Pagina 3 van 19
Geplaatst: 08.09.2013 - 10:54
door arnoud
BlackcurrantV70 schreef:Maaar euh is die nieuwe D4 geen 4 pitter ?
Je hebt gelijk, maar aangezien het een leaseauto is krijg ik dit er voor terug:
- meer vermogen
- een 8 speed automaat (die hopelijk lekkerder is dan de GT)
- 20% bijtelling
- lager verbruik, dus minder vaak naar de pomp.
En dan mag de 5-pitter best een heel lekker geluid hebben en al dat soort dingen, de bovenstaande punten maken het en no-brainer.
Geplaatst: 08.09.2013 - 11:12
door ZX10r
nice
Geplaatst: 08.09.2013 - 13:45
door Paul
Zou inderdaad dan achteraf nog wat regelen met die wielen, bandenmaat is toch gewoon hetzelfde?
Geplaatst: 13.09.2013 - 11:48
door arnoud
Goed en slecht nieuws.
De prijzen van de auto vallen mee (+500 euro totaal), en de uitlaten die ik er op wilde laten zetten zijn nu standaard.
Helaas is er een klein probleem: op de D4 kan geen 18" velgen meer worden besteld. Dilemma! Ik had m'n zinnen toch wel op 18" gezet... Nu moet ik weer helemaal op zoek naar welke velgen ik dan wel mooi vind. Volgens de prijslijst kun je op 17" alleen Rex en Pandora velgen kiezen

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:14
door Ktinus
Een beetje knappe velgen, daar draait je dealer als het goed is zijn hand niet voor om.
Geplaatst: 13.09.2013 - 13:33
door Paul
Kan Hooftman van die 17inch geen winterbanden set maken en dan toch de auto op 18inch laten afleveren?
Geplaatst: 13.09.2013 - 13:38
door arnoud
Daar zullen we nog over moeten gaan steggelen. Feit is wel dat die velgen als accessoire een stuk duurder zijn dan als optie...
En ik ben bang dat het officieel niet kan: de grens van 111g CO2 is dusdanig krap (0g) dat het aanpassen van de velgen betekend dat je officieel niet meer in de 20% valt...
Geplaatst: 13.09.2013 - 13:56
door Paul
Ah, maar je hebt nu toch ook 17inch?
Geplaatst: 13.09.2013 - 14:00
door Patrickv
zolang de wagen af fabriek op velgen staat waarmee die in gunstige bijtelling valt is er niets aan de hand..

Geplaatst: 13.09.2013 - 14:26
door arnoud
Paul schreef:Ah, maar je hebt nu toch ook 17inch?
Ja, ik heb nu ook 17inch, maar ik wilde graag naar 18inch...
Nou zou ik het wel overleven (die 20% bijtelling is ook leuk), maar toch...
Indien het 17inch zou worden denk ik dat het wel Rex zou worden:

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:13
door selur
Waar staat dat van die 17 inch maximaal op de D4? Heb je een prijlijst?
Geplaatst: 13.09.2013 - 15:14
door arnoud
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... r-2013.pdf
"18" & 19" wielen niet toegestaan op V60 D2 Powershift & D4."
en
"V60 D2 Powershift & D4 leverbaar met 16" Oden, 17" Pandora of 17" Rex velgen"
Geplaatst: 13.09.2013 - 15:59
door Fulaks
Is puur voor de bijtelling, lekker laten afleveren op 17" winterbanden en een leuke set 18" uitzoeken voor de zomer.
Geplaatst: 13.09.2013 - 19:56
door Bart
Precies! Met de Superb destijds ook gedaan.
Geplaatst: 13.09.2013 - 20:40
door lancer
Ach, 18" ingewisseld voor Sensus Connect & 20% bijtelling. Daar zou ik voor tekenen hoor. Als 'ie toch op 17" staat kun je TPMS erbij nemen en SSR banden. Heeft mij al een keer gered. Je hebt niet eens door dat je lek bent (buiten het lampje op het dashboard dan)
Geplaatst: 13.09.2013 - 21:20
door arnoud
Nah, dat is een behoorlijke non-sexy feature
Ik zet de Scandinavian Line er bij op (standkachel + Sensus Pro + Volvo On Call) en ga me er langszaam an aan wennen dat ik voor de 17" Rex velgen mag gaan.
Geplaatst: 13.09.2013 - 22:23
door V40Rdesign
Kijk eens goed de netto prijs van de auto is gewoonweg 3000 euro duurder geworden dus het voordeel van de lagere BPM is hiermee weer eens in de zak van de importeur geschoven.
Geplaatst: 13.09.2013 - 22:28
door arnoud
Dat is toch wel erg kortzichtig. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat deze motor enorm veel complexer is en dus ook duurder is om te maken. De oude D3, D4 en D5 motoren waren in vergelijking met deze nieuwe D4 enorm simpel van opbouw.
Als je gewoon net als iedereen naar de consumentenprijs kijkt is de auto 500 euro duurder geworden (voor een Momentum met automaat). Daarentegen is de bijtelling lager, verbruik lager, vermogen hoger, wegenbelasting lager, etc etc. Zelfs als je geen bijtellingsverstrekker richting het Binnenhof bent heb je die 500 euro er op vrij korte termijn wel weer terug verdiend.
Geplaatst: 13.09.2013 - 22:33
door Paul
+1
Geplaatst: 13.09.2013 - 23:02
door V40Rdesign
Mij is verteld dat de auto alleen maar goedkoper zou gaan worden omdat er veel minder BPM op de auto zou zitten omdat hij zuiniger is.
En dat een motor 3000 euro duurder is echt wel een beetje onzin verhaal. BTW de D5 is netto net zo duur? het is dat wij in Nederland BPM betalen anders zou de D4 net zo duur zijn als de D5 en dat heeft nog nooit een fabrikant gedaan een zwaardere motor leveren voor het zelfde geld.