Wat ik terugvind op het net ivm het kleppenprobleem, is dat dit een veel dieper geluid geeft als symptoom.
Het komt volgens mij ook niet echt uit het kleppenhuis maar iets meer naar de achterkant. (kant bestuurder).
Geplaatst: 08.10.2013 - 09:07
door kuupertie
Is inclusief alles Ed.....ex brandstof, verzekering en belasting....verder zit alles erin.
Ik heb er trouwens wel eens een gezien die kapot was gelopen door dit probleem. Ze zullen niet allemaal gaan. Vraag is alleen.....neem je 1500 euro kosten om een risiko van 4500 af te dekken.
GJ
Geplaatst: 08.10.2013 - 10:30
door edraket
kuupertie schreef:Is inclusief alles Ed.....ex brandstof, verzekering en belasting....verder zit alles erin.
Ik heb er trouwens wel eens een gezien die kapot was gelopen door dit probleem. Ze zullen niet allemaal gaan. Vraag is alleen.....neem je 1500 euro kosten om een risiko van 4500 af te dekken.
GJ
Dat is echt heel erg weinig hoor! Ik kom zelf veel hoger uit over de afgelopen auto's die ik heb gehad. Rijd dan wel op 18", en dat scheelt wel wat in de kosten, maar zat met de vorige V70 op 7,4 cent. De S60 ervoor zat op 7 cent. Erg netjes dus
Denk dat de nieuwe V70 wel een stukje lager uit komt, maar die heb met iets meer als 100.000 km op de teller gekocht. De afschrijving van deze auto is weer fors hoger.
Geplaatst: 08.10.2013 - 12:43
door ovwest
kuupertie schreef:In feb heb ik bij de APK mijn remmen en distributie laten doen. In maart nog nieuwe schokbrekers achter.
Zit per KM op 4.9 ct enkel onderhoud en slijtagedelen.
Vind ik acceptabel
Haha, dat red ik nooit! Ik zit op 48ct de kilometer maar dat is dan wel met brandstof, belasting, all risk verzekering en onderhoud. Dit geheel ter zijde
Geplaatst: 08.10.2013 - 12:51
door Thijs
Wel de juiste dingen vergelijken he! Nu zonder brandstof, wb en verzekering. Dan heb je pas een vergelijk.
Geplaatst: 08.10.2013 - 20:40
door V70D5AWD
@Thijs, ik weet niet waarom die foto's niet meer zichtbaar zijn ? Sorry voor de delay in communicatie…Ben druk op het PIH forumdeel tegenwoordig… :-0
Geplaatst: 09.10.2013 - 14:40
door Schapekoppie
Hier een koprevisie klantje. Begon allemaal met toenemend bootgeluid. Kwam eigenlijk allemaal nadat er een nieuwe intercooler in was gezet. Motor begon ook wat meer te roken, trok minder op en verbruikte wat meer. Allemaal dingen om op te letten dus. Toen ik (uiteindelijk) bij de specialist kwam was de conclusie dat ie niet op 5, niet op 4, maar op 3 cilinders liep. 2 tuimelaarhouders afgebroken en dat had allemaal vrij spel in de kop, inclusief de nokkenas. Dat wil je niet hebben. Kortom, koprevisie laten doen en verschil was als dag en nacht natuurlijk.
Ikzelf heb steeds netjes olie laten verversen maar betwijfel of mijn voorganger dat heeft gedaan. De (diesel) specialist vertelde mij om de 20k. Maar ik denk dat ik ook maar aan de veilige kant blijf zitten
Geplaatst: 09.10.2013 - 14:53
door Thijs
Maar dit is een toevalligheidje, jouw model(jaar) heeft van het hier benoemde probleem in princiepe geen last. Wel balen overigens dat het je is overkomen..
Geplaatst: 09.10.2013 - 15:20
door Schapekoppie
Thijs schreef:Maar dit is een toevalligheidje, jouw model(jaar) heeft van het hier benoemde probleem in princiepe geen last. Wel balen overigens dat het je is overkomen..
Hé Thijs, was dat voor mij bedoeld?
Ik hoor verschillende geluiden. De specialist vertelde dat hij wel meer van dezelfde type V70 met koprevisies had gereviseerd.
En de monteur waar de auto nu staat (nieuwe luchtmassameter) vertelde dat het zeldzaam is bij dit type.
Ik betaal alleen de rekeningen
Geplaatst: 09.10.2013 - 15:36
door Thijs
Schapekoppie, Was idd voor jou. Jouw 2004 is het voorgaande model motorblok, dus zonder roetfilter en wervelklep. Jouw blok heeft normaal gezien geen last van het door jou beschreven euvel.
De 2006 en 2006 en een paar van de laatste 2005 modellen hebben dit fenomeen bijna als gemeen goed lijkt het.
Geplaatst: 09.10.2013 - 15:47
door Schapekoppie
Ah vandaar Thijs,
Volgens mij is hetzelfde aan de hand bij de C70 T5. Het oude blok, uit 98 en 99, is beter dan de opvolger.
Ik heb niet echt de hoofdprijs gekocht ben ik bang. Ontzettend veel storingen. Zit nu weer een nieuwe luchtmassameter in. Hoop dat dat de problemen oplost. Laat het wel weten via het forum
Groeten,
Mark
Geplaatst: 09.10.2013 - 16:42
door Thijs
Succes!
Geplaatst: 11.10.2013 - 19:37
door Bover
Thijs schreef:
Wat zeggen de kenners?
Ha Thijs. DANK JE WEL. Dat is duidelijke communicatie. Mijn D5 met inmiddels 230.000km op de teller klinkt dan echt nog als nieuw vergeleken met die YT opname.
Geeft duidelijk "tikken" aan. Ik ben gerustgesteld voor mijn volvo.
Geplaatst: 12.10.2013 - 21:25
door Thijs
En daar word ik dan weer niet zo gerust van..
Gisteren nog even bij serva in Almere langs geweest om te laten luisteren. Volgens mij snapte de beste monteur helemaal niet waar ik het over had helaas, en hij vond hem niet raar klinken. Ook zei hij dat het geen veel voorkomend probleem is. Rara politiepet..
Bover, jij had ook de motor laten flushen toch? Was het voor de flush anders? Wat voor olie doe jij er in?
Geplaatst: 13.10.2013 - 10:49
door Bover
@Thijs:
Bij 'Volvotune' en 'Dennis850' is mijn EGR klep afsluiting tevens ook een motor reininging geweest dit omdat alleen egr niet kan (de motor krijgt wat mee van de reinigings bestanddelen) Dat hebben ze gedaan met een machine die twee uur lang vloeistof pulst in de motor elke 17 seconden met speciale daarvoor ontwikklede vloeistof. Wordt in USA al langer gedaan net als flushen.
De roetdelen in de motor weekt los en terwijl de auto nog op de brug staat (niet mee rijden, al de troep zweeft door de motor). Stank Stank....
Olie en filter eraf en nieuwe olie en filter erop.
Bij mij hebben ze later met een endoscoop gekeken en de motor was significant schoner.