Pagina 3 van 3

Geplaatst: 05.09.2006 - 23:12
door roever
2.0: 165nm bij 3500 toeren, dus als je optimaal gebruik wilt maken van je koppel moet je daar ergens schakelen...

Maar dat zegt natuurlijk niets over zo zuinig mogelijk rijden, misschien heb je 70% al bij 2500 toeren beschikbaar, en dan kun je evengoed vlot optrekken maar toch een heel stuk zuiniger. Het is wel leuk om te weten als je je auto zwaar belast, bijvoorbeeld in de bergen of met een grote aanhangwagen.

(ter vergelijking, de 1.8 doet 140nm bij 2500 toeren)

Geplaatst: 06.09.2006 - 11:04
door mightyspawn
ik ben op 1 1/2 tank naar spanje gereden 1354 km. Dat is op 1/15 zoveel. Als dat niet zuinig is.

Geplaatst: 06.09.2006 - 18:17
door roever
Sja, De nutteloosheid van de Suzuki Alto 3 cilinder (de rijdende wegblokkade) wordt maar weer eens bewezen... Wil je zuinig en goedkoop rijden moet je een Volvo hebben!

Geplaatst: 06.09.2006 - 18:59
door Jaco S
ik ging gister tanken en heb met me 2.0i 1 op 13 gerden vorige maand had ik nog een 1.8 motor had toen ook 1 op 16 gerden wel allemaal snelweg zowat, kleine stukje binnen bebouwdekom gereden..

Geplaatst: 12.09.2006 - 23:32
door AndorabLe
Mijn 480 GT Turbo zit meestal iets onder de 10 liter per 100 km.

Daar zit relatief veel snelweg bij met behoorlijk wisselende snelheden. (Als ik rond de 120 zou blijven rijden zou een 7 tot 8 liter per 100 km best mogelijk zijn.)

Geplaatst: 16.09.2006 - 08:45
door ert
Hallo.
Ik rijd met een 460 2.0i, maar als ik k bij 2800toeren pas ga schakelen kan ik wel een baan erbij nemen, dan rijd ik een beetje te hard ::twisted: .

Maar 50 rijd in in ze 4 en om te acceleren ff terug naar ze 3 en pooooeeeeeeop weg is ie,
gr ert