Gematigd positief.

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
T5 gek
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
Locatie: Grunn

Hoi. Dat klopt inderdaad. Ik sta alleen op de camping. Ik kan dus wat lastig dingen online bestellen.

Ik ben zojuist bij een lokale garage binnen gelopen. Daar hebben ze mijn glas met een 2 componentenlijm weer vast gelijmd. Ik kreeg wel het advies om een nieuw glas te bestellen als ik thuis kwam. Dat ga ik dus maar doen.

Voor nu weer opgelost. :)
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic


Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
Gebruikersavatar
DutchS60
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 02.08.2009 - 12:40

T5 gek schreef:Ik heb een vraagje. Ik sta nu op de camping en het viel me op dat mijn spiegel tijdens het rijden vreselijk trilt. Dus ik dacht na een rustig middagje, tijd voor nadere inspectie.

Ik voel me nu net Guus geluk. Ik raakte het glaasje aan en toen viel hij me in de handen. Het glas heeft dus losgelaten van het verwarmingselement. Ik heb beide eruit gehaald en wil ze nu weer gaan samenvoegen. Wat kan ik het beste gebruiken als lijm. Zodat het verwarmings element wel blijft werken. Anders heb ik er in de winter niets aan.
Heb ik ook gehad, de lokale Volvo dealer (Vos in Oss) heeft de spiegel kosteloos vastgezet terwijl ik een bakje koffie kreeg aangeboden. Had de auto daar niet eens gekocht, complimenten!
S60 2.0T aut 2004 - 180 PK - Lichtblauw Metallic - 17'' Tethys - IMIV - Achteruitrij Camera
V50 1.6D DRIVe Start/Stop Momentum 2009 - 109 PK - Wit - 17" Freja - Xenon - RTI - Bluetooth
Gebruikersavatar
T5 gek
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
Locatie: Grunn

We zijn 4 maanden verder en ik dacht, tijd voor een update.

Tot eind 2013 eigenlijk geen problemen gehad met de Volvo. Ik heb me maar neergelegd bij de bijgeluidjes. En daardoor ben ik meer gaan genieten van de auto.

Het enige vervelende, maar onvermijdelijk met de kmstand. De waterpomp is kapot gegaan. Dus 30.000km te vroeg een nieuwe distributieset en waterpomp gekregen. Er zat geen schoepje meer aan de oude pomp. Het was nog een asje die draaide in het koelwater.

Begin dit jaar maar weer wat achterstallig werk wegwerken.

Al met al ben ik nu best positief over de auto.
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic


Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5303
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

vervelend maar beter zo dan dat de pomp vastloopt
Gebruikersavatar
T5 gek
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
Locatie: Grunn

Bijna vakantie. Afgelopen week de Volvo naar de garage gehad voor onderhoud en een beurt. De draagarm rubbers voor zijn vervangen voor powerflex exemplaren. De stabi-stokjes zijn vervangen. Verder een nieuwe multiriem en krukaspoelie.

Volgend jaar nieuwe schokbrekers, veren, veerschotelrubbers en veerpootlagers en dan kunnen we er even weer tegen.

En ik wil de rest van het powerflex programma gaan bestellen.

Toch wel tevreden met de S60. 306.000km and counting :bandit:
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic


Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
tyberium
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 18.07.2009 - 00:09
Contacteer:

Enige tip die ik kan geven bij de aanschaf van een occasion is om de verkoper jou een auto aan te wijzen waarvan hij denkt dat het een goede auto is. Bij de testrit uiteraard alles goed testen:

- Ga eens door een woonwijk met drempels.
- Trek 'm los op de snelweg.
- Ga een parkeerplaats op en maak wat rondjes met volledige stuuruitslag
- Rijd tussen huizen of hoge muren met het raam open en luister naar geknak van het onderstel
- Zet de auto op slot om defecte slotmotoren te ontdekken
- Kijk en luister eens onder de motorkap
- Neem een bluetooth OBD2 dongel mee en lees de foutmeldingen uit

Ná aanschaf is het echter nog geen gedane zaak. Ook al had je geen garantie bij aanschaf, gelukkig bestaat er het conformiteitenbeginsel.

http://www.conformiteit.nl/conformiteit ... antie.html

Dit heeft mij meerdere malen uit de brand geholpen. Zo heb ik mijn D5 gekocht en bleek na 1 week dat de koppeling er door was, de draagarm gescheurd was en 6 stabilisatiestangen defect waren. Ik heb met het conformiteitenbeginsel in de hand (en het feit dat deze auto mij aangewezen werd) aangedragen dat ik niet verwachtte dat de koppeling er uit zou liggen, de stabilisatiestangen vervangen moesten worden en de draagarm zou scheuren na 1 week rijden en dit verborgen gebreken waren dat niet gemeld waren vóór aanschaf. Ze vragen immers ook een aantal honderd euro voor rijklaar maken? Waarom was dit toen niet gezien? En voila, het werd allemaal schappelijk opgelost (koppeling, drukgroep, DM vliegwiel, stangen, draagarm). Gezien de auto door de nieuwe koppeling meer waard word is het wel zo dat de garage de kosten van zo'n reparatie sam-sam met je deelt. De stangen en draagarm (twv ca €1000 kreeg ik van hun).

Ik geloof echter dat je een beperkte tijd hebt om aanspraak te maken op deze wetgeving (volgens mij binnen een maand na aanschaf). Wellicht kun je het nog aankaarten?
Laatst gewijzigd door tyberium op 01.01.1970 - 01:00, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
T5 gek
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 25.05.2011 - 15:03
Locatie: Grunn

Update,

De s60 is nog steeds in de familie. Heeft inmiddels 330.000 gelopen en doet het uitstekend. Mijn vader rijdt er nu mee rond en hij is er laaiend enthousiast over.

Eigenlijk mooi. Wat als gematigd positief begon is bijgedraaid naar laaiend enthousiast. Ik zou me zo weer een s60 d5 kopen en iedereen hem aanraden. Super fijne auto!
‘07 Volvo S80 2,5T AUT6 Momentum
‘06 Volvo XC90 2,5T Geartronic


Ex '90 Volvo 740 2,3i Estate (Carbagerunner)
Ex '95 Volvo 960 2.5i 24v Estate
Ex '85 Volvo 740 2,3i GLE AUT4 LPG sedan
Ex '05 Volvo S60 2.4 D5 120 KW Momentum
Ex '88 Volvo 340 1.4 SDN
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”