Pagina 3 van 4

Geplaatst: 28.07.2013 - 11:19
door bios
Ik heb ook wel de tijd, heb zelf ook nog een auto met APK tot juli 2014, dus dat is het probleem niet :)
Maar mag graag wat feedback ontvangen van jullie, en juist de zoektocht maakt het leuk, tot je de juiste klik hebt met een auto.

Gisteren nog even wezen kijken naar een zwarte S60 van 2005.
Mooie auto, alleen bij het instappen viel gelijk al op dat er behoorlijk is gerookt in de auto.... volgens de verkoper kan hij dit helemaal verhelpen met een of andere behandeling en ruik je hier niets meer van, ik weet het niet, volgens mij blijft er altijd iets hangen is mijn ervaring.

Iets anders wat me al vaker opviel is dat bij de halflederen versies vaak de wang van het leer aan de bestuurdersstoel wat versleten is, soms zelfs met scheurtjes... erg jammer vind ik. Is dit iets wat je kunt voorkomen (invetten) of hebben jullie dit probleem ook ? Vraag me haast af of het wel echt leer is en geen imitatieleer aangezien dat ook snel scheurt.

Geplaatst: 28.07.2013 - 12:59
door Waltersan
Toen ik mijn volvo kocht ben ik op dezelfde dag nog langsgegaan bij Rima en daar een stoel gekocht. Ze hebben veel engelse slopers staan, en als je daar een linkerstoel uit haalt heb je een hele frisse en stevige. Als je hetzelfde bouwjaar neemt is het plug n play. Kostte €125

Geplaatst: 29.07.2013 - 08:58
door bios
Zal morgen misschien kijken bij een blauwe S60 met 176.000 km.
Blijf eraan moeten wennen, zulke km standen, normaliter kocht ik altijd auto's met 50 a 60.000 km op de teller, dat scheelt nogal :)
Dit is trouwens wel een luxe versie met volledig leren bekleding, stoelverwarming etc.
Komt van 1e eigenaar, distributieriem is net vervangen.
Vreemde van deze auto is dat de koppeling vervangen moet worden, is het normaal dat deze bij deze km-stand vervangen moet worden ?
Koppeling wordt uiteraard door de verkoper betaald en geplaatst, neem aan dat deze dan ook de drukgroep vervangt, en hoe zit het met het vliegwiel ?

Geplaatst: 29.07.2013 - 09:08
door jpwg001
Doe het in goed overleg. Neem alles mee wat moet en betaal desnoods de helft. Als alles weer een keer los moet over een tijdje ben je duurder uit...

Geplaatst: 29.07.2013 - 18:36
door bios
Net nog contact gehad met de verkoper. Koppeling, drukgroep en lager worden vervangen maar het vliegwiel niet helaas, volgens hem niet nodig.
Zou sneu zijn als ik volgend jaar met een kapot vliegwiel zit.... iemand hier ervaring mee ?
En is het een dubbel massa vliegwiel wat hier inzit ?
Garantie voordeur verhaal of ik moet €1000.- bijbetalen.
Maar zit al boven budget dus dat gaat niet gebeuren
Aankoopkeuring is geen probleem.
€6500,- bijbetalen, hier os de link naar auto :
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/zwo ... um/detail/

Geplaatst: 29.07.2013 - 18:52
door Volvo-Cees
Ziet er goed uit, zover ik dat op de foto's kan zien.
Mooie uitvoering met meegespoten dorpels en onderkant van de bumpers.
In de advertentie spreken ze van een Summum, maar dat is het niet, zal eerder een Momentum zijn..
Mooi leder, en RTI en dikke radio. Van het hout moet je houden, maar is evt. ook te vervangen..

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:34
door bios

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:40
door Volvo-Cees
Tja, dat zijn inderdaad de mindere kanten....beetje schade heb je natuurlijk altijd, maar dit zijn er wel veel...
Had je deze al gezien? :http://www.autowereld.nl/volvo/s60/2-4- ... /foto.html

Geplaatst: 29.07.2013 - 19:57
door bios
Die had inderdaad ook al mijn interesse :)
Zit een beetje met de inruil van mijn eigen auto.
En waarschijnlijk moet de distr. riem nog vervangen worden gezien de km-stand welke voor de rest n atuurljik wel gunstig is.
Garantie verhaal als ik de garage zo zie is weer nihil.
Maar goed met een keuring zou ik een en ander nog wel aandurven.
Zal er morgen eens een telefoontje aan wagen, vandaag ook geprobeerd maar was al na vijfen.

Geplaatst: 29.07.2013 - 20:44
door Fredhead
Qua kilometerstand kan je nog wel even doorrijden met de d-riem, alleen moet deze dacht ik na 9 jaar vervangen worden (of 160.000 km)
Dus dan zou je volgend jaar aan het vervangen van de riem zitten

Geplaatst: 31.07.2013 - 08:35
door bios
Gisteren even naar de S60 in Zwolle wezen kijken.
1e indruk was goed, van binnen en buiten beste wel netjes, afgezien dan van de schades waarvan ik hiervoor wat linkjes heb geplaatst.
Bestuurdersstoel had lichtjes last van wat scheurtjes aan de instapkant maar valt volgens mij nog wel hertsteld te worden, en verder gewoon goed bijhouden de leren bekleding.

Vervolgens viel me op dat bij de achterbumper de auto net zo'n ronde vormige deuk van boven naar beneden heeft als de voorbumper... zie linkjes 2 en 3 van mijn post hierboven.
Komt dit van een paaltje ? en zowel voor als achter aan dezelfde zijde, toeval ?
De koplampen beginnen aan de bovenkant al een beetje wazig te worden, is dit normaal ? lijkt op schuursponsje effect, maar dan alleen helemaal bovenin.
Verder in het daglicht viel het opeens ook op alsof het scherm rechtsachter gespoten was (ik zag plakband restjes aan de binnenkant achterklep en het vernevelen tot halverwege de deur rechtsachter).
Hier lijkt dus wel sprake geweest te zijn van schade, wel netjes verholpen maar toch !
Trouwens, de verkoper was dit met mij eens.
[ bij navraag Volvo dealer Rotterdam bleek inderdaad dat de achterkant rechts is overgespoten i.v.m. een kras, niks aan de hand dus gelukkig hier]

Bij de testrit zelf vielen mij geen gekke dingen op behalve dat het zeer storend was dat de slippende koppeling nog niet verholpen was, dit reed echt voor geen meter. Beetje gas geven slipte hij al door.

Op zich lijkt de auto ons wel leuk maar wat moet je hier nu mee qua schade verhaal ?
Waar ik mij zorgen om maak is meer de eventueel de verborgen schade als dat er al is.
Straks een ontzet onderstel met alle gevolgen van dien (knik in chassis) of weet ik wat.... heb vroeger wel eens een auto gehad die nooit helemaal 100% uitgelijnd kon worden omdat deze ooit eens een klap heeft gehad.

Is dit iets wat een Volvo dealer kon beoordelen bij een aankoopinspectie ?
Of eventueel een andere specialist ?
Zat ook al even te kijken naar autokennis.nl
Wat raden jullie me trouwens aan als aankoopinspectie, gewoon naar de Volvo dealer of zoiets als autokennis.nl, deze lijkt me wat uitgebreider en de ervaringen hiermee zijn ook goed. Aan de andere kant weet de Volvo dealer waar hij op moet letten.

Geplaatst: 31.07.2013 - 11:52
door jpwg001
Als er zoveel mee mis is, liet ik hem staan. Geen hand vol, maar een land vol.

Geplaatst: 31.07.2013 - 12:00
door MarioC70
Hij is knap aan de prijs ook...

Geplaatst: 31.07.2013 - 17:45
door Waltersan
'Parkeer' deze auto gewoon ff. Dan ga je verder kijken en krijg je wat vergelijk. Dan kun je er nog altijd op terug komen. En issie weg, jammer dan, er staat zat te koop.
(Maar persoonlijk zou ik deze lekker laten voor wat het is, als na deze km stand de koppeling al verrot hebt, hoe is er dan met de rest omgegaan? Bij mij staat er 350000 km op en de originele koppeling zit er nog in. En het is een 200 pk versie)

Geplaatst: 31.07.2013 - 18:10
door bios
Koppeling vond ik ook vroeg, maar schijnt erg vd vorige bestuurder af te hangen en zn luie voet :- dus dat accepteer ik nog, wordt ook vervangen.
Zijscherm dat opnieuw is gespoten accepteer ik ook, netjes gebeurd en ging gelukkig alleen om overspuiten van een kras.
Deukjes voor en achter is het enigste waarvan ik niet weet hoe dit komt ... maar dat kan nooit een harde klap zijn geweest anders waren de bumpers wel aan gort lijkt me, dus vermoed paaltje wat geraakt is.
Vorige eigenaar was trouwens 65 plusser volgens Volvo dealer maar had helaas geen zin in telefoontje van mij helaas, dsn kon ik wat meer te weten komen.
Auto is wel altijd netjes dealer onderhouden.
De deukjes krasjes geef ik niet eens zo om, gaat mij meer om dat hij nog maar goed is qua onderstel, motorisch etc.
Aankoopkeuring komt er sowiezo en de Volvo dealer ziet toch ook wel hoe en wat lijkt mij.

De andere S60 momentum met 90.000 km op teller heb ik ook benaderd.
Kon deze ook met inruil voor €6500,- krijgen.
Ziet er op de foto's netjes uit, iets minder luxe maar boeit mij/ ons niet zo ;-
Weinig km, tot 2011 dealeronderhouden en daarna tot nu een mysterie qua onderhoud.
Wel 3 mnd garantie draaiende gedeelte (geen bovaq bedrijf).
Deze auto moet denk ik wel grote beurt hebben en binnenkort nieuwe riem.
Schijnt dan weer deukje on motorkap te hebben, sltijd wel wat ;-

Geplaatst: 31.07.2013 - 22:27
door MarioC70
Dan is dit mooier,iets duurder maar met 120000km en in perfecte staat,welis waar een S80,maar als ik de prijs vergelijk met een blijkbaar stuk mindere S60?
Automaat met alles er op en aan..

Geplaatst: 01.08.2013 - 09:47
door jpwg001
Dit is een nette heer. Alleen wel wat hogere maandlasten, door zijn gewicht, verbruik en wellicht verzekering op basis van de nieuwwaarde.

Geplaatst: 11.08.2013 - 08:51
door bios
Kogel is laatst door de kerk gegaan en het is toch de blauwe S60 geworden in Zwolle bij vakgarage JMR:)
De kleine beschadigingen neem ik voor lief, moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zo belangrijk vind aangezien wij hier in een straat wonen waar je toch binnen een week een kras van een fiets of een afdruk van een bal erop hebt, dat heb ik nu al gehad dan :)
Verder is het volgens mij toch een kwestie van een beetje geluk hebben en de auto heeft in ieder geval een sluitende geschiedenis, altijd bij dealer onderhouden en 2 vorige eigenaren. Hoe deze eigenaren er mee om zijn gegaan dat is de vraag inderdaad nog maar. Weet alleen dat nummer 2 een nette 65 plusser is volgen de Volvo dealer die de auto daar ook heeft ingeruild.

Het ging mij meer om eventuele onderliggende schade, op de aankoopbon laten zetten dat de auto schadevrij is en een aankoopkeuring gedaan bij de Volvo dealer in Meppel.
Rapport van de dealer zag er gunstig uit, behalve 2 banden die volgens hen toch wel aan vervanging toe zijn en de remblokken voor gaan nog zon 10.0000 km mee.
Vervolgens bij de verkoper nog 4 banden bijgekocht (Michelin Primacy 3) voor €250,-, scherper kreeg ik niet voorelkaar.

Groot onderhoud heeft hij vorig jaar gehad met een nieuwe riem en nu had hij bij aflevering nieuwe koppelingsplaten, dus dat heb ik voorlopig niet.
Het 1e wat ik zeer binnenkort ga doen is de leren bekleding even goed aanpakken met colourlock zodat deze mooi blijft.
Bekleding ziet er nog mooit uit maar je kunt merken dat er nooit onderhoud gepleegd is, is deze wel aan toe dus.
Instapwang bestuurderszijde heeft een paar krasjes welke ik met kleur ga bijwerken.

Verder viel me de terugweg op dat de auto toch wel wat naar rechts trekt, zal dit nog eens goed testen, maar misschien dat dit met vervangen van de koppeling te maken heeft en dat hij opnieuw uitgelijnd moet worden.

Ander vraagje aan jullie over de electronische klimaatregeling/ airco :
Klopt het dat het lampje van de AUTO knop altijd groen brand of ik deze nu wel of niet heb ingeschakeld ?
En hoe krijg je de AUTO functie uitgeschakeld ?
Het is bijvoorbeeld niet zo dat als ik nog een keer op de knop AUTO druk dat hij automatisch de vorige hangmatige instellingen onthoudt en hier op gaat staan…

Geplaatst: 11.08.2013 - 09:00
door OGA244
auto is auto, dan brengt de ecc de temperatuur op de plekken waar de temperatuursensoren zitten zo dicht als mogelijk op de ingestelde temperatuur.
Zet je hem buitenspel (door de aanjager harder of zachter te laten draaien) gaat het lampje uit.

Geplaatst: 11.08.2013 - 10:56
door jpwg001
Gefeliciteerd. We zien uiteraard graag foto's. Laat de auto maar eens uitlijnen ja. Al kan het ook aan het aflopende wegdek liggen...