Pagina 3 van 5

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:34
door NielsPHEV
SF je bent zelf kennelijk werkzaam in een branche waar resultaten worden gerealiseerd door te “spelen” met andermans vermogen in combinatie met kick back fee’s, commissies, retourpremies en weet ik al niet wat voor een mooie namen er zijn verzonnen voor in mijn ogen minder transparante verdienmodellen. Een branche waar men denkt dat integriteit iets is wat door compliance met wet een regelgeving wordt bepaald en waar weinig waarde wordt toegevoegd laat staan echt iets gecreëerd.

Je uitspraken inzake het ondernemerschap van Volvo zijn in mijn ogen typerend voor de werkelijkheid waarin je verkeert die nadrukkelijk niet mijn werkelijkheid is. Ik omschrijf het als weinig gevoel voor ondernemerschap en het als het je uitkomt ontkennen van de wet van vraag en aanbod. Daarbij lijkt het me verstandig te benadrukken dat het bestellen van de auto’s in Dld de omzet en het resultaat van Volvo niet aantast en ook niets verandert aan de door de staat gespendeerde subsidies. Alleen SF management bv zou er iets beter van kunnen worden omdat de wagens wat voordeliger zijn.

Overigens is mijn stellige overtuiging dat de premie die VCNL vraagt om de auto’s gegarandeerd in 2013 geleverd te krijgen opweegt tegen de lagere prijs in Dld 7 % bijtelling over 5 jaar is een netto prive voordeel van zo’n 12,5 k€ terwijl de 12,5 k€ die je nu bespaart minder kosten in de BV zijn d’r is dus nog een verschil van zo ongeveer een factor twee ! Daarbij zal je er zeer zeker vanuit gaan dat de NL organisatie je ondersteunt met eventuele garantie zaken e.d… toch

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:21
door Superfunky
NielsPHEV schreef:SF je bent zelf kennelijk werkzaam in een branche waar resultaten worden gerealiseerd door te “spelen” met andermans vermogen in combinatie met kick back fee’s, commissies, retourpremies en weet ik al niet wat voor een mooie namen er zijn verzonnen voor in mijn ogen minder transparante verdienmodellen. Een branche waar men denkt dat integriteit iets is wat door compliance met wet een regelgeving wordt bepaald en waar weinig waarde wordt toegevoegd laat staan echt iets gecreëerd.

Je uitspraken inzake het ondernemerschap van Volvo zijn in mijn ogen typerend voor de werkelijkheid waarin je verkeerd die nadrukkelijk niet mijn werkelijkheid is. Ik omschrijf het als weinig gevoel voor ondernemerschap en het als het je uitkomt ontkennen van de wet van vraag en aanbod. Daarbij lijkt het me verstandig te benadrukken dat het bestellen van de auto’s in Dld de omzet en het resultaat van Volvo niet aantast en ook niets verandert aan de door de staat gespendeerde subsidies. Alleen SF management bv zou er iets beter van kunnen worden omdat de wagens wat voordeliger zijn.

Overigens is mijn stellige overtuiging dat de premie die VCNL vraagt om de auto’s gegarandeerd in 2013 geleverd te krijgen opweegt tegen de lagere prijs in Dld 7 % bijtelling over 5 jaar is een netto prive voordeel van zo’n 12,5 k€ terwijl de 12,5 k€ die je nu bespaart minder kosten in de BV zijn d’r is dus nog een verschil van zo ongeveer een factor twee ! Daarbij zal je er zeer zeker vanuit gaan dat de NL organisatie je ondersteund met eventuele garantie zaken e.d… toch
Niels, wij gaan het niet eens worden, jij blijft van mening dat in een door overheidsingrijpen, met belastinggeld, verstoorde markt, nog altijd de normale wetten van vraag en aanbod gelden. Ik heb daar een andere mening over en dat is nu eenmaal zo.

Ik zet wel graag voor de goede orde even een paar zaken recht.
Ik speel niet met andermans vermogen. Ons bedrijf houdt zich bezig met het voorzien van het systeem van liquiditeit. Dat doen wij door ons EIGEN vermogen beschikbaar te stellen ter dekking van de risico's van het financieel systeem. Onze business is dus het managen van risico en als wij daarin slagen, dan worden wij daarvoor beloond door het systeem. Hoewel jij misschien meent dat wij daarmee geen waarde creëren, zou je je misschien eens kunnen afvragen waar de middelen vandaan komen die maken dat bedrijven als Volvo economische activiteit kunnen ontplooien.
Een hint: de wereldwijde economische activiteit wordt voor geen 5% gedekt door assets. Zonder de liquiditeitsverschaffers van het systeem, zou het welvaartspeil zich op een niveau van de jaren veertig hebben bevonden, dus ik ben met je eens, mijn business creëert geen enkele toegevoegde waarde. Zal eens aan m'n vakbroeders voorstellen om onze liquiditeit voor een dag uit het systeem te halen, nou dan zijn we heel snel klaar met z'n allen.

Verder is voor mij 12,5k in m'n management BV evenveel als 12,5k privé, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik jaarlijks heel veel geld aan m'n fiscalist betaal en mijn BV geen BV is maar een NV ;).

En tenslotte had ik volgens mij al laten merken dat wel of geen bijtelling mij niet raakt. In beide gevallen kost 't me niets tot bijna niets.

En ja, je hebt gelijk, Volvo NL gaat mij gewoon garantie verlenen op de auto's. Zal ff lekker worden, koop ik 3 auto's bij die hut, mag ik daarna zeker niet meer binnenkomen! :)

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:24
door bart simpson
anders dwing je ze de garantie vast wel af.....

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:38
door diesel01
Ik snap er helegaar geen zak van...
Een hoop babbels en geld en dan toch behelpen met een V60..puhh pih..
De zogenaamde hotshots passen toch veel beter bij BMW, ik bedoel als geld toch geen rol speelt dan past een 550d toch veel beter bij iemand als SF.

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:45
door Superfunky
diesel01 schreef:Ik snap er helegaar geen zak van...
Een hoop babbels en geld en dan toch behelpen met een V60..puhh pih..
De zogenaamde hotshots passen toch veel beter bij BMW, ik bedoel als geld toch geen rol speelt dan past een 550d toch veel beter bij iemand als SF.
Ik kan 't beter niet zeggen, want dan heb ik weer een bommetje gedropt, maar 't is m'n derde auto. Hij is gewoon voor 't dagelijkse ritje naar kantoor. Beetje overkill, maar ik ben gewoon gek op knopjes en eerlijk is eerlijk, ik vind 't gewoon een gadget, zo'n prachtig stukje techniek!

Geplaatst: 03.09.2013 - 23:04
door ps-amazon
drie auto's maar.....da's behelpen zeg.....

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:24
door Walter
ps-amazon schreef:drie auto's maar.....da's behelpen zeg.....
:lol: Heerlijk ps-amazon

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:32
door diesel01
Heerlijk stijlvol, die bescheidenheid... :wink:

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:44
door bart simpson
met zelfs een heel eigen topic hoe geweldig slim hij ook is waar hij dagelijks een slim boertje op laat, zal ook wel twitteren..

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:46
door NielsPHEV
Beste SF, Dat er bestaansrecht is voor clubs als kredietverzekeraars factoring maatschappijen en dergelijke toont de markt aan. Om deze organisaties nu te positioneren als de aanjagers van de economie gaat wel erg ver en wederom voorbij aan het feit dat er niets maar dan ook echt helemaal niets gemaakt wordt of waarde wordt toegevoegd. Wat jij omschrijft als het "managen van risico's" klinkt nobel maar is in de praktijk "zorgen dat je klanten gemiddeld een groter risico loopt dan jijzelf" anders kan je er niet aan verdienen, zo simpel is dat.

Dat we het niet eens worden, ja zoveel is zeker. Maar leg me nou eens uit je veracht de manier waarop Volvo de auto verkoopt, het subsidie systeem vind je enorme onzin en toch koop je de Volvo (met wat extra korting) en maak je uitputtend gebruik van alle subsidieinstrumenten om vervolgens de indruk te wekken als ware je een echte Robin Hood.

Laat helder zijn mijn eerste reactie toen je aangaf dat je de bestelling had geannuleerd was dat ik dat enorm consequent vond. De enige reden dat je dit gedaan hebt is omdat je kennelijk niet kan leven met het scenario dat een andere partij een stukje extra marge neemt voor een garantie (levering 2013) hey zijn we nu niet weer bij het begin van mijn post dat is toch je werk.....

Met uiteraard de aantekening dat Volvo er nog iets voor heeft ontwikkeld, en een goed levert met de daarbij horende risico's

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:48
door Walter
mooi omschreven Niels!

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:49
door bart simpson
ik begin tussen het overvloedige pih kaf zowaar koren te ontdekken

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:51
door NielsPHEV
bart simpson schreef:ik begin tussen het overvloedige pih kaf zowaar koren te ontdekken
Ik ben zo vrij me het compliment toe te eigenen en je er voor te bedanken. Mag ik je af en toe nog wel een beetje pesten BS of moet dat nu ook afgelopen zijn.

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:56
door bart simpson
nee, ga daar vooral mee door!

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:13
door IkeV70
ps-amazon schreef:drie auto's maar.....da's behelpen zeg.....
Er zijn wel meer mensen hier met drie auto's. Zo uitzonderlijk is dat niet.

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:13
door mad
SF

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:15
door Jeroen
Ik ben het spoor even bijster:
Superfunky schreef:
In de categorie "eigenaardigheden": bij auto nr 3 zouden vandaag door een door ons ingehuurd extern bedrijf de ramen worden getint. Dit zou gebeuren bij de dealer. Aangezien dit vakmensen zijn worden de zijruiten uit de deuren verwijderd zodat het folie optimaal verwerkt kan worden. De monteur vraagt tijdens het werk voor de zekerheid iets na bij de dealer.
Wat denk je dat hij te horen krijgt?
De ramen mogen absoluut niet verwijderd worden. Dit is een speciale auto onder hoogspanning waar van alles mee mis kan gaan en dan mogen zij het opknappen.
Ik heb dus nieuws: bij ruitschade komt er een speciaal team met mannen in witte pakken die dmv een technologisch hoogstaande procedure de beschadigde ruit uit het voertuig zullen verwijderen waarna NASA er een nieuw stukje glaswerk in zal flexen.
Tjonge, tjonge, het wordt steeds komischer.
Hoeveel PIH's heb jij of je bedrijf of je vriendenclub wel niet gekocht.
In de quote hierboven wordt bij nr. 3 de ramen al getint en in dit topic komen er nog eens 2 bij uit Duitsland... of .... ???

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:36
door Silver_R
SF voor president. :multi:
Heerlijk die mensen die durven zeggen dat ze zich zelf zo goed vinden.

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:38
door bart simpson
nee, hij smijt me teveel met geld..

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:41
door Silver_R
bart simpson schreef:nee, hij smijt me teveel met geld..
Maar dat doet Rutte ook, en ook hij is Minister-president.