Geplaatst: 05.09.2006 - 23:12
2.0: 165nm bij 3500 toeren, dus als je optimaal gebruik wilt maken van je koppel moet je daar ergens schakelen...
Maar dat zegt natuurlijk niets over zo zuinig mogelijk rijden, misschien heb je 70% al bij 2500 toeren beschikbaar, en dan kun je evengoed vlot optrekken maar toch een heel stuk zuiniger. Het is wel leuk om te weten als je je auto zwaar belast, bijvoorbeeld in de bergen of met een grote aanhangwagen.
(ter vergelijking, de 1.8 doet 140nm bij 2500 toeren)
Maar dat zegt natuurlijk niets over zo zuinig mogelijk rijden, misschien heb je 70% al bij 2500 toeren beschikbaar, en dan kun je evengoed vlot optrekken maar toch een heel stuk zuiniger. Het is wel leuk om te weten als je je auto zwaar belast, bijvoorbeeld in de bergen of met een grote aanhangwagen.
(ter vergelijking, de 1.8 doet 140nm bij 2500 toeren)