Eventueel aanschaf 240 > Gevonden
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Tsja, en een 850 of V70 is een totaal andere auto, dus je bent meer geinteresseerd in de belasting dan in een 240-700...
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Och, misschien van Volvo's in het algemeen?? :twisted:
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- MU
- 5th Gear member
- Berichten: 1041
- Lid geworden op: 25.11.2012 - 23:06
- Locatie: Zuid-Holland
Heren toch, sinds wanneer is het verkeerd om een oude Volvo te willen hebben naast het leasehok? Tussen de regels door lees ik dat daar niet veel financiele ruimte voor beschikbaar is, dan moet het uit de lengte of uit de breedte komen. Roeien met de riemen die je hebt

HSRN850 schreef: ... enkel omdat het wat mij betreft een must is dat er ook een Volvo voor de deur staat naast de lease-auto. ...
Echter, de opzet van een 240/740 tot '88 is ook het MRB-verhaal. ... Daarnaast vind ik het ook wel leuk om van de jaren '90 roffels terug te gaan naar een oer 240.
Volvo V90 Cross Country T5 MY2018
Volvo V70 2.5T 2008
Volvo 945 2.3 LPT 1997
Volvo V70 2.5T 2008
Volvo 945 2.3 LPT 1997
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Inderdaad, wat een kritiek meteen.
Maar ja, de centen spelen zeker een rol. En ik wil toch echt eens een oude achterwielaandrijver proberen.
Edit: deel verwijdert, ga mezelf niet verdedigen en uitleggen waarom ik wel een liefhebber ben
Maar ja, de centen spelen zeker een rol. En ik wil toch echt eens een oude achterwielaandrijver proberen.
Edit: deel verwijdert, ga mezelf niet verdedigen en uitleggen waarom ik wel een liefhebber ben

'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Dat hoeft ook helemaal niet joh! Maar er is een groot verschil tussen de (voor mij: "echte") Volvo's en de voorwielaandrijvers..dus ga rijden met die dingen en dan zie je vanzelf wat bij je hoort. Dat ik de achterwielaandrijvers behoud en niets heb met de rest zegt alleen iets over mijzelf hoor, enthousiasme is altijd goed en wordt altijd herkend. Voor zover mijn preek!
Er zijn ook heel enthousiaste mensen in de 850-V70 club hoor!
Er zijn ook heel enthousiaste mensen in de 850-V70 club hoor!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik heb wel eens met een 740 en 940 gereden. Inderdaad totaal anders als de latere voorwielaandrijvers. Met een 240 heb ik nog nooit gereden.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
De 940 is een flinke update van de 240 via de 740. De 940 is veel sneller, in ieder geval met de turbo-uitvoeringen. Ik heb vele 245's gehad, ze zijn (met uitzondering van die beroerde diesel) betrouwbaar en met karakter dat mij ligt. Vooral de 2,3. Ik wil nog wel eens een 240 turbo voor erbij, maar laat de vrouw het maar niet horen!
Over de 940 LPT en HPT ben ik ronduit enthousiast als dagelijkse- en reisauto. De 140 en amazon rijden gewoon heel leuk, waarbij de 144 wel sterker en stoerder aanvoelt. De 142 was mijn eerste Volvo in 1979, en die heeft me op LPG heel lang overal naartoe gebracht. Dat blijft toch een beetje mijn favoriet. (Mijn twee zoons hebben ook alletwee een 140...)
Over de 940 LPT en HPT ben ik ronduit enthousiast als dagelijkse- en reisauto. De 140 en amazon rijden gewoon heel leuk, waarbij de 144 wel sterker en stoerder aanvoelt. De 142 was mijn eerste Volvo in 1979, en die heeft me op LPG heel lang overal naartoe gebracht. Dat blijft toch een beetje mijn favoriet. (Mijn twee zoons hebben ook alletwee een 140...)
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21
Nog niet gereden in een 240? Dan moet je wel doen, want met auto's is het zo dat je pas kunt zeggen of het type je bevalt als je er in gereden hebt.
Een plaatje kan er nog zo leuk uitzien, de werkelijkheid is altijd anders.
In het geval van een 240 moet je, behalve met een karaktervolle auto, rekening houden met een naar huidige maatstaven genomen zeer krappe binnenruimte, die niet in verhouding staat tot de buitenmaten. Dat is typerend voor auto's uit die tijd, zeg de (ontwerp)jaren tot 1980. Ook een Jaguar XJ is zo krap als wat bijvoorbeeld. Een heel normale kleine compacte auto van nu is een stuk ruimer.
Een 740/940 is ook al veel ruimer van binnen, daaraan kun je zien dat de 240 heel lang geleden is ontworpen, echt een jaren-60-70 auto.
Ook de smalle achteras van de 240 is zoiets; een 740-940 staat een stuk breder op de weg, wat gevolgen heeft voor de wegligging.
Maar technisch zijn er ook juist veel overeenkomsten, eigenlijk zijn deze auto's voortzettingen van dezelfde bouwwijze, m.n motortechnisch, maar ook de starre achteras bijv.
Bij weinig KM's is een 264 ook erg leuk; vaak riant uitgerust voor die tijd met airco enzo, en natuurlijk een V6 met automaat. Wat erop zit kan ook stuk, dus de onderhoudskosten zijn wel hoger dan een recht-toe-rechtaan viercylinder.
Een plaatje kan er nog zo leuk uitzien, de werkelijkheid is altijd anders.
In het geval van een 240 moet je, behalve met een karaktervolle auto, rekening houden met een naar huidige maatstaven genomen zeer krappe binnenruimte, die niet in verhouding staat tot de buitenmaten. Dat is typerend voor auto's uit die tijd, zeg de (ontwerp)jaren tot 1980. Ook een Jaguar XJ is zo krap als wat bijvoorbeeld. Een heel normale kleine compacte auto van nu is een stuk ruimer.
Een 740/940 is ook al veel ruimer van binnen, daaraan kun je zien dat de 240 heel lang geleden is ontworpen, echt een jaren-60-70 auto.
Ook de smalle achteras van de 240 is zoiets; een 740-940 staat een stuk breder op de weg, wat gevolgen heeft voor de wegligging.
Maar technisch zijn er ook juist veel overeenkomsten, eigenlijk zijn deze auto's voortzettingen van dezelfde bouwwijze, m.n motortechnisch, maar ook de starre achteras bijv.
Bij weinig KM's is een 264 ook erg leuk; vaak riant uitgerust voor die tijd met airco enzo, en natuurlijk een V6 met automaat. Wat erop zit kan ook stuk, dus de onderhoudskosten zijn wel hoger dan een recht-toe-rechtaan viercylinder.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Nogsteeds aan het kijken om eventueel een 240 aan te schaffen.
Kwam deze tegen op internet: http://goo.gl/qKiFfo
Een 84er vanuit Zweden. Ziet er naar mijn idee op de foto's redelijk uit. Heb verkoper gebeld en die zegt dat de auto hard is. Auto is inmiddels voorzien van NL kenteken en daaruit blijft dat het een B21 is. Is een B21 GL automaat in 84 zo geleverd in Zweden, met deze achterlichten? En het is dan nog een 3 bak toch?
Iemand bekend met het bedrijf toevallig? Ook deze staat weer ruim 2 uur van mij af...
Kwam deze tegen op internet: http://goo.gl/qKiFfo
Een 84er vanuit Zweden. Ziet er naar mijn idee op de foto's redelijk uit. Heb verkoper gebeld en die zegt dat de auto hard is. Auto is inmiddels voorzien van NL kenteken en daaruit blijft dat het een B21 is. Is een B21 GL automaat in 84 zo geleverd in Zweden, met deze achterlichten? En het is dan nog een 3 bak toch?
Iemand bekend met het bedrijf toevallig? Ook deze staat weer ruim 2 uur van mij af...
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30286
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Of gewoon een 240 en een 940 kopen heb je twee heel karakteristieke auto's om mee te rijden.MU schreef: +1! uitstekende uiteenzetting.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Dus de RDW heeft hiermee een fout gemaakt of het blok is gewisseld?Arjan. schreef: Achterlichten kloppen met 1984, werden zo vanaf MY 1983 geleverd.
Carburateur op de foto hoort op een B23A. Ook volgens het chassisnummer hoort er een B23A in.
Heb je de auto gezien? Of waar haal je het chassisnummer vandaan?
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Na een lange zoektoch heb ik er deze week een gekocht. Al met al ben ik blij dat ik goed vergeleken heb. Het is niet bovenstaande auto geworden.
Het is geworden; een 86er 244 GL B230 met handbakgeschakelde 5-bak, in het blauw met de originele blauwe stof. De carrosserie is (voor zover ik heb kunnen beoordelen) redelijk goed. Een van de nettere die ik gezien heb onder de 2000 euro. Het interieur is in hele nette originele staat.
Heb de auto vandaag gehaald en de eerste 70km zijn erg goed bevallen
Het is geworden; een 86er 244 GL B230 met handbakgeschakelde 5-bak, in het blauw met de originele blauwe stof. De carrosserie is (voor zover ik heb kunnen beoordelen) redelijk goed. Een van de nettere die ik gezien heb onder de 2000 euro. Het interieur is in hele nette originele staat.
Heb de auto vandaag gehaald en de eerste 70km zijn erg goed bevallen

'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
Gefeliciteerd!! En je weet wat wij nou willen eej? 
