 - 12:04
door surfroy01
Heb met de XC70 hier offroad in de zandduinen gereden (staan ergens wat filmpjes van hier op het forum). Kwestie van banden op halve druk, profiel maakt in zand niet uit, het gaat om de lengte van de band, dus ook niet de breedte, zeg maar het principe van rupsbanden dus het liefst zo hoog mogelijke band op de velg. En het allerbelangerijkste, DSTC uitzetten. De low pressure turbo doet het perfect, geen enkele keer vast komen te zitten en de Land cruisers/Patrols er heuvel op uit rijden. Echter worden de kuilen en overgangen erg nadrukkelijk aanwezig (lees te diep) dan leg je het af qua bodemspeling!
Geplaatst: 06.11.2007 - 18:46
door Wim J
surfroy01 schreef: Echter worden de kuilen en overgangen erg nadrukkelijk aanwezig (lees te diep) dan leg je het af qua bodemspeling!
Een body lift kit installeren? Als die bestaan voor de xc. Of zou je hem op de standaard veren en ophaanging ook een 2tal cm omhoog krijgen.
De XC70 AT conceptcar van IPD staat toch duidelijk hoger,...

Geplaatst: 17.11.2007 - 12:15
door Wim J
Ook de nieuwe XC70 (MY 2008) heeft al een verhoogde variant,....
Beslist te overwegen om de XC70 wat te verhogen,... Met 5 cm meer bodemvrijheid wordt de standaard XC70 al heel wat meer off-road!
De XC70AT concept van IPD heeft tot 20cm extra dus tot 41cm bodemvrijheid
De XC70 Surf Rescue heeft 12 cm extra, en daarmee een respectable 33cm bodemvrijheid.
Ik zou al lang blij zijn met 5 cm.
Wim