Pagina 3 van 3

Geplaatst: 18.10.2013 - 11:13
door MarioC70
175 euro pomp repareren...

Geplaatst: 18.10.2013 - 11:23
door Turbo Will-I-Am
Klopt helemaal Roy, de sterke Volvo blokken worden niet voor niks toegepast op LPG.
De oude Red blocks uit b.v. de 940 waren helemaal onverwoestbaar!

Op inductie moet je koken, op gas moet je rijden!!

Geplaatst: 18.10.2013 - 11:54
door RoyvW
MarioC70 schreef:175 euro pomp repareren...
Dat is helemaal een mooie prijs Mario. Zo zie je maar dat mensen zich ook niet meer druk hoeven te maken over de mogelijkheid dat er een dure reparatie komt omdat de pomp sneuvelt. Dit is zover ik weet ook het enige "vaak" voorkomende Vialle probleem.

Geplaatst: 18.10.2013 - 12:32
door Turbo Will-I-Am
Klopt helemaal Roy, de sterke Volvo blokken worden niet voor niks toegepast op LPG.
De oude Red blocks uit b.v. de 940 waren helemaal onverwoestbaar!

Op inductie moet je koken, op gas moet je rijden!!

Geplaatst: 18.10.2013 - 12:40
door MarioC70
Turbo Will-I-Am schreef:Klopt helemaal Roy, de sterke Volvo blokken worden niet voor niks toegepast op LPG.
De oude Red blocks uit b.v. de 940 waren helemaal onverwoestbaar!

Op inductie moet je koken, op gas moet je rijden!!
Behalve de meeste cilinderkoppen op lpg..

Geplaatst: 22.10.2013 - 20:51
door EricC70
Bedankt voor reacties heren!

Mij is voor in de C70 een BRC-installatie aangeraden, waarbij er blijkbaar nogal verschil zit in de te gebruiken pomp / andere onderdelen. Voor de T5 zou dan een aantal onderdelen nog meer geschikt zijn. Heb het wel aangehoord, maar het ontbreekt mij aan de technische kennis. Ging dacht ik om de pomp maar ook om dat wat het gas doorlaat etc.

BRC zou nooit last hebben van wat hierboven al over de Vialle wordt genoemd.

Maar ik lees hier toch vooral Vialle en Prins. Wat is wijsheid?

Geplaatst: 23.10.2013 - 10:26
door RoyvW
Tja wat is wijsheid. Het belangrijkste is dat je de installatie laat inbouwen bij een goede LPG boer, je kunt de duurste installatie laten inbouwen maar als deze niet goed is ingebouwd en/of afgesteld dan krijg je veel problemen.

Persoonlijk ben ik niet meer van Prins door eerder genoemde problemen. Vialle is een fijne installatie en is eigenlijk één van de meeste gebruikte installaties in Volvo's. Van BRC hoor ik ook positieve feedback, zo heeft er iemand van het S60forum deze installatie ingebouwd en is ook erg tevreden.

Nogmaals, het belangrijkste is dat de installatie die je kiest wordt ingebouwd door mensen die er ook daadwerkelijk verstand van hebben. Bijvoorbeeld Mesman in Son, het kost misschien wat extra maar deze mensen hebben veel verstand van de combinatie Volvo en LPG.

Geplaatst: 23.10.2013 - 13:38
door Marc Apeldoorn
EricC70 schreef:
Marc Apeldoorn schreef:Bij mij wijkt de waarde net zoveel af voor benzine als die voor lpg (beide circa 10%).
Welk merk installatie Marc, als ik vragen mag?
Vialle met flashlube (bij Mesman)

Geplaatst: 23.10.2013 - 19:40
door EricC70
BRC werd mij aangeraden door Vd Weide in Doornspijk die volgens mij ook goed aangeschreven staat. Ik rijd er bovendien vaak langs en dat zou een voordeel kunnen zijn als er iets toch niet helemaal lekker lijkt te gaan.

Geplaatst: 23.10.2013 - 19:42
door Marc Apeldoorn
Je moet gewoon kiezen waar (en bij wie..) je je goed voelt

Geplaatst: 14.01.2014 - 10:01
door c70_ibo
Bedankt voor alle reacties....

Ik ga waarschijnlijk de auto toch nog 5 jaar gebruiken minstens....

het zal voordelig zijn om op gas te rijden, heb afgelopen weekend nog in Belgie gezien dat gas daar 53cent per liter kost!!! En aangezien ik vlakbij de grens woon zal dat zeker voordeliger zijn. Benzine kost daar overigens 1.43 euro per liter bij Esso... Diesel 1.29 euro

Nu heb ik mij heel goed laten informeren bij Gasboeren en twijfel tussen 2 gassystemen... Namelijk Prins VSI met valvecare en Vialle

Prins met valvecare kan per injector 70pk leveren, werkt wel met een verdamper en kost iets van 2595 euro inclusief aparte smeersysteem voor de kleppen.

Bij Vialle is het een injectie systeem dat gas direct vloeibaar wordt ingespoten, volgens de de gasboeren ook geen PK verlies.... En juist beter omdat dit zou koelen???? Ik geloof er zelf niks van... ik dacht het zal eerder bevriezen daar. En het kostte 2395 euro.
Vialle heeft ook een ingebouwde pomp in de tank...maar het is weer onderhoudsvrij werd er mij verteld..

ik zelf voel me daarom iets beter bij Prins vanwege de klep smeersytsteem ook. Iemand ervaring hiermee? of met Vialle?

Binnen een maand maak ik afspraak :)

Geplaatst: 14.01.2014 - 10:56
door RoyvW
Mijn vorige auto een *kuch* Hyundai SantaFe had een Prins VSI installatie met een ValveCare smeer systeem. Daar heb ik heel veel problemen mee gehad en van alle ellende de auto weggedaan. Het VSI systeem is een modern dampgassysteem dat dus nog steeds werkt met een verdamper, met deze installatie heb je geen vermogenverlies zoals bij oudere dampgassystemen. Het Prins VSI systeem wordt veel gebruikt bij motoren met meer dan 4 cilinders en doet het goed bij 6-8-10-12 cilinders én motoren die veel vermogen leveren. bij Vialle bestaat volgens mij een cilinder/vermogen limiet. Het ValveCare van Prins is één van de betere smeersystemen omdat deze aangesloten wordt op de gascomputer. Dit systeem geeft olie naar mate van het gevraagde vermogen.

Het oudere flaslube systeem funtioneert met een vacuüm en geeft eigenlijk alleen olie op het moment dat de auto stationair loopt. Bij vollast, wanneer de smering het meest nodig is geeft dit systeem geen smering.

Maar, dit is ook alweer achterhaalt, het huidige flashlube smeersysteem smeert nu ook bij vollast, dus voor het smeersysteem hoef je het niet te laten om een Vialle installatie aan te schaffen.

Het verhaal van de koelende werking van een Vialle installtie klopt, maar heeft twee kanten. Vialle spuit het gas direct vloeibaar in en zal daarom de INLAAT kleppen koelen waardoor deze minder warm worden. Helaas zijn het de UITLAAT kleppen van de motor die het meeste te verduren krijgen en daar heeft de verkoelende inspuit totaal geen werking op.

Omdat ik persoonlijk veel problemen heb gehad met de Prins installatie zou ik daar zelf niet voor gaan, maar er zijn natuurlijk ook mensen die er geen problemen mee hebben. Wat ik wel weet is dat Vialle de meest gebruikte LPG installatie is bij Volvo en ik er tot heden nog 0 problemen mee heb gehad.

Oh ja, aan de grens wonen bespaard je inderdaad een hoop geld. Het verschil met België is belachelijk groot, waar ik dus ook wekelijks mijn gastank vul.

Geplaatst: 14.01.2014 - 11:05
door c70_ibo
Hoi Roy,


bedankt voor je reactie, je ervaring met Prins Vsi systeem vind ik zeker heel belangrijk. Dat is natuurlijk voor mij de andere kant van het verhaal wat ik niet hoor van de gasboeren.

Belangrijkste is hoe mensen het ervaren en hoe de motor erop gaat reageren en draaien.

Ik moet toch een juiste keuze kunnen maken, en gelukkig kan dat dankzij de forum hier :D

Geplaatst: 14.01.2014 - 11:29
door RoyvW
De motor in jouw auto is uitermate geschikt voor LPG. Deze motoren zijn oerdegelijk en berensterk. Een smeersysteem is in veel gevallen niet noodzakelijk alhoewel daar wel de nodige discussie over bestaat. Zo heb ik zelf geen smeersysteem en de motor loopt al 300k op LPG. In jouw geval zou ik het wel laten plaatsen i.v.m. het hoge vermogen en de vraag erna. Tenminste als je 310PK onder de kap hebt neem ik aan dat je deze ook wel eens gebruikt?

Ik ben zelf wel iemand die op het moment van volgas, bijvoorveeld wanneer de auto uitgelaten wordt op de Autobahn even overschakel op benzine. Hetzelfde doe ik als ik met de caravan een flinke klim krijg om zo de kleppen van extra warmte te besparen, maar ook dat is ieder voor zich.

Geplaatst: 14.01.2014 - 19:32
door c70_ibo
Ja klopt, ik hoor inderdaad van iedereen dat het hele sterke motoren zijn. Dit is mijn eerste volvo maar geeft me wel een goed gevoel.

Ja je hebt wel gelijk om bij volvermogen over te schakelen op benzine. ik heb momenteel een vebruik van 1 op 8.65 en dat bij gecombineerd gebruik, maar blijkt ook heel normaal te zijn bij een t5.

En hoe zit het met tanken in buitenland? met verschillende aansluitingen om te kunnen tanken?